15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wauw Janna is al een hele meid! En goed aan het ontwikkelen! Hidde zou als hij een jurkje zou dragen er ook aan gaan sabbelen:p Alle doekjes, slabbetjes etc gaan naar het mondje! Hij is ook gek op buikliggen en kijken. Rollen van buik naar rug kan hij al, van rug naar buik al eens op bed (doordat mijn man ernaast lag was het matras wat aflopend) en op het speelkleed probeert hij het steeds. Zijn hoofdje lijkt mooi symmetrisch, al ligt hij wel vaak op links te slapen, maar de eerste maanden was dat niet zo. Wellicht is hij al goed uitgehard?

Maar vandaag is hij ziek:( Vanmiddag 38.4 en verkouden. Wij zelf zijn wat misselijk, beetje buikgriep? Hij heeft ook veel gespuugd, maar of dit nu van het ziek zijn komt? Hij heeft wel goed geplast, dat houden we goed in de gaten.

@gwen: schrikken! Gelukkig lijkt het goed afgelopen met de val. En wat een heerlijke nacht met Jaelian, jammer dat je er toch nog uit moest voor Joenna!

2. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Tijd niet geweest hier!
    Beetje druk geweest met buiten zijn enzo haha.
    Met Dean is alles redelijk goed. Hij is een beetje uit zijn ritme geweest van de prikjes en de warmte. Maar verder is hij heerlijk :) Hij probeert nu echt dingen vast te pakken enzo :) zooo schattig!!
    Met mij zelf gaat het ook al iets beter. Iets minder moe, tenzij ik heel veel doe op een dag. Bloeduitslag was verder goed.
    Woensdag naar bedrijfsarts :S spannend....

@afplatting: bij het CB vonden ze ook dat zn hoofdje beetje afgeplat was. Maar nog niet vreselijk. Dus leg hem nu ook vaak in de box en in de wandelwagen op zijn zij. In de wandelwagen vind het hij het niet erg. In de box wel. Dus verzin vanalles haha: ik stut hem helemaal met kussen en zet een leuk speeltje voor zijn neus ( bv een spiegel)

@buik ligging: Hij doet het de ene keer goed en de andere keer wordt hij woest haha.

@mopje: hoe gaat het nu met je kleintje?!

@gwen: alles goed met je kleintje?!?! wel schrikken met zo'n val!!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier slaapt ze trouwens op haar zij, best nog een gevecht geweest omdat ze eerst dan haar evenwicht niet vol kon houden, maar ze wil per se haar knuffeldoekje met beide handen vasthouden voor haar gezicht. Nu houdt ze het gelukkig wel vol :) Overdag slaapt ze meestal op haar rechterzij, 's nachts op haar linker. En overdag in de box ligt ze op haar rug (of buik natuurlijk). Zo ligt ze dus niet vooral op maar 1 zijde van haar hoofd. Zie ook echt geen afplatting ofzo. (In het begin wel een klein beetje, toen lag ze graag een beetje naar links met haar hoofdje, de eerste maand ofzo? In haar slaap zijn we toen haar hoofdje wat gaan proberen te draaien, en toen was dat afgeplatte heel snel over.)

4. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Ben toevallig vanmorgen met X naar het CB geweest.
    Ze vonden ze afplatting wel iets minder zorgwekkend dan de vorige keer. Toen zat de afplatting meer rechts, nu meer echt aan de achterkant. Minder zorgwekkend voor de hersenen in elk geval!

Dingen die ikzelf toepas, denk dat je die dingen zelf ook wel zal doen:
    -links en recht stimuleren met spelen
    -links en rechts afwisselen met fles geven
    -links en rechts afwisselen met verzorgen (op het verzorgingskussen dus van links en rechts verzorgen en niet recht voor je)
    -zijligging (maar ook dit werkt niet echt bij X)
    -veel op het buikje liggen (maar dat is hier een drama, zoals ik al schreef)

Ze hadden nog wel een tip, ook omdat X zich overal uit wurmelt en dan toch altijd weer op zn rug komt te liggen ;) en echte buikligging niet echt prettig vind.
    Ze adviseerde dan om hem een opgerolde doen onder zn oksels te leggen als hij op zn buikje ligt, vaak vinden kleinere kindjes dit toch net wat prettiger. Heb het net uitgeprobeerd en meneertje vind het in elk geval een stuk leuker zo!
    Ook is het een idee om hem half op de armleuking te leggen, dus met het gezichtje rechtop. Maar daar moet je dan wel de juiste bank voor hebben! (Hebben wij dus niet)

Arts heeft zn nekje nog een keer onderzocht, maar een blokkade zit er niet, hij is gewoon erg eigenwijs ;) Maar dat heeft hij niet van een vreemde :)

5. Babyliciouss

Zoals ik net al schreef, vanmorgen dus met X naar het CB geweest.

Alles was goed, mocht zelfs al gaan proberen om op 4 flessen over te stappen, omdat het zo'n tevreden mannetje is en we hem om 22-22.30u echt wakker moeten maken voor zn fles.
    Hij slaap nu van 19.30-9.30u, met dus nog die late fles.

Vanavond geven we zn laatste fles om 21.30u en dan morgen proberen om over te stappen op 4 flessen! Ben benieuwd!

En X heeft zich vanmorgen voor het eerst van de buik naar rug gedraaid! Ben zo trots op mn kleine bink! Het gaat zo ontzettend snel allemaal.. snik.. Hij maakt er nu een heuse sport van, hihi

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @gwenolyn
    Trapondersteuning doet het nu inderdaad prima. Vorige week een keer heerlijk naar het strand gefietst.

Afgelopen dagen hebben we al op de boot geslapen. Ging supergoed. Kids om19:30 naar bed. Lynn rond half 11 nog de laatste fles en dan pas de volgende morgen om 9:00uur weer wakker met zn allen. Heerlijk.

@buikliggen
    Lynn doet dat echt supergoed. Dat vond de arts van het cb al op de eerste afspraak. Enidd een rolletje (of he eigen arm) onder je kindje wil het weleens leuker/makkelijker maken.

@omdraaien
    Dat wil hier nog niet echt. Z
    Af en toe ligt ze half gedraaid doordat ze naar mij probeert te kijken terwijl ik wegloop.

@mopje
    Hoe is het nu met Hidde?

@babylicious
    Zo u al over naar 4 flessen, dat is lekker op tijd. Maar dan worden het waarschijnlijk wel wat grotere flessen!
    Nu is hij natuurlijk wel al (bijna) 4 maanden, maar bij onze oudste ging de late fles er pas zo rond 6 maanden af. Mocht al iets eerder, maar vanwege de vakantie wildeik dat toen niet veranderen. Ik wilde niet op vakantie met gebroken nachten zitten als het mis zou gaan.

Hier dus de afgelopen dagen heerlijk op de boot doorgebracht. En met dat mooie weer is datecht geen straf!
    Zitten nu nog even te relaxen op de boot. Vanmiddag/vanavond nog even een hapje eten ergens en dan weer terug naar huis. Dan zit het pinksterweekend er ook voor ons weer op.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Begin van de middag met Jaëlian bij de osteopaat geweest. Was de bedoeling dat dit een eindcontrole afspraak zou zijn en daarna klaar. Ze heeft hem toch een volledige behandeling gegeven, daar hij dit toch nog nodig had.
    Voor over 6 weken een nieuwe afspraak gemaakt om te kijken hoe we er dan voor staan.

Nog over de afplatting gehad. Volgens haar valt het reuze mee, en komt dit met een beetje aandacht vanzelf weer goed.

Thuis gekomen, flesje gegeven, en meneer ligt nu heerlijk op zijn buik te slapen:$. Tijdens de fles viel hij in slaap, en de stoute schoenen aangetrokken door hem op zijn buik in bed neer te leggen. Kijken hoe het zou gaan.
    Hij heeft even liggen wurmen, hoofd anders neergelegd en ligt nu heerlijk te tukken op zijn buik.

Tegen 16.30 rijden we naar mijn ouders toe. De kinderen blijven daar vannacht slapen, daar mijn schoonouders op vakantie zijn en ik morgen moet werken. Kan ze ook wel morgenochtend weg brengen, maar dan moeten we om 05.00 al opstaan. Beetje van de gekke.

Ondanks dat ze het hartstikke goed hebben bij mijn ouders, zie ik er wel een beetje tegenop:). De eerste keer dat onze kleine vriend er gaat slapen.

8. Babyliciouss

@Jacky, heerlijk op de boot vertoeven! Dat is genieten zeg! En fijn dat de kids het er ook goed doen, weer fijn meegenomen, toch?

@Gwenolyn, dat zal wel even slikken zijn ja.. ik breng de kids ook niet graag weg. Volgens mij is R (2,5 jaar) pas 1 x bij opa en oma gaan slapen. Gelukkig heb ik een schoonmoeder die het niet erg vind om hier op te passen als het nodig is!

Wel goed dat je kleine vriendje nu lekker op zn buikje ligt te slapen!

X is een beetje uit zn doen van de spuitjes, was erg huilerig, bijna niet te troosten. Temp was wel iestjes opgelopen, maar nog geen koorts. Denk zelf dat hij veel pijn had aan zn beentje. Heb hem een zetpilletje gegeven, de fles en nu ligt hij lekker te slapen!

Oh ja... en hij heeft zn haartjes al voor t eerst geknipt! T was te erg voor woorden, had echt zo'n matje in zn nek wat gewoon echt niet uitzag, hihi... dat is er nu vanaf!

@4 flessen, we zien wel of hij t al aan kan ja of nee. Ik moet nu morgen inderdaad de flessen wat ophogen en dan 4 ipv 5 flessen geven. Ik ben benieuwd! Weet ook niet meer precies wanneer dat R toen over is gegaan naar 4 flessen.

9. Babyliciouss

Ons binkie...

(een foto van net voordat het zo'n warm weer werd ;) is nog te zien aan de kleertjes)

Bijgevoegde bestanden:

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ MeloveKane: Ja, alles goed met Joënna. Wel is haar linkerkant van haar gezicht dik en opgezet.
    Naar mijn idee heeft ze nergens last van. Mijn moeder houd morgen ook even een extra oogje in het zeil, maar kon ook zo niks aan haar zien of merken.

@ Babylicious: Fijn dat de afplatting minder aan het worden is!! Moet een fijn gevoel geven.

Bedankt voor de tips!! Die doen we inderdaad al. De tip van het rolletje wist ik nog niet. Als hij morgen weer thuis is gaan we dit eens proberen!!
    Fijn dat X het nu wel een stuk leuker vind op zijn buik.

Wat knap dat hij zich omgedraaid heeft!! Super leuk momentje (maar stiekem worden ze dan al zo groot;)).

Ooooohhhhhhhh, arme X. Beterschap!! Rot prikjes ook.

Wat een heerlijke foto:D. Prachtige bos met haar.

@ Jacky: Dat is nog eens genieten met een hoofdletter G.
    Fijn dat je trapondersteuning het nu wel goed doet. Zeker met dit weer!! Kun je er heerlijk op uit trekken.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ 4 flessen: Hier ook 1 á 2x per week 4 flessen. Als de 4de fles rond 20.00 uur valt, geef ik hem geen 5de fles meer. Dan moet ik zelf zo lang opblijven. Heb ik geen zin in.
    Valt de 4de fles voor 20.00, dan geef ik hem nog wel. Weet niet, maar 20.00 is een soort "magische" grens.

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ff snel een vraagje... hoe doen jullie dat dan met dat rolletje met die buik ligging?!?!?!

13. Babyliciouss

Even snel via mn gsm, lekker onhandig!
    Rolletje gemaakt van hydrofiel luier, baby op buik leggen en dan het rolletje ter ondersteuning onder de okseltjes leggen!

14. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Heb via de iPhone meegelezen maar niet gereageerd, heb jullie allemaal dus wel heerlijk in de gaten gehouden ;)

Gwenolyn, hoe gaat het met je kleintjes?

Jacky, lekker hoor zo'n boot, dat zal wel genieten zijn met dit weer!

Ik zag ook dat er al verschillende kleintjes over gaan/zijn naar de vier flessen. F is terug gezakt van vijf flessen 165cc naar drie flessen 165cc en twee flessen 135cc, en zelfs dit drinkt ze niet allemaal op. Ben benieuwd of ze ondanks het minder eten wel goed gegroeid is. Anders zullen ze me toch tips moeten gaan geven hoe ik het moet aanpassen. Heb gisteren wel een andere fles gekocht omdat ik te horen kreeg dat het ook daaraan zou kunnen liggen. Ga nu van de difrax over naar born free, deze zouden goed zijn voor de krampjes die F nogal heeft en deze speen zou makkelijker in de mond liggen. Ach als ze dan beter gaat eten dan vind ik het al fijn!

Ik zag ook een fotootje voorbij komen van een heerlijk mannetje met flink wat haar. Mijn kleine boefje heeft ook al een flinke bos!! Laat het nu maar groeien, voor een dametje mag het iets langer zijn ;)

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Vier of vijf flessen, jeetje zeg :D Ik voed hier zeker 8x per dag nog... Vandaag halen we de 10x wel na vannacht ;)
    Wat een verschil zeg!

Hier ben ik nu stricte regelmaat aan het invoeren, kijken of ze dan beter slaapt. Dus nu is het telkens; wakker worden - voeden - op schoot knuffelen/spelen - verschonen - in de box spelen - bij eerste moeiheidssignaal naar bed.
    Vanmorgen lag ze drie minuten in de box en kon alweer naar bed, en daar ligt ze nu nog, dus het begint al heel goed :D

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @pumbaa
    Het is echt heerlijk hoor zo'n boot. (maar ook best wat werk hoor) en je hebt in de zomermaanden ineens veel meer vrienden, als je begrijpt wat ik bedoel!

@Andrea
    Zo nog 8x per dag.... maarja dat heb je gewoon met voeden op verzoek. Zolang jij er zelf geen problemen mee hebt, is er niets mis mee. Ik moet wel zeggen dat ik 5 flessen heerlijk vind, daar ik natuurlijk ook een peuter heb rondlopen die aandacht wil.

Morgenochtend kan ik al bij de huisarts terecht voor Lynn d'r arm. Ben benieuwd wat hij er van vindt.

17. Babyliciouss

@Andrea, dat is inderdaad een mega verschil! 10x.. pfff.. pittige dagen! Ik zou er niet aan moeten denken met een dwarse peuter die hier op het moment rond loopt!

Hoe verloopt je dag met de strikte regelmaat?

@Pumbaaa, F dus ook al een heerlijke bos met haartjes! Wij hebben X gisteren zn 'matje' uit zn nek laten knippen, hihi.. t zag er echt niet uit! Hij krijgt nu wel behoorlijke krullen, net als zn grote broer! Dus als t een beetje meezit laat ik zijn haren ook groeien (net als R), ik vind dat wel stoer, zo'n ondeugend jongenskoppie met langere haren!

Hoe bevalt de nieuwe fles?

@Jacky, ben benieuwd wat de ha zegt over Lynn dr armpje.. toch altijd spannend zo'n bezoekje he?
    Kan me wel voorstellen dat je s'zomers meer vrienden "hebt" door de boot. Maar daar prik je toch wel doorheen neem ik aan he? Wat hebben jullie voor een boot?

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Goeiemiddag allemaal
    EINDELIJK even tijd om achter de laptop te zitten...
    Hier een hele drukke stressvolle week achter de rug, mede daardoor besloten om helemaal te stoppen met borstvoeding.
    Sinds een dag of 8 geef ik alleen 's ochtendsvroeg nog de borst. De rest van de dag kolf ik 4 keer en krijg dan zo'n 2 voedingen bij elkaar. Dit vond ik echt te weinig resultaat voor zo veel werk. Nu ga ik dus helemaal stoppen zodat ik lichamelijk meer rust heb en ook meer gemoedsrust want ik weet precies wat Siem nu binnenkrijgt. Ik maak op mn werk lange dagen en ben meestal rond 23.00 klaar. Heb geen zin om telkens dan eerst nog te kolven-kolf/fles schoonmaken-steriliseren. Ik wil dan gewoon naar mn bed!
    Ik ben nu dus aan het afbouwen (kolf nu nog 2á3 keer per dag) en ik geef helemaal geen borstvoeding meer 'live' want ik denk dat de productie al zodanig gedaald is dat ik al niet meer genoeg voor hem heb.
    Met Siem gaat alles super. Hij groeit echt als kool. We zitten nu in maatje 56 en proberen soms 62, waar hij oook al veel van past.

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    miepens: Vervelend dat het niet goed gaat met je bv, of gaat het nu weer wel? Ik vind het echt knap van je dat je dan weer een 'kolf-dag' inplant, dat is supervermoeiend! Hopelijk baat het. Ik zou er wel al vanuit gaan dat het er straks niet makkelijker op wordt als je weer gaat werken. Trouwens erg jammer van zp dat er nog geen reactie is op het borstvoedingsforum.

Gwenolyn: lijkt me leuk die foto's van het kdv, de eerste officiele broer-zus foto's! Wat een smak heeft joenna gemaakt trouwens (hopelijk ná de foto :p). gaat het al beter met haar?
    Hoe was het logeren bij opa en oma? Mijn moeder wilde ook dat Siem bleef slapen van t weekend maar het mocht niet van mij, ik ben daar echt nog niet aan toe.

Andrea: nog steeds op 8 voedingen, dat is wel veel zeg. Wij zitten nu ook op 5 en heb nu naar mijn idee zeeën van tijd, in vergelijking met toen ik nog 6 voedingen gaf. Hoe druk heb jij het dan wel niet?

Babyliciouss: 4 flessen is dan opeens wel erg weinig. Ben jehet al aan het proberen? Hoe gaat dat en hoeveel cc geef je dan?
    Ik geef trouwens 5x 150cc. Soms laat hij wel 30cc staan, soms wil hij nog meer.... Heerlijke baby heb je trouwens :cool:

Ik ga lekker mn moeder pesten hihi. Ze is aan het oppassen want ik moest een toets maken op school. Ik was echter veel eerder klaar dan verwacht dus vandaar dat ik even tijd had voor zp, en nu lekker nog genieten met mn lieve ventje in de zon :)

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ja, druk is het wel met 8 voedingen, maar ik heb wel hoop dat ze binnenkort 's nachts een keer een voeding gaat overslaan. Nergens op gebaseerd hoor, maar het geeft me wel rust ;)

Ik heb wel het geluk dat ik niet werk, natuurlijk, ik kan vrijwel al mijn tijd steken in het zorgen voor haar, dus geen gedoe met kolven op het werk etc. Sowieso zou dat hier heeeel problematisch zijn; ze weigert de fles volledig. Mijn man wilde af en toe eens een nachtvoeding overnemen, maar ze wil er dus níks van weten. Dus ik ben nu ook érg blij dat ik gewoon telkens live kán voeden.

Dus Adriana, ik begrijp echt heel goed dat je hebt besloten met bv te stoppen, want zo te horen maak je echt heel lange dagen, en dan is de kolf-stress erbij echt niet fijn; dan wil je na je werk gewoon kunnen ontspannen en niet nog bezig zijn met kolven en of het allemaal wel genoeg is etc.

Bijgesloten nog een recente foto van mijn dame :D

Deel Deze Pagina