15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook ft live bv! Ook geen tekenen van teruglopende productie, gelukkig! Ze groeit er super goed op, en ivm haar kma is het ook wel erg fijn dat het zo kan! Veel allergien bij mijn man, dus ik hoop dat ik een jaar bv kan geven zodat ze wat dat betreft een heel goede start heeft!

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Tuurlijk, jij geeft ook bv! Gelukkig gaat het bij jou ook nog zo goed:D Bij mijn mans familie ook veel allergieën en luchtwegproblemen en bij mij hooikoorts en stofallergie. Ik ga zeker door tot einde van de zomervakantie en als het goed gaat daarna ook nog.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik verwachtte ook geen problemen. Bij onze oudste ook overgestapt van bv naar Standaard. Ging prima. Nu ook weer voor Standaard gegaan, maar Charlie kreeg heel erge krampjes, dus ben geswitcht naar Omneo. Qua krampjes gaat het goed, maar de flesjes gaan nog niet echt... Heb hierover een apart topic geopend (zie flesvoeding forum).

Ik heb nu pas 1 voeding afgebouwd en wilde juist een 2e gaan afbouwen, omdat het goed leek te gaan, maar toen deed ze weer heel moeilijk aan de fles: keihard krijsen en overstrekken.

Ik zit te denken aan KMA?
    Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom ik geen problemen verwachtte qua allergieën en niet op HA ben overgestapt. Misschien omdat Jen nergens last van heeft? Maar mijn man had als baby eczeem en als kind mocht hij veel dingen ook niet eten... Daar is hij grotendeels overheen gegroeid en ikzelf heb hooikoorts en ben in mijn pubertijd allergisch geworden voor fruit en rauwe groente...

@mopje: onze opvang heeft nog steeds lange wachtlijsten (en een opzegtermijn van 2 maanden), dus ze gaat gewoon en ik hoop snel iets gevonden te hebben. Desnoods tijdelijk inderdaad.

Wat goed dat je nog ft bv geeft. Fijn :)

@miepens: Die laatste voeding is wel leuk om bewust te doen hoor. Bij Jennifer was de laatste voeding op de sportschool omdat we de melkpoeder waren vergeten en ik toevallig nog een beetje had ;) toch een beetje jammer... ;)

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

@miepens: de Omneo is trouwens ook HA bedenk ik me net! Heeft ook kleinere verknipte eiwitten. Weet alleen niet hoe het zit met de smaak. Misschien lijkt de smaak van HA wel het meest op bv?

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hier verwacht ik eigenlijk geen allergische verschijnselen, aangezien ik en mijn vriend nergens last van hebben. (al moet ik wel zeggen dat hij de laatste 2 jaren meer last van hooikoorts lijkt te krijgen). Dus ik zal de volgende bus gewoon standaard voeding nemen. Mocht ze dan weer heel veel krampjes krijgen, kan ik alsnog de omneo nemen.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Als we dan toch allemaal aan het spammen zijn, doe ik ook even mee

Bijgevoegde bestanden:

• ~Lynn.jpg
      ~Lynn.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,3 KB
      Weergaven:
      42
  7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gisteren dus bij de HA geweest, maar had ivm vakantie van mijn eigen HA een vervanger. En ik moet zeggen dat ik het een beetje een l*l vind.
    Hij deed een beetje nonchalant en ach het schoudergewricht was waarschijnlijk gewoon helemaal goed en ach met die zenuwbaan die daar loopt is waarschijnlijk ook niets mis.... Maar een foto maken van de schouder wil hij niet (ik zou graag weten of ze een fractuur heeft gehad) wij hebben het idee dat ze de arm ontziet omdat ze er dus zeg maar een 'trauma' aan heeft gehad. Mag eventueel wel starten met kinderfysio, maar hij vond het eigenlijk niet echt noodzakelijk.
    Wel frappant, hij heeft gisteren dus wat aan haar arm zitten draaien etc. en nu lijkt ze deze arm meer te gebruiken. Komende dagen gaan we even flink stimuleren.

Meiden die nog BV geven: vooral doorgaan!
    Ik vind het wel jammer dat ik aan het afbouwen ben, maar aan de andere kant lijkt het hier wel veel rustiger in huis...
    ZE krijgt nu nog zo'n 2 flesjes bv per dag (van de 5) en ik merk gewoon dat ze na die flessen toch eerder komt om een voeding.

@voeding
    als er geen allergieen zijn die je verwacht kun je gewoon standaard voeding geven. Ik weet verder alleen dat de voeding van friso zoeter is dan bijvoorbeeld nutrilon, en daardoor vaak makkelijker gedronken wordt.
    Hier dus wel HA ivm diverse allergieen!

Vandaag even een rustig dagje. Vanmorgen lekker uitgeslapen en nu pas aan het ontbijt. Oudste wilde graag croissantjes.... die dus net even staan bakken!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Babylicious: Gaat het nog steeds goed met 4 flessen? Hoelaat geef jij ongeveer de 4de fles?
    Ik twijfel soms nog een beetje om hem nu wel een 5de fles te geven of niet (die hij altijd slapend leeg drinkt).

@ Miepens: Jeetje meid wat een gevecht nog steeds om BV te geven:(. Het gaat je niet gemakkelijk af:(, en dan ook nog de zorgen dat ze zo weinig plas luiers had.
    Je hebt meer als je best gedaan!!

Ik durf ook niet te zeggen hoeveel KV je naast de BV kunt geven.
    Wat had het CB als advies? *edit zie dat je advies hebt gekregen*. Hmmmmmm, vind het wel een beetje raar advies. Gewoon 200 aanbieden en kijken wat ze opdrinkt.
    Anders misschien een topic openen bij lactatiekundige of voedingsadvies?

Mijn schoonzusje heeft hele goede ervaring met Omneo. Haar dochter had ook last van krampjes en moeilijke ontlasting.
    Probiotica schijnt ook te helpen.

Heb je lekker gezwommen gisteren?

Wat een lieve foto van Jasmijn. Super schattig hoedje heeft ze op!

Ben gisteren en vandaag thuis gebleven. Stond gisteren met zo'n hoofdpijn op, kon mijn hoofd niet omhoog houden. Alles zit zo mega vol, en voelden me ook nog beroerd.
    Veeeeeeeeeeeeeeeeel stomen, en het begint nu wel los te komen. Voelt wel even lekker als mijn holtes leeg zijn:)

@ Babyproject: Jeetje meid wat een ongemakken na je operatie:(.
    Het zit je wel mee op het ogenblik (maar niet heus). Wat een zorgen ook dat Charlie de fles weigert. Ik zal even het topic lezen.

Jij volgde toch ook een KMA dieet? Je kunt altijd eens een pak pepti proberen.
    Mijn osteopaat is er eigenlijk voor dat alles baby's die KV drinken, eigenlijk een pepti zouden moeten drinken. Er schijnen heel veel baby's te zijn die moeite hebben met de eiwitten in standaard of HA voeding (daar ze in Pepti net nog iets meer verknipt zijn).

Ik zie dat je ook al verschillende flessen hebt geprobeerd. Je zou inderdaad de breastflow kunnen proberen.
    Mijn zoontje heeft de eerste 2,5 maand ook moeilijk gedaan met drinken uit een fles. Huilen, verslikken, speen niet kunnen vastpakken, wat was hij overstuur. De enigste fles spenen die hij goed pakt zijn van MAM, die zijn voorgevormd (kan wel een foto maken). Ook qua materiaal zijn we anders als gewonen spenen.
    Weet niet of je in de buurt woont (ik woon in Tiel), maar anders mag je de fles wel uitproberen.

@ Adriana: Wat een lieve foto van je mannetje!!
    Sorry geen ervaring met de flessen van de Hema. Wel erg apart trouwens dat de maataanduiding zo raar is. Anders even contact opnemen (of langs gaan) bij de klantenservice. Ik neem aan dat ze een passende oplossing zullen vinden met jouw!!

@ Jacky: Wat een lieve foto van Lynn!! Leuke vrolijke dame.

Naja, wat een eikel van een arts.;) Ga je wel een afspraak maken bij een kinderfysio? Kan, denk ik, geen kwaad om er een keer door een fysio na te laten kijken. Misschien dat hij/zij nog wat tips heeft.

@ Kv in combi met BV: Ik heb altijd begrepen (en ook hier op het forum gelezen) dat Friso vaak het makkelijkste word geaccepteerd (ook door mijn eigen kinderen). Het is net wat romiger qua smaak als Nutrilon.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jeälian heeft vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer in zijn ledikant geslapen.
    Vond het wel moeilijk, maar zolang past hij ook niet meer in zijn mozes mandje bij ons op de kamer (terwijl zijn zus er met 6 maanden nog prima in pasten).

Ik moet wel zeggen dat ik heerlijk rustig heb geslapen (en Jaëlian denk ik ook).
    Vanochtend rond 05.00 werd hij een beetje wakker. Speentje erin en tot 05.30 is hij nog wat onrustig geweest. Paar keer er heen gelopen voor een speentje, en daarna sliep hij verder tot 06.30. Toen lusten hij wel graag een flesje melk.

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    even een paar dagen meegelezen en geen tijd gehad voor reacties.
    Hier gaat het verder wel ok. Nog steeds moe en vandaag en gisteren ook met vlagen heel duizelig. Zit dus echt nog niet lekker. Maar goed kan me idd gaan focussen op een lekkere lange tijd nog niet werken. Vind het heerlijk. Misschien nog eens naar school voor een vergadering en afsluiting van het jaar. Toch nog een beetje met de collega's omgaan.

Dean heeft vandaag zijn anti-slaapdag, veel huilen dus. Normaal helptr het wel als ik lekker met hem op pad gaat, maar nee vandaag ook niet. Mijn moeder kwam met het idee om naar de intratuin te gaan, nou dat liep dus niet zo gezellig. Na terug komst hebben we hem toch op bed gelegd, maar na 50 min kwam die al weer. ZIjn toen maar een eind met hem gaan wandelen en toen was het goed: 2 uur geslapen :) Maar goed na zijn volgende flesje werd het weer blerren en hij vouwde zich ook een soort in elkaar. Heb hem dus maar lekker warm bij mij genomen en toen zijn we samen op de bank in slaap gevallen haha. Nu ligt hij na een heerlijk badje en flesje op bed.

@borstvoeding: ja zo lang mogelijk volhouden! Ik vind het soms best wel jammer dat het bij mij niet goed liep. Maar het was op een gegeven moment zoooo stress vol! Ik genoot er niet meer van en het deed zo pijn!
    @allergieen: tja hier in de fam veel allergien. maar wij gebruiken geen HA maar gewoon de standaard Friso. Dat werd ons aangeraden door de kraamzorg. Ik heb 3 weken BV gegeven dus de antistoffen zijn binnen. En taj is het echt zo dat BV er tegen helpt?! Mijn broertje heeft 9 maanden BV gehad en heeft veel allergien. Ik heb 3 weken BV gehad en heb soms eczeem en katten/stofallergie.

@foto's: wow wat een lieve foto's allemaal :D

@gwen: oh wat fijn dat het goed ging in zijn eigen kamertje :)

@Jacky: wat een l*l van een dokter zeg!!! Idd gewoon naar de fysio gaan om te kijken wat zij zeggen.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gwenolyn
    Super toch dat hij zo lekker in zijn eigen kamertje heeft gelegen! Vanavond weer?

Melovekane
    Hou er rekening mee dat errondde 12 weken een sprong zit. Hierdoor kunnen ze meer huilen, slechter drinken etc. Dus wie weet is het verklaarbaar!

Jee. Wat heb ik vandaag een migraine gehad. Dat is lang geleden.... Vanmiddag mijn medicijn ingenomen, en toen mijn man thuis waseven in een donkere kamer gaan liggen en nu gaat het wel weer!
    Ben nog een beetje wazig zegmaar maar de hoofdpijn is nagenoeg weg!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bv verkleint de kans op allergien zeker, maar is natuurlijk geen garantie op geen allergien. Daarom ga ik dus voor zo lang mogelijk bv, want Janna laat met haar kma al zien gevoelig te zijn voor allergien/overgevoeligheden. Ik heb zelf geen allergien, maar mijn man heeft er veel ën astma én eczeem. Mja, afwachten dus wat Janna gaat doen!

Verder doet ze nu aan hazenslaapjes, erg vermoeiend. Vanmorgen was ze om 5.30 uur ook al klaar wakker. Pff! Hopelijk vindt ze snel weer een fijner ritme ;)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Gisteren verduisteringsgordijnen voor Jaëlian gekocht. Dik 2,5 uur bezig geweest met ophangen (lukten net niet helemaal zeg maar) en ik vind het effect zwaar tegenvallen. Had echt gedacht dat het donker zou zijn op zijn kamer.

Jaëlian heeft gisteravond om 19.30 zijn 4de fles gehad, in bed om 20.45 en werd vanochtend om 06.45 pas weer wakker!!

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja, vannacht weer in zijn eigen bed en kamer.
    Denk dat Jaëlian er ook rustiger door slaapt.

Ben je weer opgeknapt van je migraine?

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Slapen overdag is hier soms echt heeel moeilijk, ze komt lastig tot rust. Na een tijdje wiegen, valt ze meestal wel rustig in haar bed in slaap, maar na 45 minuten is ze dan weer wakker en niet meer in slaap te krijgen (ook al is ze nog zichtbaar moe). Ik ben nu een paar dagen bezig met echt duidelijke regelmaat, en ze slaapt nu veel meer overdag, maar echt telkens van die korte dutjes terwijl ik zie dat ze langer slaap nodig heeft. En het is gewoon veel werk; voor ieder dutje van 45 minuten ben ik 20 a 30 minuten bezig haar lijfje rustig te krijgen.
    Hebben jullie nog slaaptips? Inbakeren is geen optie meer, want ze is duidelijk aan het proberen om te draaien. Daarnaast heb ik het laatst wel nog geprobeerd, en ze vond het vréselijk, die restricties. Ze beweegt veel in haar slaap, en als ze beperkt wordt, dan gaat ze zich verzetten en wordt ze wakker. Ik hoop dat ze als ze straks om kan rollen, ze fysiek meer energie kwijt kan en daardoor ook fysiek moeër is. Maar mja, afwachten... soms hoor je wel eens dat kindjes pas rust in hun lijf hebben wanneer ze kunnen lopen en rennen...

Verder is het echt zo'n lekker ding he, heerlijk gewoon, ik geniet zo van d'r :) Als het dan echt even heerlijk gaat allemaal, ze lekker speelt, lacht, makkelijk gaat slapen (net bijvoorbeeld ging ze meteen lekker liggen)... dan kriebelt het al weer hoor, haha :D Maar voor nummer twee gaan we pas proberen als Janna een jaar of 3 is ;)

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Jacky: ja dat zou het best wel eens kunnen zijn. vandaag heeft hij weer lekker geslapen!

@Andrea: ja slapen kan hier overdag ook een probleem zijn. Meestal slaapt hij een uurtje en dan is het weer klaar, vooral in de middag. savonds en snachts gaat het goed. ik doe idd iedre keer hetzelfde ritme. Dan weet hij wat er gaat gebeuren.
    Als ik wil dat hij nog langer slaap doe ik zijn mobieltje aan, aai over de bol en weer naar beneden, herhaal dat een paar keer en blijf steeds iets langer weg. Soms werkt het soms niet haha. Dan toch maar naar beneden om te spelen en dat zie je idd dat hij nog slaap heeft. Ook ga ik wel eens stukken wandelen. Dat werkt ook heel goed!
    hahah kriebels voor nummer 2 :) Waarom pas als ze 3 is voor nummer 2, als ik vragen mag?!

@Voeding. Ben even nieuwsgierig hoe iedereen hier met voeding zit. Want ik zit op 1x180/6 en 5x150/5.
    En waar gaan jullie van uit met het berekenen wat je kindje mag? Dean weegt ongeveer 5 kg dus hij mag 750. krijgt hij dan genoeg of niet?!

nu ga ik ff lekker relaxed (hoop ik) film kijken. The Rebound op rtl 4

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Volgens deze berekening krijgt hij dus ongeveer 180 - 200 teveel, want 5 x 150/5 is al meer dan 750....
    Denk er om dat je niet over de liter heengaat op een dag. Dat is niet goed (voor de nieren geloof ik).

Ik geef 5x150/5 (of 165ml afgekolfde melk)
    Ze woog een week of 2 geleden zo'n 5200gram.

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Ja redelijk.
    Zo af en toe voel ik wel nog wat hoofdpijn in vlagen komen. Maar hoef niet meer met mijn hoofd onder dekens :D. En kan gewoon functioneren zeg maar.

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier niet echt slaaptips want op sommige dagen (zoals vandaag) gaat het hier ook zo.... Gelukkig gaan de nachten wel goed denk ik dan maar. Maar het is wel sneu als je ziet dat ze zo aan het vechten is tegen de slaap.
    Hier helpt het wel als ze een doekje of een hele zachte knuffel tegen haar toetje kan duwen.

Hier zit er op 5 dagen na 3 jaar tussen de kinderen en ik moet zeggen dat ik dat een hele mooie leeftijd vindt. Sneller op elkaar zou ik ze niet gehad willen hebben. Maar dat zegt misschien meer over mij en mijn kind :p. Ik vind he heerlijk dat onze oudste zich goed verstaanbaar kan maken, goed zelf kan lopen, trap op / af etc.
    Wat is voor julliede beweegreden om te wachten tot dan?

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    dus ik moet uitgaan van wat het uiteindelijk is? bij 150/5 uiteindelijk dus 165? Het rare is dus dat ik dit van het buro moest doen en dat ik, als hij er om vraagt meer mag geven. Hij laat toch staan wat hij niet meer hoeft, zeggen ze dan. Nou echt niet hoor haha Hij drinkt het gewoon op!
    Maar goed dan hou ik het voorlopig op dit! want ik dacht zelf ook al dat ik te veel gaf!!!!

Deel Deze Pagina