15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Jacky; Knuffeldoekje helpt hier ook wel, maar soms gaat ze daar juist ook weer druk aan trekken, en dan houdt het haar dus juist weer wakker :D

Over het leeftijdsverschil; misschien wordt het wel kleiner hoor, maar het lijkt me erg fijn als Janna inderdaad wat dingen zelf kan, zoals lopen en verstaanbaar praten. En ik wil ook gewoon even afwachten hoe het gaat de komende jaren, even goed wennen aan het leven als moeder, zeg maar ;)

2. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Gwenolyn, om even snel te reageren. X krijgt om 19.15u zn laatste flesje en sliep tot vanmorgen 9.15u! Toen heb ik m toch maar s wakker gemaakt de slaapkop!
    Hier gaan de 4 flessen dus prima!

Sorry, verder niet veel tijd gehad vandaag, morgen even verder bijlezen en dan reageer ik weer!

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Vind datje dan een heel slecht advies gekregen hebt. Die liter is heel belangrijk is mij altijd verteld!
    En idd je moet dus uitgaan van de echt klaargemazkte voeding, dus 165ml (bij 150/5).
    Heb je wel vaste voedingstijden? Strikte regelmaat wil nog weleens wat helpen hoor. Soms denk je dat ze huilen van de honger, maar als je vaste tijden aanhoudt merk je dat het vaak dus ook wat anders is waaromze huilen! Dan kun je misschien ook kijken of je naar 5 flessen kan. En dan misschien 5x 180/6 of iets minder. Maar probeer nog watspeling in je milliliters te krijgen. Dadeljk mag je dus gewoon niet meer verhogen terwijl hij wel om meer gaat vragen....

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Melovekane: Heeft Dean vandaag wel meer geslapen als gisteren? *lees als dat hij vandaag heerlijk heeft geslapen. Gelukkig!!*

@ Andrea: Is inderdaad vermoeiend die korte slaapjes.
    Iets van een zacht lapje in haar handjes, en misschien over haar gezichtje?
    Ik weet niet of je het aandurft om haar op haar buikje te laten slapen? Misschien vind ze zo haar rust?

Leuk vooruitzicht nmr 2:D

Jaëlian vind het strakke inbakeren ook helemaal niks, maar in zijn zakje vind hij het prima. Hij ligt gezellig op zijn handjes te sabbelen (met zakje) en valt ook zo inslaap. Dan zie ik dat hij zijn handjes naast zijn hoofdje neer legt.

@ Jacky: Fijn dat je weer opgeknapt bent! Zo vervelend als je migraine hebt.

@ Babylicious: Wouw, dat is nog eens lekker doorslapen!!!
    Gisteren en vandaag laatste fles (= 4de fles) rond 19.30 gegeven. Vanochtend kwam hij om 06.30. Erg mooi!! Ben benieuwd of hij dit morgenochtend weer gaat doen.

@ Allergieën: Ik heb er genoeg + pakket astma en hooikoorts er ook nog bij. Soms een vleugje eczeem. (zusje ook veel allergieën en Astma en mijn broertje flinke hooikoorts).
    Joënna heeft 2 maanden BV gehad, en toen was ik op. Vervolgens heeft ze pepti gedronken, daarna enfamile AR, nog een uitstapje naar Bonbebe comfort en daarna friso comfort. Daar zijn we op blijven hangen.
    Tot nu toe reageert ze nergens op, maar een par weken geleden voor de eerste keer eczeem gekregen. Hopelijk ook meteen de laatste keer.

Jaëlian heeft anderhalve week BV gehad, daarna nog een paar dagen gekolft, en toen over op de pepti. Daarna Enfamile AR en nu Friso Forte.

Zelf heb ik een aantal maanden BV gehad. Wie weet waren mijn allergieën nog erger geweest als ik geen BV had gehad.

@ Voeding: Dinsdag weer naar het CB om te wegen. Schat dat hij rond de 6 á 6,5 kilo zit. Blond: Kan hem natuurlijk ook morgen thuis wegen op onze eigen weegschaal.
    Hij krijgt 4 á 5 keer per dag 180+6 Forte voeding, en is daar heel tevreden mee. Soms protesteert hij wel als de fles leeg is, maar dan is het te snel gegaan, en is zijn zuigbehoeften niet bevredigd. Speentje lost dit weer op.
    Je mag met KV wel meer als een liter geven (bijvoorbeeld extra water in een fles ivm ontlasting), zolang je maar niet meer als 30 schepjes voeding geeft. Dat gaan de nieren op langer termijn niet leuk vinden.
    Een keer is niet erg, zolang het niet structureel gebeurd.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Rampdag vandaag! Hidde heeft zoveel gehuild, vooral als hij moest drinken, dat wilde hij niet! En hij is super verkouden (ik ook), en hoest alles bij elkaar. Hij heeft overdag denk ik bij elkaar 1.5 geslapen:(. Ik hoop dat het niet drinken door de verkoudheid komt, maar de laatste weken is het 's avonds vaker raak. En dan is hij ook echt niet te troosten en kijkt super boos!

Ik heb even snel jullie posten gelezen, morgen echte reactie. Alleen nummer 2: daar gaan wij niet te lang mee wachten:p

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @voeding. Ik worstel ook nog steeds met het voeden van jasmijn. Ik geef nu 5 flessen per dag, waarvan meestal 3 borstvoeding en 2 kunstvoeding. Dus de voedingswaarde van de BV is niet echt bekend. Volgens het CB (afgelopen donderdag) moest ik maar 200 in een fles doen en maar zien wat ze dronk. Dat leek me ook heel veel.

Gisteren naar KDV 400cc BV meegegeven en gezegd dat ze 2 flessen van 170 moesten aanbieden en als dat te weinig zou zijn, dat ze dan reserve zouden hebben. Volgens mij is het bij de eerste fles goed gegaan, maar bij de tweede fles hebben ze volgens mij ipv 170, 230 aangeboden. Blijkbaar heeft ze na de fles namelijk flink gespuugd. Dat doet ze anders nooit. Dus ik heb hier van geleerd en geef gewoon maar precies de hoeveelheid melk mee. Als ze dan tekort zou komen, dan kunnen ze het aanvullen met kunstvoeding.

vandaag had ik het volgende schema (jasmijn weegt 5,5 kg)

7.00 - 200cc borstvoeding
    11.00 - 190cc borstvoeding
    15.00 - 180cc borstvoeding
    19.00 - 170cc borstvoeding
    23.00 - 110cc kunstvoeding

Dus ik merk dat ze gedurende dag steeds minder trek krijgt. Die eerste fles is 200cc nodig, want die gaat er zo in. De laatste voeding is bijna met moeite 110cc.

7. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    oja..en nummer 2... ik hoop ook niet dat die al te lang op zich laat wachten. Voor Jasmijn zijn we 2 jaar bezig geweest, dus ik hoop dat het nu sneller zal gaan. Maar eerst nog heel erg van ons kleine mupke genieten. Ik ben er nu in ieder geval nog echt niet aan toe!

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@Jacky, wat balen die migraine hè, blijft altijd een paar daagjes doorsudderen. Hoe gaat het nu?

Als ik het goed gelezen heb (moest veel nalezen ;)) heeft Lynn 5x150/5 in haar flesjes? Krijg van iedereen terug dat F zo slecht drinkt, ze heeft wel iets minder maar niet drastisch. Moet wel zeggen dat ik merk dat ze die echt babyvetrolletjes op haar polsjes enz alweer kwijt is. Ga dinsdag wel even naar het weegspreekuur. Hopen dat ze wel gewoon is aangekomen.

@gwendolyn, fijn dat Jaëlian het zo goed doet op zijn eigen kamertje, geeft jullie waarschijnlijk ook meer rust!! Je hebt wel gelijk dat de verduisteringsgordijnen echt niet zo donker zijn als dat je verwacht.

Inmiddels ben ik alweer gestopt met de Born free fles. Het voeden is al elke ronde vechten maar met de Born free fles was dat nog erger. Heb het twee dagen volgehouden en toen was ik er helemaal klaar mee.

@andrea, ik merk dat F ook slecht slaapt. Ik hou het er maar op dat ze ouder word en dus een ander slaapbehoefte krijgt! Zolang ze de nachten maar redelijk blijft doen dat vind ik het belangrijkste.

@babylicious, fijn hoor dat X het zo goed doet op vier flesjes, ik denk dat die vier flesjes hier nog lang op zich laten wachten!

@mopje, vervelend hoor dat Hidde zo verkouden is, je ziet dan ook echt dat ze het benauwd hebben!! Gaat het vandaag al iets beter?

@miepkens, jammer hoor dat je nog steeds zo aan het vechten bent met de voeding van Jasmijn. Herken het wel een beetje hoor. Ik heb bij F wel bewust de laatste fles wat groter en meer ingedikt in de hoop dat ze de hele nacht doorslaapt.

Hier nog steeds hetzelfde verhaal, de fles blijft een gevecht, vraag me ook echt af waar dit aan ligt! Ik heb een tijd kunnen denken dat het kwam door de kleine maag die mama heeft, ik ben ook een hele kleine eter, maar zoals het nu gaat is belachelijk. Ik bied sinds deze week elke fles weer aan op 150/5 maar daar laat ze echt een gemiddelde van 50cc staan. Erg frustrerend als je weet dat ze eigenlijk meer met hebben maar het absoluut niet wilt. Merk wel dat ze een stuk rustiger is met de nexium daarbij blaast ze nu ook niet de hele tijd belletjes en smakt ze niet meer zo veel, en dat doordringende huilen, ow wat ben ik blij dat dat voorbij is! Echt fijn dat dat gedeelte goed is nu.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Flessen van 200 zijn wel groot zeg! Hidde drinkt bijna nooit meer dan 150 als hij afgekolfde melk drinkt, maar hij drinkt dan wel vaker. Ik weet natuurlijk niet wat hij 's ochtends bij mij drinkt. Hij heeft nog nooit kv gehad, ben best huiverig mocht ik met bv gaan stoppen hoe dat zal gaan... Maar daar is het nog geen tijd voor!

De verkoudheid is nog steeds flink aanwezig, zielig hoor... Gelukkig heeft hij wel een goede nacht gehad. En hij is van de puckababy af! Na 2 nachten met 1 armpje eruit vannacht in een gewoon slaapzakje gelegd en hij heeft ondanks zijn verkoudheid van 9 tot half 5 aan een stuk geslapen! Hij had wel heel lief een doekje tegen zijn gezichtje aangedrukt:)

@pumbaa: vechten tijdens eten is niet leuk! Ik heb er nu ook last van aan de borst, dat is zo frusterend! Hopelijk is ze wel goed gegroeid.

@miepens: doet jasmijn het goed op bv om de 4 uur? Hidde wordt echt super boos als hij niet "op tijd" zijn drinken krijgt. Hij krijgt bij de oppas ook op verzoek. De flesjes van 150 gaan dan soms wel, soms niet op.
    Zijn schema op een werkdag:
    5.00-6.00 bv live
    9.00 150 cc
    12.00 150cc
    15.00 150 cc
    17.30 bv live
    19.00 bv live (dit is dus de probleem voeding, als hij niet drinkt om 22.00 nog een droomvoeding)

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Blegh, zit er echt doorheen nu, sta er al een paar dagen helemaal alleen voor. De dagen waren altijd al zwaar, maar 's nachts sliep ze in ieder geval telkens blokjes van 3 uur. Nu is er al een paar nachten ieder uur wel iets, dus ik kom écht niet tot rust. Ben 24 uur bezig.
    En nu moet ik echt even ergens kracht vandaan halen om door te zetten, blegh.

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Andrea85: volhouden meid!!! Balen dat de nachten ff zwaar zijn! Komt allemaal wel weer goed!

@Mopje: aaah wat zielig van de verkoudheid! Hopelijk gaat het snel over!! Veel knuffelen met je kindje :)

@Gwen: En is de nacht weer goed gegaan?! Idd verduisteringsgordijnen blijf je altijd toch nog wat licht mee zien. Wij hebben van die rolgordijnen. Nou het is altijd nog behoorlijk licht op mijn kamer. Bij Dean hebben we gordijnen en een rolgordijn haha.
    En slapen, Dean slaapt vandaag als een gek niet normaal. Hij heeft vannacht van 23uur tot 8uur geslapen. En na ieder flesje is het nu een uurtje spelen/knuffelen en dan weer bedje in. En dat redt hij het gewoon tot zijn volgende fles! echt bizar vandaag!!! Nu is hij bezig met een slaapje waar hij meestal heel onrustig slaapt. Ben benieuwd!

@Voeding: ik heb idd een regelmaat er inzitten. Ik voed om de vier uur. Okee het kan wel eens een kwartiertje schelen natuurlijk. Maar ik houd me aan de vier uur. Maar merk dat hij soachtends meer honger heeft dan de rest van de dag. En ik zie precies wanneer Dean honger heeft. Hij gaat dan aan zijn oor zitten en zijn tongetje steeds uit zijn mond doen als of hij aan de fles zit whaha. geweldig om te zien! Maar goed ik hou het gewoon op 1x180/6 en 4x150/5. Ga misschien volgende week nog wel even een keer naar het inloopspreekuur van het CB.

@nummer 2: ik moet het nog maar zien of er een 2e komt. Ik geniet heel erg van Dean nu. En heb wel een beetje prikkels voor een tweede, maar volgens mij is dat meer het gevoel om alles weer een keertje mee te maken. Maar het is niet meer zoals de eerste keer. Alles voor het eerst. Voor het eerst de test doen, voor het eerst vertellen dat je zwanger bent en noem maar op. Dus nee voorlopig nog niet, maar wie weet. De deuren zijn niet gesloten hahah.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Haaa, ze heeft even geslapen nog vandaag, 2x een half uurtje. En verder heeft ze heel rustig op schoot gezeten. Dus ik heb weer even bij kunnen komen.

In haar mondje zie ik een stukje tandvlees dat wat bleek is, op de plek waar haar linker ondertandje ooit gaat komen... En nu las ik dat kindjes dan zeurderig, huilerig en rusteloos kunnen worden... Dat is ze dus echt gigantisch nu, en ik vond haar altijd al vrij rusteloos, maar zoals nu slaat echt alles; ze stuitert bijna rond. Verder lijkt ze het ook fijn te vinden als ik een beetje over dat plek wrijf en er op duw. Ze kwijlt ook flink, kauwt als een bezetene op alles... Tandje?

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ja je zou zeggen dat het een tandje wordt! Maar zo vroeg al? dacht met 6 maanden dat dat pas kwam... of niet?!

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Pumbaa
    Ja, het gaat wel weer, maar een paar keer op een dag voel ik het wel nog een beetje opkomen. Dan even relaxen en dan zakt het wel weer. Meestal duurt het een dag of 3 en dan is ook dat gevoel weg.

Lynn krijgt iets minder dan 5x150/5. Een aangemaakte voeding is dan 165 ml en ze krijgt zo'n 150ml. Maar dat cerschilt natuurlijk maar heel weinig.

Mopje
    Lekker dat je puckababy hebt kunnen afbouwen!
    En tegen de tijd dat jij met kv gaat beginnen heeft Hidde waarschijnlijk ook al een lekker groente/fruithapje. Dus wisselen naar kv zal dan ook geen problemen opleveren. Maar ach zo ver is het nog niet....

Melovekane
    Een 2e zwangerschap is idd niet hetzelfde als de 1e.
    Maar ik zou het voor geen goud willen missen. Al hebben wij natuurlijk ook eerst volop van onze oudepste dochter genoten! Die was ruim 2 toen we weer voor een zwangerschap gingen.

Andrea
    Het zou natuurlijk een tandje kunnen zijn. Het is vroeg, maar het kan. Alleen hebben wij dus bij onze oudste nooit iets van 'bijwerkingen' gemerkt. Ze was alleen iets huileriger, maar kwijlen etc heedt ze nooit gedaan.
    Onze oudste kreeg met 5,5maand haar eerste tandje.

Het maakt mij nooit zoveel uit WAAROM ze huilt, als ze maar weer stopt :D:D

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Tandje!

Wij zaten ook aan een tandje bij Hidde te denken, veel huilen, moe hangerig, niet slapen, veel poepen... Maar hij is ook snotverkouden, heeft moeite met ademen (piept) en verhoging. Dus dat is wellicht meer het probleem. Vandaag heeft hij trouwens wel veel geslapen. Als hij morgenvroeg nog piept bel ik even de ha.

Ik zelf ben een beetje opgeknapt, was echt beroerd vanmiddag. Maar ik blaf nog alles bij elkaar, wordt leuk morgen voor de klas!

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Mopje: oja dat is vreselijk voor de klas. Ik heb ook wel eens dat mijn stem helemaal weg valt, nou dan is het ook een sport om voor de klas te staan! Hoe is het met Hidde?

@Jacky: haha ja je wil altijd graag dat ze stoppen met huilen. Maar het is soms ook wel eens goed voor ze ( wordt gezegt haha)

@2e: ja ik ben heel blij met Deantje, maar moet het idd nog maar eens zien of er een tweede komt! Hoeveel kinderen hebben jullie allemaal?!

Pfff dean had gisteren een hele goede dag, heel veel slapen en spelen zoals ik gisteren al verteld had. Maar om 17 uur schrok hij wakker van de buren en toen begon het! hebben hem met eten nog lekker bij ons gehad in het wipje. En toen begon het ineens. huilen en huilen. klein stukje met hem gelopen en toen was het tijd voor zijn fles. Nou die dronk hij normaal op, maar 5 min na het flesje begon hij weer. Op bed gelegd, krijsen... om de zoveel minuten er heen. Om 8 uur sliep hij. om half9 weer een gil en gehuil. Naar toe, was dus een groot deel van zijn voeding eruit gekomen. Dus eruit gehaald om bedje te verschonen en kleertjes . Laat hij een boer en daarna de rest van zijn voeding eruit! zoooo zielig!! dus toen maar in bad gedaan om te kalmeren. En daarna zijn we maar een eind gaan wandelen. En toen heeft hij herlijk geslapen in de wagen. Na zijn laatste flesje natuurlijk zijn bedje weer in en dat ging goed. Net om half 8 werd hij wakker.

Ben beneiuwd wat de dag gaat brengen!

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mopje: Ooohhhhh, ook al de kriebels voor nmr 2:D

Hoe is het nu met Hidde? Gaat het drinken alweer een beetje?

Wat goed dat je de puck hebt afgebouwd!!! Nou dat is hier nog lang niet inzicht.

@ Miepens: Mijn hemel, 230 in 1x, logisch dat ze gespuugd heeft:(
    Volgens mij krijgt ze voldoende. Je geeft bijna alle flessen nog BV, en dit mag ze onbeperkt krijgen.
    Ze zit nu gem. rond de 850. Lijkt mij mooi.

De ene keer zal ze meer drinken als de andere keer. Zelf hebben we de ene keer ook meer dorst als de andere keer;)

Meestal (schijnt) een 2de zwangerschap sneller te gaan. Alsof je lichaam weet wat de bedoeling is.

@ Pumbaa: Is haar tongriempje niet te kort? Dat ze daarom zo moeilijk doet met de fles? Is het dat ze de speen niet pakt?
    Welke flessen heb je geprobeerd? Een fopspeentje pakt ze wel goed?

Wat heerlijk om te lezen dat de Nexium zo goed zijn werk doet, en de rust terug aan het keren is.

@ Andrea: Heel veel sterkte meid!! Ik weet hoe het is om er alleen voor te staan. Afgelopen nacht goed gegaan?

Kunnen inderdaad tandjes zijn. Bij mijn dochter werkten dentinox in combinatie met chamodent (gevoelig op haar oortjes) goed.

@ MeloveKane: Hahahahahha, mijn gedachten waren ook al om er nog een verduisteringsrolgordijn achter te hangen:D. Dat werkt dus wel goed.
    Wat fijn dat het slapen zo goed gaat met Dean, en daardoor ook zijn hongersignalen herkent.

Hahahahahaha, inderdaad:D (maar ja, soms moet ik dan wel eerst de oorzaak weten).

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Hier: Jaëlian gisteren koorts gekregen, en zat echt niet lekker in zijn velletje. Wilden alleen maar in mijn armen slapen.

Vannacht een drama nacht gehad: Jaëlian bij ons in bed genomen, veel huilen en wakker. Joënna goed verkouden, dus die regelmatig wakker van het hoesten en neus snuiten.

Vandaag maar een rustig dagje houden.

@ Aantal kindjes: Wij hebben er 2. Zelf lijkt mij een derde nog wel leuk (en ons gezin compleet maken), maar mijn man wil dit absoluut niet. Hij vind 2 voldoende.
    Aan de ene kant heeft hij wel gelijk: Moet ik weer mijn gezondheid op het spel zetten? (beide zwangerschappen zware BI gehad. Van de eerste zwangerschap nooit goed hersteld, en nu wel).

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Gwenolyn: Jeetje zeg, arm ventje! En nu je dochter ook nog zo verkouden! Hopelijk kunnen jullie vandaag wat bijkomen!

Ego: Vannacht ging heel goed; Janna sliep wel de hele nacht bij mij, maar ze sliep! Ze heeft 2x gedronken, maar echt half slapend, dus dat was heel ontspannend :) En vandaag gaat tot nu toe ook heel goed; ze kan haar rust weer vinden in bed. Ik heb haar nu 3x weggelegd voor een dutje, en ze ging telkens meteen lekker liggen en slapen. Ze slaapt wel nog steeds maar 45 minuutjes dan, maar goed, beter 45 minuten slapen en daarna vrolijk zijn dan niet slapen ;) Ze houdt het nu vol op die 45 minuten, dus dan is het goed :)
    Na het slapen hoor ik haar altijd nog even rustig met haar knuffeltje spelen, en dan laat ik haar ook gewoon nog even liggen zolang ze tevreden is, dan gaat ze op den duur misschien nog weer verder slapen.

Op haar tandvlees zie ik nog steeds een soort bobbeltje dat wat bleker is, maar ik voel geen verdikking ofzo. Dus ben heel benieuwd of er langzaam iets gaat komen!

En de wasbare luiers werken heel goed tot nu toe! Ze heeft er echt even flink in gepoept (zo'n flinke borstvoedings-luier, haha), bij Pampers ging ik dan meteen haar rug bekijken en vaak zat het dan tot bovenaan. Maar nu zat alles nog braaf in de luier en was het niet eens een beetje richting rug gegaan. Ze sluiten echt mooi aan bij de beentjes, rug en buik. Super tevreden over! En nog slanke luiers ook, geen enorm dik pak.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Andrea: Fijn dat het zo goed gaat!! Misschien pakt ze weer een keer de slaap op als ze wakker ligt te spelen in bed. Wie weet.

Klinkt goed van de wasbare luiers. Dacht altijd dat dat van die mega dikke proppen zijn.

@ Hier: Joënna haar bed verschoont. Die heeft zo liggen hoesten dat ze alles onder spuugden.
    Vanavond maar Noscapine geven voordat ze naar bed gaat.

Deel Deze Pagina