15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @ all
    bedankt voor alle succeswensen voor vanmorgen. Het heeft geholpen!

ons verhaal:
    Vanmorgen naar het ziekenhuis gegaan voor de afspraak bij de kinderarts. Eerst kwam er een co-assistend, deze heeft ons verhaal en gegevens genoteerd. Lynn werd gewogen en door hem grondig nagekeken.
    Daarna ging hij de kinderarts halen. Deze heeft haar ook nog helemaal nagekeken. Het verhaal nogmaals verteld en ze bevestigde dat het hoogstwaarschijnlijk verborgen reflux is. Aangezien we zelf al met nutriton gestart waren en dit blijkt te helpen geven ze voor nu even geen andere medicijnen. Maar mocht het toch weer misgaan, dan mogen we direct de afdeling bellen en hoeven we niet weer eerst langs de huisarts.

Het ruggetje en de heupjes zijn gewoon helemaal goed. Scheve bilnaad is waarschijnlijk alleen een cosmetisch iets en niet iets waar ze last van krijgt. Wel begrepen ze onze bezorgdheid heel goed!

Ik moet zeggen dat mijn man maandagavond dus de hoeveelheid nutriton verhoogd had (zonder dat ik het wist). En sindsdien hebben we gewoon een lief en tevreden meisje in huis!
    Heerlijk, zo hoort het te zijn. Jammer dat de afgelopen weken een beetje verpest zijn, maar dat gaan we nu denk ik snel vergeten!

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    #82 Jacky78, 14 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
    @miepens
    jee meid, dat is wel even intensief. Ik weet er alles van! Maar je meisje moet natuurlijk wel goed gaan groeien!
    Ik denk dat het kolven opzich wel heel goed is voor je productie. Je borsten leegkolven is goed. Anders krijgt ze alleen maar 'voormelk' ipv de vette 'achtermelk'.
    Maar misschien moet je dit dus gewoon even gaan invriezen en niet achteraf nog aan haar geven.

@ slapen
    Hier is het nu vaak 2-uur slapen na de voeding. In de middag lijkt het alsof ze wakker blijft. Maar wij gaan dan nu ook pas een beetje een ritme erin krijgen denk ik. Afgelopen weken was het ritme hier ver te zoeken.

@ mopje
    Dat spugen klinkt toch echt wel als reflux... Jullie hadden ook nutriton maar zijn daar toen toch mee gestopt. Maar hebben jullie nu wat anders of helemaal niets meer?
    Anders kijken of de HA of KA iets kan voorschrijven. Volgens mij is Zantac daar onder andere voor.

@ babyproject
    Oh, meis. Wat herkenbaar.
    Voor KMA moeten ze meer klachten hebben waaronder bv eczeem is mij verteld. Maar het kan ook wel een vorm van reflux zijn misschien?
    Hopelijk hebben jullie wel een rustige nacht, want anders ben je dadelijk net zo kapot als wij waren.
    Hier gaat nu goed, zo lijkt het. Ik wil niet te vroeg juichen, maar ze is al 44uur 'krijs-vrij'. Ja, ik hou de uren goed bij hoor!
    Wij hopen hier ook weer op een goede nacht en waarschijnlijk houden we morgen met z'n allen een pyjamadag!

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    whahaha
    vindt je man vast niet erg....
    Ik moet ook nog een nieuwe bh, mijn 80E pas ik ook 'niet echt' (of was het nou 'echt niet') lekker meer ;)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Jacky; hier is vandaag de diagnose koemelkallergie gesteld, en de enige klacht was reflux (en onrust), geen eczeem. Maar ik hoor eigenlijk zelden dat ze bij alleen refluxklachten meteen gaan kijken naar kma, ik ben dus heel blij dat de ka dat in ons geval wel deed!

Janna is vandaag zooo'n ander kindje! Heel tevreden, echt heerlijk. Bij de ka huilde ze twee weken geleden ook de longen uit haar lijf, vandaag lag ze gewoon rustig om zich heen te kijken :) Ook wegen en meten vond ze helemaal prima!
    Diagnose is dus kma, eind mei weer een afspraak om te kijken hoe het dan gaat. Met mijn dieet gaat het prima, dus daar ga ik gewoon mee door.
    Pfoe, twee weken lang intensief gekolfd en haar de fles gegeven waren het dus toch waard! Heel fijn ook dat ze nu weer bij mij kan drinken, gaat ook heel goed gelukkig :)

Nu zo kraamvisite van twee buurvrouwen, gezellig :)

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    fijn adriana en jacky! hopelijk zet de stijgende lijn nu bij jullie door!

Hier erachter gekomen dat E toch wat meer slaap nodig heeft dan gedacht. Als ik hem bij het eerste gaapje te slapen leg dan slaapt hij heeeerlijk! nu morgenochtend zorgen dat hij na het wassen en aankleden lekker weer gaat slapen, volgens mij is hij dan hyperactief door het wassen waardoor hij wakker blijft maar eigenlijk wel wil slapen. We gaan hier dus iets meer regelmaat implementeren ;)

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @Jacky: fijn dat het nu duidelijk is. En dat de nutrilon werkt. Hidde is 2x een hele middag gaan huilen na de nutrilon, ik heb het gevoel dat hij dan niet kan spugen en de ingedikte melk in zijn slokdarm blijft zitten en dat doet natuurlijk nog meer pijn! Wellicht nog meer toevoegen? Ik wil alleen het risico niet lopen dat hij de hele nacht huilt... Vannacht was hij weer super onrustig, moeilijk inslapen en dan vroeg wakker door het spugen:( De laatste 2 uur van 5:30 tot 7:30 op mamma's borst geslapen, mama dus niet veel geslapen...

@syrea: wat fijn hij zo lekker slaapt! Hidde gaat ook wel slapen, met ons erbij of in de kinderwagen...

Zo maar eens met hem onder de douche, eerste keer, best spannend!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Het is me vanochtend gelukt: Jaëlian optijd de fles, daarna mezelf fatsoeneren, Joënna uit bed halen, aankleden, broodje eten.
    Kleine man in de cosi en op naar het KDV. We kwamen er netjes optijd aan.

Daarna naar huis, lekker douchen met de kleine man, flesje erin en slapen.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jacky: Wat fijn dat je gisteren zo goed bij de KA bent geholpen.
    Ook fijn om te weten dat de scheve bilnaad alleen iets cosmetisch is.

Hoeveel nutriton geef je?

Lekker gaan genieten!!!!!

@ Andreea: Heerlijk dat je dieeët zijn vruchten lijkt af te werpen. Dan weet je dat je het niet voor niks doet!

@ Miepens: Hoe gaat het bij jullie? Heb je alweer contact gehad met de LK? Hou je het een beetje vol?

@ Mopje: Balen dat je zo'n onrustige nacht hebt gehad:(
    Heb je lekker gedoucht?

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vannacht weer een goede nacht gehad. Hij heeft zelfs in de wieg naast ons bed geslapen ipv op het aankleedkussen bij ons op bed.
    Gisteravond om 22.00 laatste voeding gegeven, en toen kwam hij weer om 02.30 en daarna weer om 06.00.

Wel vannacht flink geschroken. De wieg staat schuin, omdat ik hoor dat de melk terug komt, vond ik hem vannacht met zijn hoofd onder de deken, en de beentje over de wieg heen. Nou dat heeft zijn zus nog nooit gepresteerd, en die stond nog veeeeeel schuiner.

De pepti lijkt nog steeds aan te slaan. De huid in zijn gezicht word steeds rustiger, zijn windjes stinken nog wel, maar nu naar de pepti ipv rotte eieren, en de ontlasting gaat ook weer een stuk makkelijker. Hij ligt nu niet uren te persen, zonder dat er wat komt.
    Krampjes lijken ook minder te worden.
    Ondanks dat ik indik met nutriton hoor ik hem toch nog steeds slikken. Ik merk ook dat hij hierdoor iedere keer wakker word, dus lijkt het me dat hij er last van heeft.

Mijn man was gisteravond thuis gekomen, en die vond hem ook onrustig in zijn wieg liggen (door het terug slikken).
    Misschien toch maar naar de HA bellen en om Zantac vragen.

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij geven op een fles van 90 ml ruim 1 schep.
    Zeg maar een schep met een kopje erop. Kinderarts vertelde dat we ook nog mogen ophogen mocht het nodig zijn (zelfs meer dan het pak voorschrijft), maar liever doen we dat niet natuurlijk.
    Eerst maar kijken of dit lekker gaat.

Ze huilt nog weleens. Maar het is echt een babyhuil nu, niet meer 1 die door merg en been gaat! Heerlijk.
    Vanmiddag gaan we even lekker in de tuin relaxen met z'n allen.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jacky: Wat een genot dat je nu gewoon een babyhuiltje
    krijg ipv een pijnlijk gekrijs.

Ik doe op een fles van 135 ml, 2 flinke scheppen nutriton (ook met een flinke kop erop, eigenlijk zoveer als er op het schepje past), ook al een keer 3 gedaan omdat hij nog terug bleef slikken.

Lekker genieten vanmiddag in de tuin!!

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

@jacky: het gaat nu een stuk beter dus? Fijn! Dat die nutriton zoveel kan uitmaken. Veel plezier met dit mooie weer!

@andrea: wat heerlijk dat ze weer bij jou kan drinken. Best snel gedaan nog, de diagnose. Meestal ben je zo nog meer weken verder. Fijn dat je weet wat het nu is en dat je er iets aan kunt doen. Vind je het dieet niet erg pittig?

@syrae: grappig hoe dat werkt en hoe je je baby steeds beter leert kennen. Is het gelukt om hem te laten slapen?

@mopje: hoe was het douchen? Wat een nacht! Heb je zo tijd om zelf nog even te gaan liggen?

@Gwenolyn: respect dat je op tijd op KDV was! Daar moet ik nog even niet aan denken, zo'n ochtend. En wat goed dat hij in de wieg heeft geslapen. Al wil ik niet weten hoe! Ik zou een hartverzakking krijgen als ik m'n meissie zo zou terugvinden. Vervelend dat hij zoveel last heeft van terugkomend melk.

@miepens: hoe gaat het nu? Hoe was de weging?

@hier: naar de huisarts geweest. Ze zag niks afwijkends. Ze huilde toen we daar waren en de HA vond dat het klonk als honger.... We gaan haar bijvoeden.. Als het huilen dan stopt, dan is het duidelijk. We gaan haar morgen ook weer wegen, mocht ze weer weinig zijn aangekomen, is het ook duidelijk...

13. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Here the same! Vandaag moest ik ook voor de eerste keer X meenemen naar de Psz voor R te brengen en te halen en warempel waren we netjes op tijd daar!

Ik vind het wel een behoorlijke organisatie.. hihi

14. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Jacky, wat fijn dat de nutriton helpt! En ook een geruststelling dat je zo naar de KA toe kan zonder eerst bij de HA langs te moeten, mocht het niet voldoende zijn en toch medicatie nodig hebben.

@Babyproject, ook een spannende dag dus vandaag. Ik hoop dat Charlie voldoende aankomt. Wat verwacht je zelf?

@Andrea, dat zal wel een heel verschil zijn nu dat ze weer fijn bij jou kan drinken. Is het niet lastig om dit dieet vol te houden?

@Mopje, wat zielig voor Hidde dat hij zoveel spuugt. Vervelend ook dat hij er zo weinig door slaapt.. en jullie dus ook! Pittig..

@Miepens, heb je nog contact gehad met je vriendin? Is het goed vol te houden allemaal?

Hier ben ik vanmorgen toch maar eens stiekem gaan kijken bij X. Ik heb hem namelijk om 7.40u wakker moeten maken, omdat R op tijd bij de Psz moest zijn. Hij heeft zn laatste flesje om 23.15u gekregen en heeft daarna dus heerlijk doorgeslapen! Ben benieuwd of dit eenmalig was en ons meneertje zich vanmorgen gewoon verslapen heeft!

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @babyliciouss: wauw, van 11 tot bijna 8! Dat is echt lang... Ik vind van 11 tot 4 al een wonder... Wel fijn voor jullie als dit doorzet.

@Gwenolyn: Hidde wordt ook steeds wakker van het spugen, zo zielig. En wij dan ook natuurlijk. De ka zei tegen ons dat het bedje omhoog zetten niet zou helpen, behalve als het meer dan 45 graden zou zijn en dat krijgen we zelf niet voor elkaar! Dus dat doen we ook niet meer. Ik ga maandag bij het cb het spugen weer aankaarten. Durf niet meer aan de nutriton omdat hij daar 2x heel heftig op reageerde.

@babyproject: knap dat de huisarts al die huiltjes herkent! Maar als het werkt zou dat goed zijn.

@meerdere kids: respect door jullie, ik zou me geen raad weten met nog een peuter erbij!

Douchen was geen succes, wel lekker zo'n naakt baby'tje bij je, maar ik krijg hem niet gewassen op die manier! En Hidde was er ook niet heel blij mee geloof ik, badje vind hij heerlijk, dus dat doen we dan de volgende keer maar weer!

16. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    HOERA!!!
    zojuist bij het consultatiebureau geweest en Jasmijn is in 1 week tijd ruim 300 gram aangekomen!! Dus dat is echt mega goed.

De vrouw van het consultatiebureau adviseerde ook weer terug te gaan naar om de 3 uur voeden en eventueel een nachtvoeding wat langer de tijd te geven. En dan navoeden met het flesje. Op die manier krijgt ze wel genoeg binnen, maar krijgen zij en ik tijd om te "herstellen" en meer te genieten. Ik ben helemaal blij!! Ik ga dat nu ook zeker proberen. Maandag moet ik toch weer op CB zijn, dus dan zien we meteen of het effect heeft...

Knap dat jullie het redden om met 2 kids op tijd klaar te zijn. Ik vraag me af of me dat ooit gaat lukken. Maar misschien went het nieuwe schema weer vrij snel en worden we zelf ook sneller.

Balen voor de kindjes die zo spugen. Lijkt me vreselijk. Hier heeft jasmijn best veel last van windjes. Netalsof ze de boertjes na de voeding niet laat en die vervolgens via haar billetjes er uit laat...

@mopje, jammer dat het douchen niet goed ging. Mijn zusje deed dat wel met haar dochtertje, maar ik weet ook niet of mij dat zou lukken. Volgens mijn kraamhulp moet je bij de prenatal een of ander matrasje hebben zodat je ze mee in bad kunt nemen en dat zij dan blijven drijven en jij je handen vrij hebt. Die wil ik straks graag 1 hebben. Lijkt me erg gezellig.

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Sinds Janna weer bij mij drinkt heeft ze besloten dat ze om de 2 uur wil drinken, haha, heb dus weer de hele dag m'n handen vol :D Maar ze doet het super!!

18. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier een erg warrige moeilijke ochted helaas.... E ligt nu eindelijk rustig te slapen, verder een hoop moeilijk wakker gedoe...

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Babyproject: Ik had ook het hart in mijn keel zitten. Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft?? Werkelijk geen idee (ik heb een mozesmandje, dus opzich is de achterkant niet mega hoog, en hij staat natuurlijk schuin, maar dan nog).

Fijn dat de HA niks afwijkends zag. Hopelijk doet de bijvoeding zijn werk.

@ Babylicious: Hahahahaha, jij ook al je eerste ochtend met 2 kinderen waarvan 1 naar de PSZ:D
    Ik vond het ook een heel georganiseer.

Wouw, wat een tijd dat hij heeft geslapen!! Word je dan zelf niet in de nacht wakker?

@ Mopje: Balen dat het douchen niet gelukt is. Ik moet ook zeggen, dat als ik met 1 van de kinderen douch, ze ook niet was met sop of zo (Joënna nu ondertussen wel omdat ze zelf staat in de douchebak, maar zolang ik ze vast hou, was ik ze niet). Ze worden van het water zelf ook schoon. Ben veelste bang dat ik ze anders uit mijn handen laat glijden.

Jammer dat hij zo heftig reageerd op nutriton. En op pure JBPM wat je bij een natuurwinkel kunt kopen? Anders heb je ook nog Gelilact. Misschien dit anders eens met je KA overleggen?

@ Andreea: Hahahahahaha, lekker op de bank zitten, filmpje op, en Jana lekker laten drinken. Die is helemaal aan het bijtanken :D

@ 2 kinderen: Deze week voor het eerst helemaal alleen, en ja, het is druk (man is internationaal vrachtwagenchauffeur), maar het went sneller als gedacht. Ik plan ook echt helemaal niks, en zie wel wat de dag me brengt.
    Wel ben ik helemaal weg van mijn draagdoek. Kleine man erin, en mijn handen vrij voor Joënna. Als ik die niet had, had ik me geen raad geweten.

20. babyproject

babyproject Niet meer actief

Nou, net nu ik zei dat ze niet spuugde en geen uitslag had, heeft ze spontaan allemaal bultjes in dr gezicht en heeft ze net enorm gespuugd. Flesje snapt ze maar moeilijk. Heb er 1 keer 30 cc ingekregen... Maar ja, dat heeft ze er later weer uitgespuugd. Heb haar in bad gedaan en daarna aangelegd, ze is toen in slaap gevallen. Nu slaapt ze nog (met een kleine onderbreking van 5 min), maar ze ziet enorm bleek en voelt ook niet zo warm. Wil haar niet wakker maken om te tempen, heb er wel een kruik bijgelegd.

Ik weet echt niet wat we nu moeten. Morgen CB, maar ze ziet er steeds slechter uit, dus het zou me niks verbazen als ze zelfs zou zijn afgevallen ipv aangekomen...

@miepens: wat fantastisch nieuws! 300 gram is echt goed idd! Je meisje had gewoon wat extra tijd (en bijvoeding) nodig. Hopelijk doet ze het vanaf nu gewoon goed op jouw voeding.

Deel Deze Pagina