15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ja bijna 1 jaar nu, maarja dat is niet geheel onlogisch, er worden maar weinig zwangeren aangenomen bij een nieuwe baas.
    Het wordt je niet verteld dat ze daarom kiezen voor een ander, maar het speelt natuurlijk wel degelijk mee....
    Nu druk op zoek naar een nieuwe baan, maar dat valt niet mee!

2. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    zo ff een paar dagen alleen maar meegelezen.

@Andrea85: haha ik moest daar van de week ook aan denken dat Dean rond deze tijd verwekt werd haha. Ik teste 2 juli positief. Durfde eerder niet te testen. Mijn NOD was op 19juni.
    Ik zou een maart mamma worden maar Dean is een weekje te vroeg gekomen.

@Adriana: alles een beetje ok daar? koorts al een beetje gezakt?

@Jacky: ah balen dat Siem niet helemaal lekker is! En rot dat je nog steeds geen werk kunt vinden. Ja zijn nu natuurlijk ook rot tijden om een baan te vinden! Hopelijk vind je snel wat. Maar heeft ook wel een beetje een voordeel natuurlijk: lekker van je kind genieten :)
    Ja en ik snap dan helemaal dat een derde er niet meer in zit voor jullie! heftig verhaal zeg!!!

@Gwen: ja als je man niet meer wilt wordt het lastig he! en snap het aan de ene kant ook wel van je man. Maar snap het ook helemaal van jou

@tijd voor mijzelf: ja het is heerlijk om ff iets voor jezelf te doen en ff uit huis te zijn. Maar het is ook weer heerlijk als je thuis komt en dan gelijk de mooie lach van je zoontje ziet :) zoooo lief was dat!
    en werk missen... nee doe ik niet echt. Heel af en toe dan denk ik nou heb wel weer zin om les te geven. Maar ze zijn momenteel weer erg raar bezig op mijn werk. Ik ben namelijk voor het lesgeven arbeidsongeschikt verklaard, maar ze willen mij toch ingaan zetten voor surveilleren bij toetsen e.d. Nou dat is nog steeds voor de klas staan. Dus ben een beetje heel erg pissed op school!

@groeien: Als ik al die lengtes en gewicht zie van jullie kindjes ben ik ook erg benieuwd naar die van Dean! ik moet de 25ste weer.

Dean doet het de laatste dagen weer erg goed. Bijna niks teruggeven. Lekker slapen, lekker lachen, lekker druk zijn.

Vandaag ook even lekker 2 uurtjes gaan winkelen in Bloemendaal (gouda). Dean was heel de tijd wakker maar heeft gewoon lekker liggen kijken.

Fijne avond allemaal!

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Gek he, dat we daar nu op kunnen terugkijken, wat was het een spannende maar (achteraf) leuke periode!

Andrea: Veel plezier bij je ouders/grootouders! En een tip: vergeet de spulletjes van Janna niet (wij waren toen Siem zn koffer vergeten :) en dat is niet handig...). Maar jij bent slim en pakt nu alvast iets in.

Mopje; Bij jou is er wel heel veel veranderd het afgelopen jaar. Toen nog in de VS, nu hier in Holland, met een baby.

Jacky: lijkt me erg frustrerend als je wel wil werken maar je wordt niet aangenomen omdat je zwanger bent. Het kán wel, kijk maar naar mopje! Maar je kan nu wel optimaal van je meisjes genieten (ik bekijk het dan maar van de zonnige kant).

Melovekane; Siem hoort bij mij, niet bij Jacky ;).
    Koorts is nog niet gezakt, maar ook niet gestegen. Hij had zojuist nog steeds 38.6 maar ik heb hem een zetpil Panadol gegeven. Hij ligt nu lekker te slapen in zn bedje maar ik maak hem zo wakker voor zn fles. Kijken hoe hij zich dan voelt.
    Ben je geslaagd met shoppen?

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    hehehe sorry! maar gelukkig dat het wat beter gaat! Ben benieuwd hoe hij zich zo voelt!
    Shoppen is gelukt. had niet veel nodig maar gewoon ff zin om er uit te gaan :)

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi Dames,
    wat zijn er toch veel zieke/verkouden kindjes. Vervelend hoor!
    Ik heb wel meegelezen, maar te druk om echt mee te schrijven.
    Hier gaat alles nog steeds heel goed. Mijn eerste werkweek zit er weer op. Het was wel weer fijn om tussen de "grote mensen" te zijn. Bovendien doet Jasmijn het super op het kdv. De leidsters kwamen gisteren nog naar mij toe om te vertellen dat het echt een heel lief, virendelijk en tevreden kindje is. ze zouden haar zo mee naar huis toe nemen.
    Ik ben zelf vroeger een huilbaby geweest,en mijn vriend heeft ook wel wat gehuild...dus ik weet niet van wie ze dat heeft. Blijkbaar hebben we toch wat goed gedaan :)
    @voeding. we geven nog steeds 5x 165, waarvan 3 flesjes MM en 2 flesjes KV. Ze heeft nog steeds genoeg, dus waarom zou ik meer aanbieden.
    Eergistern op het CB woog ze precies 5,8 kilo. Op naar de 6 :)
    Inderdaad een jaar geleden zijn we zwanger geraakt. Heel raar idee. Maar wat ben ik blij dat het jaar er op zit! Het was een heel spannend jaar, maar ik heb er zeker van genoten.

6. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hehe heb uiteindelijk ook tijd om zelf wat te typen, al die tijd wel weer meegelezen!

Wat een zieke hebben we hier of inmiddels alweer gehad! Vind het ook niet gek met al dat wisselvallig weer, hier begint de verkoudheid ook weer te komen, ik hoop dat ik het niet krijg, heb er totaal geen behoefte aan :D

@Adriana, ik vind het kado dat je wil geven aan je vriendin hartstikke leuk! Bij jullie is het nu dus kermis, altijd een leuke tijd! Geniet maar van de kermis vandaag.

@Mamaleonie, ik ken je nog niet maar welkom hoor!! Hoe meer er hier schrijven hoe gezelliger het is ;)

@Jacky, raar inderdaad dat als Amy in de hoek heeft moeten staan dat ze dat niet even melden aan je. Misschien is het wel een klasgenootje geweest en heeft dat zoveel indruk gemaakt dat ze er daarom over praat. Schattig hoor als ze de fles geven aan zo'n kleintje hè? Hier doen de zoontjes van mijn vriend een moord om de kleine een flesje te mogen geven. Vinden het super interessant, willen haar ook de hele tijd vasthouden en kusjes geven, roepen ook te pas en te onpas dat ze een zusje hebben gekregen. Voor diegene die mijn oude berichten niet hebben gelezen ik ben door de verwekker van mijn meisje verlaten met 11 weken (ik heb hem eruitgegooid nadat ik erachter kwam dat hij vreemd ging) dus de zoontjes van mijn vriend zijn niet echt de broertjes van mijn meisje.

@Andrea, je hebt een leuk weekend voor de boeg lees ik wel. Geniet ervan!!

Hier gaat het erg goed. Mijn meisje huilt tegenwoordig eigenlijk alleen net voordat ze in slaap valt, verder is ze vrolijk en lacht ze de hele tijd. Wat een verandering met een maandje terug zeg. Dinsdag mag ze naar het CB, ik ben heel benieuwd hoeveel ze is aangekomen aangezien ze gemiddeld per fles nog steeds 50cc laat staan. Ze krijgt dan ook haar entingen, dan is ze er voorlopig weer vanaf!

Iedereen een fijn weekend, wij hebben hier een vrij rustig weekend deze week. Toch ook wel weer fijn hoor!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jacky: Jeetje dat is ook flink balen dat je op die manier je baan bent kwijt geraakt.
    Het valt inderdaad niet mee om een baan te vinden waarbij je en niet zo'n enorme reistijd hebt en parttime kunt werken.

Ik vind het niet raar, en zou het gewoon navragen. Ergens zit er een kern van waarheid in haar verhaal.

Ja, ik heb mijn hele leven al astma, en een heel scala aan allergieën met hooikoorts.
    Vroeger inderdaad ook zo'n toeter gehad (was toen wel iets ouder). Gebruik ventolin alleen bij aanvallen en gebruik dagelijks flixotide voor onderhoud.

@ Mopje: Fijn dat je aan het opknappen bent!!!

Ja zo'n oranje:D Heb jij die ook? Meteen op de site zo'n tasje besteld om hem netjes in op te bergen.
    Helpt de ventolin bij Hidde?

@ Mamaleonie: :)Ja hij is echt groot. Hij is nu even grrot en zwaar als onze dochter met 6 maanden. Alleen hun hoofden zijn precies even groot:D

Heb je nog vaak moeten ingrijpen toen het vriendje kwam spelen?

@ Andrea: Ja,hij groeit echt hard, ga hem toch maar minder pokon geven:D
    Jouw dame groeit ook hard: Maatje 74. Zijn jullie toevallig lang?

@ Adriana: Beterschap met Siem!! Vervelend als ze zo verkouden zijn.

@ Pumbaa: Fijn dat je meisje het zo goed doet op de nexium en zo weinig huilt!!
    Is je zwangerschap of bevalling niet goed verlopen?

@ Zwangerschapstest: Ik testen vorige jaar op vaderdag positief. Het jaar is omgevlogen.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Gwenolyn; ik ben net geen 1m70 en mijn man is 1m75 :D Dus wij zijn niet erg lang, nee :D

We zijn nu bij mijn ouders, heel leuk hier! Gisteren naar mijn grootouders geweest, was ook erg leuk. Janna heeft haar neefje en nichtje ontmoet en zij vonden haar ook heel lief, telkens even aaien of een kusje geven enzo :D Gisteravond was wel drama, ze kwam weer heeeel moeilijk tot rust, was echt overstuur, awww! Mja, alles hier is natuurlijk nieuw voor haar en ook zoveel mensen etc. Uiteindelijk heeft ze wel goed geslapen, nu slaapt ze alweer :)
    Vandaag weer naar huis!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Andrea: Dat is inderdaad niet erg lang.

@ Voeding: Man o man, wat een hongerlapje op het ogenblik. Van de week zelfs 2x dat hij kwam voor een 6de fles (midden in de nacht):$. Niet stil te krijgen, alleen met een fles melk. Ook echt een honger huiltje, en aanvallen alsof hij al een paar dagen niet gedronken heeft.
    Weet zeker dat het niet aan zijn reflux ligt, want dan huilt hij heel anders.

10. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ gwenolyn, ik heb opzich geen verkeerde zwangerschap gehad hoor, wel behoorlijk ziek tot ongeveer de 16e week maar verder viel het enorm mee. Waar ik meer last van had was van de situatie waar ik in zat, dit zorgde voor veel stress. Bevalling duurde 8 uurtjes dus dat stelt ook niet veel voor!

Ik heb vorig jaar ook op vaderdag getest. Bijzonder hoor hoe je leven in dat jaar veranderd is!!

11. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Even een kort berichtje

Ik heb nu zelf iets te pakken, hopelijk geen griep! Gelukkig gaat het met Siem nu goed, al knort hij af en toe nog wat.

Sorry, verder even geen puf om te reageren.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Beterschap!!!

13. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hey meiden,

Even een vraagje: op hoeveel flessen zitten jullie nu?
    Guus laat de laatste fles steeds vaker staan en drinkt dan erg weinig. (23.00 uur)
    op het moment krijgt hij 5x180/190 + 6 schepjes en wat nutriton.
    Denken jullie dat ik de laatste fles kan laten vervallen zodat die van 1930 de laatste wordt?
    Ik weet dat het een kwestie van proberen is maar ik was benieuwd hoe jullie met voedingen zitten.

Verder wil meneer niet meer liggen en alleen maar rechtop zitten! Echt huilen als ie neergelegd wordt haha.
    Vanmorgen wakker geworden van het luchtalarm! Dat is best schrikken moet ik zeggen..Ramen en deuren dichtgedaan en de kids uit bed geplukt. Blijkt een stuk verderop een groot swokrestaurant te zijn afgebrand! Rook is hier goed te zien.
    Nu eerst een bakkie koffie!

14. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hier zit X nu ook sinds 2 weekjes op 4 flessen van 210/7 schepjes.
    Daarvan bied ik hem 210 ml voeding aan, maar dit drinkt hij bijna nooit geheel op.
    Is wel grappig, want maak ik 180/6 klaar, dat is dan 200 ml.. dat is dan niet voldoende, hihi..

Verder klinkt het niet willen liggen wel heel bekend! Meneertje wil echt alles zien! Dit eigenlijk al vanaf dat hij 2 weken oud is, heel anders dan R, hij liet zich echt heerlijk als een babytje ronddragen, maar X dus absoluut niet!

Heb t hier ook eens met het CB over gehad, want alleen maar zitten is natuurlijk ook niet goedvoor zn ruggetje. Gelukkig vind hij t wel leuk om liggend in de box of onder zn speelboog te spelen!

En t luchtalarm.. niet prettig! Al moet ik zeggen dat ik er inmiddels al bijna niet meer op reageer. Hier gaat het bijna wekelijks af, we wonen ongeveer 500m van de duitse grens af en daar maken ze er echt een hobby van om dat ding dus vaak af te laten gaan! Toen we hier pas kwamen wonen schrok ik hier telkens van, nu moet ik oppassen dat ik toch even nakijk of het nodig is om alles dicht te gooien!

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ff snel een ego berichtje hoor!
    Ben 2 weken geleden bij de bedrijfarts geweest omdat ik nog zo moe en duizelig ben. Nu ben ik dus tot de zomervakantie arbeidsongeschikt voor de lesgeeftaken verklaard. Kreeg vorig week een mailtje van school dat ik maar even langs moet komen om te kijken wanneer ik bij toetsen kan surveilleren en dat soort dingen. IS OOK VOOR DE KLAS STAAN! Dus ik dat netjes terug gemailt dat ik daarvoor arbeidsongeschikt ben. En nu krijg ik vandaag weer een mailtje welke dagdelen ik beschikbaar ben... sorry hoor maar het ene moment hoef ik mij niet druk te maken van mijn leidinggevende en het volgende moment mailt ze dit weer! Wat heb ik daar nou aan...
    verder ben ik van het weekend ongesteld geworden.. nou loop helemaal leeg! voel me er zoooo k*t door. Dean merkt het volgens mij want die ligt nu weer te huilen :(
    Dus ga denk maar even met hem wandelen...is voor mij goed en voor hem ook. ff niet meer denken aan school enzo!

Vanavond zal ik ff reageren op de andere berichtjes, maar moest dit ff kwijt!!

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Jee, wat leesik weer dat er een hoop zieken zijn. Kindjes en mama's....
    Allemaal snel weer opknappen hoor!

Hier gaat het allemaal best lekker. Soms zit er nog weleens een huilmoment in bij Lynn, maarja dat mag geen naam hebben. Ze heeft volgens mij erg last van verlatingsangst. Zodra ze me niet meer ziet begint ze te snikken en ge huilen.....

@voeding
    Ik geef 5x150 ongeveer.
    Als de voedingen in de avond een keer te kort op elkaar zitten, geef ik 1 kleinere voeding of als het juist te lang uit elkaar zit door omstandigheden, dan krijgt ze 1x een grotere voeding.

Melovekane
    Ja, dat valt weertegen he na zo lang niet gemenstrueerd te hebben..... Hier nog niets. Al denk ik dat dat nog maar 1-2 weken duurt. Volgens mij had ik 2 weken terug erg veel vruchtbaar slijm....
    Gaat het nu weer eenbeetje?
    En wat een gezeur op je werk. Arbeidsongeschikt is arbeidsongeschikt zou je zeggen. Maar blijkbaardenkt je werkgever daar anders over....

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @melovekane: wat stom van je baas! Niet doen hoor, je bent niet voor niks thuis... Lekker makkelijke van haar! En bleh, weer ongesteld, heb ik nog niet gehad, maar heb er ook weinig zin in...

@adriana: beterschap! Hier knappen we allemaal weer wat op.

@mamaleonie: liggen is hier wel leuk, op dit moment kan Hidde zich heel goed vermaken met zijn eigen handjes. Hij gaat nu ook op z'n zij liggen, heel grappig! Maar zitten en kijken is ook favoriet!

@andrea: klinkt als een erg leuk weekend! Ik heb ook weer zin om naar mijn ouders te gaan, maar moet toch nog een paar weken wachten, gelukkig komt mijn moeder donderdagavond weer en past ze vrijdag op Hidde!

Hidde is vandaag super lief en leuk! Zelfs vanavond geen huiluurtje gehad, om 6 uur de borst en daarna tot 7 uur lekker gespeeld, veel gelachen en en gepraat,. Ik heb hem voor het eerst een boekje voorgelezen, maar na 3 pagina's Nijntje was de concentratie weg:D

18. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Melovekane, wat vervelend van je baas! Heb je je gedachten een beetje kunnen verzetten door de wandeling?

@Alle zieken.. beterschap! Als ik naar het weer kijk verbaasd t me niks dat iedereen niet lekker/verkouden/grieperig is!

@Ongesteld, dat heb ik er al weer 2x op zitten en waarschijnlijk alweer voor de 3ex! Maar omdat het spiraaltje er nu inzit, voel ik wel de pijntjes, maar menstrueer ik niet. De eerste keer was hier overigens ook een bloedbad!

19. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Het wandelen heeft een beetje geholpen. Maar toen kwam mijn man thuis dus heb ik het hele verhaal weer verteld... ja toen kwamen de tranen.... pfff echt fijn nog die hormonen. Ik was nooit iemand die veel huilde haha.. Maar goed ik ga morgen even langs school ( mn werk) om er over te praten. Ik ben niet iemand die goed is over de telefoon dus moet het maar op die manier he. Baal er wel van! Maar ja het is niet anders. Jullie horen wel hoe het verder gegaan is morgen!

@voeding: ik geef 1 x 180/6 en 4x 150/5 en dat is volgens mij nog genoeg. Ik dacht pas dat hij meer moest. Maar nu vraagt hij er niet meer om. En we zitten dan om de 4 uur. Geen nacht voeding meer.

@ongesteld: ja ik heb echt 3 dagen flink gebloed en nu sinds ik vandaag gedouched heb ineens niks meer! Echt vaag!
    Maar wel apart, de ene is het nog niet geweest en de andere al meerdere keren! Ik ga ook de pil weer ff vragen, dan kan ik daar volgende keer mee beginnen.

@zitten: Dean zit wel eens een beetje bij ons, en dat vidn hij heerlijk haha

Nu ga ik mijn tanden maar eens poetsen en Deans flesje aan zetten en dan is het al weer tijd om te voeden :D

20. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@melovekane, wat een vervelende reactie van je leidinggevende, ben je er vandaag nog langs kunnen gaan?

@mopje, fijn dat het zo goed gaat met Hidde!

@mamaleonie, hier zit ik eigenlijk met moeite op 150/5 heb gisterenavond een 180/6 gegeven omdat ze de nacht steeds moeilijker doorkwam. Maar bijvoorbeeld de ochtendfles blijft een ellende die geef ik dus volledig maar daar laat ze gemiddeld een 90 van staan.

Vandaag naar het CB geweest heeft haar APK gehad en mijn meisje is weer goed gekeurd :D ze was nu 61.3 en 5840gr, ze was net genoeg aangekomen. Heb dus niet zo'n reuzen als sommige hier ;) Ook mocht ze weer genieten van de entingen. Blijft een zielig gezicht. Ze huilde maar heel even gelukkig. Ze kan wel erg vernietigend kijken, toen de CBverp. afscheid kwam nemen, liet ze duidelijk merken dat ze nu toch wel heel boos op haar was. Kon mijn lach echt niet inhouden, was gewoon erg grappig om te zien :D.

Deel Deze Pagina