15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Voel me al een paar dagen weer niet lekker. Zo'n hoofdpijn, vreselijk verkouden, en achter mijn oren doet het gewoon zeer.m
    Afgelopen avond en nacht zo aan het spugen geweest dat er op het laatst niks meer uitkwam. Zelfs geen gal meer. Gelukkig lagen de kinderen al op bed toen ik begon met overgeven.
    Alleen met de laatste fles van Jaëlian was wel even lastig, daar ik hem slapend uit bed plukten om hem slapend de fles te geven. Tja, en dan met je hoofd in een emmer zitten, word het erg lastig.

Vanochtend was mijn maag weer tot rust gekomen. Jaëlian was vannacht rond 02.30 wakker geworden, heeft een uur liggen te kletsen, en is daarna weer in slaap gevallen tot 06.30. Flesje erin en doorgeslapen tot 08.30. Toen vond hij het wel genoeg.

Joënna sliep zelfs tot 10.30:$ (vond ik niet zo erg met een brak hoofd:)).

@ Voeding: Hier 4 á 5 keer per dag 180+6 Forte voeding.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben ook ziek, blegh, het heerst echt he?
    Ik heb Janna lief gevraagd of ze een beeeetje rekening met me wil houden, en tot nu toe doet ze dat ook! Ze is heel lief gaan slapen net, bijvoorbeeld, echt zo fijn :) Kan ik even met m'n suffe hoofd achter de pc zitten ;)

Vanmiddag wel een stuk gaan wandelen met het idee dat frisse lucht vast wel goed zou doen... Tissues ingeslagen bij Kruidvat, samen met een flesje Chamodent voor Janna :D Bij de Hema een simpele luiertas gekocht (tot nu toe deed ik gewoon telkens alles in een eenvoudige rugzak, maar vandaag had mijn man die nodig, en dus had Janna geen luiertas... nou, nu heeft ze haar eigen tas :p ), zit een fijn verschoonmatje in en verder voldoende ruimte voor alle spulletjes :) Ik ga 'm nog opleuken door haar naam op de voorkant te borduren, enige nadeel is dat ik daarvoor een specifiek soort roze garen nodig heb en de enige winkel hier met veel borduurgaren heeft een steile trap waar ik dus niet met de kinderwagen af kom :p Grmbl! Dus daar ga ik eens met de draagdoek langs :)

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Volgens mij heerst het echt. Bij ons op het werk zijn er ook een hoop ziek.
    Vandaag ging het eigenlijk wel, maar voel me nu weer steeds beroerder worden............

Hahahahahahaha, steile trappen en een kinderwagen is geen goed plan.

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb het ook echt flink te pakken... Zondagavond was ik vroeg naar huis gegaan van mn werk omdat ik me niet lekker voelde. Maandag overdag eigenlijk nergens last van, maar 's avonds kreeg ik het beroerd! En dat duurt nu al sindsdien :( Gelukkig is Siem niet meer ziek.
    Mn schoonmoeder heeft hem nu opgehaald, ik vind het zo zielig voor hem dat ik hem nu niet de aandacht kan gevn die hij nodig heeft. Kan oma lekker met hem tuttelen :)

Gwen en Andrea ook beterschap!

Babyliciouss: wat voor spiraaltje heb jij? ik heb een koperspiraaltje dus als het goed is heeft dat geen enkele invloed op menstruatie. Ik heb nog niet echt gemenstrueerd, wel een klein beetje bloed/bruinverlies gehad maar dat stelde echt niks voor.

Ik ben de flessen van Siem ook aan het ophogen naar 180/6 behalve de laatste van 22.00 (150/5) Gaan we binnenkort ook eens proberen de laatste fles achterwege te laten. maandag moeten we naar het cb dan kan ik het eens vragen.

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Tjee wat een zieke hier zeg!! Allemaal beterschap.

@ Adriana, ik heb het ook gehad over de laatste fles gisteren aangezien we F echt wakker moeten maken voor die fles maar zij gaf aan dat je die fles pas vanaf de 6500 gr mag laten vallen. Dan heeft F nog even te gaan!

Ik heb een mirenaspiraaltje en dan heb je nog wel kans op een lichte menstruatie. Ik heb alleen sinds het zetten gevloeid en dat is nogal vervelend.

Hier een slechte slaper sinds een aantal daagjes. Begon eigenlijk met de nacht die ze niet meer door wilde doen, nu zijn de slaapjes overdag ook waardeloos. Ach heb hier gezien dat er meerdere last van hebben gehad en we hopen maar dat het een periode is ;)

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dan zullen ze het vast niet goed vinden, ik verwacht dat Siem nu zo'n 5400 gram weegt.

7. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Adriana, ik heb de mirena. Na de bevalling van R heb ik m ook gehad en had ik ook geen menstruatie meer.

En beterschap!

@Pumbaaa, ik vloei ook nog steeds wat na het inbrengen na de mirena. Toen ik m voor het eerst had heb ik 3 maanden gevloeid en daarna nooit meer!

@4-5 flessen, X mocht inderdaad wel naar 4 flessen, maar hij woog dan ook al 7,3 kg!!! Klein michelinmannetje van me! Merk wel dat hij weer iets minder spekkie heeft, nu we over zijn op 4 flessen. Hij krijgt nu dan ook bijna 125 cc minder binnen dan met 5 flessen!

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @zieken
    Er zijn er weer een hoop ziek, en volgens mij heerst er idd wel weer wat, hier gelukkig nog niets te bekennen!
    Beterschap allemaal!

@ 4 of 5 flessen
    Jee wat willen er al een hoop over op 4 flessen. Ik hou voorlopig gewoon nog vast aan 5 flessen. Vorige keer gingen we pas met 6 maanden over naar 4 flessen (en dat was idd tussen 6 - 7 kilo, nooit geweten dat het daarop gebaseerd is)
    Zolang er hier nog geen bijvoeding is (doe ik pas met 6 maanden) gaat er nog geen fles vanaf. Ik persoonlijk vind 4 drinkmomenten op een dag dan wat te weinig voor zo'n kleintje.

Verder gaat het best lekker hier, vanmorgen wel weer even een huiluurtje gehad, maar ben even lekker gaan wandelen en toen was het over!

9. Babyliciouss

@Jacky, wat dat betreft ben ik het wel met jee eens. Ook X krijgt pas met 6 maanden bijvoeding. Ik was eigenlijk ook helemaal niet van plan om al over te gaan naar 4 flessen. Maar meneertje dronk die laatste fles echt slapend op, en hij liet er ook altijd wat van staan. Ik vond het dus zonde om hem elke avond zo uit zn slaap te halen voor een fles die hij eigenlijk niet eens wil! Wat dat betreft wil ik hem dan ook weer niet volproppen, ook al is t een flinkerdje! Dus ja, hier wel op 4 flessen!

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Ik snap jou ook hoor. Nu al 7kilo is natuurlijk geen kleintje, dus die kan het wel hebben. Maar voor de kleinere kindjes (zoals lynn) vind ik het onnodig NU al 4 flessen te willen doen.
    En lynn krijgt de laatste fles altijd slapend. Ze weet niet eens dat ze die gehad heeft....
    Maar hoe groot zijn de flessen die je nu geeft dan?

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb het voornamelijk overlegd omdat ik wilde weten waarop de keuze is gebaseerd om over te gaan naar 4 flessen omdat ik het bij F nogal lastig vind in te schatten waar zij behoefte aan heeft, kijken naar het eten. Ze is natuurlijk een extreem lastige eter en ik dacht dat het misschien kwam omdat ze teveel krijgt. Wilde daarom weten wat slim is om te doen. Uiteindelijk vinden ze bij het CB dat ik gewoon de hoeveelheid moet blijven geven en eventueel moet beginnen met het ophogen van een fles.

12. Babyliciouss

@Jacky, X krijgt nu flessen van 210 ml aangeboden, maar die drinkt hij niet volledig op. Meestal zit hij rond de 200 ml. Dus een intake van 800 ml voeding per dag. Met 5 voedingen gaf ik 185 ml, dus een verschil van 125 ml per dag wat hij nu minder krijgt.

@Pumbaaa, elk kindje is toch weer verschillend he, het blijft aftasten. Al heb ik 2 hongerlapjes, R had nog meer behoefte aan melk dan X. En als ik nu naar hem kijk... met een jaar woog hij 11 kg, nu is hij 2,5 en weegt hij er 13,5, van dat babyvet is dus niks meer over!

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Andrea: Beterschap meid!! Ik hoop dat je je vandaag weer een stukje opgeknapt voelt.

@ Adriana: Beterschap!! Fijn dat je schoonmoeder Siem opgehaald heeft. Kun jij uitzieken, en Siem en oma hebben een heerlijk dagje!

@ Pumbaa: Hopelijk pakt ze de slaapjes snel weer goed op en slaapt ze weer als een roosje!

@ Aantal flessen: Onze boedha weegt ook bijna 7 kilo. Aan de ene kant vind ik hem nog erg jong om hem al 4 flessen te geven (hij krijgt dit al een week of 3), maar ik vind het zonde om hem rond 22.30-23.00 nog een fles te geven als hij toch rond 04.30 komt voor een fles.
    De afgelopen week is hij zeer aan het rommelen geweest 's nachts, en gaf ik hem rond 23.00 weer een fles, en was het rommelen 's nachts weer een stuk minder.
    Hij krijgt de 5de fles wel als hij daar behoeften aan heeft.

Vind het wel typisch dat toen hij nog standaard voeding kreeg hij aan 5 flessen nauwelijks meer genoeg had, en met Forte voeding de 5de fles laat staan.

Onze dochter was 4,5-5 maanden toen ze over ging op 4 flessen en met 6 maanden begonnen met bijvoeding.

14. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hmm vreemd nu heeft F een ondertemp, ook mooi die inentingen, ze zullen zeker goede eigenschappen hebben maar al die bijwerkingen iedere keer, je weet onderhand niet meer waar je allemaal op moet letten! Straks nog maar een keer tempen is ie dan nog meer gezakt dan gaan we maar weer bellen!

15. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

#1015 Pumbaa, 14 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2012
    Vannacht toch nog de hap gebeld, eigenlijk omdat mijn vriend dat wilde. Wist meteen weer waarom ik er zo'n hekel aan heb. Let op: ik zeg ik bel voor mijn dochtertje van BIJNA VIER MAANDEN. Zij heeft gisteren haar derde inenting gehad en heeft nu een vrij lage temp, wat moet ik hiermee doen. Krijg als antwoord uhh mevrouw is ze aanspreekbaar, ja ze heeft me net nog verteld dat ze zich niet heel lekker voelde :D …… uhh aanspreekbaar is ze denk ik wel als ze wakker is maar aangezien het een kindje is van vier maanden oud is dat best lastig om na te checken…Ow ja mevrouw daar heeft u gelijk in. Hoezo een lijstje afwerken!! Maar ach moest d'r goed inpakken en vannacht nog een aantal keren tempen. Vanochtend was ie weer bijna normaal. Heel raar dat ze zo'n lage temp kunnen krijgen aangezien ze in Pyama, slaapzak, laken en deken lag en haar kamertje 24 graden is! Ach ja weten we weer boor de volgende keer dat we ook daar rekening mee moeten houden!

Ow en vergeet te vragen of iemand hier ook extreem haaruitval heeft. Ik weet dat het bij het ontzwangeren hoort maar vraag me af of het normaal is dat ik er de plukken uithaal. Heb al niet zo heel veel haar dus baal er van als ik zo nog minder heb!

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Oké, ik zal het laten vallen van de vijfde fles nog maar even uit mn hoofd laten... Maakt niks uit want ik vind het wel gezellig zo voor het slapen gaan nog een momentje met je baby.

Ben net naar de dokter geweest en ik heb een keelontsteking! Heb antibiotica gehad. Was ik maar eerder gegaan! Ik heb ook nog steeds wat verhoging/rillerig en zou de hele dag wel kunnen slapen.

Het is hier trouwens superlekker weer. Heerlijk om te wandelen met de kleine. Hoewel ik me voorlopig even terugtrek want ik voel me nog zo blegh :(.

haaruitval: gelukkig geen last van. Alleen af en toe wil Siem er wat van plukken ;)

Pumbaa: dat is idd typisch de hap. Maar toch denk ik dat je er goed aan doet om even te bellen, mocht het erger worden dan weten ze van je situatie af. Maar hopelijk gaat het nu al wat beter met haar.

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    pumbaa
    tsja he hap nam het protocol wel heel serieus zeg maar... gelukkig was de temp vanmorgen weer redelijk normaal.
    ikzelf zou een kruikje voor de nacht meegegeven hebben, daar ze dan niet de energie in het warm worden hoeven te steken!
    merk hier ook echt wel dat ik wat meer haar verlies. gelukkig nog
    geen plukken tegelijk, maar mijn kam zit aardig vol....

Adriana
    sterkte en beterschap!
    Maar idd het is heerlijk wandel weer, ik heb net lekker 3.5uur gelopen (en gewinkeld). Nu even thuis voor de fles en even bedenken wat ik dadelijk wil gaan doen.

gwenolyn
    mocht je dus die 5e fles nog niet willen laten vallen (ivm leeftijd) kun je natuurlijk ook alle flesjes iets proberen te verkleinen

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben nog steeds snotverkouden, hoest als een zeehond af en toe :D Maar voel me wel fitter dan gisteren, ondanks een belabberde nacht zelfs! Vandaag naar de bieb geweest om Janna lid te maken, meteen een paar boekjes geleend en we kregen een welkomspakketje met een knisperboekje en een cd met liedjes. Erg leuk!

Sowieso hebben ze een mooi kinderhoekje, ga ik zeker regelmatig met haar naartoe, als ze wat ouder is, kan ze daar lekker zelf boekjes en dvd'tjes uitzoeken. Ze hebben ook af en toe een soort activiteitenuurtje; voorlezen of samen een filmpje kijken bijvoorbeeld. Ziet er ook super leuk uit! (Ik ben zelf al jaren lid, maar was nooit eerder in het kinderhoekje geweest.)

Personeel deed alleen een beetje belerend tegen me, volgens mij is het startproject (waarmee ze dus baby's als leden werven) een beetje gericht op mensen die het Nederlands niet goed beheersen, dus de medewerkster die een lenerspasje ging aanmaken sprak heeeel sloom en betuttelend tegen me. Toen ze door had dat ik zelf ook gewoon lid ben van de bieb (het meest uitgebreidde abonnement heb ik :p ), deed ze ineens heeeel anders. Ik vond dat echt jammer. Als ze ook zo doet tegen mensen die echt het Nederlands niet goed beheersen, komt dat ook vrij onaardig over.
    Maar goed, dat weerhoudt mij nergens van ;)

Janna is helemaal blij met haar knisperboekje :D

En nu ga ik me storten op 'Lekker slapen zonder huilen', staan volgens mij wel nuttige tips in :) Ik wil dat Janna leert dat haar bedje een veilige plek is, nu doet ze telkens hazenslaapjes en heeft ze 's nachts ook moeite met weer in slaap te vallen wanneer ze eventjes wakker wordt. Dus hopelijk kan ik wat tips uit het boek halen en die succesvol toepassen!

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Andrea, wat leuk dat je met Janna naar de bieb gaat! Hier ook een brief gehad van de gemeente met bonnen voor een gratis boekje bij inschrijving. Ga ik ook zeker gebruik van maken! En beterschap nog!

20. Babyliciouss

Hier ook bericht gehad van de gemeente voor gratis lid te worden van de bibliotheek! Ga er binnenkort ook eens spieken, ook voor R zal dit erg leuk zijn!

@Pumbaaa, goed dat je toch even de ha-post gebeld hebt. Alleen vervelend dat ze dan niet goed luisteren he... Hoe is het nu, heeft ze nog last van de prikjes?

Oh en haaruitval... ik heb soms een complete cavia in mn borstel zitten.. durf mn haren bijna niet meer te wassen! Nu moet ik zeggen dat ik wel veel, dik en lang haar heb, maar ook ik ben af en toe bang dat ik geen haar meer overhou hoor!

Deel Deze Pagina