15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Spannend Jacky, succes met de sollicitatie!
    Wat leuk dat jullie vaderdag op de boot hebben gevierd, maar wel een beetje eng met die wind. Zou niks voor mij zijn!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jacky: Succes met je sollicitatie!!! Mijn duimen draaien voor je.

@ Adriana: Zo Siem is weer lekker gegroeid!!

Bij mijn dochter heb ik slechte ervaringen met rijstebloem. 3x geprobeerd en 3x verstopt komen te zitten.

Jaëlian heb ik van de week een keer een papfles gegeven. Hij was al een paar dagen zo vreselijk ontevreden, steeds eerder komen voor voeding.
    Heb de stoute schoenen aangetrokken en een keer een papfles gegeven. Manneke was meteen weer tevreden. Verder geen krampjes van gehad, en ook niet verstopt. Hij moest die dag zelfs een keer extra poepen (wel gebruik ik forlax voor zijn ontlasting, omdat hij anders ook van gewone KV verstopt raakt).

Mijn dochter was gisteren heel enthousiast haar knijpfruitje aan het delen met Jaëlian............. Was in de keuken bezig met de vaat, ik kijk zit ze hem haar knijpfruitje te voeren:$
    Manneke vond het volgens mij niet echt heel lekker, want hij zeverde alles weer eruit:D

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jaëlian hoest nu al een paar dagen geel/groen slijm op. Vanavond ook koorts erbij gekregen (38,9) en voelt zich niet echt lekker. Hopelijk is morgen zijn koorts weer gezakt.

Ook heeft hij bedacht dat rond 03.30 de slaap wel uit is.......... Hij is wakker, begint te kletsen, en dan te mopperen. Ieder half uur kan ik mijn bed uit om hem een speentje te geven.
    Zelfs als ik hem bij ons in bed leg, slaapt hij niet verder. Tegen 06.00 lust hij wel een flesje, maar ja, ik ben de hele dag hartstikke brak.

Afgelopen zaterdag had ik hem slapend de fles gegeven (tegen 00.00), hij krijgt zo'n mega hoestbui dat hij alles eruit spuugden. Vervolgens was hij hartstikke wakker, en tot 02.00 met hem opgezeten. Toen begon hij weer moe te worden, flesje gegeven en uiteindelijk lagen we er om 02.30 uiteindelijk in.
    Meneer vond het om 06.30 wel weer genoeg.

Vandaag het laatste zakje nexium gegeven. Nu moeten we het even aankijken hoe het gaat. Gaat het niet, dan kan ik de kinderpoli bellen, en krijg ik zo weer een recept.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jaëlian is trouwens zich erg leuk aan het ontwikkelen: Hij kan echt schaterlachen, grijpt naar alles wat in zijn buurt komt (inclusief mijn bril), druk bezig met proberen te draaien, en kletst je de oren van je hoofd!!!

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Haaruitval: Zo echt niet meer normaal. Kan er een pruik van maken. Hopelijk hou ik nog wat haar over.
    Vind het gewoon vies, overal waar ik ben liggen haren van mij.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gwenolyn
    Hoe is het nu met Jaëlian?
    En knijpfruit... Wel lief van je dochter, maar nu nog niet helemaal de bedoeling!
    Hier is mijn bril tot nu toe nog veilig. Dat was ik wel even vergeten dat ze dat op een gegeven moment inderdaad gaan doen...

@sollicitatie
    Ik heb gisteravond telefonisch contact met de directeur gehad. Toen ik ophing dacht ik: He dit lijkt haast wel een telefonisch sollicitatiegesprek. Was zeker een leuk / gezellig gesprek, maar wel functiegericht!
    Maar hij zei me dat hij nog meer kandidaten had die hij ook nog even wilde spreken?!
    Vanmiddag ging mijn mobiel. Het was die goede man weer, dinsdagochtend mag ik op gesprek komen! Helemaal blij. Maarja ik heb natuurlijk nog niets in handen!
    Geen idee wat ze salaristechnisch voor ogen hebben.
    Maar in ieder geval wel weer een stapje dichterbij dan telkens een afwijsbrief te krijgen....

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @jacky: leuk dat sollicitatiegesprek! Wel spannend ook na zolang niet gewerkt te hebben.

@gwen: pfoe, dat zijn korte nachten, gelukkig weten wij Hidde er nog wel van te overtuigen dat het echt nacht is. Hopelijk is hij morgen ook weer wat beter! En erg grappig van het knijpfruit, Marja, dat is niet echt te bedoeling!

@melovekane: hoe was het op school? Meegevallen?

@ maandagochtend: daarom werk ik liever ook op maandag! Heb volgend schooljaar de dinsdag en woensdag vrij.

Vandaag was Hidde weer eens uit zijn hum. Veel geslapen (bij mama in bed) en veel gehuild:( hij poept nu minder en heeft daar best wel last van. Na het badje en borst was hij best moe om 18:45 dus ik hem in bed leggen: opeens weer klaarwakker! Niet in slaap te krijgen dus hebben we hem maar weer naar beneden gehaald en in de reiswagen naast de eettafel gelegd. Daar heeft hij nog 30 minuten gespeeld, even aan de borst en hij sliep:p afgelopen nachten werd hij steeds nog rond 2 uur wakker, maar was wel te troosten met een speentje en pas rond 6 uur echt honger. Ik ben benieuwd vannacht...

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ja het lijkt me ook wel weer heel vreemd om dadelijk wel weer een baan te hebben.... Maar zeker leuk!
    En het geld is ook fijn zodat we wel nog de extra's kunnen blijven doen (wintersport, regelmatig uit eten, kindjes zomaar een kadootje geven etc.)

Hier is lynn ook de halve dag al uit haar hum. Kort na de fles of net na haar slaapje begint ze dan te brullen! Honger kan niet en moe ook niet. Maar idd ze heeft van,orgen maar een beetje gepoept en daarvoor 2 dagen niet. Heb ook het idee dat het rommelt in haar buik.
    Of ze heeft weer meer last van de reflux want het lijkt ook dat er meer voeding terugkomt (zo klinkt het).
    Morgen op het CB eens kijken wat ze er van vinden.
    Hopelijk slaapt ze vannacht wel gewoon goed.

Jij succes met Hidde deze nacht!

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mopje
    Hoe is de nacht met Hidde verlopen?

Hier net terug van het CB. Lynn is weer goedgekeurd. En dat ik de borstvoeding heb afgebouwd snapte ze wel . Geen hele preken gelukkig....
    Als iemand nog een laxerend middeltje voor je kindje nodig hebt: heel klein beetje met water verdunde appelsap was het advies. Maar dat ga ik dus nog niet gebruiken, wil tot die 6 maanden dat soort dingen echt wel vermijden!
    Verder is ze nu 60.5cm en weegt ze 5820gram! Ze doet het mooi op d'r lijn!
    Ook de entingen weer gehad. Het viel mee, nu ligt ze lekker te slapen en hopelijk gaat ze er weer net zo fluitend door heen als de vorige keren! Voorlopig geen entingen meer (pas weer over 6 maanden)

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Onze nacht: net na ik mijn berichtje postte werd hij wakker: bv
    Om 2:00 wakker: speentje
    Om 2:30 wakker, paar keer speentje, maar om 2:45 toch maar bv...
    Om 6:00 wakker, speentje, en toen tot 7:00 geslapen!
    Viel dus wel mee, maar om weer elke nacht om 3 uur te voeden is best zwaar... Helemaal omdat hij vaak niet meteen weer gaat slapen, maar nog een half uurtje jengelt en wij weer steeds naar hem toe moeten! Vanochtend weer gepoept en vandaag geen krampjes gehad. Hij ligt nu lief in de box te spelen, waarschijnlijk heeft hij zo wel honger.

Oja, ik moest van mijn smoeder Hidde maar sinaasappelsap geven... Daar wacht ik nog wel even mee!

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Hoezo deze 'tip'?

Maar tuurlijk is het zwaar dit soort nachten. Zeker als je ook weer moet werken... Maar dat is ook een beetje het 'probleem' met borstvoeding en zeker als je het op verzoek doet!

Oh en wat ik net nog vergat te melden:
    Lynn lag op haar buik op tafel bij het CB en ze maakt een kruip beweging en komt gewoon een lichaamslengte vooruit :$

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @werk: tja was niet echt bijzonder op mijn werk. Ik moet van de hoogste leiding komen maar mijn leidinggevende vind het ook maar onzin. Dus heb dinsdag 2 uurtjes gewerkt. Beetje voorbereiden voor volgend jaar. Dingen die ik dus thuis ook al had gaan doen. maar ja heb weer wat collega's gezien. Dat was wel leuk. Maar ja wel Dean vreselijk gemist... Mijn moeder kwam om 7uur bij mij en toen moest ik dus bijna weg. Begint hij net te huilen toen mijn moeder hem over nam. Dus ik ff spullen gepakt en toen nog ff getroost. Toen snel weggegaan voordat hij weer begon.. En toen kwam ik na 3 uur weer thuis en toen zag ik zijn heerlijke koppie weer :)
    Met al heel snel een glimlachje :D

@Jacky: aaah wat cool van Lynn!!! en al wat gehoord van je baan?
    Spannend!

@Mopje: dat zijn idd wel drukke nachten. Hier heb ik dat gelukkig niet meer.

@Gwen: ow wat schattig van die knijpfruit haha. is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Maar natuurlijk wel goed bedoelt. Weet je iig dat ze kan delen!

@ Flessen: Merkte dan dean gisteren en vandaag wat meer honger kreeg dus heb 1 flesje weer een keertje verhoogd. Hij heeft vandaag dus 3x150/5 en 2x 180/6 gehad.

Nu even lekker op de bank!

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Gwen: hoe gaat het met Jaelian?

@nachten: hier slaapt ze op zich goed 's nachtsm ze drinkt volgens mij twee of drie keer (maar ik ben te suf om het te onthouden meestal, haha, dus weet ik het niet helemaal zeker :D ). Enige probleem is dat ze dus nog steeds iedere nacht bij mij in bed ligt. Overdag slaapt ze nu wel telkens in haar eigen bed zonder problemen. En nu ligt ze ook rustig in haar eigen bed... Eens spieken of ze slaapt.... nee, ze ligt nog rustig met haar knuffel te frutselen... Oh, nu begint ze te huilen :D Nou ja, hopen dat ze in haar eigen bedje slaapt vannacht!

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jacky: Hij blijft er vrolijk onder:D. Temp schommelt een beetje tussen verhoging en koorts. Vandaag de flessen niet helemaal leeg gedronken. Hij had gewoon genoeg.

Hahahahahaha, nee is inderdaad niet de bedoeling. Ze had keurig haar servies tevoorschijn gehaald en zo "samen" gaan eten.

Wat fijn dat het gesprek aan de telefoon zo goed is gegaan en je nu uitgenodigd bent om op gesprek te komen. Mijn duimen draaien vol op. Zou heerlijk zijn om weer aan het werk te kunnen gaan.
    Ga je dan parttime of fulltime werken?

Lynn is lekker gegroeid!! Hopelijk krijgt ze geen last van haar inenting.

@ Mopje: Begint me ook aardig op te breken, en merk dan dat ik ook veel slechter tegen zijn gehuil kan. Ik loop zowat op mijn tenen door het huis heen, en denk bij ieder geluidje wat ik dan hoor: Niet huilen, niet huilen, niet huilen.

Was Hidde vandaag wel beter te pruimen?
    Pffffff, ook pittig iedere 2 uur wakker worden.

@ Melovekane: Oooohhhhhh, moeilijk om dan weg te lopen, terwijl hij aan het huilen is.
    Nog even en dan is de vakantie in zicht!!

@ Laxeermiddelen: Vriendin van mij deed een theelepel bruine suiker door iedere fles, poepten haar zoontje ook makkelijk:$

@ Sinaasappelsap: Kan Joënna nog steeds slecht verdragen. Op 1 of andere manier valt dit niet goed op haar maag.

@ Hier: Pfff, weer een beroerde nacht gehad. Zelf lag ik ook laat in mijn bedje (lees 00.30). Met mijn zusje zitten te kletsen, die moest even haar verhaal kwijt. Die zit in de MMM om zwanger te worden, en het werd haar even te veel allemaal.
    Lag lekker te slapen toen rond 01.30 Jaëlian kwam voor een flesje, daarna rond 03.30 weer en daarna ieder half uur.
    Toen vervolgens mijn wekker af liep lag meneer heerlijk te meuren;)

Hij is druk bezig om draai pogingen te doen. Hij heeft nu ondertussen in de gaten dat hij wel zijn Hollandse welvarende kadetten mee moet draaien, maar ja, nu nog over zijn schouder heen:D
    Ook kan hij een keel opzetten en gillen:$

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @gwen: wat leuk dat hij al drukke draaipogingen maakt. Ik was er vanochtend ook mee bezig... het lukte hem een keertje bijna :) ik had hem op zijn zij gelegd en toen draaide hij door naar zijn buik. Dus toen dacht hij ineens ik wil terug.... en toen lukte het hem net niet. Maar was wel heel leuk om te zien :)
    EN bruine suiker in de fles doen... tja beetje apart zeg!! zou ik niet doen!

Morgen weer naar mijn werk. Hopelijk gaat hij dan niet huilen :)

Ik zit sinds een paar dagen onder de jeukbulten. Mijn man ook. Hij liep pas al volgens mij zit er een mug op de kamer. Maar niet te vinden. Dus nu zitten zijn benen helemaal onder en de mijne ook! Ook op mn rug gehad maar die jeuken niet meer. Echt heel raar.

Net even lekker gewandeld met Dean. Begon alleen te spetteren dus moest weer wat sneller terug dan ik wilde. Nu ligt hij lekker in de kinderwagen te slapen. Over een kwartier weer flesje. Dus ga maar even zijn flesje voorbereiden.

fijne dag :)

16. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Ik moest gelijk aan je knijpfruit denken gistermiddag Gwenolyn!

We waren op de verjaardag van het zoontje van een vriendin en toen kwam de oma van dat jongetje binnen.
    Ik ken haar zelf ook, dus het was gelijk... ohhhhh, mag ik X even vasthouden? Tuurlijk, geen probleem!
    2 seconden later kijk ik, wil ze X slagroom met fruit van de vlaai geven :$:$:$
    'Oma' had het vorkje al bijna aan zn mond! Gelukkig zag mn vriendin het gelijk en reageerde er meteen op...
    'Oma' snapte er niks van en bleef maar aan de gang over dat X zielig was omdat hij niks kreeg :)

Verder word hier wel al regelmatig van buik naar rug gedraaid, maar andersom nog niet. Wel draait X door naar zn buikje als ik hem op zn zij leg.

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een gek mens!!!

Ik heb vanmiddag lekker vrij. Hidde ligt naast me lekker te slapen. Ik had zin te gaan wandelen maar het regende net echt zo hard!

Volgens mij zit Hidde in het 19 weken sprongetje, hangerig, slapen soms veel en soms weinig! Gisteren was hij echt sjagerijnig. Vannacht werd hij pas weer om half 5 wakker, joepie! Ik hoop echt dat zo blijft;) Vandaag slaapt hij vooral, net nu ik vrij heb!

@melovekane, ging het vandaag al weer beter?
    @jacky, de sinaasappelsap was voor het poepen... Hoe ging je gesprek???
    @andrea: hoe gaat met slapen in haar eigen bedje?

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @andrea
    Lekker toch dat je half slaapdronken kan voeden, heb je klaarblijkelijk geen last van gebroken nachten!
    Ik heb dat met onze oudste, die had, toen Lynn 's nachts nog weleens huilde, dat ze ineens aan mijn bed stond omdat ze wakker was, of dat ze moest plassen, of dat ze wat wilde drinken etc. Maar 's morgens wist ik vaak niet meer herinneren of ze nou 2 of 3 x was geweest of dat het nu afgelopen nacht of die nacht ervoor was geweest...

@gwen
    Als ik weer een baan krijg, ga ik parttime werken. Het liefst zo'n 18uur. Afhankelijk van de reistijd is dit dadelijk het beste te combineren als onze oudste naar school gaat.
    Lynn heeft geen last gehad van de entingen. Helemaal niets aan haar gemerkt!

@melovekane
    En hebben jullie die kl*te mug nog te pakken gekregen?
    Ik krijg daar altijd zulke rare grote bulten van. Daar heb ik altijd een week of 3 'plezier' van....

@babylicious
    Inderdaad wat een raar mens zeg. Maar ik moet wel zeggen dat dat soort dingen zo vaak gebeurd! Anderen vinden het altijd ZO LEUK om zoiets te geven. Je moet altijd op blijven letten!

@mopje
    Hier was het advies van het CB om appelsap te geven (verdund met water) ivm moeilijk poepen, maar wij willen gewoon niet voor de 6 maanden met andere dingen dan melk beginnen!
    Het gesprek heb ik komende dinsdag pas. Jullie horen dan meer!

@Draaien
    Hier is ze het druk aan het proberen... Schouders willen wel, maar nu dat lekkere kontje nog mee krijgen!
    Verder is ze zeer actief als ze in de box ligt. Ook is Amy telkens lekker met haar aan het spelen. Zo lief dan.

In augustus gaan wij een weekje naar Duitsland, nu spreken wij een goed woordje duits en zijn Amy nu even aan het voorbereiden. Dus als we ergens aankomen zegt ze nu : Guten Tag, Ich heise Amy und bin 3 jahre alt! Echt lachen hoe goed dat eruit komt!

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Jacky, beetje vroeg om haar nu al duits te leren niet? Het zal vast hilarisch zijn om dat te horen van een 3-jarige ;)

Babyliciouss: ik moest wel lachen om dat verhaal met die oma en de slagroomtaart! Ik zou ook wel even met mn mond vol tanden staan denk ik als iemand dat zou doen bij mn baby. Ik weet niet of de betreffende oma ze nog allemaal op een rijtje heeft, maar ik kan me ook voorstellen dat dat vroeger allemaal wel normaal was, mijn oma (83 jaar) heeft ook hele andere ideëen over de opvoeding van een baby/kind dan ik. Er zit dan ook wel zo'n 60 jaar leeftijdsverschil in.

Melovekane: vervelend die muggenbulten. Ik had er vroeger ook vaak last van, de laatste jaren een stuk minder. Ik ben wel verhuisd, misschien dat dat er iets mee heeft te maken dat hier dan minder muggen zitten ofzo.
    Gelukkig viel het mee op je werk en heb je je collega's weer eens gezien. Hoe ging het vandaag?

Gwenolyn: balen dat hij pas lekker gaat slapen als jij eruit moet... Dat gaat indd opbreken op den duur. En een keeltje opzetten, ik dacht dat alleen meisjes dat deden? Hij zal misschien gefrustreerd zijn dat het niet lukt als hij wil omdraaien.

Mopje: jammer dat hij dan slaapt, juist als je met hem wil spelen/knuffelen. Ik had vorige week zo'n schuldgevoel omdat ik zelf behoorlijk ziek was en hem echt geen aandacht kon geven (oma/kdv hebben opgepast omdat ik het echt niet kon).

Andrea: misschien moet je toch eens proberen Janna 's nachts tevreden te stellen met een speentje/muziekje oid. Dan komt ze na verloop van tijd minder om een nachtvoeding en leert ze misschien doorslapen (hopelijk in eigen bedje).

Hier: nog geen succesvolle draaipogingen. Wel gooit hij zn beentjes zo hoog mogelijk in de lucht als hij op zn rug ligt. Zo hoog dat hij soms omver valt en dan ligt hij op zn zij. Als we hem op zn buik leggen gaat hij geheid janken, dat vindt hij echt niet leuk.

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ach, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.... En ze doet het hartstikke goed hoor! Je hoeft het maar 2x te zeggen en ze zegt het al goed na:p
    Toen ze 2 was en we op wintersport naar oostenrijk gingen zei ze telkens als we ergens weggingen Tchüss. Dan staan de mensen best wel even raar te kijken :D

Deel Deze Pagina