Tsja schuldgevoel hou je toch wel.... maar een zieke moeder die helemaal geen (leuke) aandacht kan geven, daar hebben ze ook niets aan. Dan zijn ze beter af bij de 'oppas' en knap je zelf ook sneller op! Op zijn buik vindt hij niet leuk? Wel blijven proberen hoor, al is het telkens maar een paar minuutjes. Hier zie je haar dan echt kijken van 'he zo ziet de wereld er heel anders uit...' verder zit Lynn wel liever bij ons op schoot ipv in de box. De box vindt ze wel leuk, maar niet te lang, of zeker wel aandacht tussendoor.
Goedemorgen dames, daar ben ik weer. Is alweer even geleden. Ik ben helemaal bijgelezen, maar tussendoor heb ik daar zelfs geen tijd voor gehad. Ik ben druk aan het genieten van mijn kleine prulleke. Ze is zo ontzettend vrolijk (gilletjes en lachjes de hele dag door, echt een meisje)en ik kan me echt niet meer herinneren dat ze echt heeft gehuild. Als ik dan lees dat sommige kindjes hier zo slecht in slaap vallen, dan klap ik stiekem in mijn handjes dat dat hier totaal niet het geval is. Ik hoef meestal maar 1 keer terug voor haar speen. Ze ligt dan meestal niet te huilen, maar een beetje te kreunen/protesteren. Ze gaat rond half 8-8 uur naar bed en dan om 11 uur maken we haar wakker voor de laatste fles. Die drinkt ze altijd helemaal op (dus die kunnen we voorlopig nog niet weglaten). En dan om half 12/12 uur gaat ze weer slapen en slaapt dan door tot half7/7 uur. Ideaal. en als ze wakker wordt is ze meestal vrolijk. ***terwijl ik dit typ heeft madam zich voor het eerst van buik naar rug gedraaid, maar nu kan ze niet meer terugdraaien hahah **** Alleen deze week had ze ineens koorts vanuit het niets. Ineens 39.3. Maar ze was verder wel vrolijk enzo. Na een zetpil was de koorts weg en ben ik zelfs gaan babyzwemmen. Maar 's middags kwam de koorts terug. Gisteren is ze wel naar kdv gegaan en heeft geen koorts meer gehad. maar ze heeft wel wat uitslag. volgens de begeleidsters zou het goed kunnen dat ze de zesde ziekte heeft. Nouja, dan kunnen we die alvast van het lijstje strepen. voeding is nog steeds hetzelfde. ik kolf 5x per dag en heb dan genoeg voor ongeveer 3 a 4 flessen. De rest vul ik aan met nutrilon standaard. Ik moet wel zeggen dat het 5x kolven me begint op te breken. Ik vind het toch wel een behoorlijke impact en ik begin me steeds meer af te vragen of ik het nog wel over heb. ze heeft nu al 4 maanden gehad, maar ik had als doel de 6 maanden. ik voel me zo'n loser als ik eerder zou stoppen, maar dit kolven is verder ook zo onpersoonlijk en veel werk. nouja.. we zien wel. ze zal niets te kort komen.
Eindelijk weer eens een redelijke nacht gehad. Van donderdag op vrijdag was echt zwaar waardeloos. Als ik bij elkaar 4 uur heb geslapen (onderbroken) is het veel geweest. Ook Joënna was zwaar aan het spoken geweest. Had het gisteren ook echt helemaal gehad, en lag ook om 21.00 al op bed. Zo leuk: Jaëlian draait!! Hij is al dagen aan het oefenen, maar tot nu toe zonder succes. Vanochtend lag hij in de box, en in 1x lag hij op zijn buik. Dacht dat het toeval was, dus draaiden hem terug. Voordat ik me omgedraaid had, lag hij alweer op zijn buik. Dit ging een paar keer zo door. Gisteren via markplaats zelf zag ik een advertentie dat je met 50% korting naar Ouwehands dierenpark in Rhenen kunt gaan. Meteen 2 kaartjes gekocht. Deze zijn geldig tot 30-09-2012. Als het morgen fatsoenlijk weer is, lekker naar de dierentuin gaan.
@miepens: respect voor jouw kolven! Ik weet niet of het (weer)zou kunnen. Op het werk geen probleem, dan moet het natuurlijk, maar huis terwijl hij naast me ligt te spelen... Hidde heeft altijd een verbaasd gezicht als hij van buik naar rug rolt. Maar de laatste weekdier hij dat eigenlijk niet meer, zovan, dan trucje kennis nu wel, op m'n buik is het leuker! Gisteren was ik hem aan het filmen op de buik, spuugt hij toch mega veel melk uit! Is dat ook vastgelegd voor het nageslacht Na een nacht niet om half 3 mijn bed uit te moeten was het vannacht weer raak... Maar daarna wel tot 7 uur geslapen. Liggend gevoed en tot 8 uur geslapen. Toen heeft mijn man Hidde meegenomen naar beneden en heb ik lekker tot 9 uur geslapen! ik ben helemaal uitgerust nu! Hij gaat sinds 3 avonden wel heel goed slapen, nou ja, hij valt in slaap aan de borst en leg hem zo weg.
Gisteren tel. consult met de KA gehad over zijn reflux, obstipatie en happy wheezer. Nexium geven we nu een week niet meer, en tot nu toe gaat het goed. Hij spuugt wel meer, maar zolang hij er geen last van heeft, en hij wel blijft groeien was dit niet erg. Merk ik dat hij er weer last van gaat krijgen, meteen de kinderpoli bellen en krijg ik weer een recept voor 3 maanden. De forlax was op, en heb het geprobeerd om het niet te geven, maar binnen een week zat hij weer helemaal verstopt. Meteen naar de apotheek om het 2de recept in te leveren, en na 1 zakje zat hij weer keurig tot aan zijn rug onder. Hij kan dus nog niet zonder forlax. Van de KA mag ik proberen om hem fruit/groenten te geven, daar dit ook wel eens een gunstig effect op de ontlasting wilt geven. Gaf mijn twijfels aan (allergieën), maar hij vertelden dat er op dit moment onderzoeken lopen of met 6 maanden wachten met bijvoeden niet "te laat" zou zijn. Heb hem vandaag een paar lepeltjes fruit gegeven, en een paar uur later een prachtige poepbroek. Heb zo ie zo voor de komende 3 maanden weer forlax gekregen. Dan is hij 7 maanden en eet (als het goed is) dan al lekker vezels en zou het goed moeten komen (denk ik zelf ook). De KA was het met de HA eens om ventolin te geven. Wel gaf hij het advies om er een beetje mee te experimenteren. Dus niet standaard 3x per dagen geven, maar meer naar zijn behoeften te kijken (net zoals bij mijn astma). Ik gaf ook aan dat het voor zijn benauwdheid niet helpt, maar wel voor het beter kunnen ophoesten van het slijm. Over 3 maanden moet ik langskomen, zodat hij Jaëlian zelf weer kan zien. Mocht er in de tussentijd iets gebeuren, meteen bellen.
Op het KDV is een fotografe geweest en heeft leuke foto's gemaakt. Helaas heb ik de foto waar ze beiden opstaan niet ontvangen. Even donderdag afwachten en anders bel ik zelf even op. Jaëlian vandaag voor het eerst gel in zijn haren
Wat een schatje! Mooie kuif! Dat hoef ik bij Hidde nog niet te doen, zijn haar begint wel te groeien, maar het is nog niet veel... Regent het bij jullie ook al de hele dag... Zo saai! @gwen: even goed gepraat met de ka dus! Wij gaan volgende week, dan zal hij wel zeggen dat we met de nexium moeten stoppen, maar ik denk zelf dat dat nog niet veel zin heeft. Proberen kan natuurlijk altijd, maar omdat hij nog zoveel spuugt lijkt me dat de klachten snel terug zullen komen. De ventolinishier niet meer nodig! Hopelijk bij zijn volgende verkoudheden ook niet.
Even snel een reactie via de tel. Ben nu al zo vaak begonnen met ren bericht en iedere keer kwam er hier iets tussen! Maak er even een ego bericht van Hier gaat het hartstikke goed. Slapen doet ze sinds deze week echt perfect. Verder is ze van de week bij een therapeut geweest omdat ze haar armpje liet hangen. We hebben een aantal tips gekregen die we moesten toepassen en dan zou het helemaal goed komen. Wel adviseerde ze me om F te stimuleren in bepaalde handelingen zoals het omdraaien, mijn meisje is zo sterk in haar nek dat ze zelf iedere keer piept omdat ze wil zitten en de therapeut zei dat ik dit niet moest stimuleren en er juist tegenin moest gaan omdat ze anders het draaien (wat ze al bijna doet hoor) overslaat en dit is toch wel een erg belangrijke ontwikkelingsfase. Dus ze word nu veel op haar buik of rug neergelegd en dus niet rechterop gezet. Hier is ze het totaal niet mee eens dus soms is het erg gezellig hier! Iedereen een fijne zondag nog ik probeer aankomende week even reactie te geven op jullie verhalen!!
@Gwen, even alles goed doorgesproken dus, dat is wel fijn! En zeker dat het fruit ook stimuleert! Geef je ook nog nutriton bij in de flesjes? En hoeveel gebruik je? Hier heb ik van de week wat meer nutriton in de flesjes moeten doen, X spuugde weer alles terug. Hij zit nu op 3 volle schepjes, vroeg me af of dat niet te veel is...? En wat een geweldig kuifje!!! X heeft een hele bos met haar, maar het krult, net zoals bij R.. hier dus niks te kuifjes-maken helaas! @Mopje, hier heeft het ook de hele middag geregend, blehhh... nu schijnt t zonnetje weer, maar daar heeft R helaas niks meer aan, die wilde de hele middag naar buiten, maar ja, hij was van de week ziek, dus dat kon toch echt niet! @Pumbaaa, zei de therapeut iets over het armpje van F, wat het zou kunnen zijn? Hier ook zo'n eigenwijsje die t liefst de hele tijd zou willen zitten. Gelukkig gaat het buikliggen nu wat meer zonder protest en begint hij al aardig te oefenen om van rug naar buik te draaien!
@ Miepens: Wat leuk dat Jasmijn ook aan de rol is.!! Vind het er zo grappig uitzien. Hoe gaat het met haar koorts? Vind het super knap van je hoelang je al kolft! 5x per dag is een hoop, zeker als je nog eens een baan erbij hebt. Je bent helemaal geen loser!! Jasmijn heeft ook niks aan een mama die helemaal op is vanwege het kolven. Die heeft liever een vrolijke mama, en opgroeien op KV, dan een gebroken mama, maar opgroeien op BV. Welke beslissing je ook neemt: Je doet het hartstikke goed!! @ Jacky: Ben je al wezen solliciteren? Hoe is het gegaan? @ Mopje: Ja bij ons ook bijna de hele dag geregend. Als het niet regende zag je wel zo'n saaie grijzen lucht. Zelf twijfel ik ook nog wel een beetje of ik er wel goed aan doe door te stoppen met Nexium. Hij spuugt nu wel meer, en was eigenlijk gestopt met JBPM. Nu zit ik weer op de 2 schepjes per fles. Fijn dat jullie met de ventolinishier gestopt zijn! @ Pumbaa: Draaien en op de buik spelen is inderdaad een hele belangrijke ontwikkelingsfase. Ik zie het wel bij 2 kinderen bij mijn uit de omgeving, die dit zo goed als overgeslagen hebben, omdat ze al heel vroeg op hun kont neergezet werden, en zo ook konden blijven zitten. Het leek wel alsof hun hele ontwikkeling stopten. Ze zaten, en dat was het. De ene is nu bijna 2 en kan nu sinds een maand of 2 lopen (waar hij nog moeite mee heeft), de andere is bijna een jaar en doet ook nog helemaal niks (ja zitten). Onze dochter heb ik nooit op haar billen neergezet, en heb hier heel veel commentaar over gekregen uit mijn omgeving. Mijn idee is altijd: Ze doen iets wanneer ze eraan toe zijn. Als ze 18 is, en ze zit nog niet, tja......... dan is het tijd om eens een professional in te schakelen. Ze zal op haar 18de heus wel zitten, lopen, fietsend naar de kroeg gaan, haar eigen wijntje bestellen, en dit zelf uit plassen op het toilet. Warempel, precies op haar verjaardag ging ze zitten, en zat ze ook meteen stevig (toen kon ze al wel tijgeren, staan en langs de meubels lopen). @ Babyliciouss: Ik was helemaal gestopt met nutriton, maar zit sinds het stoppen van de nexium weer op 2 schepjes per fles. Eigenlijk zou iets meer ook wel mogen, maar dan gaat hij spugen Zolang je door de 2 schepjes bij X de reflux hierdoor onder controle kunt houden, is het niet te veel. Bij mijn dochter dikten ik altijd zover in dat het wel beton flessen leek. Op een fles van 180+6 had ze 8 schepjes (wel eens waar van de nutriton versie hiervoor had je iets meer van nodig) nutriton per fles. Gingen 2 pakjes per week doorheen. Meer als er op de verpakking stond, maar ze had het nodig. Wat een prachtige knullen heb je!!! Die krullen: WOUW
Best een goede nacht gehad. Wel verschillende keren wakker geworden en vanochtend om 03.30 besloot meneer dat het genoeg was en begon te kletsen......... Tegen 04.30 was hij het zat, en heb ik hem nog even bij ons in bed gepakt. Armpjes goed vast gehouden, en toen lag hij ook zo te slapen. Rond 06.15 was hij het echt zat en wilden echt drinken, dus eruit gegaan. Hij ligt nu heerlijk in de box te spelen. Draaien lukt hem op het ogenlijkblik even niet, daar hij graag met zijn speelboog en al wilt draaien............ Tja............. dan moet je nog net even iets geoefender voor zijn voordat dat lukt.
@CB: vandaag weer geweest. Hij was 710gr aangekomen, was weer net niet helemaal via de lijn... nouja boeiend. Hij weegt nu 5580 en is 64 cm groot. Hij mag nu 5x180/6. Helaas zit hij wel helemaal onder de eczeem. Smeren hem al goed in met allerlei zalfjes, maar werkt nog niet helemaal goed. Dus misschien even mee naar de huisarts. Maar ff nog aankijken, ben niet zo fan om er hormonen troep op te doen. Verder heeft hij weer 2 prikjes gehad Hij ligt nu op bed, wilde moeilijk gaan slapen. Stond net op het punt hem te pakken en lekker te gaan wandelen maar toen was hij ineens al stil Heb hem liever ff in bed nu @Draaien: ja zo schattig om te zien dat ze dat proberen. Dean snapt het nog niet helemaal. Maar hij kan wel heeeeeeel wild zijn benen in de lucht gooien en soms valt hij dan wel eens om. Heel apart want in het begin, toen hij een paar dagen was deed hij het soms met gemak. ZO van zijn rug naar zijn zij. Dus nu help ik hem soms dat hij het gevoel krijgt haha @MIepens: ik begrijp idd je gevoel. En dat blijft nog wel even hangen dat gevoel! Maar mijn zoontje groeit ook heeeeeeeeeel goed op KV. En je kindje heeft heel veel BV binnen gehad dus dat is echt wel goed hoor! @zitten: Ik merk dat Dean het ook erg leuk vind om te zitten. Maar ik zet hem nooit neer eigenlijk. Bij mijn man zit hij wel eens na zijn flesje. Dat vind ik dan wel ff ok. Maar verder doe ik het bijna nooit ivm ruggetje enzo. @Babyliouss: wwwwwwwow wat een mooi haar!!! @Gwen: spannend allemaal hoor met de KA. Hopeliojk gaat het allemaal beter @Werk: grrrr ben momenteel erg boos op school. Krijg vandaag mijn loon, 400euro minder! Ineens!! snap dus echt niet waarom. Dus was net al aan het bellen, maar persoon is er niet die ik nodig heb. DUs zit mij hier momenteel op te vreten!!! Nu ff liggen
@Babyliciouss: Mooie mannen zeg!! @Melovekane: Hopelijk is hij snel van die eczeem af! Hier; Slapen is alleen maar een groter drama geworden, ik ga me nu echt volledig inzetten om haar overdag góed te laten slapen (dus geen hazenslaapjes meer, als ze naast me ligt slaapt ze zo 3 uur achter elkaar, dat moet ze dus leren ook alleen te kunnen!) en 's avonds moet ze echt op tijd naar bed. 's Nachts gaat het op zich wel goed, ik wil alleen wel kijken of ze de nachtelijke voedingen echt nodig heeft of dat het een gewoonte is. Dus proberen haar rustig te krijgen met een speentje, wiegen, etc ipv met de borst. En ze moet naar haar eigen bed, dat is het grootste drama... Maar goed, ik ga er gewoon volledig voor
@andrea: heel herkenbaar, Hidde slaapt overdag ok heerlijk als hij naast me ligt... Maar alleen in zijn bedje max 45 minuten. En dan is hij ook echt wakker, alleen na een half uur weer moe... En het is hier ook echt weer raak met de nachtelijke voedingen. Heb niet voeden hebben we geprobeerd, en dat werkt maar heel soms, meestal is het dus eerst speentje en proberen of hij verder slaapt en daarna toch maar de borst... Afgelopen nachten waren wel weer zwaar. Ook wil hij sinds een paar dagen weer slecht slapen in zijn eigen bedje 's avonds. Vandaag had ik enorme hoofdpijn en zijn we niet eens aan de strijd begonnen, hij is lekker naast me op ons grote bed in slaap gevallen voor 7 uur en hij slaapt nog steeds!
@Andrea85: ze heeft dan echt jou veiligheid nodig om te kunnen slapen lijkt wel! EN ja die nachtvoeding is misschien niet meer nodig, ff uittesten maar he! Slaapt ze nog bij jullie op de kamer of echt in jullie bed?
@Mopje: Hier inderdaad na zo'n hazenslaapje heel snel weer moe, en ze is ook maar kort echt tevreden, verder heel 'zeurderig' als ze wakker is (want doodmoe natuurlijk). Hier ligt ze nu ook in mijn bed; 's nachts ga ik de strijd nog even niet aan, slaap is nu even belangrijker dan wáár ze slaapt. @Melovekane: ze slaapt echt bij mij in bed, mijn man is zelfs uit bed gejaagd door haar hij slaapt dus op de logeerkamer (vindt hij niet erg; hij slaapt gewoon lekker de hele nacht door zonder onderbrekingen ). 's Nachts vind ik het niet zo erg, ik slaap heel waakzaam met haar naast me, dus ben niet bang dat er iets verkeerd kan gaan. Maar overdag ga ik niet bij ieder slaapje naast haar liggen, natuurlijk, en aangezien ze probeert te rollen, wil ik haar absoluut niet meer alleen in mijn bed hebben... Dus ze moet gewoon in haar eigen bed. Hopelijk gaat dat lukken
Wat vervelend dat jullie kindjes zo slecht kunnen slapen. Lijkt me ook erg vermoeiend voor jullie. Jasmijn slaaptdan wel weer goed, maar haar ontlasting is nog steeds belabberd. soms zie je haar persen en dnan komt er niets, maar als er dan wel weer wat komt (omdat ik haar soms ook help), dan is het wel dun. Donderdag toch maar eens bij CB overleggen. Vandaag is ze precies 4 maanden en ik heb besloten om vanaf vandaag te gaan afbouwen met kolven. Ik kolf normaal 5 keer en wil vandaag maar 4 keer gaan kolven. En morgen 3x. En daarna steeds de borsten maar half leeg ofzo. Ik verwacht niet dat het lang zal duren. Ik vind het namelijk mooi geweest. 4 maanden borstvoeding is toch een prestatie. En als ze nu nog aan mijn borst zou drinken, dan zou ik door gaan, maar dat doet ze al een maand niet meer en ik verwacht zeker niet meer dat dat nog zal gebeuren. Dus daarom heb ik de knoop doorgehakt. Jasmijn zal zeker niets te kort komen en ik hou weer tijd over voor leuke dingen. trouwens voor de moeders die wel borstvoeding geven: volgens mij zitten jullie gewoon in de 4 maanden sprong.
Vannacht heeft ze wel van 18.30 tot 8 geslapen, niet zonder onderbrekingen hoor, maar nooit lang wakker. Om 21.30 en 5 uur gevoed, om 0.30 was ze ook wakker en had ik haar bij a aangelegd, maar met speen en even over hoofdje aaien hield ze het daarna dus nog tot 5 uur uit zonder voeding. Heel goed dus! Nou vandaag aan de slag met de dutjes In haar eigen bed!