15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Even ego bericht:
    Siem heeft zich gister voor het eerst omgedraaid van buik naar rug!
    En volgens mij komt er nu toch een tandje aan, van boven een snijtandje, zou het kunnen? Hij kwijlt ontzettend veel en wil steeds ergens op kauwen.
    Vanavond nog maar een keer proberen een groentehapje, kijken of het nu beter gaat.

Mijn beste vriendin is vannacht bevallen van een meisje! Zo leuk, nu hebben 'we' (met zn vieren) een jongetje én een meisje! Ik moet alleen nu drie dagen werken dus ik moet wachten tot dinsdag voor ik op kraambezoek mag :(

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    miepens: wat is dat precies, de zesde ziekte? Ik bespeur bij siem ook weer wat pukkeltjes maar ik denk eerder dat het van de zon is. Fijn dat Jasmijn het zo goed doet.
    Als je de bv af wil bouwen moet je maar net de druk eraf kolven. Lege borsten stimuleren de productie, zo blijf je dus bezig en dat wil je toch niet? Ik had daar ook eerst moeite mee omdat het zo zonde is om de melk die nog in je borst zit te laten zitten en dus niet te geven aan je kindje. Maar je moet ook aan jezelf denken en straks hoef je niet meer steeds te kolven, je krijgt zeeën van tijd!

Pumbaa; Heb je nu al een papfles/rijstebloem gegeven? Zo ja, hoe ging dat?**lees dat je hem al hebt gegeven**
    Siem heeft er trouwens ook een handje van om 's ochtends de tweede fles compleet te laten staan. Hij drinkt met veel pijn en moeite 80cc terwijl hij alle andere flessen van 200cc (bijna) leegdrinkt. en het is telkens diezelfde fles die hij weigert.
    Niet dat hij dan te weinig binnenkrijgt op een dag maar ik zie liever dat hij de laatste fles laat staan!

Babyliciouss: Wat naar van R, dat hij is gevallen, en dat op het begin van de vakantie! Wat eten betreft, dat is hier ook altijd lastig, aangezien Siem een fles krijgt om 18.00. Gaan we dan daarvoor eten of daarna? en als we om 17.30 gaan eten zal je net zien dat hij eerder komt, het komt gewoon nooit goed uit! Gevolg: dan heb je zelf amper wat gegeten of je eten is al koud voordat je eraan kan beginnen hahaha

Mopje: Hoe was de nacht bij jou? Hidde is trouwens wel een dikkerdje vergeleken met Siem, de lengte is ongeveer hetzelfde maar in gewicht schelen ze dik 1,5 kilo! Komt weer wel goed als ze gaan lopen :cool:

Gwen: hoeveel drinkt jaelian dan wel niet op een dag (nacht)? Ik zou denk ik toch rekken overdag zodat hij eraan kan wennen dat er meer tijd tussen 2 flessen mag zitten? Hoe is het vannacht gegaan?

Nou ik ben lekker toch nog even naar de baby wezen kijken :D Zo lief!!! En zo klein!!! wat een lief popje, ik zit weer helemaal op een roze wolk hahaha.

Fijn weekend allemaal!

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ff een snel berichtje, hoe zit iedereen hier nu in hun voedingsschema? Ik merk dat ik het met F nu een beetje lastig vind. Ik merk dat ze nu ze de ochtend en de avond een papfles heeft eerder verzadigd is en dus geen behoefte meer heeft aan de 5e fles. Ik bied nu op de vier flessen 180/6 aan waarvan er in de eerste en in de laatste twee en een half schepje rijstebloem in zit. De eerste drie flessen laat ze zo'n 80 van staan de laatste drinkt ze volledig. Dit is nog slechter dan eerst. Zou dit nu het wennen zijn aan het nieuwe schema of zou ik toch de vijfde fles weer aan moeten bieden? Hoop dat jullie me hier kunnen helpen aangezien ik op het CB te horen krijg dat ik mijn gevoel moet volgen en dat gevoel weet het nu ff niet meer.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Pumbaa: Ik hoop voor je dat het littekenweefsel snel soepel word!!
    Dus dan zou ze op een dag gem. 800 cc drinken? Prima toch!
    Ben het ook helemaal met je HA eens. Ieder kind is anders, de ene drinkt meer, en de andere minder. Zolang ze tevreden is, voldoende plasluiers heeft. Prima!

Ik heb geen schema. De eerste fles is tussen 05.30 en 08.00 uur. Daarna komt hij tussen de 3,5 en 5 uur, waardoor hij op 4 flessen uit komt. De 4de fles geef ik tussen 18.30 en 20.00 uur. Daarna gaat hij zijn bedje in en zie ik wel hoelaat hij weer komt. Voor het doorslapen heeft een 5de fles hier geen effect. Ook word hij 's ochtends wakker zonder dat hij duf is, dus zijn bloedsuiker zit ook goed.
    Ze hebben minimaal 300 cc nodig om niet uit te drogen en minimaal 500 cc om te groeien.

Wat heb je aan je schema veranderd?

@ Mopje: Fijn weekend bij je ouders!!

@ Babylicious: Bij Joënna ben ik ook een keer met 4 maanden gestopt, dit ging niet, toen met 6 maanden nog een keer gestopt, dit ging ook niet, en toen gestopt toen ze kon lopen. Toen ging het wel goed.

Jeetje, wat een ellende heb je met R. gehad:(. Heeft hij ook nog moeite met nieuwe structuren als hij die in zijn mond krijgt?
    Gelukkig heb ik dit bij Joënna niet meegemaakt. Toen zij op haar buik rolde, is het spugen wel erger geworden (toen we brood gaven, had ik vaak het "Hans & Grietje" effect, overal vond ik brood stukjes), maar ze heeft er gelukkig nooit last van gehad.

Afgelopen nacht weer een "ouderwetse" nacht gehad. Vanaf 03.00 ieder half uur eruit geweest. Hij heeft ook aardig liggen hoesten. Eruit, speentje geven en meneer sliep weer. Tegen de tijd dat ik net weer lag te slapen kreeg hij weer de volgende hoestbui.
    Ook een paar keer eruit gehaald, zodat ik hem even op zijn rugje kon kloppen om het goed los te maken.

Vind het best zwaar in mijn eentje, en ben aan het einde van de week ook helemaal gesloopt. Kan dan ook niet veel meer hebben.
    Gelukkig is het huilen van Jaëlian een heel stuk minder geworden. Hij huilt nu alleen eigenlijk nog als hij honger heeft, ik hem te laat op bed leg, of als hij gewoon even lekker bij mama wilt zijn.
    Betrap mezelf er regelmatig op dat ik meteen denk: Nee, niet weer:)
    Dinsdag even lopen boodschappen wezen doen bij een supermarkt die net wat verder weg ligt. De heenweg (ongeveer half uurtje) liggen huilen, 10 minuten geslapen en weer huilen. Nou dan kun je mij opvegen. Waarom hij het goed?? Geen idee. Hij ligt lekker schuin, dus daar kan het niet aan liggen.

Wat leuk dat R. een groot bed heeft gekregen!! Helemaal trots zeker op zijn nieuwe bed:D
    Gaat hij na de schoolvakantie naar school toe?

@ Adriana: Gefeliciteerd!! Leuk dat je vriendin is bevallen!! Hoe heet ze?

Kan zijn dat er tandjes aan zitten te komen, maar kan ook zijn, dat de speekselklieren lekker op volle toeren aan het werken zijn.
    Baby's ontdekken alles met hun mond, dus alles word in hun mond gestopt en buiten ze ook op.
    Je kunt het vaak ook voelen in hun mond als er tandjes aan zitten te komen (witte bobbels).

Hij drinkt overdag 4 flessen van 180+6. De tijd ligt gemiddeld tussen de 3,5 en 5 uur dat hij ertussen laat zitten.
    Tussen 18.30 - 20.00 krijgt hij de 4de fles en daarna zie ik wel of hij nog een keer komt of niet. Ook al geef ik hem een 5de fles slapend, voor het doorslapen heeft dit geen effect.
    Hij word ook zonder de 5de fles 's ochtends goed wakker, zonder duf te zijn, dus voor zijn suikerspiegel maakt het ook niet uit.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vannacht weer een "ouderwetse" nacht gehad. Vanaf 03.00 ieder half uur mijn bed uit geweest. Hij hoesten weer. De ene keer alleen een speentje geven, en de andere keer even eruit halen om hem op zijn rugje te kloppen zodat het slijm eruit kon.
    Om 05.30 dacht ik dat hij wel een fles zou lusten (was ook tijd om op te staan voor mij), dus speentje geven, naar beneden, fles gemaakt, kom ik boven, ligt meneer lekker te ronken:D

Vanmiddag eerder klaar met werken, dus de bovenverdieping, badkamer en zolder lekker schoongemaakt en gesopt. Daarna als een blok op de bank in slaap gevallen.

6. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ gwenolyn, het enigste dat veranderd is zijn de twee flesjes met rijstebloempap daardoor vervalt de vijfde fles. Ze is wel laat met de vierde fles daarvoor dient ze zich pas rond acht uur aan en valt dan pas rond negen in slaap. Maar 300 krijgt ze zeker en duf wakker worden zit er bij haar ook niet in, rond zes uur laat ze weten dat ze volop lol heeft in bed. Is dan nog wel te sussen met een tutje tot half acht ongeveer. Dus conclusie me niet druk maken....

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zie je wel dat je gevoel hartstikke goed werkt;)

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @CB: sinds ik maandag geweest ben is hij een beetje van slag. bijna iedere nacht ligt hij rond 3uur te praten. Soms gaat hij bijna huilen en andere keren niet. Een keer natuurlijk mijn nachtelijke wandeling gehad. Andere keer vind hij t alleen al goed als hij mij even hoort. snap het dus niet helemaal. in de middag gaat het slapen ook niet lekker.sochtends en savonds wel.
    Hij mag nu 5x180/6 en lijkt of hij juist meer honger heeft. komt vaak een half uur voor zijn tijd al met ergggggg veel honger. Echt ontregeld dus!

@voedingsschema: 5x180/6, om de 4uur. Beginnen rond 6.30uur, laatste om 22.30uur. Verder nog geen fruit/groente/rijstepap. mocht wel al van het CB. maar hij heeft nu net 5x180/6. eerst daar maar aan wennen.

@bijvoeden/eczeem: wat zegt het CB bij jullie erover? ik mag t nu al doen als hij er om vraagt. Maar de buren van mijn ouders hebben ook een kleinkind en die heeft ook eczeem en die mocht van de week pas beginnen ( net geen 6maanden)

@gwen: ja raar is dat he, heel de tijd niet inslaap vallen. zet je de fles aan en slapen ze ineens!

@ pumbaa: irritant zeg van dat littenweefsel! Ik heb soms ook nog dat ik het voel trekken enzo.

@babylicious: ik heb zelf idd nog heerlijk geslapen na mijn nachtelijke wandeling haha. R. in een groot bed, leuk!!! heeft hij er lekker in geslapen?! en volgend schooljaar naar de basisschool?!

@Adriana85: hihi kleine babys kunnen je idd weer helemaal op die wolk plaatsen :)

Ik zit nu weer eens op mn eigen kamer ipv de woonkamer. ff beetje foto's plakken :)

straks ff wandelen!

9. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Bijvoeding, ik mocht wel al eerder beginnen als ik dat wilde, maar ik wil het, als het kan, uitstellen tot ongeveer 6 maanden. Het komt zich niet op een weekje, maar X is dan morgen ook al 5 maandjes oud!

@Gwenolyn, pfff... wat een nachten zijn dat he! Kun je in het weekend wel een beetje bijtanken als je man er is?

@Voedingsschema, dat is proppen... X maak ik rond 9.30u op zn laatst wakker en dan krijgt hij zn eerste fles. (Op dagen dat R naar de psz gaat is dat 7.45u) Dan eentje om 12 - 16 - 19u en dan slaapt hij weer door tot 9.30u.. Hoe ik dat straks met bijvoeding moet gaan doen, weet ik nog niet! Maar dat word echt proppen dan, er moet dus wel iets veranderen tegen die tijd. T enige nadeel is, dat als ik X dus om 7.45u wakker maak voor R naar de psz te brengen, dat hij dit dus echt niet leuk vind, dan is hij echt uit zn doen!

R vond zn grote bed erg leuk! We hadden het via internet besteld (ik had het in de winkel uitgezocht). Dus hij wist dat 'de meneer van de post' zijn bed kwam brengen! En dat hij daarna papa mocht helpen het in elkaar te zetten. Dit was dus al een hele happening, hij vond t geweldig! Toen hij naar bedje moest, wilde hij wel even gaan janken en mee naar beneden, maar dat was zo over en meneertje sliep gelijk goed, heb hem niet meer gehoord en hij is er ook niet uitgevallen, hihi..
    Verder gaat R na de zomervakantie gewoon weer naar de Psz, hij is nu 2,5 jaar, dus hij moet nog even wachten voordat hij naar de kleuterschool mag ;).

10. Babyliciouss

@Gwenolyn, vergat ik het nog bijna.. R heeft inderdaad veel problemen met vreemde structuren in zn mond. Nog steeds!
    Hij heeft met de prelogopedie wel goed leren kauwen en zijn tong te gebruiken met eten, maar hij accepteert nog lang niet alles in zijn mond. Vandaag heeft hij voor het eerst een stukje worst op een verjaardag gegeten! Weer een mijlpaal erbij!

Het is in elk geval een hele, nou ja.. strijd.. wil ik niet direct zeggen, maar het kost ons heel veel moeite om hem dingen te laten eten die onbekend zijn of dingen die hij (nog) niet accepteert in zijn mond!

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @bijvoeding; dietiste raadt na overleg met de ka hier aan om tot 6 maanden te wachten, dus dat doen we dan maar :)

@slapen; ineens gaat het hier heel goed! Gisteren sliep ze van 21 tot 3 aan een stuk! In haar eigen bed! Daarna na een voeding nog tot 7 uur naast mij geslapen.
    En vanavond lag ze er rond 20 uur in en slaapt ze nu ook nog lekker. Heel fijn zo hoor!! Even een beetje tijd voor mezelf :) Lekker tv gekeken, dat was alweer een hele tijd geleden :D

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @andrea: fijne nacht gehad weer? Heerlijk he, als ze 's avonds slapen...

We hebben een heerlijk weekend bij mijn ouders gehad. Super weer natuurlijk en Hidde was zo lief! Lekker gewandeld door het dorp en veel complimentjes ontvangen. Bij mijn oma geweest en op dezelfde plek in de kamer een foto gemaakt met ons vieren (Hidde, ik, mijn moeder en mijn oma) die 32 jaar geleden met mij, mijn moeder, mijn oma en overgrootoma gemaakt is! Zelfs de klok op de achtergrond is nog hetzelfde!

Vannacht werd Hidde helemaal overstuur wakker, hij gilde helemaal! We denken een nachtmerrie, kan dat al zo jong? Aan de borst werd hij uiteindelijk rustig. Om half 7 bij ons in bed genomen en hij heeft tot half 9 geslapen!

Nog een paar dagen werken en dan vakantie!!!

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jaëlian begint het doorslapen echt door te krijgen. Alleen als hij weer eens vol zit met slijm, sta ik regelmatig 's nachts naast mijn bed. Anders slaapt hij door tot 06.00 's ochtends. Tja, zou van mij nog wel wat langer mogen, maar ik hoef in iedergeval niet mijn bed meer uit!!

Heerlijk in de dierentuin geweest. Joënna vond vooral de vissen erg leuk. Op de terugweg hebben we nog een half uur bij de vissen gelopen. Alle kleuren die ze kenden noemden ze op (had ze ook bijna allemaal goed), en maar heen en weer blijven lopen: Grote vis, kleine vis
    De giraffen waren ook erg leuk en de "ping ping" (= pinguïns) vielen ook goed in de smaak. Bij de olifanten hebben we staan te zingen (olifantje in het bos, laat je mama toch niet los etc.).

Al met al dik 3 uur rond gelopen. Even zitten en wat eten en drinken.

Voordat we de parkeerplaats af waren, lag mevrouw al te slapen. Thuis gekomen, haar in bed overgelegd en rond 15.30 wakker gemaakt.

Meteen een abbo genomen. Het is een kwartiertje rijden en dan staan we er al. Erg leuk!!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heerlijk is dat idd, naar de dierentuin! Als Janna wat ouder is, nemen wij ook een abbonement :) Als je twee keer gaat in een jaar oid is dat er vaak al uit! Zelf ook eens op een regenachtige dag gegaan voor ze geboren was; was geen kip daar (bij wijze van spreken dan he ;) ), en alle dieren zaten in de binnenverblijven zodat we ze echt mooi konden zien, heel gaaf!

Slapen gaat hier goed! Vannacht wel een misverstand; rond 2 uur hoorde ik Janna, maar mijn man lag niet naast me, dus nam ik aan dat hij bij haar was... Ze begon steeds meer geluid te maken en uiteindelijk ook te huilen, dus ik ging eens kijken... Zit mijn man helemaal niet bij haar :p Ze was dus echt helemaal wakker, terwijl als ik meteen de speen was gaan geven, ze waarschijnlijk so weer weg was geweest. Maar goed, na een tijdje stuiteren naast mij viel ze wel weer in slaap :)

Nu ligt ze ook lekker in haar eigen bed! Sinds een uurtje oid, daarvoor lag ze lekker tegen haar vader aan te slapen na een flinke huilbui, awww!

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ff een ego berichtje hoor...
    Had al eerder verteld dat Dean onder de eczeem zit. Maar nu is het best erg... Vannacht was hij om de 2 uur wakker.en dan kwam ik bij hem en dan lag hij te krabben. Toedekken, muziekie aan, zijn doekie er bij en dan sliep hij weer. Heb er al allemaal zalfjes opgedaan maar momenteel helpt niks...Op advies van CB lanette vaseline. Helpt wel beetej tegen droge huid maar niet tegen eczeem.

Vanmiddag was het dus een feest hier... alleen maar huilen huilen en nog eens huilen... zo zielig!! hij had er zoveel last van en dat kwam ook nog eens van het neit goed slapen natuurlijk. zooo zielig!!

Dus heb de dokter maar gebeld. Kan er morgen terecht om 830 uur! Hopelijk hebben zij wat!

Ook zit mijn werk weer te klooien. Ze hadden gezegd dat ik mijn lesuren op 2 dagen kon doen. Maar nu moet ik misschien 3 dagen naar school. Is dan wel 2 ochtenden en 1 hele dag, maar toch! Ben zo boos! ze beloven weer eens dingen die ze niet na kunnen komen!!!

zo moest het ff kwijt hoor! ik zal morgen even op de andere dingen reageren. Nu ga ik ff relaxen ( proberen!)

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @melovekane: wat zielig voor Dean! Hij heeft natuurlijk jeuk en snapt er niks van :(

@dierentuin: hier in de buurt zit er geen, alleen een 0p 40 minuten rijden. Mijn ouders wonen bijna naast de dierentuin, dus daar gaan we hopelijk binnenkort wel met hem heen. Dat zal als hij ouder wordt ook wel vast prik worden :D

Vandaag bij de ka geweest, hij kende Hidde bijna niet terug zo goed was hij gegroeid! Helemaal tevreden met zijn groei en ontwikkeling. We mogen binnen nu en 3 maanden een keer beginnen met het afbouwen van de nexium, en dan op ons eigen tempo. Vanwege zijn vroeggeboorte blijft hij nog wel onder controle, maar hij was blij om Hidde zo goed te zien. Oja, bij deze meting was hij 68 cm en 7700 gram, vorige week bij het cb 64.5 en 7750. Die gewichten kunnen wel kloppen, maar zijn lengte??? Ik denk dat ze vorige week helemaal niet goed gemeten hebben!

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Super dat de KA zo tevreden was. En idd in 1 week zoveel groeien... dat kan gewoon niet. Maar welke kleding maat heeft hij nu dan. Daar kun je vaak wel de lengte aan herleiden hoor (of je moet telkens al een maat groter hebben vanwege het aanwezig babyvet?!

@Andrea
    Wat fijn dat het slapen in eigen bedje zo goed gaat. En ach een misverstandje kan gebeuren. Het is dan alleen wel jammer als ze zo wakker zijn en niet meer in slaap kunnen komen terwijl je dat had kunnen voorkomen...

@Gwenolyn
    Lekker dat Jaelin goed aan het doorslapen begint te wennen! Dat scheelt gewoon enorm!
    En lekker naar de dierentuin geweest! Wij zijn pas geleden naar het dolfinarium geweest en Amy heeft het nog steeds over 'de show'!
    Hier ook na zo'n dagje uit een goede slaper in de auto. En inderdaad voor we de snelweg zagen sliep ze al, hahaha.

@melovekane
    Wat sneu voor Dean. Hopelijk kan de HA je helpen, maar het zal dan wel een hormoonzalf worden. Jammer maar helaas denk ik dan. Liever geef je zoiets natuurlijk niet, maar soms moet je tussen 2 kwaden kiezen. En jeuk is waarschijnlijk nog wel vervelender dan de hormoonzalf....

Ikzelf had gisteren last van migraine. Dat is niet zo fijn, zeker niet met 2 kleine kinderen. Maar uiteindelijk na een goed nachtrust is het nu nagenoeg weg. Amy vroeg vanmorgen meteen: Mama heb je geen hoofdpijn meer? Zo lief!
    Vandaag verder geen plannen, behalve een kleine tas klaar te maken zodat we vrijdagmiddag meteen naar de boot kunnen voor 2 nachten.
    Als Amy en Lynn vrijdag rustig zijn gaan we nog even met z'n allen uit eten (dan zijn we namelijk 6 jaar getrouwd).

18. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Gwen: heerlijk de dierentuin! Wil ik ook weer eens heen. Ga misschien met mijn man zn verjaardag er heen. Dean heeft er nog wel niks aan. Maar gewoon ff gezellig met zijn drieeen een dagje uit :) Heerlijk dat je kindje een beetje door gaat slapen! heb je zelf ook weer iiiiets meer rust

@Jacky: wat rot van je hoofdpijn, maar wel lief dat je meisje er gelijk naar vraagt!

@Mopje: wat een positief nieuws zeg!! dat is leuk om te horen. Alleen raar van die metingen! wat moet je nu geloven! haha.
    En volgens mij kan een nachtmerrie hoor! Ze verwerken natuurlijk alles in hun slaap.

@Andrea: aaah das wel zielig dat je dacht dat je man daar was, maar geluk is het goed gekomen :)

@HA: Dean heeft een nieuwe soort vaseline creme gehad en voor 1x per dag een hormonenzalfje ( ben de naam vergeten). Vanavond voor het eerste smeren. Dus ben benieuwd!

19. Babyliciouss

@Melovekane, ik hoop dat het zalfje werkt! Mocht dit nou niet baten, moet je (als je het nog niet geprobeerd hebt) Cardiflor van Vsm eens proberen. X zat ook helemaal onder de exceem, zn gezichtje en romp. Ik heb het een tijdje gesmeerd en het exceem is eigenlijk zo goed als over. Af en toe nog een plekje, maar als ik dan weer een dagje smeer is het weer over!

Ik moet er wel bij zeggen, dat ik t bij mezelf een aantal jaren geleden ook eens gesmeerd heb, maar ik kon er zelf totaal niks mee, maar het is het proberen waard denk ik.
    Ook de vaseline heeft X gekregen, maar dat ging zweten, dat was voor hem niet fijn. Op de drogere plekken heb ik toen bepanthen gesmeerd (een tip van het CB) en ook dat was voor hem een verademing.
    Mocht het niet helpen, is dit misschien ook nog iets om uit te proberen. Ik hoop dat het snel verminderd, want exceem is verschrikkelijk als het zo jeukt... arm kereltje!

20. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Het is hier beduidend rustiger geworden de laatste tijd ;)

Melovekane; ik smeer overal bepanthen op droge plekjes. Dat werkt hier als een tierelier! Maar ik hoop dat het bij Dean nu al weg is...

Jacky; proficiat met jullie 6de trouwdag! Lekker gegeten? En hoe was de boottrip?

Mopje; lijkt mij ook dat er ergens een fout zit bij die metingen van Hidde. Fijn dat verder alles goed was.
    Prettige vakantie trouwens! Pas half augustus weer werken zeker? Lekker hoor!

Andrea: zielig voor Janna, dat misverstand. Hier was het vanochtend juist andersom. Manlief ging eruit voor Siem maar ik hoorde hem steeds meer huilen. Dus ik ging kijken, dacht dat man naar de wc was ofzo, maar hij was er gewoon :$ Hij vindt het schijnbaar moeilijk om tegen Siem te praten als hij huilt....
    Slapen jullie tegenwoordig weer in één bed, en Janna op haar eigen kamertje?

Gwenolyn: leuk, de dierentuin, vooral voor Joënna ook (onze beebs lijken mij nog wat jong ervoor). Helaas is er hier in de buurt echt helemaal niks (woon in zeeland) maar des te spannend zal het worden als we dan wél een keertje naar een dierentuin/pretpark gaan.

Hier: We hebben Siem al in de kinderstoel gezet :) Vindt hij leuk want dan kan hij alles goed zien. En we proberen steeds een groentehap maar het lukt nog niet echt. Komt nog wel. En de geluiden die hij maakt worden steeds harder. Soms lijkt hij net een klein meisje omdat hij dan zo gilt (van plezier).

Deel Deze Pagina