Bedankt voor de tips Babylicious en Adriana. Bij zijn armpjes is het al een stuk minder. Maar op zijn buikje is het nog erg. Zo zielig!!! @Groente en fruit: waar zijn jullie mee begonnen?! Rijstepap? groente? fruit?? Dean is er nog niet helemaal aan toe hoor, maar ik merk dat hij tegenwoordig zijn handjes wel ergggg lekker vindt om op te sabbelen. @Zwemmen: aankomende week ga ik voor het eerst zwemmen met Dean. Wanneer is het slim om te gaan zwemmen met hem?! Doen jullie dat vlak voor het eten?! of doen jullie dat na het eten? weet dat je dan niet gelijk mag zwemmen maar voordat je omgekleed bent en het water in kan is het toch een uur verder. Dean heeft 's middags een slecht slaapje, dan zou ik bv ook met hem kunnen gaan zwemmen toch?! En wat neem je allemaal mee naar het zwembad?!?!?! Tis hier wel rustig zeg!!! haha iedereen op vakantie?! Mijn man en ik hebben nu ook zomervakantie. Hopelijk wordt/blijft het lekker zonnig!!! Want we gaan alleen maar een midweekje naar Center Parcs en meer niet.... Iemand nog tips voor wat ik allemaal mee moet nemen op vakantie?!
Ik lees nog steeds mee hoor! Ik heb alleen meestal geen puf om te reageren, maar hier wilde ik eventjes op reageren. Ik zwem al bijna elke week met jasmij. Sinds dat ze 2,5 maand was. Ik ga om 10 uur, want dan is de les. Meestal is dat na haar ochtend dutje en voor haar fles. Ik maak haar er wel voor wakker. Ik zou het niet na de fles doen, want dan kunnen ze misschien spugen. Maar ook niet te laat, want dan zijn ze extra jengelig ivm vermoeidheid en honger. Dus eigenlijk er een beetje tussen in. Ik neem mee: twee hydrofiel luiers, een speentje (voor bij het omkleden), een zwemluier en zwempak, slippers voor mezelf om niet uit te glijden. Iets van olie om haar huid mee in te smeren. Ikzelf doe makkelijke kleren aan. Ik kleed haar na het zwemmen eerst om (na eventjes onder de douche te hebben gestaan. Daarna schiet ik zelf makkelijke kleren aan, terwijl zij op aankleedkussen (wat daar al is) ligt te wachten of ik leg haar in de wagen. Ik douche gewoon thuis. Meestal slaapt ze wanneer we thuis zijn en dan spring ik onder de douche voordat ik haar daarna de fles geef.
dank je wel voor de tips!!! ik ga gelijk ff die dingen opschrijven die we mee kunnen nemen. IK heb wel zwemluiers maar geen zwembroekje. Dus die moet ik nog even halen ik heb er echt zin in maar vind het ook een beetje spannend haha
@MeloveKane, ik nam ook altijd iets van een badjasje of omslagdoen mee. Zeker naar CP, want dan moet je toch vaak naar die omkleedhokjes. Of.. evt op een tafel en dan is zo'n badjasje of doek ook erg handig! Verder, op vakantie.. sowieso de extra spulletjes zoals thermometer, paracetamol etc niet vergeten Wanneer gaan jullie weg?
Babyliouss: ow ja een badjasje is een goede tip!!! Ik heb er eentje gekregen maar die was nog super groot. Maar dat is juist wel lekker warm! Wij gaan komende week een midweekje.
Melovekane; prettige vakantie (als je dit nog leest) Ik hoop dat je niks vergeten bent in te pakken! Ik heb zojuist een werkster 'aan de haak geslagen'. Woensdag komt ze voor een kennismakingsgesprek. Het zou voor één ochtend in de maand zijn. Ben benieuwd of het wat wordt! En Siem heeft zich al omgedraaid, zowel als van buik naar rug als van rug naar buik!! Ben zo trots op hem! Alleen het groente-/fruithapje wil nog niet lukken maar hij is ook nog wel erg jong. Alleen ik ben bang dat als ik nu niet consequent elke dag iets geef dan wil hij straks helemaal niets meer eten. Wat is wijsheid? Oja en ik denk dat er toch een tandje door gaat komen (ik denk het al een paar weken maar tot nu toe zit er nog niks). Er zit echt een wit plekje dat ook ruw aanvoelt.
Wat gaafff!!!!! Gewoon stoppen en over een paar weken nog een keer proberen. Op deze leeftijd zegt het helemaal niks, als ze nu "weigeren" dat hij straks helemaal niks wil eten. Schijnbaar snapt hij het niet, en kan hij er niks mee. Lekker laten rusten. Komt vanzelf helemaal goed!! Er zullen nog "fases" genoeg komen dat hij echt gaat weigeren
Jaëlian heeft weer een infectie aan zijn longen. Iedere week heeft hij wel een dag of 2 koorts en hoest dan groen op. Afgelopen week weer bij de HA geweest, nu om de ventolin te bespreken. Hij blijft benauwd klinken, en ook dat hij wekelijks koorts heeft en daarbij groen ophoest baart hem wel enige zorgen. Nu flixotide meegekregen, en over een maand weer evalueren. Als hij dan nog een keer koorts heeft gehad met groen ophoesten krijgen we weer een doorverwijzing naar de KA. Hij heeft toch wel 1 hele week doorgeslapen, daarna weer hommeles. Er zijn zelfs nachten bij dat ik amper een oog dicht doe. Begin het zo langzamerhand wel gehad te hebben. Blijft verkouden, blijf hoesten, proesten, veel last van mijn astma, regelmatig koorts en kan op de gekste momenten in slaap vallen of weg dommelen. Abbo genomen op de Ouwehands dierentuin in Rhenen. Super leuk!! Joënna vind vooral de Giraffen, vissen, pinguïns en olifanten het leukst. Lekker een uurtje rondlopen en dan weer voldaan naar huis. Ben met Jaëlian begonnen met bijvoeding. Na 2x had hij door wat de bedoeling is, en zit hij nu als een spreeuwtje zodra hij de lepel ziet. Ook begint hij dan helemaal hyper in zijn stoel te zitten. Heb hem in de eetstoel van mijn dochter, want die kan ik achterover kantelen. Veel handiger als een wipper. Hij heeft tot nu toe peren en wortel/aardappel gehad. Ook zit hij de hele dag te spetteren, hij vind het geweldig om dat geluidje te maken. Ook doet hij dit nu met eten: Tja, vooral met wortels, net iets minder grappig. Vandaag heeft hij ook zijn voetjes ontdekt, en dat je sokken kunt uit trekken: Dikke pret dat hij heeft. De bak van de wandelwagen is een minder succes aan het worden. Vandaag pakten hij hem beet, en trok zichzelf al zover omhoog dat hij eroverheen kon kijken: Schrok me het ongeluk............ Meteen terug gelegd, en krijsen dat hij deed............ Hij ligt op een reflux kussen, en hier nog een deken onder gelegd, zodat hij hoger kwam te liggen en over de rand van de bak kon spieken. Toen was meneer pas tevreden. Ik wil hem het liefste zolang mogelijk in de bak houden, dus hopelijk gaat hij zulke grapjes niet te vaak flikken.
Wat goed van Jaelian dat hij al groente/fruit heeft gegeten! En dat hij zn voetjes al kan beetpakken Moet vast grappig zijn om te zien. Wel erg van die longinfectie. lijkt me erg eng als hij op gekke momenten opeens in slaap valt, en dan met die koorts erbij... Hopelijk helpt de flixotide. Is het een zetpil of een drankje of wat? Ik ga naar boven voor de laatste fles. Dan lekker slapen en morgen weer vrij,heerlijk! Welterusten
Hij blijft er vrolijk onder, en drinkt zijn flessen goed leeg. Ik val op de gekste momenten in slaap. Beetje slaapgebrek Nee, is een puffer die hij heeft. Hij vind het vreselijk dat kapje over zijn mond, en krijst alles bij elkaar, maar ja, hij heeft pech. Over een paar dagen kan ik pas zeggen of het nut heeft of niet. Het heeft minimaal 10 dagen nodig voor het wat gaat doen. Over een maand weer evalueren met de HA. Trusten!!
Gwenolyn Jee het houdt maar niet op met Jaelian.... Snap dat jezelf helemaal gebroken bent! Is het niet een idee hem een keer een dag of een nacht naar familie of goede vrienden te doen? Hopelijk helpt dit middel beter, maar vind zelf een maand lang proberen wel lang hoor! En leuk hoor een aboo op de dierentuin. Amy is merr van de speeltuinen heb ik het idee. Alhoewel ze de dolfijnenshow pas geleden wel heel indrukwekkend vond. Ik had van de week ook zo'n geintje met de kinderwagenbak. Ze lag erin en ging onderweg even oefenen met omdraaien van rug naar buik. Kreeg een kleine hartverzakking..... En wat goed dat hij al zo lekker aan het eten is geslagen. Wij wachten nog even tot 6 maanden. Adriana Lekker dat je mogelijk eenwerkster hebt. Alleeen denk,ik dan altijd ; wat kan zo iemand nou in die ene dag/ochtend doen... Ik verzuip juist in mijn was. Maar heb gewoon geen ruimte om meer te laten drogen (tijd voor eendroger....) Mooi hoor dat hij al lekker omdraait. Hier is het 1malig gelukt. Qua eten zou ik gewoon even stoppen en over een maandje nog een keer proberen. Waarschijnlijk is hij er gewoon nog niet aan toe. Ik denk ook dat er 1 of 2 voortand(jes) aankomen. De laatste 3 dagen heeft Lynn zo'n last van zure luiers..... En ik zie 2 witte stipjes. Amy was trouwens 5,5maand toenze dr eerste tand kreeg. Melovekane Heel veel plezier op vakantie! @sollicitatie Helaas is het niks geworden. Maar het is een beetje vaag verhaal.... Ineens waren er 2 personen aan het werk. Terwijl er eerst nog 2e gesprekken zouden plaatsvinden. Die zijn nooit geweest, maar die 2 zijn binnen 1 week aan de slag gegaan. Beetje vaag allemaal, maar wel jammer. @lynn Dat gaat super goed. Lekker vrolijk meisje. En een mooi ritme qua voedingen. Denk alleen dat er 1 of 2 tand(jes) aankomen. Ze heeft de afgelopen 3 dagen zure luiers en gemiddeld 4 poepluiers op een dag, terwijl het er normaal max. 1 per dag was.... Ben benieuwd of het echt zo zal zijn.... Even afwachten dus. Volgende week komen ze een nieuwe schutting plaatsen bier. Zo fijn als datbklaar is, heb ik weer een mooie tuin!
Gwen: hoe was jouw nacht? Jacky: werkster gaat niet meer door Ze mailt nu doodleuk dat het niet de moeite is voor 1 ochtend per maand :x GRRR had ze dat niet eerder kunnen bedenken???? Het is eigenlijk alleen maar voor de badkamer (heb ikzelf een gruwelijke hekel aan) en de ramen lappen en wat extra werk, een keertje de vriezer ontdooien, alle meubels opzij en stofzuigen etc.. En als zij dan aan het werk is doe ik zelf ook gewoon mee, dan is op één ochtend heel mn huis weer aan kant! maar ja nu moet ik weer opnieuw iemand zoeken. Balen van je sollicitatie, en wat naar dat je er een vervelend gevoel aan overhoudt. Klinkt allemaal een beetje dubieus. Maar kop op, de aanhouder wint! STraks heb je wellicht een droombaan! Oja, hebben die luiers iets met het doorkomen van tandjes te maken dan? Want dat heeft Siem helemaal niet, heb hem zojuist weer infacol gegeven omdat hij zo verstopt zit! Zo, ik ga weer aan het werk want ja een ander doet het niet he
Hoi Dames. Hidde slaapt en ik heb vakantie dus lekker tijd om weer eens uitgebreid te reageren! @hapjes: Hidde is al een half jaar, dus wij zijn zaterdag begonnen met worteltjes, Hidde krijgt stukje (zelf eten dus) en dat worteltje verdween al snel in zijn mondje! (zoals alles wat hij in zijn handen krijgt ) Echt gegeten heeft hij nog niet, maar de smaak snapt hij wel. Zondag middag in bijzijn van familie weer wortel, maar toen was hij een beetje druk door het bezoek. En gisteren heeft hij echt "meegegeten" met een stukje aardappel en een wortel. Vanochtend een stukje rijstwafel, maar daarna heeft hij alles uitgespuugd! Heel wat meer dan zijn refluxspugen zeg maar! Zielig Siem is ook nog wel jong voor hapjes denk ik, als hij niet wil, gewoon even stoppen! En wat vind Jaelian het lekkerst? @gwen: super zielig die infectie Het klinkt echt niet goed, zou je niet beter meteen naar de ka kunnen gaan? Dat spetteren doet Hidde ook sinds een hele week. De hele dag door! En ook 's nachts als hij weer moet slapen Als het het terug doet is het nog leuker! Wij hebben Hidde nu het "zitje" van de kinderwagen, maar die kan erg plat. En daar ligt hij met zijn heupjes vast in, dus hij kan nergens heen. Hij ligt daar ook heerlijk in te slapen. @adriana: wij hebben onze werkster weer ontslagen! Ik heb nu 7 weken vakantie, dan kan ik zelf wel schoonmaken. En ze deed haar werk gewoon niet goed, teveel praten, te weinig poetsen! Na de vakantie zien we wel weer. Ik vond het wel fijn! Wel stom dat ze zo laat afmailt Ik heb juist een hekel aan stofzuigen en stoffen, maar dat zijn de klusjes die wel zeker elke week moeten! Gelukkig vind mijn man stofzuigen niet erg... @jacky: tandjes! Heeft ze er verder last van? En wat balen van je sollicitatie, ook vaag gegaan Hidde wordt wakker
Mopje: Hidde al een half jaar, wat gaat dat snel! Wel leuk he die mijlpalen. Dus hij past niet meer in de kw-bak? Bij Siem gaat dat ook niet lang meer duren. hier kan dat zitje ook gewoon plat dus wat dat betreft geen probleem. Ik had hem zojuist in de box gelegd (op zn rug). Een paar minuutjes later hoorde ik hem huilen, had hij zich gewoon opzn buikje gedraaid!!
@ Jacky: Balen dat je sollicitatie niks is geworden. Hmmmmm, inderdaad vaag verhaal. Lekker als de schutting geplaatst word! Laat de zomer dan maar komen, kun je fijn in je tuin zitten. @ Melovekane: Hele fijne vakantie!! @ Adriana: Naja zeg, had ze dat niet even eerder kunnen aangeven dat ze 1 ochtend in de maand niet ziet zitten? Wel lekker trouwens een werkster. Toen we beide nog fulltime werken hadden we ook een dame die 1x per week een ochtend kwam. Inderdaad voor de klussen waar ik zelf een hekel aan heb, en alles even grondig aanpakken Lekker aan de draai @ Mopje: Leuk dat je hem stukjes geeft!!! Als Jaëlian wat ouder is, ga ik dat ook weer doen. Is bij mijn dochter ook heel goed bevallen, en die kon al redelijk snel zelfstandig eten. Zo leuk om te zien hoe ze alles uitproberen. @ Hier: Was vannacht wederom 03.30 toen hij wakker werd. Eerst een tijdje liggen kletsen, en daarna kon hij de slaap niet meer te pakken krijgen. Uiteindelijk is hij met protest in mijn armen in slaap gevallen, en hebben we zo samen nog een uurtje geslapen. Daarna was hij weer "wakker" en kon de draai niet meer vinden. Tegen 06.30 een flesje gegeven. Daarna Joënna wakker gemaakt, broodje gegeten, en op naar het CB. Knulleke is weer lekker gegroeid, ligt op de +1 lijn en ontwikkeld zich heel goed. Was lekker aan de klets en liet al zijn nieuwe ontdekkingen zien. Ook dat hij zijn tenen kan pakken en in zijn mond kan stoppen. Prikjes gehad, en hij heeft even liggen huilen. Op het CB weten ze ook niet wat ze aan het niet slapen kunnen doen. Het maakt niks uit hoeveel flessen ik hem geef (zelfs al een keer 6 flessen gegeven met 180+6, dus de 6de fles als hij 's nachts wakker word), of ik hem pap geef voor het slapen gaan. Slaapzak, inbakerzak, gordijnen open/dicht, net wat warmer wegleggen of juist iets koeler. Ze willen best een keer meekomen kijken, maar denken niet dat het toegevoegde waarde heeft. Het enigste wat hij wel heel prettig vind is een hydrofiel in zijn handen met slapen. Daarna naar huis, even broodje eten en de auto naar de garage gebracht: voorkeuring APK. Lopend met de kinderen naar huis gegaan (in de regen), en Jaëlian kukkelde bijna weer uit de bak.............. Vanmiddag en vanavond zijn de kinderen bij mijn schoonzus gebleven. Ik heb heerlijk liggen slapen. Ben zo vreselijk moe en op, weet van gekkigheid niet meer waar ik het moet zoeken. Joënna en Jaëlian reageren daar ook gewoon op. Ze zijn beide super lief geweest bij mijn schoonzus. Ze heeft ze nog meegenomen naar haar moeder, en daar heeft Jaëlian lekker een eigen gemaakt fruithapje op: Banaan met een rijpe peer, in de blender en smullen maar!! Tegen 20.00 waren ze weer thuis. Meteen doorgeschoven naar bed en ze zijn beide meteen in slaap gevallen. Kijken wat de nacht gaat brengen. Aan de ene kant is een maand aankijken best lang, aan de andere kant heeft Flixotide ongeveer 10 dagen nodig voor je eventueel resultaat kunt merken. Soms duurt het zelfs wel 4 weken voor het optimale resultaat. Dat is het enigste nadeel van het spul. Ik merk ook pas na 2 weken dat het iets gaat doen.
Pff druk druk druk maar ik lees met jullie mee!! Ik lees dat er al veel rustig aan verder in hun ontwikkeling komen, en gwenolyn wat zielig dat je mannetje weer ziek is, maar zolang hij vrolijk blijft dan is het goed, toch? Hier is mevrouw erg rommelig de laatste dagen, is haar ritme volledig aan het omgooien. Heeft besloten om tussen 4.15 en 5.15 wakker te worden om dan gezellig een uurtje te gaan liggen gillen en babbelen, in ieder geval heeft zij dat uurtje heel veel lol en ik iets minder en vriendlief tja die merkt er niks van :x zegt doodleuk s'morgens och je hebt een lekkere nacht gehad want F is niet wakker geweest, Pff nee hoor schat maar drie keer vanaf 4.15 maar ach ja het hoort erbij. Op advies van het CB beginnen we met 5 maanden met het fruithapje en groentehapje, voornamelijk omdat F nogal duidelijk aangeeft dat ze liever eet met het lepeltje, eet de avondfles met pap ook met het lepeltje en maakt dit sneller op dan de fles! Nu heeft een mug haar flink te pakken gehad dus ze heeft een aantal lelijke bulten maar verder heeft ze er geen last van gelukkig!! @jacky, idd een beetje een raar verhaal, maar hoe dan ook erg vervelend. Balen hoor! Volgende week hebben we vakantie en dan zal ik alles weer eens nalezen en me weer een beetje verdiepen in het forum!
Ja, vaak hebben ze dan zure poep (stinkt heel erg) en meerdere poepluiers op een dag. Geef je nu kunstvoeding?daar moeten zijn darmpjes dan misschien nog aan wennen (dit kan verstopping veroorzaken) Eventueel kun je 10 ml meer water in de fles doen dan voorgeschreven. Mopje Verder heeft ze nergens last van!
O dat wist ik niet Jacky van die luiers... Ik geef nu een week of 7 volledige kunstvoeding, daarvoor was het half/half. Dus hij zou er nu toch wel aan gewen d moeten zijn. Nou, Siem ligt weer lekker te slapen zoals het hoort. Ik wou dat ik zo lekker kon slapen! Ik ben zelf gewoon vaak wakker 's nachts of ik kan niet slapen Op dit moment hoest ik me verloren, ga straks maar eens een afspraak maken met de HA, de zoveelste keer dit jaar. Maar gelukkig is het voor mezelf en is Siem zo gezond als een vis Pumbaa: haha gek he dat die mannen dat niet merken dat je er dan uit bent geweest voor de kleine. Zielig die muggenbulten. Gwenolyn: eigenlijk is Jaelian wel snel met alles he, behalve dan met doorslapen helaas. Gelukkig heb je gister wat kunnen bijslapen anders hou je dat toch niet vol? Hopelijk heb je ook snel resultaat van de flixotide!