Hey, iedereen druk aan t genieten? Ik ben nog naar de HA geweest voor t hoesten. Schijnt heel veel voor te komen dat als je een jong kind hebt dat naar kdv gaat dat dan de ouders ziek worden.... Dus ik heb nu weer iets te pakken via mn zoontje. Nou ja liever ik dan hij. Heb antibiotica gekregen hopelijk is het snel weer over. En ik ga lekker veel groente/fruit eten, is goed voor de weerstand!
@ Adriana: Ja hij is best vlot met een hoop. Had ik eigenlijk niet verwacht. Ze zeggen dat jongetjes wat langzamer zijn als meisjes, maar dat een tweede wel sneller is als een eerste. Vind het allemaal al snel genoeg gaan. Hahahahahha, hij mag van mij inderdaad langzamer gaan in zijn ontwikkeling, maar wel snel met doorslapen beginnen Donderdag met een vriendin wezen winkelen. Kinderen zaten op het KDV en lekker een dagje voor ons zelf. Heb me toch een paar gave schoenen gekocht: enkellaars. De hak is enorm, maar kan er goed op lopen (en dat voor iemand die noooooooooooooooooooooooit op hakken loopt). Was er op slag verliefd op. Verder nog een jurkje, legging en nog wat kleding voor Jaëlian en voor Joënna een badjas met bijpassende slippers. Lekker gegeten en gedronken. Was een super gezellig dagje!! Jaëlian heeft nu 2 dagen best goed geslapen: Rond 18.30 de 4de fles erin, en 1 nacht heeft hij het gered tot 03.00. Vannacht heeft hij zelfs 6 flessen op. Gisteren om 18.30 de 4de fles, rond 23.30 kwam hij voor de 5de fles en vannacht rond 03.30 kwam hij weer voor een fles. Hij was met niks stil te krijgen, alleen melk. Tja........ weet dat je niet over de 30 schepjes heen mag, maar ja om nu nog uren met een huilend kind te zitten is ook niet alles. Even kijken of ik vandaag ergens kan schipperen. Eten doet hij als een bouwvakker, alsof hij nooit iets anders gedaan heeft. Hij kauwt overal op (zo lief om te zien), en kan echt boos worden als het op is. Zo nog naar de hondenclub toe, en dan morgen (hopelijk is het een beetje fatsoenlijk weer) nog even naar de dierentuin toe.
Heb ik ook. Voordat Joënna geboren was had ik zelden ergens last van, maar sinds haar geboorte hoest en proest ik net zo had mee met haar. Sinds dat zij naar het KDV is, heeft ze zelden een schone neus. Ook bijna altijd verkouden, snotteren, etc.
Zo even alles bij lezen hoor Gisteren terug van mijn midweekje center parcs. Is heel goed bevallen Heb het zo naar mijn zin gehad en mijn kleintje ook Was heel benieuwd hoe hij het ging doen in andere omgeving, ledikantje en gelijkvloers natuurlijk. Maar hij heeft het heeel goed gedaan. Eerste nacht wat onrustig maar daarna eigenlijk de meeste slaapjes goed gedaan. Wel apart want wij deden ook gewoon de dingen en hij lag een kamer naast ons. Hij sliep dan gewoon verder. Terwijl die thuis vaak wakker schrikt van geluiden. Het zwemmen was ook heel cool. Eerste keer was een drama... huilen huilen en nog eens huilen! Maar dat kwam vooral door de luchtvochtigheid in het zwembad, kwam ik later achter. 2e dag ben ik naar baby zwemmen gegaan. Dat was heel leuk. Wat oefeningen gedaan met hem en dat vond hij leuk. Maar op een gegeven moment kreeg die het koud en ben ik er maar uit gegaan. 3e dag ben ik met hem in het kikkerbadje gaan zitten en hij heeft niet gehuild! Hij ging zelf "praten"! zoooo lief! verder heb ik zelf ook een beetje rust gevonden, wat bij geslapen en lekker gerelaxed. Nu we weer thuis zijn merk ik dat Dean onrustig is.. vannacht dan ook weer in de weer geweest met hem.. okee ff lezen wat er allemaal bij jullie gebeurt is! @Gwen: wat een gedoe met je nachten zeg! Begrijp dat je helemaal kapot bent! Maar wel lekker dat hij zo goed in zijn ontwikkeling gaat. hihih teentjes pakken lijkt mij zooo schattig om te zien. Dean heeft dat een keertje gedaan... hij vind zijn voetjes wel heel boeiend. En heerlijk dat je even lekker bent gaan shoppen! doet je goed he?! zeker als je dan slaagt haha! @Adriana85: wat vervelend dat je alles oppakt. maar idd wees blij dat jij het aanpakt en niet je kindje! EN balen van je werkster! Had wel lekker geweest als het een goede had geweest @Mopje: hidde al een half jaar! wow dat gaat snel! Wat geweldig zeg van dat eten Ik ben er nog niet aan begonnen maar wel al een beetje aan het kijken wanneer het beste is enzo en of hij het al nodig heeft enzo... @Jacky: balen van de sollicitatie! Hopelijk wordt de volgende wel goed en vind je de perfecte baan! @hapjes/papfles: wat is slim om mee te beginenn?! en wanneer?!??!
Vanaf 4 maanden "mag" je beginnen. Wat je zelf wilt Ene baby kan er dan al wel wat mee (van een lepel eten) en de andere niet. Spuugt alles uit, wilt geen lepel in zijn/haar mond, of doet gewoon zijn mond niet open. Opzich het lichaam kan er nog niet zoveel mee. Haalt er ook nog niet echt voedingstoffen uit, en ze kunnen krampen krijgen. Het is dus echt om te wennen aan iets anders als melk, andere smaken, lepel in zijn mond etc. Mag dus ook nog geen fles vervangen. De ene zegt om met groenten te beginnen, de andere met fruit. Fuit is net wat zoeter, en daardoor zouden ze moeilijker aan groenten wennen. Papfles even goed in de gaten houden dat hij er niet verstopt van raakt. De meeste baby's raken verstopt van rijstebloem. De ene slaapt er wel goed op, en de andere niet (omdat het best zwaar op de maag ligt. Zelf ga ik ook niet graag met een volle pens naar bed). Je kunt het natuurlijk ook als ontbijt gebruiken. Mijn dochter sliep er heel onrustig door en raakten er giga van verstopt. Jaëlian slaapt er ook niet op door of langer. Zelf ben ik begonnen in de hoop dat hij 's nachts minder zou gaan spoken en meer zou gaan slapen: Helaas Wel pakt hij het heel goed op. Hij eet rustig een potje fruit en groenten op. Wel merk ik ook dat zijn darmen er niks mee kunnen. Hij poept alles uit zoals het erin is gegaan Wel is hij overdag net wat tevredener overdag.
@Gwen: ja ik hoor zoveel verschillende geluiden er over. Ik zelf denk dat hij het nog niet nodig heeft. Maar lijkt mij wel eens leuk om te proberen. Dan kan die alvast oefenen... maar ja Hij heeft ook eczeem en daar hoor je weer over dat het dan niet mag enzo... lastig
@melovekane, leuk dat hij het zwemmen zo gezellig vond. Natuurlijk moet hij even wennen. @mopje, wow, alweer een half jaar. gaat snel he? Je leven staat helemaal op zijn kop en hoe snel je ook weer aan zoiets ingrijpends kunt wennen. @adriana, goed dat je naar de ha bent geweest. hopelijk gaat het zo over en ben je weer zo fris als een hoentje. Hier wordt er ook een hoop gesnotterd door ons, behalve door Jasmijn. @gwen, ik heb het echt met je te doen. Wat een ellende wanneer je geen goede nachtrust kunt krijgen. Ik "baal" al wanneer Jasmijn om 6 uur wakker ligt en ligt te kletsen. en die gaat er voortaan om half 9 in. Ik hoop echt dat jij snel ook wat meer rust zult krijgen! @bijvoeding. Ik wil pas gaan beginnen met hapjes op het moment dat we helemaal aan de kunstvoeding zitten. Op dit moment ben ik bijna 3 weken bezig met afbouwen van moedermelk/kolven. Ik merk nu pas dat mijn productie omlaag gaat. Tot nu toe kreeg ze nog steeds 2 flessen moedermelk en 2 flessen kunstvoeding. Nu ben ik aan mijn vriezervoorraad begonnen en ik denk dat we volgende week er zeker vanaf zijn. En dan denk ik over een week of twee beginnen met het eerste groente hapje. Ik denk dat ik met worteltjes ga beginnen, omdat dat toch groente is, maar wel vrij zoet. Ik vroeg me eigenlijk af, waarom kies je voor een papje?? Ik snap eigenlijk niet de toegevoegde waarde? Jasmijn slaapt de hele nacht vrij goed op een fles kunstvoeding. Ook als ik kijk naar de voorbeeld menu's van het voedingscentrum van 6 of 8 maanden, wordt daar volgens mij niet over pap gesproken. Hebben ze pap nodig?? Ik heb hier ook zo'n probeerflaccon van nestle pyama papje staan, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik hier mee aan moet.
@Miepens: ja ik zit dus gewoon heel erg te twijfelen met papje of bijvoeden. En als ik hier zo de reacties lees denken vele er hetzelfde over! Ik wacht er gewoon nog ff mee. Misschien dat als Dean onder het eten wakker is, ik hem wel een lepeltje geprakte groente geef, gewoon om ff te kijken. Maar ga het iig nog niet standaard doen! ja het zwemmen was echt geweldig!!! Ga het echt vaker doen!!!
Heerlijk vakantie... Ik ben al de hele week van mijn jongetje aan het genieten en we hebben de tijd om allerlei bezoekjes te doen. Hij heeft deze week ook zijn voetjes ontdekt. Dus elke verschoonbeurt steeds die teentjes vasthouden Het eten gaat redelijk: de spinazie was geen succes, broccoli wel! Hij kreeg een stronkje in zijn hand gisteravond en eten maar! Vanochtend vonden we stukjes broccoli terug in zijn poep Peer is ook een succes en vanochtend kreeg hij galiameloen, dat was lekker! Ik heb ook biobim rijstemeel/boekweit gekocht. Dat heb ik vanochtend met een beetje bv aangemaakt. Hij vond het wel ok, niet meer dan een paar hapjes. De rijstwafel was erg slecht gevallen, dus ik probeer hem zo iets van granen te geven. @melovekane: je zou eens de biobim rijstemeel kunnen proberen, daar zit iets meer in in rijstebloem, dus stopt niet zo en kan in de fles. Maar het hoeft nog niet! Leuk dat de vakantie zo goed ging! @miepens: nog steeds aan het kolven! Hoevaak nu nog? @gwen: gave schoenen! Ik zou daar echt niet op kunnen lopen!
@mopje, handig he, wanneer ze de voetjes vasthouden. Jasmijn doet dat sinds een paar dagen. Erg handig, want dan kan ik makkelijk bij de luier. Hebben ze eigenlijk pap nodig, net zoals biobim, Ik heb dat ook als proefpakketje, maar waarom zou ik dat moeten doen? Is een stukje boterham/soepstengel ofzo ook niet al goed?
Pap is niet nodig. Vaak word het gebruikt om baby's te laten doorslapen (de rijstebloem). Vanaf een maand of 6 kun je ook de granenpapen gaan gebruiken, en dit dan als ontbijt gebruiken. Mijn dochter heeft papflessen nooit wat aan gevonden (zowel de granen pap niet als de griesmeelpap niet, rijstebloem kreeg ze niet want daar raakte ze verstopt van). Met een maand of 8 zijn we met brood begonnen, en sindsdien eet ze als ontbijt brood.
Wij hebben Siem vorige week rijstebloem in zn fles gedaan. Dat moest die dus ECHT NIET hebben! Hij duwde gewoon zn fles weg met zn tong en was de hele tijd aan het janken. Ik snap eerlijk gezegd ook het nut niet zo van die papjes (was ook een proefpakketje hier) dus wat mij betreft hoeft het niet. De hapjes gaan wel steeds beter Dan ben ik zo trots op mn mannetje! Als het goed blijft gaan wil ik proberen de laatste fles (22.00) te laten vervallen. Hij zit nu nog steeds op 5x200cc waarvan hij meestal zo'n 10-15cc laat staan per fles. Hij is trouwens ook al uit maatje 62 aan het groeien. Zo snel gaat dat! Melovekane: ik zou denk ik ook wachten met bijvoeding tot het eczeem weg is. Zolang hij het niet nodig heeft... Leuk dat je lekker gebadderd hebt met Dean! gwen: mooie schoenen maar ik denk dat ik meteen mn enkels zou verstuiken mopje: lekker dat je vakantie hebt. Is ook makkelijk dat het net in deze fase van Hidde is want dan ben je er steeds bij als Hidde iets te eten krijgt. Ik ben vier dagen aan het werk dus ik kan niet zien hoe of hoeveel hij ergens van eet. Heb ook een beetje last van het welbekende 'mama-schuldgevoel'
Ik ben me hier echt aan het verheugen op die eerste hapjes, hihi, nog 2 weken en 4 dagen 's Nachts gaat hier nu vrij goed; vannacht om 1.30 uur nog gevoed, toen bleef ze tot 5.30 uur in haar eigen bed. Ik leg haar sindskort zonder speen in bed - mijn man vindt dat vooral een fijner idee, hij is bang dat ze de speen verkeerdom in haar mond doet en dan stikt ofzo - en dat gaat vreemd genoeg echt prima! Nooit gedacht! Overdag voor de dutjes krijgt ze 'm wel, maar verder blijkt ze 'm dus niet nodig te hebben. Ik zou het wel fijn vinden als we dat zo konden houden, dan is het straks ook makkelijk af te leren overdag. Overdag slapen is wel lastiger nog steeds, maar ik heb die strijd los kunnen laten, dat scheelt al veel! Als ze niet in haar eigen bed wil slapen, dan slaapt ze maar naast mij. Nu ligt ze wel in haar eigen bedje, gelukkig Omrollen gaat nu echt heel makkelijk, ze ligt eigenlijk alleen op haar rug wanneer ze echt moe is, anders rolt ze direct naar haar buik. Ze kan zich ook een beetje voortbewegen op haar buik, erg leuk! En ze pak ook haar voetjes vast nu, ze probeert haar tenen in haar mond te doen, maar haar buik zit nog in de weg Zonder luier lukt het soms wel even aan haar grote teen te likken Met verschonen wel erg handig dat ze haar voeten vast houdt, haha! En ze is zwaar geworden, pfoe, ik schat dat ze nu boven de 8,5 kilo zit. Eind deze maand weer naar het cb!
@ Gwen, supergave schoenen, heb ik ook bij staan kijken maar wilde roze hebben, die heb ik uiteindelijk ook gevonden!! @ melovekane, fijn dat je zo genoten hebt van jullie vakantie, doet een mens altijd goed als je even niks moet en alles mag @ Adriana, Siem groeit goed zie ik wel. Als hij het zonder pap goed doet maakt het niet uit, toch? Misschien dat hij de pap wel wil met een lepeltje. @ Andrea, 8,5 wow. Dan is het baby zijn er wel al echt af denk ik, of niet? Hier: ben op advies van het CB begonnen met hapjes te geven, wilde eigenlijk echt wachten tot de zes maanden maar F gaf duidelijk aan dat ze die fles wel zat was. Volgens mij heeft ze daar nooit niks aan gevonden aangezien ze hem nooit fatsoenlijk pakte ze heeft nu dus vier flessen waarvan twee papflessen waar ze echt van geniet! Daarbij heeft ze een fruithapje en een groentehapje. Het rare is dat ze het eten met een lepeltje niet echt heeft hoeven leren. De eerste keer was ze aan het mieren ermee maar de tweede keer had ze het al helemaal door,en ze vind het GEWELDIG! Alleen heeft ze nu volgens mij spruw, heb daar nog medicijnen voor staan die ze heeft gekregen als baby, die is niet open geweest omdat het toen niet nodig was, twijfel of ik er alvast mee moet beginnen. Ze moet morgen naar de huisarts voor een bultje onder haar tepel dus misschien dat ik het maar eerst navraag daar. Fijne zondag allemaal, we gaan straks even naar de kermis en niet te vgeten ik ga genieten van mijn vakantie
@andrea: wat een grote meid! Hidde is nu denk ik ~ 8 kilo. Hij heeft zicht vanochtend perongeluk op zijn buikje gerold (rolde van zijn speelmatrasje af) en lag helemaal blij! Zo grappig! @pumbaa: wat leuk dat jouw meisje haar hapjes zo goed eet! Hidde krijgt stukjes, en heeft vanochtend heerlijk zitten kliederen met meloen. Hij vond het heerlijk! Alleen toen hij net even goed spuugde stonk dat wel veel meer naar "grote mensen" spuug... Daar moet ik dus wel aan gaan wennen! @adriana: Hidde vond zijn papje maar zo zo. Ik ben er mee begonnen omdat hij heel veel moest spugen van de rijstwafel en ik toch met granen wil beginnen, maar pas bij 7 maanden gluten (tarwe!). @miepens: het hoeft niet hoor! als je meisje een rijstwafel of soepstengel lekker vindt is dat ook goed! Ik wil nog een tijdje wachten met gluten geven. Hebben jullie ook zulk slecht weer? Ik vind het er echt niks aan... Het liefst lig ik dan de hele dag op bed met Hidde (maar dat vindt bij dan niet leuk!). We gaan ook een activitykleed voor hem kopen, hij heeft toevallig deze week 2x bij een bezoekje op zo'n kleed gespeeld en hij vond het echt super leuk! Dan kan hij zijn energie wat kwijt en dat heeft hij echt nodig!
Hier is het inderdaad heel slecht weer. Echt heel vervelend. Vandaag zijn we even de stad in geweest (in roermond is die elke zondag open) en daar hebben we weer flink ingeslagen voor Jasmijn. Ik denk dat ik inderdaad toch ook een papje ga geven. Ik denk dat dat volgende week of over 2 weken zal zijn. Ze is dan 5 maanden. Opzich een mooie tijd om te beginnen. Met gluten wil ik inderdaad nog even wachten. Maar zo'n bambix papje en wat fruit en groente gaan we dan proberen. Ik ben erg benieuwd hoe ze hier op gaat reageren. Hier wordt in de box gerold en ze vind haar voetjes en stem helemaal het einde. Er wordt veel gekird en gerold van rug naar buik. Maar terug is nog niet zo makkelijk.
Vanmiddag een paar hele kleine stukjes meloen gegeven; groot succes! Ik denk niet dat ik nu nog weer tot precies zes maanden ga wachten... Ik ga nu gewoon rustig beginnen met laten proeven
Bij mij begint het ook echt steeds meer te kriebelen om te beginnen. Ik weet niet of zijzelf er al klaar voor is. Maar elke keer als ik in de voorraadkast kijk, dan zie ik de potjes al staan en wil ik het gaan uitproberen. Ik ben zo benieuwd of ze het leuk en lekker gaat vinden. Toch wacht ik nog een of twee weken. @andrea, fijn dat ze de meloen zo lekker vond!
Ze begon hier echt meer en meer het eten uit onze monden te kijken, stukje meloen at ze ook op alsof ze altijd al heeft gegeten Ik denk dus dat ze er wel klaar voor is nu; nog geen hele maaltijden, maar een paar hapjes per dag om aan smaken en structuren te wennen. Volgende hapje wordt iig wortel, ik ga worteltjes stomen, dan prak ik er een paar lekker fijn en een paar houd ik in stukjes; eens kijken hoe ze dat gaat eten
Goed idee om te stomen. Ik heb thuis ook nog ergens een stoom machine liggen. Ik denk persoonlijk niet dat ik stukjes ga geven. Ik heb me wel even verdiept in de philosofie van rapley, maar ik vind het toch niet bij mij passen. Worteltjes zal ze denk ik best lekker vinden, aangezien wortels ook vrij zoet zijn als groente. Ik wil straks ook met wortels gaan beginnen. (bovendien leuke kleur voor de foto's)