15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ga gewoon eens kijken, als stukjes niet goed gaan, dan gaan we lekker prakken :) Ik ga gewoon in een gewone pan stomen met zo'n stoominzet; laagje water onderin, stoominzetje erin (Ikea heeft hele handige), groenten erop, en stomen maar :)

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij zijn nueen week bezig met stukjes geven. Dat gaat echt goed! Ik heb ook gepureerd voor hem gemaakt, maar dat vindt hij eigenlijk niks...

Vandaag weer bezig om hem beter te laten slapen overdag. Hij is soms doodmoe, maar slapen ho maar! Nu 2 minuten huilen en dan weer troosten. Die 2 minuten zijn echt lang!

3. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is geboren op 21 februari dus mag hier ook lekker meepraten :)

2 weekjes terug voor het eerst wat fruit gegeven (geprakte peer). Dat vond hij zo ontzettend lekker. We hebben het vooral gedaan om zijn ontlasting een beetje op gang te krijgen (duurt bij hem namelijk soms erg lang). Gisteren heeft hij een paar hapjes gehad van mijn banaan, dat vond hij niet zo heel erg bijzonder.

We willen pas echt (regulier) gaan beginnen met fruit en groente hapjes als hij 6 maanden is. Tot dan krijgt hij volledig borstvoeding op verzoek (hij zit nu op 6 voedingen per 24 uur).

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    pfffff gisteren een dag gehad... Volgens mij wordt Dean een beetje inkennig... Hij wil alleen nog maar bij mij of zijn pappa zijn. Merkte het vorige week al. Hij wilde niet stoppen met huilen bij mijn schoonmoeder. De volgende dag gingen we naar mijn ouders en daar zette hij het ook op het huilen toen mijn vader hem aandacht gaf. Met het zwemmen in Center Parcs zette hij het op het huilen toen de badjuf dingen tegen hem zei. En nu gisteren was het helemaal hopeloos toen mijn ouders langs kwamen. Hij had net zijn flesje op en dan is hij altijd wat verdrietig. Maar toen begon mijn vader tegen hem aan te praten en het was krijsen!!! En iedere keer weer! Mijn man hield hem goed vast en toen werd hij weer wat rustiger.
    We wilde nog even naar Zoetermeer gaan om gewoon ff door de stad te struinen. Kijken of er nog leuke dingetjes waren voor Dean ( aah ben niet shopverslaafd) Maar we halen hem uit de auto om hem in de wagen te leggen en het is blerren! Eindelijk stil, stappen we de lift in bij de mediamarkt, zet hij het weer op het krijsen!! Ik hem uit de wagn gehaald en met hem in mijn armen gelopen en toen was het weer best. Weer terug in de wagen gaan de lift weer in en weer blerren!!!! Toen maar naar huis gegaan. Hebben we hem maar op bed gelegd en hij was gelijk bewusteloos. Maar was een hele aparte dag! Dus moest het ff kwijt hoor haha

@Bijvoeden: ik wacht er nog maar ff mee dus... Denk dat ik met 5 maanden wel even voor de gein een eerste hapje probeer als ik net bv wortelen eet. Leuk dat het bij vele van jullie wel goed gaat met het eten van groente en fruit. En het is ook zo leuk om te lezen dat iedereen vol spanning zit te wachten wanneer het mag :)

@rollen: Dean heeft zich een keer van buik naar rug gedraaid. Maar van rug naar buik nog niet. Wel heeft hij periodes dat hij zich met gemak op zijn zij draaid. en nu de afgelopen dagen heeft hij daar ineens weer geen zin in haha.

@weer: nu maar hopen dat het weer snel beter gaat worden, want ik wil wel lekker kunnen wandelen enzo in mijn vakantie!!!

5. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ow nog ff iets anders: ben nu voor de 2e keer ongi. Ja werd het precies op de dag dat we naar Center Parcs gingen. Maar meestal is het na een week wel klaar. Nu heb ik dus nog steeds een klein beetje bloedverlies. Niet veel hoor. Maar dat is zeker dat alles nog normaal moet worden?! want mijn eerste ongi na mn bevalling was veel bloed in 3 dagen en toen was het klaar. En nu is het dus een week lang zoals normaal geweest maar het stopt nog niet helemaal. Ben wel aan de pil begonnen deze ronde en heb voor het eerst tampons gebruikt voor met zwemmen.

@Taliada: welkom hier!!!

6. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Zooo... pfff, druk weekje achter de rug!

Ik heb wel alles meegelzen, zal straks even reageren.

Wilde wel even vragen, X rolt inmiddels alle kanten op, met als nadeel dat ik hem nu ook op zn buikje in bed vind.. R deed dit op een gegeven moment ook wel, maar niet zo vroeg al. Doen jullie ondeugdjes dit ook? Schijnbaar vind X het wel lekker om op zn buikje te slapen..

Zo, nu eerst even door het huis heen rennen met een stofzuiger, tot straks! Als de kids in bed liggen heb ik wat meer tijd!

7. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft Dean dit nu een paar dagen. Het komt op mij een beetje over als overprikkeld. Misschien even lekker een paar dagen wat rustiger aan doen, even weer lekker settelen.
    Lees dat je ook naar Centerparcs bent geweest, willen wij binnenkort ook eens doen. Was dat ook de 1e keer dat Dean heeft gezwommen?

Heb zelf nu 2 keer met Liam een les babyzwemmen gevolgd. Hij vond t erg leuk, maar wel vermoeiend. Helaas nu 6 weken geen babyzwemmen ivm vakantie.

Liam maakt nog geen aanstalten om te rollen. Ben benieuwd wanneer hij dat gaat ontdekken.

8. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @talida: welkom. Leuk he, dat babyzwemmen. Ik zwem al sinds dat Jasmijn 2,5 maand is met haar hier bij de sportschool. Op zondag gaan we ook nog vaak met z'n drieen zwemmen. Ze vindt het ook echt heel leuk. Ze begint nu ook echt mee te spetteren ipv alleen wat rond te kijken.

@babylicious, hier vind Jasmijn het op de buik slapen echt nog niet fijn, maar ik heb voor het geval dat, een aerosleep matras.

@melovekane, ik weet van mijn buurvrouw dat die ook heel onregelmatig ongesteld was na de bevalling. Volgens mij was die wel een maand lang ongesteld. Maar dat hoort allemaal nog bij het ontzwangeren, blijkbaar.

Hier heb ik trouwens ook de eerste ongesteldheid achter de rug. Totaal onverwacht, want ik had gedacht dat dat pas na de borstvoeding zou komen. Maar blijkbaar al bij het afbouwen ben ik ongesteld geworden.

Ik ben trouwens bijna van de borstvoeding af. Ik kolf nu nog maar 1x in de 2,5 dag. En dat probeer ik nu steeds verder op te rekken.

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    ook nog even een fotootje spammen :)
    IMG_5834.jpg

10. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@babyliciouss, ik vind F ook erg vaak op haar buik, ze doet dit al vanaf het begin zodra ze de kans kreeg en ik maak me er niet druk om. Heb vanaf het begin een aerosleep matras erop liggen en mijn vriend is hier zelf op gaan liggen met zijn gezicht en hij kon gewoon doorademen. Daarbij is F al vanaf het begin erg sterk in haar nekje dus ze tilt haar hoofdje goed op als ze verkeerd ligt!

@melovekane, zoals ik het kan lezen lijkt hij mij ook wat overprikkeld. Misschien dat alles bij elkaar een beetje teveel is voor zijn verwerking allemaal.

@talida, welkom hier, gezellig!!

@miepens, wat een mooi meisje!!

Hier gaat F donderdag naar de kinderarts i.v.m. dat bultje, de huisarts wilde het beter laten beoordelen. Heb twee ziekenhuizen in de buurt gebeld, bij de een kon ik pas over vijf weken terecht, dat vond ik toch wel overdreven lang wachten! Verder heeft ze toch wel wat last van de spruw, zal ik donderdag ook maar even laten zien. Vandaag even met zijn alle naar de kermis geweest. F is zelfs even in de draaimolen geweest, ze vond het allemaal nogal interessant…al die geluidjes en kleurtjes, heb op een gegeven moment toch maar een doek over de kinderwagen gehangen en toen is ze ondanks de herrie gewoon in een diepe slaap gevallen. Verder doet ze de groente en fruithapjes geweldig. Vandaag voor de eerste keer worteltjes en toen het bakje leeg was werd ze enorm boos, heb er nog maar wat bij gegeven! Conclusie……ze doet een moord voor worteltjes ;)

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier rolt ze ook in bed naar haar buik, maar ze kan niet op haar buik slapen (ze tilt automatisch haar hoofd op, zelfs als ze echt heel moe is), dus ik kan haar regelmatig weer op haar rug gaan leggen :D Naar haar rug rollen gebeurt soms per ongeluk, nog even en ze heeft dat ook wel onder de knie; hopelijk draait ze in haar bed dan ook zelf weer terug :D

Vandaag een paar hapjes wortel gegeven. Ze vond zelf stukjes pakken en in haar mond stoppen het leukste, maar gepureerd was ook leuk! Morgen en overmorgen weer wortel, daarna iets anders bedenken. Ik denk courgette!

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    meiden ik heb wel alles meegelezen maar gewoon even niet de tijd gehad te reageren...
    HIer lijkt het alsof Lynn zelf van 5 naar 4 flessen gaat. Telkens moest ik haar wakker maken voor een fles, nu ik haar laat liggen komen de tijden natuurlijk niet meer uit. Alleen wordt het volgens mij nu in de ochtend wat vroeger, maar misschien past ze dat weer aan.

Verder heb ik de afgelopen dagen onze schutting staan slopen, want vrijdag wordt er een nieuwe geplaatst!
    Ben zo benieuwd naar het eindresultaat!

Talida
    Welkom bij dit kleine, gezellig clubje

@groente-/fruithapje
    wij wachten nog even een maandje. Onze oudste dochter ging er destijds (met 6 maanden) juist van spugen. Echt heel erg en daar hebben we het moeten staken en met 7 maanden ging dat pas goed. Wel kijkt Lynn vol bewondering als ik een broodje in mijn mond stop!
    Leuk dat het bij de meesten wel goed lijkt te gaan.

@melovekane
    Eenkennig, dat kan hoor, maar het kan inderdaad net zo goed overprikkeling zijn...
    Gewoon weer even de rust erin en dan weer eens rustig proberen. Maar het is ook zo dat als mensen overdreven graag geliefd zijn bij een kind, een kind daar juist (negatief) op reageert. Dat merk ik hier zelfs altijd nog met onze oudste..... Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg!

@babylicious
    Hier wordt er nog niet actief gedraaid. ZE doet goede pogingen, maar iets houdt haar nog tegen.
    Buikslapen doet ze dus ook nog niet, maar zolang ze in het nekje sterk genoeg zijn is er niets aan de hand hoor.

@miepens
    Mooi kindje hoor. Mag je trots op zijn!
    Fijn dat het afbouwen zo goed gaat. Al met al duurt het wel wat langer dan je dacht volgens mij?! Maar ik zat eerst ook op om de 2.5dag tot ik op een geven moment niet meer wist wanneer ik nou voor het laatst gekolfd had en toen was het echt zo weinig nog. Het restje wordt ook gewoon opgenomen door je lichaam he!

@pumbaa
    Amy deed altijd haar mond wagenwijd open voor sperciebonen, maar nu zegt ze toch echt: Ik lus geen spercieboMen..... ;)

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Welkom taliada! Je zoontje is geboren 2 dagen na de uitgerekende datum van mijn zoontje!

@ buikdraaien, heeft meneer nog geen zin in! Dus ook nog geen gedoe in bed ;) maar een buikslaper zal hij niet worden, dan wil hij alleen maar kijken.

@miepens: dat moet gek voelen, zo weinig kolven! Ik kolf nu ook even niet, alleen live voeden! Dat is ook echt weer zo fijn...

@eten: vandaag weer wortel, maar dat was mee sabbelen. Misschien toch nog te hard? Morgen misschien maar courgette proberen. En als fruit weer meloen! Heerlijk om dat mannetje te zien eten! Geven jullie al rijstwafels als iets dergelijks?

Nu maar slapen en hopen dat Hidde niet te vaak wakker wordt!

Oja, vakantie is heerlijk... Lekker ontspannen en leuke dingen doen! Bijna elke dag ergens op de koffie :D

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Mopje; wat grappig, hier dus ook meloen, wortel en courgette :D

@eenkennig; hier ook een beetje, bij mijn schoonouders begon ze meteen te huilen toen ze hun zag, maar na even de kat uit de boom kijken bij mij op schoot, ging het heel goed :)

@kolven; ik wil een voorraadje aanleggen (binnenkort een vrijgezellendagje en een bruiloft, zou fijn zijn als mijn man dan een flesje kan geven!), maar moet echt even uitvogelen wanneer ik het beste kan kolven. Ik denk dat ik nu gewoon na iedere voeding even na ga kolven, en dan eens kijken wat dat doet, ik moet natuurlijk geen exploderende productie gaan krijgen :p Als ik 1 voeding per dag extra gekolfd krijg, dan is het prima, dus zo'n 150ml voor de zekerheid ofzo? Mja, dan hongert ze iig niet uit en langer dan twee voedingen ben ik sowieso niet weg.

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb nog een mega lading voeding in de diepvries liggen! Komt mooi uit nu in de vakantie af en toe weg ben. Wij geven Hidde ook 150 ml per flesje, is bijna altijd genoeg. Ik kolf heel soms na de ochtendvoeding, als mijn andere borst nog vol zit. Misschien een idee?

Vannacht was drama, om half 1 honger, daarna heel veel wakker en huilen. Om half 5 nog eens gedronken en. Om 6 uur bij ons in bed genomen. En wat er mis was?

16. Babyliciouss

Nog meer buikslapertjes dus! X tilt ook erg goed zn hoofdje op, ligt ook voornamelijk op zn buik te spartelen door de dag, maar moet er toch weer even aan wennen, op de buik slapen! Hier hebben we ook het aerosleepmatras, gelukkig heb ik daar ook wel mn vertrouwen in!

Hoe ziet jullie schema eruit, met fruit en groentehapjes?

Ik lees dat sommigen van jullie echt stukjes aanbieden, hoe groot moet ik me dat dan voorstellen? Want ik zou dat ook wel eens willen proberen zodra we met groenten en zo gaan beginnen! Het moet natuurlijk goed vast te houden zijn..

17. Babyliciouss

@Pumbaaa, wat ze de huisarts dan over het bultje?

@Miepens, wat een heerlijk wijs meisje!

Hier zit X overigens op 4x200 ml voeding per dag, langzaam aan wil ik dus eens gaan kijken hoe we het fruit en groenten in zn schema kunnen krijgen, nog een dikke week en hij is gewoon alweer een half jaar oud!

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@babyliciouss, de huisarts durfde niet te zeggen wat het was. Kon aan hormonen liggen, kon vet zijn maar het kon ook wat anders zijn. Ben wel blij dat ik zo snel bij de kinderarts terecht kon. Hopen dat die kan zeggen dat het gewoon wat extra vet is of zo.

@mopje, F heeft afgelopen week ook een aantal van die nachtjes gehad, ben er ook niet achter gekomen waar het aan gelegen heeft. Blijkbaar hoort het erbij.

Verder is ons schema 7.30 200cc papfles, ongeveer 10.30 fruithapje, 12.00 200cc fles, 15.30 200cc fles, 17.00 groentehapje, 19.30 200cc papfles. Vind het nogal maar blijkbaar is zo het schema als ze nog geen volledie fruit/groente hapjes krijgt. Als die volledig zijn gaat er blijkbaar een fles af. Moet ook zeggen dat ze nu zeker geen volledige fles opdrinkt. Ze laat nog steeds een 60 à 80 cc staan.

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik geef stukjes van verschillende vorm, beetje kijken wat ze goed vastpakt en hoe ze ervan eet. Gisteren een dun, zacht worteltje gegeven en daar hapte ze een heel net stukje vanaf, geen probleem. Ik blijf er natuurlijk bij om te kijken of ze niet te grote stukken in haar mond doet etc, en ik zorg dat alles lekker zacht is.

Vanmorgen nagekolfd; 110cc :D Dat gaat dus wel lekker ;) Vandaag kolf ik nog 1 keertje en dan heb ik een mooi bakje voor in de vriezer :) Ik vries 150 per keer in, de rest gebruik ik om nu mee te oefen met de fles :)

@schema; ze drinkt overdag iedere 3 uur, de hapjes groente probeer ik tussen twee voedingen te geven. Ze eet echt nog niet veel, dus het heeft nog geen invloed op de hoeveelheid voedingen

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Overprikkeling/eenkennig: denk idd ook dat het overprikkeling is. Dus gisteren lekker rustig thuis met hem gebleven, ff gewandeld en verder lekker thuis zijn. Vandaag ook maar doen. Even idd weer rust in de tent brengen. Ik heb gisteren ook "Oei ik groei" gekocht en daar staat in dat het nu ook tijd voor een sprongetje is. En daar staan zoveel dingen in die hij momenteel net doet... dus dat is ook een verklaring!

@Schema: ik zit nog steeds op 5x180/6. Misschien dat ik vanavond een rijstebloem ga proberen. Hij komt iedere nacht ineens zo rond 3 uur. Maar dat is echt voor aandacht en neit voor voedsel.

@bijvoeden: stukjes geven lijkt mij een beetje eng. Maar ja als het goed gaat dan kan het natuurlijk haha.

@eczeem: ga ook maar weer eens terug naar de dokter. Moest ik ook doen als het over 2 weken niet over was. Is wel een stuk minder maar gisteren heeft hij weer heel zijn arm open gehaald! Dus ja nu lange mouwen aan... Kan nu ook wel met dit weer haha.

fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina