15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aniston

Aniston Lid

19 jun 2011
    45
    0
    0
    Zo, verhuisd van de zwangerenpagina naar hier, gezellig :).

Wat een herkenbaarheid allemaal zeg, tis wat met die kleintjes he?

Jelle doet het goed, spuugde in het begin aardig maar sinds ik over ben op de fles stukken minder. Zit alweer ruim over z'n geboortegewicht heen, en huilt amper. Als die huilt is het met een reden (volle luier, krampjes, honger).
    De infacol werkt hier ook goed tegen krampjes gelukkig. Wel komt hij nog 2x per nacht, en hoop dat hij het gauw even doortrekt naar 1x per nacht maar goed.. ben allang blij dat hij het zo goed doet. Grote broer moet wel wennen aan Jelle, maar vind het allemaal wel prima zolang hij ook z'n aandacht krijgt.

@babyproject; klinkt akelig allemaal. Ben benieuwd wat ze zeggen op het cb.

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Aniston, fijn dat Jelle het zo goed doet. Hoe oud is hij nu precies?

Babyproject, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over je meisje. Die bultjes kunnen ook komen door de BV. Een arts moet het verschil wel kunnen zien tussen uitslag en bultjes.

Miepens, wat fijn dat je meisje zo goed is aangekomen!! Helemaal super! Alle moeite niet voor niks geweest.

Gwendolyn, welke draagdoek heb je?

Syrae, hoe is de rest van de dag geweest?

2 kids is idd erg druk, vooral als je op uur en tijd ergens moet zijn (psz, opvang), maar ook wel gezellig. Sep heeft de afgelopen twee dagen bijna onophoudelijk geslapen. Hij was het weekend en maandag erg verkouden en huilerig en nu echt aan het bijslapen. Hij is alles bij elkaar denk ik een uurtje wakker geweest vandaag.

Is het bij jullie ook zo ontzettend druk met kraamvisite? Ik word er echt gillend gek van... Zo druk en veel. Hebben jullie ook een max, bijvoorbeeld 3x per week ofzo....

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb via marktplaats een bykay aangeschaft.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @kraamvisite; ik wil hier niet iedere dag visite hebben, deze week zitten we op 3x, goed te doen :) We zijn vrij laat met kraambezoek begonnen vanwege mijn infectie en herstel, we hadden er eerder gewoon geen energie voor. Dus nu hebben we nog een boel mensen te gaan :p

Vandaag is Janna heel huilerig en snel uit haar doen, zo sneu!

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @andrea, fijn dat je meisje aangeeft dat ze honger heeft. In dat geval zou ik het ook niet erg vinden om om de 2 uur te moeten voeden. Maar Jasmijn geeft het nog niet aan uit zichzelf. Dus hou ik de 3 uur nu aan. Ik blijf hoop houden dat ze toch uiteindelijk het zelf gaat aangeven.
    @syrae, dat klinkt inderdaad als lastig. Hoe gaat het nu??
    @gwenolyn, zo’n draagdoek heb ik hierboven ook liggen (geleend). Ik heb hem alleen nog niet geprobeerd. Opzich is het ook nog niet nodig, want Jasmijn vindt het tot nu toe ook lekker om in haar kinderwagen te slapen en af en toe in de box te liggen. Ze is ook heel snel getroost, dus ik hoef haar niet perse bij me te dragen (nog niet althans). Ik wil de doek wel uit gaan proberen, maar durf dat nog niet in mijn eentje. Daar heb ik liever mijn vriend voor bij me, zodat ik net twee handen meer heb
    @babyproject: hou je ons op de hoogte. Ik ben erg benieuwd wat ze op het CB tegen jou gaan zeggen. Oja, die puistjes en bultjes op het gezichtje, die heeft Jasmijn ook. Volgens mij zijn dat “onze hormonen” die ze binnen krijgt met de BV. Trekt vanzelf wel weer weg.
    @aniston, fijn dat Jelle het goed doet
    @madeliefke, kraamvisite gaat hier op en af. Soms hele drukke dagen (met 3 bezoeken op een dag), maar ook alweer een paar dagen niets. Ik heb er tot nu toe nog niet zo’n problemen mee. Ik vind het ook wel gezellig. Zeker omdat Jasmijn zich zo keurig gedraagt wanneer er bezoek is.
    Volgende week dinsdag krijg ik wel een flinke bups kraambezoek. Dan komen er een stuk of 10 collega’s langs. (nouja, liever allemaal tegelijk, dan 10x apart)

Hier gaat het echt een heel stuk beter dan gisterenochtend. Ik ben veel relaxter. Zeker omdat ik nu weet dat Jasmijn wat reserves heeft opgebouwd, maar ook omdat ze mijn borst de afgelopen nacht goed heeft gepakt en zeker ruim 20 minuten per borst heeft gedronken. Ook heb ik nu een heel goed toeschietreflex, zo goed, dat ik zelfs een doekje tegen mijn andere borst moet houden, omdat anders het hele bed nat werd. Ik heb zojuist zelfs niet eens een flesje na gegeven. Kijken of ze hier nu goed op reageert. In ieder geval wil ik nu tot maandag volhouden om steeds de borst te geven en dan na te voeden met een flesje en dan in overleg met de CB arts de navoeding weg te laten (of bijvoorbeeld om de voeding aan te bieden). Gisteren wilde ze mijn borst even niet pakken (ze was te moe en had daarvoor heel goed gegeten). Toen heb ik gekolfd, en toen kwam er ineens 130cc uit mijn borsten (en dat terwijl ik de dagen daarvoor steeds maar max 60cc had). Dus ik ben helemaal happy. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen. (al ben ik er natuurlijk nog niet, maar de hoop is zeker aanwezig!)
    Zo, vandaag eens genieten van het mooie weer!!

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    @ kraamvisite
    We hebben de geboortekaartjes pas erg laat verstuurd dus dat begint nu pas echt op gang te komen :D heerlijk moet ik zeggen! (alhoewel mn schoonouders zich er wel aan ergerden... waarom? geen idee, iedereen die het moest weten wist al dat de kleine er was)

@ draagdoek
    Hier een zelfgemaakte :) kwaliteit katoen voor 3 euro de meter.

@ puistjes en bultjes
    E zit ook onder. Nu heb ik ook het idee dat meneer een ernstig gevoelig huidje heeft aangezien ik dat zelf ook heb dus het zal wel een combi van factoren zijn.

Meneer zit vandaag weer meer in een ritme, heeft vanmorgen even moeilijk gedaan maar ligt alweer heerlijk te slapen. Samen ook nog tot half 9 in bed gelegen dus de dag loop redelijk :)
    Nu alleen nog die spruw de deur uitwerken en dan zijn alle hobbels hiero genomen. E heeft alleen nog lelijke luieruitslag die maar moeilijk weggaat, zijn mondje is gelukkig weer schoon en doet geen zeer meer. Ik heb nog last van verschrikkelijk jeukende tepels en begin overal rare exceem plekjes te krijgen in reactie op het smeren met al die zalfjes en dingen bij hem :S

Miepens
    Fijn dat er een duidelijke stijgende lijn is! geeft je weer moed om door te gaan of niet ;) Manlief had hier ook al bijna op het punt van opgeven gestaan in de kraamweek... denk dat het slaaptekort was icm overbezorgdheid ofzo, hij hoeft tenslotte geen borstvoeding te geven maar ik ;) Ik duim voor je dat je meisje snel gaat aangeven wanneer ze honger heeft en dat ze lekker blijft groeien!

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    HELP!
    Ik heb ff een vraagje over kolven. Ben net voor het eerst aan het kolven geweest. Ik moest 100ml kolven maar ik kom met veel moeite (2 borsten) net aan 70ml. Nu komt er uit beide borsten niks meer uit. Wat nu???? Ik begin me nu best zorgen te maken :(

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De dag is nog jong, maar al zeer druk geweest.
    Vanochtend rond 05.30 kwam Jaëlian voor de fles (niet doorgeslapen overigens, gisteravond om 21.30 en vannacht om 02.30). Sindsdien is hij niet tevreden geweest. Alleen maar huilen, huilen, en onrustig zijn.

Was dus vanochtend een uitdaging om Joënna aangekleed te krijgen, met een huilende baby ernaast.

Daarna naar beneden, broodje eten, en naar het KDV. Onderweg nog een keer gestopt, om hem toch maar naast me te zetten in de auto (ipv achter mij), zodat ik zijn speen weer kon geven.

Thuis gekomen, flesje gegeven, 2x broek vol gepoept, en geprobeerd om op zijn bedje te leggen. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Begin er echt moedeloos van te worden. Hij wil alleen maar of bij mij slapen, of in de cosi. Verder slaapt hij gewoon niet:(

Gisteravond was onze dochter ook weer goed in haar humeur (NOT). Ze geeft al weken lang een drama met naar bed gaan.

Drama begon al met aankondigen dat we naar boven zouden gaan. Duidelijk aangegeven nog 1 liedje zingen en gaan slapen: Foute boel toen het liedje klaar was.
    Jaëlian super onrustig, dus draagdoek omgeknoopt, Jaëlian erin, handen vrij voor Joënna.

Wilden de trap niet oplopen, dus opgepakt en geholpen. Toen werd ze boos. Op de overloop uit laten razen, en daarna opgepakt om uit te kleden.
    Ze keek mij super boos aan, trok de draagdoek aan de kanten en sloeg Jaëlian:$
    Toen was voor mij de maat vol met haar gedrag. Heb haar opgepakt, op bed gelegt, en klaar: hoepel maar op:x.

Nou tekeer dat ze ging, niet normaal, maar dat is haar probleem. Na een minuut of 5 was ze stil en is ze gaan slapen.

9. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    @ adriana, waarvoor moets je kolven? ik zou anders over een kwartiertje weer even rustig gaan zitten! kolven kan erg lastig zijn, vooral goed ontspannen, dat werkt het beste!

ow vervelend gwenolyn, lastig om dan je aandacht te verdelen denk ik?

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jacky: Hoe gaat het bij jullie? Lekker genoten van het mooie weer? Goede avond, nacht en ochtend gehad?

@ Miepens: Wouw, 300 gr aangekomen!!! Zo dat is super goed! Dat geeft je moed om zo door te gaan.

Zo te lezen is je BV nu echt goed op gang gekomen. Wat een zaligheid om melk te lekken:D

Ik heb eerst geoefend met een pop. Nadat dit een paar keer goed was gegaan, Jaëlian erin gedaan.

@ Babyproject: Succes vandaag met het CB. Ik hoop voor je dat ze is aangekomen.\

@ Adriana: Hoe moeilijk het ook is, probeer ontspannen te blijven. Hoe meer druk je jezelf gaat opleggen, hoe slechter het kolven gaat.
    Even mee stoppen, en als je weer tot rust bent gekomen nog een keer proberen. Ga anders lekker bij je zoontje zitten te kolven. Lekker naar hem kijken, en niet te veel aan kolven denken.

@ Syrae: Het is inderdaad lastig om mijn aandacht te verdelen. Ik wil hem ook niet te veel in de cosi leggen, maar ja, dat is de enigste plek waar hij slaapt, als hij niet bij mij ligt te slapen.
    Verder veel in een draagdoek, maar dan heb ik hem nog bij me. Vind ik voor Joënna ook sneu.

@ Kraamvisite: Hier al een hele grote bups gehad. Het is nu wel redelijk rustig. Misschien 1 visite per week. Wel zo lekker rustig nu ik weer alleen ben.

11. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Gwenolyn & syrae, bedankt voor de snelle reacties.
    Ik ga nu even een boterhammmetje eten en dan probeer ik het nog eens. Dan pak ik wel alleen mn rechterborst nog, ben anders bang dat ik straks niet genoeg heb voor de voeding van 12.00???
    ff druk dagje hier, ik probeer vanmiddag nog bij te lezen/reageren.

OJa, de reden voor het kolven is trouwens puur eigenbelang :). Ik wil nl. morgenavond uit eten dus we proberen vanavond een flesje ipv de borst en als dat lukt kan mn schoonmoeder morgenavond het flesje geven en kan ik iets langer wegblijven.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als je rechts nog niet hebt gekolft (of het minste) zou ik die inderdaad nog een keer proberen, zodat je linkerkant even de kans kan krijgen om weer genoeg melk aan te maken voor de komende voeding.

Goede reden toch om te kolven;)
    Ik hoop dat hij het flesje meteen pakt, zodat jij morgenavond lekker uit eten kunt gaan.

13. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ohw en je kan altijd ook nog borstcompressie toepassen tijdens het kolven, staat beschreven op borstvoeding.com ;) Eet smakelijk trouwens :D

14. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb ook begrepen dat de meeste melk binnen een uur wordt aangemaakt ( en soms nog tijdens de voeding), dus inderdaad even rusten en straks weer eens proberen...

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Zo, ik heb nu met veel pijn en moeite die 100ml eruit gekregen pfffff. Hopelijk gaat het de volgende keer iets makkelijker! Ik vind het trouwens best veel hoor, die 100ml. Maar nu ik dus zie hoe lastig het is om die hoeveelheid eruit te krijgen maak ik me weer zorgen dat Siem dus niet genoeg binnenkrijgt... Aan de andere kant, als hij tevreden is ben ik dat ook :). En als hij echt honger zou hebben zou hij het wel laten horen, en zou hij zeker de nachtvoeding niet overslaan!

miepens wat een goed nieuws, 300 gram aangekomen!! Mag je trots op zijn hoor! Echt fijn dat de BV nu beter gaat. Ik had trouwens van de week ook 10 collega's op kraambezoek, maar ik had mn schoonzusje die me kwam helpen met de drankjes enzo. En ook duidelijke tijden aangegeven op de uitnodiging ivm borstvoeding. Het was trouwens hartstikke gezellig en ze hadden leuke kado's meegenomen.

kraamvisite, ik heb nog niet zo veel gehad, verwacht nog best veel eigenlijk. Maar ik heb gisteren de raamversiering en de kaartjes weggedaan, heb ik mijn eigen huiskamer weer een beetje terug. Ook heb ik besloten om geen cupcakejes meer te bakken, ik blijf niet bezig! En de visite die dan nog komt heeft pech gehad, hadden ze maar eerder moeten komen ;)

Gwenolyn, je dochter moet vast ook nog een beetje wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Laten we hopen dat dit slechts een korte fase is die weer snel voorbij is!

syrae, gek dat jij nu ook eczeem en jeuk krijgt van het smeren bij hem. Maar ik denk dat je blij bent dat jij het hebt en niet je zoontje. Siem begint ook wat pukkeltjes te krijgen op zn billetjes (luieruitslag??). Ik smeer er af en toe wat sudocreme op.

Wat een weer he gisteren :D Ik heb een heel eind gewandeld en lekker buiten gegeten en Siem heeft ook lekker genoten van het zonnetje. Heerlijk! Hopelijk zijn er nog meer van die dagen binnen ons verlof! Daarna mag het van mij weer gaan regenen :p

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @miepens
    Fijn dat Jasmijn nu wat reserves heeft en jij geruster bent!
    Hopelijk blijft ze nu goed aankomen!

@syrae
    Hier dus ook nog weinig kraamvisite. Aan de ene kant wel lekker, maar ik heb niet zo'n zin om over 4 maanden daar nog mee bezig te zijn.... nouja we zien wel.
    Die bultjes zijn hoogstwaarschijnlijk de hormonen die ze ons mee gekregen hebben. Of verstopte talgkliertjes dat kan ook.

@gwenolyn
    Ja, heerlijk genoten gisteren. eerst even lekker in de tuin gerommeld. Later is mijn man met onze oudste een stuk met de bakfiets gaan fietsen en ben ik met Lynn even de winkelstraat doorgelopen.
    Het gaat hier best goed. De nachten zijn weer rustig (afgezien van 1 voeding) en verder is Lynn echt veel rustiger. Ze huilt nog wel, maar dan heeft ze vaak last van haar buikje.
    Wel merk ik dan dat ikzelf meteen gespannen raak omdat ik bang ben dat we weer terug bij af zijn zeg maar. Maar ze is nu te troosten!

Oh en nu lees ik dat het bij jou alleen maar huilen huilen huilen is. Ja, dat valt niet mee, en dan inderdaad nog een peuter in de buurt die aandacht wil....
    Hier hadden we vorige week ook zo'n avond dat niets goed was en Amy (onze oudste) een rel trapte toen ze naar bed moest. Ik was beneden, maar ik dacht dat ze de bovenverdieping aan het verbouwen was.:cool:
    Je hebt het goed gedaan hoor, laat haar maar even lekker uitrazen in d'r kamer!

@adriana
    is het nog gelukt om nog wat meer te kolven?

Ik heb hier een heel ander 'probleem'. Ik weet bijna niet meer waar ik mijn kolfvoorraad moet laten. De vriezer ligt bijna vol ;)
    Denk dat we de komende dagen de vriezer leeg gaan eten en we de komende maanden alleen een vriezer voor de melk hebben.

Ik heb trouwens last van een pijnlijke plek in mijn rechter borst. Het zit net op een rotplek. Namelijk de onderkant van mijn borst. Ik krijg het niet weggekolfd.
    Iemand nog tips?!

Verder gaat het hier met Lynn stukken beter. Wel ben ik dus telkens soort van bang als ze huilt. Ben zo bang dat we weer oneindige huilpartijen krijgen. Al weet ik wel dat haar huiltje nu anders klinkt, maar toch hou ik die gedachte.

Weet niet of ik het al verteld had, maar Lynn was trouwens al flink gegroeid. Van de week in het ziekenhuis werd ze gewogen en ze was al 3420 gram. Dat betekent dat ze in ongeveer 3,5 week dus 770gram is aangekomen.

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @miepens: Grote meid heb jij! 300 gram in een week, dat is echt veel, daar zal je wel heel blij mee zijn! Over het navoeden met flesje: dat hebben wij op aanraden van het ziekenhuis niet (meer) gedaan, alleen toen hij nog in het ziekenhuis lag 1 of 2 keer. Hidde drinkt alles op wat voor hem staat, vooral uit het flesje. Maar dat spuugt hij ook weer uit, dus honger had hij niet!

@andrea: elke 2 uur… poeh, ben blij dat Hidde dat niet wil! Alleen 's avonds wat vaker, maar dat vind ik niet zo erg.

@babyproject: klinkt niet helemaal goed… Als het niet gaat gewoon de ha bellen! Daar zijn ze voor!

@syrae: lekker is dat, samen uitslapen, daar zijn wij ook heel goed in! En tussen de middag gaat mijn man vaak een dutje doen met Hidde naast hem, vinden ze beiden heerlijk!

@gwenolyn: wat een drama avond met je peuter en je baby… En dan ook nog eens de hele week alleen thuis! Ik vind het dapper! Dat onrustige van Jaelian ken ik, Hidde heeft ook zulke nachten steeds honger en spugen. Wel fijn dat het zo goed gaat met de draagdoek, ik heb er een gekregen en zo af en toe gaat Hidde er ook in. Nu ligt hij er ook in...

@adriana: gewoon elke 2 uur een beetje kolven, dan moet het lukken! Is de eerste keer dat je kolft? Leg de kleine naast je, dat is goed voor de tsr! Ik kolf vaak de borst waar hij niet aan drinkt bij de ochtendvoeding. Die zit dan goed vol en daar krijg ik makkelijk een hele voeding uit. Na 3.5 uur zit deze ook weer vol voor Hidde!

Wij hebben een goede nacht gehad, een paar getroost, speentje erin, en om 2:30 flesje 1 en om 6:30 flesje 2. Ik nog kolven en toch nog een uurtje geslapen. Maar vanochtend had ik mijn collega's op kraambezoek, super gezellig natuurlijk, 5 man/vrouw en ook nog 2 peuters
    erbij! De muisjes liggen weer overal… Hidde was goed wakker, maar daarna erg onrustig. Vandaar nu de draagdoek, hij slaapt!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Terwijl ik typ en met Hidde rondloop zijn jullie me te snel afgeweest met typen!

@Jacky: gek he, dat je steeds blijft denken dat het niet goed is? Ik had dat de eerste nachten dat Hidde thuis was, als hij stil was ik bang dat er wat was... Met je melk: pannenkoeken bakken?:p Misschien toch minder kolven? Ik was van de week erg blij met de extra melk in de vriezer, Hidde dronk slecht en ik was er erg gestrest onder dus mijn productie daalde even. Nu weer op peil! 's Nachts krijgt hij gekolfde melk en overdag de borst, best een goede combinatie! Over die plek, masseren tijdens het kolven of onder de douche! (of Lynn laten drinken, maar die optie is er zeker niet...)

@Adriana: dat je maar 100 kolft wil niet zeggen dat Siem dat maar drinkt, babies zijn vele betere kolf apparaten:D

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Pannekoeken bakken, hahaha daar was ik zelf niet opgekomen!
    En minder kolven lijkt me geen optie. Ik kolf gemiddeld nog maar 4x per dag 20 minuten maximaal....
    Als ik nog minder ga blijft er denk ik niet veel productie over op een gegeven moment...

Jammer hoor dat Hidde nog zo spuugt. Dat is voor geen van allen fijn natuurlijk!
    Hier merken we ook dat Lynn onrustiger is na een drukke dag. Dat zijn dan toch weer indrukken die ze moeten verwerken.

20. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Mopje, ik denk dat ik dat morgen inderdaad zo ga doen, bij de ochtendvoeding Siem aan de ene en de kolf aan de andere. En dan hoop ik dat ik genoeg heb. Ik dacht juist dat als het me zoveel moeite kost voor die 100ml dan drinkt Siem juist veel minder dan dat, maar dat is dus niet zo?

Jacky, kom maar op met die moedermelk van je dan leg ik hier ook een voorraadje in de vriezer ;) Of pannenkoeken bakken, dat is ook altijd lekker!

Deel Deze Pagina