@mopje, wat vervelend dat Hidde nog steeds niet goed slaapt. 2 minuten laten huilen kan erg lang zijn. Jasmijn huilt nooit echt heel hard. Af en toe wat kreunerig. Dan laat ik haar meestal wel wat langer rommelen. Maar zodra het een echt huiltje wordt, dan kunnen 2 minuten erg lang zijn. Dat weinig kolven is erg fijn. Als ik live kon voeden had ik het gedaan, maar dat is nu eenmaal voorbij. Als ik niet was gaan werken had ik misschien nog veel energie er in gestoken, maar nu heb ik er vrede mee. Het geeft me in ieder geval weer meer energie om niet elk voedingsmoment dubbel te hebben. @Melovekane, gaat het nu alweer een beetje beter met Dean. Volgens mij is het al wel erg vlot om nu al eenkennig te zijn. Het kan inderdaad ook een soort van oververmoeidheid zijn. Geef hem maar zijn rust momentjes. Jammer dat de eczeem weer terug lijkt te zijn. @rollen, grappig om te zien dat elk kindje helemaal anders is. @Pumbaa, heb je al een antwoord van de kinderarts over het bultje van F? Wat fijn dat ze worteltjes lekker vind. Ik kan ook niet wachten om te beginnen met hapjes. @andrea. Fijn dat janna ook zon lekker smikkelkontje is! Groot gelijk om een voorraadje te gaan aanleggen. Je weet nooit wanneer het handig is. Ik zelf kolfde in het begin elke keer na een voeding. Of een uur na een voeding. Ik had namelijk gelezen/gehoord, dat je borsten eigenlijk na 2 uur weer vol zouden zitten. Dus als je om de 4 uur moet voeden, dan kun je gemakkelijk een uur na de voeding een kolfsessie houden. Alleen bij mij bleek die 2 uur niet te kloppen. Mijn melk productie lijkt heel langzaam te zijn geweest, aangezien ik in 3 kolfbeurten meer bijelkaar kolfde dan in 5 . Ik gaf meestal tussen de 180-200cc moedermelk (afhankelijk van de hoeveelheid voedingen die ze die dag zou krijgen). @Jacky, Ik kan me voortellen dat het voor jullie ook fijner is om van 5 naar 4 flessen te gaan. Wij zitten dat nu al een week of 3-4 en dat gaat heel goed. Soms laat ze zelfs een bodem staan. Dus dat is voor mij een teken dat ze wel genoeg heeft. Ik leg haar meestal dan om 9 uur half 10 in bed en dan slaapt ze door tot 7. Soms wordt ze wel een snachts wakker voor een speentje. Dan moeten we hoogstens 4x teruglopen. Maar dat is maar heel weinig. Het afbouwen van het kolven heeft me idd wel wat meer tijd gekost, maar ik ben er nu bijna vanaf. Het is goed zo. Ik heb er vrede mee. We zijn nu bezig met de laatste zakjes in de diepvries. Daarvan krijgt ze er elke dag 1 fles. Volgende week is het op en dan gaan we langzaam beginnen met bijvoeding. @babyliciouss, knap dat je tot 6 maanden hebt gewacht met bijvoeding. Hoe is het eigenlijk met jou en je bekken. Is de pijn alweer een stuk minder?? Ik ga denk ik de hapjes gewoon precies tussen de voedingen houden. Ze krijgt om de 4 uur voeding, dus daar binnen gaat ze de hapjes krijgen en dan zien we wel hoeveel melk er weg gaat vallen. Vanmiddag ben ik weer naar het weeguurtje bij het CB geweest. Ik was gewoon erg benieuwd hoeveel ze nu zou wegen (ze is nu 20 weken oud). De weegschaal gaf 6.7 kg aan. Ze had wel vrij kort van te voren gegeten en ik verwacht nog een poepluier vandaag. Maar al met al doet ze het dus erg goed. (ik had zelfs meer verwacht). Nu ligt ze weer heerlijk te slapen. Vanochtend zijn we gaan babyzwemmen. Dat vind ze zo leuk. Ik merk dat ze nu ook echt met de andere babietjes mee wil doen. Eerst keek ze alleen een beetje beduusd rond, maar nu begint ze echt met haar handjes op het water te slaan en kreetjes te maken. Ohh..het is zon heerlijk ding!
Net terug van de KA, het konden nog de hormonen zijn van de zwangerschap 1, zagen ze niet vaak op deze leeftijd maar het kwam ooit voor. Het kon een cyste zijn 2, Of dat ze vervroegd in de pubertijd kwam 3 ze gaan nu volgende week een echo maken. Was het 1 dan gaat het voor het jaar over, was het 2 kijken ze naar de echo wat ze dan zouden moeten doen, was het 3 dan krijgt ze waarschijnlijk hormonen om dat tegen te gaan! Bij drie was wel raar want we moesten nu in de gaten houden of ze schaamhaar krijgt, heel raar! Over twee weken weten we wat het zou kunnen zijn. Spannend hoor.
@pumba, nou, dan ga ik duimen voor je dat het optie 1 is! Maar waar zit dat bultje nu precies en hoe ziet het er uit? Ik ben de week na de geboorte ook bij ha geweest ivm bultje achter bij haar nekje/aanhechting schedel. mijn ha zei dat het van alles kon zijn, maar dat het waarschijnlijk hormonen of een zwellingkje van de bevalling was. Hier was het na een maand weg. Heb je ook een idee dat het groter wordt??
@miepens, hij zit onder haar tepel. Heeft ongeveer een centimeter doorsnee. Heeft er in het begin ook gezeten toen ik borstvoeding gaf maar is toen weg getrokken nu zit het er al weer even en de tepel is ook wat van kleur veranderd.
ok. dan begrijp ik zeker dat je naar de ha/kinderarts bent gegaan. Laat ze dit maar goed uitzoeken, hoor! Je niet zomaar laten afschepen. Sterkte!
@ pumbaa, dat klinkt wel heel vervelend. Goed dat ze een echo maken. Hou ons op de hoogte wat eruit komt. @ Miepens, had je dochter niet meer voldoende aan alleen jouw voeding? Hoe vond je het om te stoppen en hoe reageerde je dochter? @ bijvoeding, wij willen wachten met bijvoeding tot Liam 6 maanden is. Hij heeft 2 weekjes terug wel wat peer gehad omdat zijn ontlasting zo lang op zich wachten. Dat hielp goed want dat kwam snel op gang. @ rollen, Liam is 3, 5 week te vroeg geboren, ik heb wel eens gehoord dat je dat eigenlijk van de leeftijd af moet halen om de 'echte' leeftijd te berekenen. Maar we wachten gewoon lekker af hoe het verder gaat . @ borstvoeding, ik geef Liam volledig borstvoeding hij zit nu op 6 voedingen per dag. Ik kolf op werkdagen 3, helaas is de laatste paar keren de opbrengst per kolfbeurt ontzettend weinig daar baal ik ontzettend van. Ik hoop dat het snel beter gaat. Ik merk ook dat rechts na het kolven niet leeg is, want hij drupt nog als ik links kolf.
@pumbaa: laten we hopend dat het hormonen van de zwangerschap zijn, die andere opties zijn wel vreemd! @babyzwemmen: daar wil ik ook snel mee beginnen, ik hoor er zulke goede verhalen over! en ik denk dat Hidde dat ook echt leuk zal vinden. @schema: dat hebben we eigenlijk niet Fruit meestal na het ochtendslaapje, en niet als hij echt honger heeft, dan eerst de borst. Groente in de avond, het liefst als manlief thuis komt, maar dat is meestal pas om half 7. Soms geen probleem, soms wel en dan geef ik het eerder of hij gaat naar bed zonder groente, dat is nu nog niet zo'n probleem. En nu 3 keer een stuk rijstwafel in de middag gehad. Hij drinkt nog om de 3 uur ongeveer, en lijkt nog geen zin te hebben daarmee te stoppen! @stukjes: stronkjes broccoli gaat heel goed, dat kunnen ze echt vasthouden. Worteltjes ook. Peer in reepjes, meloen. Banaan half schillen (neem een kleintje) en dat kunnen ze ook vasthouden. Hidde zit nog niet goed rechtop in de stoel, dus wij doen het op schoot. lekker kliederschort om en gaan! Zo ziet Hidde er met banaan uit:
Mijn dochter heeft vanaf de geboorte nooit echt goed aangegeven dat ze honger had. Na een moeizame borstvoedingsstart heb ik na veel kolven en aanleggen de borstvoeding aan de gang gekregen. Dat is ongeveer 2 maanden goedgegaan, maar daarna begon ze te krijsen aan mijn borst. Ook gebruikte ze mijn tepel als een soort van tuutje van een ballon. Volgens mij kwam mijn melk niet snel genoeg. Als dat dus niet het geval was, werd ze alleen maar boos en dronk ze niet meer. Dit deed mijn toeschietreflex en mijn productie geen goed. Op een gegeven moment had ze nog maar 2 plasluiers op een dag. Ik heb nog geprobeerd om haar heel veel aan te leggen en mijn productie weer omhoog te brengen door veel te kolven, maar dat werkte niet goed genoeg. uiteindelijk besloten om fulltime te gaan kolven. In het begin ging dat moeizaam, maar na een week of 2 kwam er per dag ongeveer 600cc uit, wat genoeg was voor 3 a 4 flessen. Misschien als ik daarna weer had doorgezet door nog meer te kolven en weer aan te leggen, zou het misschien weer goed zijn gegaan, maar toen moest ik weer gaan werken. En die energie wilde ik er dus niet meer in stoppen. Maar na een maand fulltime kolven was ik het echt beu. het is echt een hele opgave. Ik kolfde 5x per dag, dat betekent dat ik ook 5x per dag moest afwassen, en haar ook nog de fles moest opwarmen en geven. Ik vond dat ik te veel met het hele etensgebeuren kwijt was. En heb daarom een paar weken geleden besloten om te stoppen. Ik had gedacht dat ik er binnen een week of twee helemaal af zou zijn. Maar dat was dus niet het geval. Ik kolfde nu ineens in 3x 650cc bij elkaar, dus meer dan ik bij 5x deed. Ik denk echt serieus dat ik een hele langzame productie heb en dat mijn borsten nooit echt vol hebben gezeten (ik heb ook nooit last van stuwing gehad, pas tijdens het afbouwen). Bovendien lijkt mijn lichaam heel erg op emoties en stress te reageren. Misschien doordat de druk niet meer zo hoog was om te moeten kolven, is die last van mijn schouders gevallen en was ik meer ontspannen. Hoe dan ook, ik heb er nu vrede mee. Ze heeft toch een lange periode borstvoeding gehad en ik heb verder van elk moment dat ze aan mijn borst lag genoten! @mopje, wat een leuke foto van hidde met banaan. hihi, wat een aapje zo Scheetje hoor!
mopje ahhhh, wat een lieverd zo met die banaan! en met huilen is het idd zo dat 2 min. al lang is/lijkt, zeker als ze wat harder huilen. bij mij helpt het vaak als ik dan even boven de was ga doen ofzo, dan is het veel minder hard/schel dan als ik het door de babyfoon hoor. pumba jee wat een verhaal wat het allemaal kan zijn. laten we met z'n allen hopen op optie 1! miepens je moet er ook niet meer rouwig om zijn hoor dat je met de bv bent gestopt. sommige kindjes zijn er gewoon niet voor gemaakt zeggen wij weleens... Hier ging het gisteravond weer eens een keer helemaal mis. Geen idee waardoor. Uiteindelijk heb ik haar een sinasprilletje (vloeibaar) gegeven en is ze gaan slapen. Wie weet heeft dus echt ergens pijn (bv hoofdpijn ofzo) gehad. Vandaag is het het zonnetje weer in huis! Ze komen hier dadelijk een nieuwe schutting plaatsen, ben zo benieuwd naar het resultaat! Kom op jongens, plaatsen dat ding
Mopje wat ziet dat er enorm schattig uit met zo'n banaan! Miepens kan zo goed begrijpen dat je dan besluit om te stoppen. Ik zeg ook altijd dat het wel leuk moet blijven. Je hebt je kindje toch wel heel erg mooi een paar maanden zelf kunnen voeden. Dat vind ik een heel mooi geschenk. Hier is het kolven nog steeds slecht, moet proberen om er rustiger mee om te gaan maar is best lastig. Vandaag mijn kolf zijn zuigkracht laten meten, die was goed. Misschien volgende week maar weer even een dubbelzijdige huren als t niet beter wordt.
Weer even een berichtje van mij Ik heb wel meegelezen met jullie maar geen puf om te reageren. Mijn tante is overleden we wisten dat het kwam want ze was ernstig ziek maar het komt dan toch nog hard aan... Pumbaa: wat een gek bultje, hopelijk is het het eerste! Mopje: Hidde is echt een schatje! Fijn dat jullie lekker vakantie hebben, geniet er maar van. Taliada: welkom hier. Wat goed dat je volledige bv geeft, knap hoor! miepens: lijkt me echt leuk als je gaat zwemmen en je ziet Jasmijn zo genieten! Siem is ook een waterratje want op het moment dat ik hem in bad doe begint hij als een gek te spartelen, dan ben ik soms zelf helemaal nat! Wat ik me trouwens afvraag, als je gaat babyzwemmen doe je dat dan gewoon in het 'grote' zwembad? Ik bedoel, reageren ze niet op al dat chloor?? Jacky; iedereen heeft wel eens een slechte dag, gelukkig is nu weer alles goed met Lynn. Hoe bevalt de schutting? melovekane: Ik heb ergens gelezen dat als je baby opeens weer 's nachts komt terwijl hij dat eerst niet deed, dat hij dan toch behoefte kan hebben aan vast voedsel. Misschien toch eens proberen? Hier: we geven nog steeds hapjes groente of fruit. Soms eet hij iets, soms geeft hij het meteen weer terug. Volgens mij krijgt hij wel wat binnen want vaak heeft hij meteen daarnaa een lekkere poepluier En het blijft hilarisch om te doen hahaha. Rollen doet hij nu steeds van rug naar buik, maar terugrollen dat lukt nog niet zo goed (heeft hij wel een keer gedaan) dus hij gaat vaak huilen als hij op zn buikje ligt. Soms valt hij ook in slaap met zn duimpje in zn mond, zo op zn buik, dat is zo lief!
Morgen vrijgezellefeestje van mijn schoonzusje. Hele dag in A'dam! Spannend hoor. Mijn ouders zijn hier nu, manlief heeft dienst en al 3 afspraken staan morgen. Gisteravond drama, hebben ze dat afgesproken Jacky Heel veel huilen en bijna niet te troosten. Uiteindelijk huilend op mijn schouder in slaap gevallen toen naast me in bed gelegd. Om 11 uur in zijn bedje gelegd. Om half 1 honger en toen tot 6 uur geslapen. Vanochtend ook uit zijn hum, ik vermoed nog steeds krampjes van het niet goed kunnen poepen. Vanmiddag met mijn ouders en Hidde naar de IKEA geweest. Leuk! Meteen een kinderstoeltje erbij gekocht, makkelijk voor buiten ofzo. Daarna even langs de prenatal (in groningen hebben ze een extra grote), ik zocht een mooi speelkleed met bogen erboven. Niet veel speciaals, maar de babydump zit daar ook. Toevallig zag ik ook een andere kinder/baby winkel. Beetje vaag, maar ze hadden veel speelkleden. Bleek alles daar 50% korting te zijn Allemaal merkspullen, van tripp trapps tot koeka dekens... Een mooi speelkleed gescoord en een bijtring, ik kon me inhouden Mijn moeder heeft Hidde broccoli gegeven, fantastisch! Hij valt echt aan op die stronkjes! @taliada: een dubbele kan echt wel helpen! Welke kolf heb je? Ik heb de medela freestyle, duur, maar elke cent waard! @adriana: sterkte met het verlies van je tante, ook al was ze al ziek, het is altijd een klap... Leuk dat het eten bij jullie ook zo goed gaat! Zo grappig om dat gezichtje te zien bij het eten. Hidde kan ook echt grommen als hij zijn "tanden" ergens in zet! Lief zeg rollen en dan dat duimpje. Hidde rolt (nog) niet, maar duimen kan hij als de beste. Zelfs als hij net zijn speentje uitspuugt!
Adriana: Gecondoleerd, zo'n verlies is natuurlijk altijd een klap, zelfs wanneer je het aan ziet komen... Hier onlangs ook mijn tante verloren na een lang ziekbed, zo dubbel; aan de ene kant is het fijn dat het lijden voor haar nu voorbij is, maar ja, liever hadden we haar nog hier in goede gezondheid natuurlijk... @Mopje: hihi, ik heb volgende week een vrijgezellendag van mijn schoonzus, toevallig weer Hier gaan ze overdag high tea'en, met mijn dieet is dat wel heel lastig, maar nu zit ik er over te denken toch mee te eten met mate, ik ben een voorraadje melk aan het aanleggen; mocht Janna reageren, dan kan ze dus een dag of twee van dat voorraadje 'dieetmelk' drinken in principe. Ik ben er na bijna 6 maanden eigelijk wel even aan toe, even geen dieet, even echt lekker genieten van eten... Maar ik wil Janna natuurlijk geen pijn doen indirect. Ego: Vandaag een lading voedsel-accessoires aangeschaft bij de Hema. Handige kleine bakjes voor hapjes, paar lepeltjes. Heb ook een magnetronsterilisator gekocht en die had ik echt eerder moeten hebben, op zich is steriliseren niet meer nodig nu, maar ik vind het wel een prettig idee om het te doen voor melk die ik langer wil bewaren. Weet ik iig zeker dat het goed is. Verder ook wat leuke rompertjes, jurkjes en maillots. Alles in maat 74(/80) Kleine reus hier! Vandaag heeft ze courgette gegeten, ook een succes! Ze eet eigenlijk gewoon alles op, laat nooit wat uit haar mond lopen/vallen. En sinds ze hapjes krijgt, zijn de luiers telkens weer een verrassing, haha Ze had gisteren een paar grove stukjes wortel gehad, nou, die waren nog duidelijk te herkennen Ze heeft verder geen krampjes ofzo, ze reageert er echt prima op! (Laatst sliep ze zelfs 8 uur achter elkaar! Ik niet hoor, ik heb drie keer naast haar bed gestaan om te controleren of ze er nog wel lag ) Morgen komen mijn ouders even koffie drinken hier, ze wonen 3 uur rijden hier vandaan, maar ze gaan morgen op vakantie en komen hier dan min of meer langs. Erg veel zin in! Is toch alweer ruim 6 weken geleden dat we ze hebben gezien. En nu duik ik lekker mijn bed in!
@ Taliada: Welkom!! Deze week weinig op het forum geweest, ivm zeer slechte nachten Ieder uur werd hij wakker (had hem wel bij ons in bed genomen), maar geen honger hebben. Wist van slaapgebrek niet meer hoe ik op mijn benen moest staan Afgelopen nacht en de nacht daarvoor heeft hij wel goed geslapen! Rond 19.00 de 4de fles, rond 02.00 de 5de fles en dan doorslapen tot 05.30 - 06.30!!! Wat een luxe Ga even bijlezen, naar de hondenclub, dan komen mijn ouders eten en vanavond even lekker kletsen
@ Adriana, sterkte met het verlies van je tante! @ Mopje, heel veel plezier op het vrijgezellenfeestje! Altijd fijn als er in een keer een winkeltje opdoemt waar veel kortingen zijn toch? Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer wat koop voor F. Zeker nu alles afgeprijsd is. Is Hidde ook weer door het huilen heen? @ Jacky, is alles weer goed met Lynn nu? En je schutting bevalt deze. Vond het heerlijk toen de mijne geplaatst was, eindelijk geen inkijk meer in de tuin! @ melovekane, ik zag bij adriana de reactie over het s'nachts weer komen. Ik herken dit wel. F deed dit tot voor kort ook en inderdaad toen ze hapjes erbij kreeg was dit weer weg. @ Andrea, de magnetronsterilisator.....een uitkomst! Ik heb hem vanaf het begin en hij word hier heel veel gebruikt. Nu ook nu F spruw heeft, je 'kookt' zo makkelijk iets uit dus zet het nogal snel weer even in de magnetron! @ Gwen, bij wat voor een hondenclub zit je? Jammer dat je kleine boefje zo'n slechte nachten maakt. Is voor jezelf ook erg vermoeiend!! Hier gaat het goed. Toch wel een beetje spanning voor de komende twee weken, al ga ik er van uit dat het nog de hormonen zijn van de zwangerschap. Echt heel spannend. F is erg onrustig met haar slaapjes overdag de laatste dagen. Misschien dat dit ook wel komt omdat de zoontjes van mijn vriend er zijn en deze maken nogal eens wat lawaai Verder vind ze de hapjes geweldig die ze krijgt. Ze kan er geen genoeg van krijgen! Ze heeft alleen sinds een dag of drie enorme moeite met haar ontlasting. Het is ook dik nu natuurlijk, ze had altijd van die dunne ontlasting, dat was een keer persen en het was eruit. Nu heeft ze echt een stuk of vijf keer op een dag een keuteltje. Zou ik haar iets moeten geven waardoor het makkelijker word? Of zal het even wennen zijn aan de groente en fruit?
eerst ff ego: met Dean gaat het beter. Hij is gelukkig weer wat rustiger. Heb vanaf woensdag alleen maar even met hem gewandeld en meer niet. Ook ben ik na 6 onrustige nachten begonnen aan een beetje rijstebloem in zijn laatste fles te doen. Hij krijgt dan 180/6 met 2 schepjes rijstebloem. Ik doe dan van die Friso-schepjes. Maar zijn die hetzelfde als een eetlepel? Maar hij slaapt nu gelukkig weer door. Tussen half 11 en 11 gaat hij naar bed en om 6uur wordt hij wakker. gisteren wel erg gelachen: dean drinkt nogsteeds uit een 1 speen van avent. Maar voor de pap had ik dus zo'n 1-2-3 speen gekocht... Nou zijn 180/6 en 2 schepjes rijstebloem waren dus binnen 5 minuten op! whaha te erg gewoon!!! Dus die speen gaat nog maar ff de kast in. Met Deans eczeem gaat het soms beter en soms een stuk slechter. Dus maandag maar weer terug naar de dokter! @Adriana: gecondoleerd! @Pumbaa: kan begrijpen dat je erg in spanning zit! succes! Ik kreeg vroeger een eetlepeltje sinaasappels sap (vers) voor mijn ontlasting en later roosvicee laxo.. @Gwen: die nachten blijven bij jou ook maar drama he.. maar ja je ziet wel lekker vaak je kindje Altijd de positieve kant zoeken hhaha @Andrea: ohh ja spulletjes kopen... ik ken het! wil ook heel de tijd vanalles voor Dean kopen... gisteren toevallig nog een paar dingen gekocht... molton voor op zijn ledikant en tja dan zie ineens nog een leuk rompertje en nog een leuk pakje.... pfff. Ook veel laten hangen hoor. bij de H&M bijvoorbeeld: daar had een sm,urfensetje: een romper, pyjama, broekje, slapje en mutsje aaaaah zooo lief!! en was het gezellig met je ouders??? lijkt mij vervelend dat je ouders zo ver weg wonen! @het weer: nou nou ziet er eindelijk naar uit dat we weer ff een paar mooie dagen krijgen! heerlijk! lekker naar buiten met onze kleintjes
Hey mopje, hoe was je vrijgezellenfeestje? Hier ook eentje van mn schoonzus, maar pas op 1 september. En Andrea ook al zag ik, echt toevallig! Andrea: courgette was hier ook eensucces! Voor de rest komen de hapjes er vaak wel terug uit. Banaan vindt hij ook wel lekker. Toch wilik ook nog een keer rijstebloem proberen, maar dan uit een bordje. Rijstebloem uit fles dat ging echt niet de vorige keer. Gwen: nog steeds geen doorslaper... Pakt je man niet af en toe een nacht zodat jij bij kan slapen? Moet hij wel thuis zijn natuurlijk... Pumbaa; als je denkt dat F echt last heeft van die ontlasting zou ik gewoon iets geven. Kan toch geen kwaad, vooral niet als je fruitsap geeft (evt verdund met water). melovekane: Dean drinkt nog uit de 1 speen ? Hier al sinds 2,5 maand de 2 speen. De 3 hebben we geprobeerd maar ging nog niet, ga ik straks nog eens proberen denk ik, aangezien hij de 2 vacuüm trekt. De Hema spenen vind ik wat dat betreft beter want daar zit een luchtgaatje in. Zo'n 1-2-3 speen heb ik ook maar dat vind ik maar een raar ding :S Magnetronsterilisator: wij gebruiken hem elke dag. We spoelen de flesjes goed af onder de warme kraan en dan hup in de sterilisator en dan ist ook schoon. 's avonds gaan de flesjes gewoon in de vaatwasser. Lekker weertje vandaag, ik ga me aankleden en dan lekker wandelen met de kleine man. Straks weer werken Ow wacht hij is net in slaap gevallen in de box. Misschien later op de ochtend... Fijne dag allemaal!
ja haha echt uit de 1 speen van Avent. Als ik een andere geef is de fles binnen no time leeg. Nu doet hij er iets langer dan 10 minuten over whahah
@melovekane: leuke foto heb je nu Hidde drinkt ook nog uit de 1 speen van dr. Brown. Maar ik heb geen idee hoe lang hij er over doet, hij krijgt van mij nooit de fles en hij drinkt niet meer van 150 ml. Fijn dat de rijstebloem lijkt te werken. @pumbaa: hier ook moeilijke poep door het vaste eten. Echte keutels ja! Maakt het schoonmaken wel handiger Maar een stank Gisteren was super leuk! Mijn ouders hebben me met Hidde naar de trein gebracht. Lekker gevaren met een sloep door Amsterdam de hele middag. Zonnetje erbij, drankjes en hapjes en veel lol met allerlei leuke vragen voor mijn schoonzus. Ik kende alleen haar en de vrouw van beste vriend van mijn broer, maar de andere meiden waren echt leuk! En tijdens het eten zaten we allemaal heel fout elkaar op facebook toe te voegen Ik was om half 12 thuis en Hidde lag heerlijk te slapen. Hij was heel zoet geweest. Ik heb 2x gekolfd, eerst thuis bij mijn broer en schoonzus en daarna op de wc van het restaurant, dat een soort van strandtent was... Blij dat ik alles weg kon gooien! Kolf in de sterilisator en klaar!
Mopje, heb je de melk die je had gekolfd weggegooid? Ik vind het zelf altijd zo'n zonde als ik wat van mijn zorgvuldig afgekolfde melk moet weggooien. Hier afgelopen nachten slechte nachten gehad dus misschien hebben jullie nog tips. Ik geef Liam altijd om 22.30 een voeding op mijn verzoek. Hij heeft heel wat weken gehad dat hij dan vervolgens doorsliep tot half 6. Helaas besluit hij al de afgelopen 1,5 week dat 3.30/4.30 ook wel een mooie tijd is om eten te krijgen. Ik heb er geen probleem mee dat hij weer wat eerder in de nacht komt... maar het probleem is meneer wil daarna niet meer slapen. Hij drinkt zich helemaal tjokvol (hier doet hij ongeveer een uur! over), valt in slaap aan de borst. Als ik hem dan vervolgens in zijn eigen bedje leg is meneer weer klaarwakker. Nu begint hij dan niet meteen met huilen maar vind hij het leuk om in zijn bed te kletsen (natuurlijk super schattig maar ik kan d'r niet van slapen), dit kletsen houdt hij soms ook wel 3 kwartier tot een uur vol. Vervolgens is hij wel moe en besluit dus maar te gaan huilen. (Liam heeft bijna altijd zijn inslaaphuiltje nodig dus dan laat ik hem even). Hij valt niet in slaap dus ik ga maar weer naar hem toe om hem nog wat voeding te geven. Meestal geeft hij zich dan na in totaal 2,5 uur! gewonnen en gaat slapen (voor een uurtje....) om vervolgens weer 1,5/2 uur wakker te zijn en vervolgens te slapen voor zo'n 1,5/2 uur. Hebben jullie nog tips om dit anders aan te pakken. Ik heb in ieder geval besloten om hem vanavond geen voeding te geven om 22.30 maar om hem zelf te laten komen (hij ligt vanaf 18.30 in zijn bed). Wie weet wil hij bij die voeding dan alleen even drinken en dan hup zijn bed weer in. Over de voeding van 22.30 doet hij namelijk altijd maar max 30 minuten.