15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Taliada: dus Liam is een slechte slaper? Misschien is het voor hem ook tijd voor groente/fruithapjes. Of zou het ook te maken kunnen hebben met het warme weer, dat hij gewoon meer vocht nodig heeft? En wat inslapen betreft, bij Siem werkte de mobile altijd goed (met slaapmuziekje), of een speentje.

Mopje: klinkt als een leuk feestje. Zonde dat je de melk hebt moeten weggooien maar jij hebt toch altijd wel genoeg he ;)

Hier: gister de begrafenis gehad van mijn tante, was een heel heftige dag. De hele dag bij de familie geweest, was op zich best gezellig want we hebben ook gewoon veel gelachen maar het was vooral heel 'intens'. Ben ook blij dat het nu achter de rug is.
    Hebben jullie kids last van het warme weer? Siem gelukkig niet. Ik smeer hem wel minstens 3x per dag in want ik zag hier een baby van 3/4 maanden die was serieus verbrand door de zon terwijl hij alleen in de schaduw had gelegen! Zo zielig vond ik dat! Soms geef ik hem ook een slokje water.

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier gaat het echt super goed. Ben wel erg druk op het moment, dit omdat onze oudste natuurlijk (vakantie) even niet naar de peuterspeelzaal gaat. Dus de tijd voor mezelf of het forum is even wat ver te zoeken...

Lynn slaapt prima, ondanks de warmte. Alleen is ze zo aan het draaien (rug naar buik) moet ik er wel 1-2x per nacht even heen om haar weer goed te leggen. Maar daarna slaapt ze weer lekker verder!
    Nog even en dan gaan we ook met de hapjes beginnen. Heb het idee dat ze er wel zin in heeft!

Voor mijn man nog 6 daagjes werken en dan gaan we lekker op vakantie.
    We hebben gisteren een aftelkalender gemaakt met alle leuke dingen erop voor de oudste. Dan weet ze dat we dit weekend nog naar de boot gaan, dan nog een dag naar de linnaeushof (met een vriendin) en dan gaan we met de auto naar een vakantiepark. Het is zo wel heel duidelijk voor haar!

adriana
    tuurlijk zijn dit soort dagen zwaar, maar gelukkig hebben jullie ook leuke momenten gehad.

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ adriana, sterkte nog met het verlies! Deze dagen zijn het rots, maar fijn dat jullie een goed afscheid ervan gemaakt hebben!

Hier gisteren een echo gehad voor F. Gelukkig was de radioloog vrij open, hij zei direct dat hij geen 'rare' afwijkingen zag. De echte uitslag krijgen we volgende week van de kinderarts maar dit is al een geruststelling!

F heeft opzich geen last van de warmte, haar kamertje is nu ook belachelijk warm. Ik heb wel een flesje met water bij, die ze graag drinkt, gelukkig!

Geniet allemaal van het mooie weer nu, gelukkig is de zomer er uiteindelijk.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Warmte; hier is het binnen lekker koel, we blijven dus veel binnen. Zelf zit ik af en toe even in het zonnetje als Janna slaapt, en we wandelen iedere dag even een stukje. Verder komt Janna dus niet echt buiten en zeker niet in de zon.

5. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Adriana: gelukkig dat het achter de rug is. Bizar is dat he, dat er soms toch gelachen kan worden op een begravenis!

@Pumbaa: gelukkig dat het geen rare afwijking was. Maar even afwachten wat het wel is dan!

@Warmte: tja Dean is heel onrustig. Hij slaapt iedere keer maar iets van een 1 a 1,5 uur en meer niet. En dan is een half uurtje spelen leuk maar dan is het ook klaar en begint het gehuil en gejengel. De wagen in en wandelen maar en dan is het goed. Dus ja de afgelopen dagen al veel buiten gelopen... Begin zelf weer een beetje op te raken.
    of het van de warmte komt, weet ik niet. Kan ook van het sprongetje zijn waarin hij zit. Gelukkig slaapt hij snachts wel, dus kan ik ook even van 23 uur tot 6uur slapen.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @taliada: ja, ik heb de melk weggegooid! Wel zonde, maar als je onze vriezer inhoud ziet... En zoals Adriana al zei, ik heb genoeg... Wat balen dat Liam nu zo slecht slaapt. Soms doet Hidde dat ook, maar meestal drinkt hij 10 minuten en slaapt dan weer. Ik heb hem ook een tijdje om 11 uur wakker gemaakt voor een laatste voeding, maar dat werkt bij hem niet, meestal komt hij tussen 12 en 3 ergens. En dan is hij om 6 uur wakker, even drinken en bij ons in bed doorslapen! Het lijkt mij wel zwaar als hij een uur drinkt midden in de nacht!

@pumbaa: blij dat de radioloog niks vreemds vond! Toch weer een geruststelling.

@ warmte: ik ben sinds gisteravond met Hidde bij mijn ouders, manlief moet werken ik ben lekker vakantie aan het vieren! Vanmiddag heeft Hidde lekker geslapen tot 3 uur en daarna goed ingesmeerd en naar buiten in zijn luier voor een stuk watermeloen. Helemaal vies in badje gedaan en toen heeft hij een dik uur in zijn blootje gespeeld! Hij heeft genoten! Hij wilde ook al zijn kontje omhoog doen en zijn knietjes eronder zetten! Wel goed ingesmeerd en in de schaduw natuurlijk! En Hidde is erg donker van zichzelf, dus ik ben niet heel bang voor verbranden bij hem. Geven jullie extra vocht met dit weer? Hidde wilde vandaagmeer drinken en ik heb hem wat verdunde baby appelsap gegeven, meer hij speelde alleen maar met het flesje! Gisteren heeft hij dat wel deels opgedronken. Ik weet eigenlijk niet waarom er babyappelsap is...

Hidde is de laatste nachten weer erg onrustig, krampjes door het vaste voedsel denk ik. De rijstwafel is weer van het menu af. Eens kijken of het helpt. Hij had vandaag echt donkerbruine poep! Waarschijnlijk van de avocado/mango prut die hij gisteren heeft gehad. Hij slaapt nu al sinds 7 uur :)

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ben jullie een beetje zwaar aan het verwaarlozen.

Jaëlian begint de smaak van doorslapen te pakken te krijgen. Hij heeft nu een week doorgeslapen (1 dag kwam hij nog om 01.00 's nachts, de 2de nacht om 02.00 uur, daarna tussen 06.00 en 08.00).
    Nu ik ook 's nachts weer begin te slapen (schrik af en toe wakker omdat ik Jaëlian nog niet heb gehoord, en dan slaat de schrik mij om het hart) merk ik dat ik nog moeier ben als gedacht.
    Ben 's avonds helemaal opgebrand.

Als de vakantieperiode bij ons weer over is, heb ik de mogelijkheid om wat uren op te nemen, zodat ik kan gaan bijtaken.

Verder ben ik lekker van de kinderen aan het genieten en veel met ze op pad.
    Jaëlian is echt wel een mama's kindje. Zodra hij bij mij is, is het goed en is hij stil. Vanaf de geboorte draag ik hem al. Eerst in een doek, maar krijg het knopen niet onder de knie, dus na 2 maanden opgegeven. Daarna een Mei Tei gehuurd voor 2 weken, maar ook hiermee kreeg ik het knopen niet mee onder de knie, weer terug gegrepen naar mijn doek, maar lukt gewoon echt niet.
    Nu heb ik een Beco butterfly te huur voor 2 weken. Wat een zaligheid!!!
    Ben gisteren in de dierentuin geweest, en heb hem daar enkele uren gedragen, zonder ergens last van te hebben, en mijn ventje lag heerlijk te slapen.

Ook heb ik al een tijdje een Wompat op het oog. Vind ze zo vreselijk mooi, en dan vooral de Chococabana, en heb besloten om mijzelf deze cadeau te doen!!! Ik heb er 1 met zwarte banden besteld. Zat vreselijk te twijfelen tussen licht grijzen of zwarte banden, maar denk dat met zwarte banden de rugpand er helemaal uitspringt.
    Nu een paar weken wachten en dan heb ik hem binnen.

Vandaag lekker een dagje vrij!

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Die draadzakken zien er gaaf uit! Was het niet warm om hem te dragen gisteren? En wat goed dat hij doorslaapt! Dat je nu moe bent is heel begrijpelijk... Hidde sliep vannacht na een paar nachten huilen ook weer goed! Wel om 1 en 5 uur gevoed...

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Pumbaa: Wij zitten in de IPO met de honden bij de DAVG in Arnhem. Op dit moment geen hond om zelf mee te trainen (onze reu vorig jaar moeten laten inslapen, en teef is niet geschikt, plus kreupelt veel), maar mijn man staat wel fanatiek in het pak.
    Einde van het jaar, begin volgend jaar verwachten we een pup erbij en dan pakken we het trainen weer op.

Fijn dat ze het eten zo goed oppikt!! Alleen jammer van het slechte slapen overdag.
    Het zou kunnen dat haar darmen nog moeten wennen aan het eten, maar je kunt haar ook helpen met Kindicol druppels van VSM. Werkten bij mijn dochter erg goed.

Heerlijk dat de echo goed is!!!

@ Melovekane: Fijn dat Dean weer doorslaapt met de rijstebloem door zijn fles heen!!
    Hahahahahahaha, zo dat is in een record tempo de fles leeg:D

@ Adriana: Gecondoleerd met je tante:(

Nee mijn man pakt nooit de nachten als hij thuis is. Komt ook omdat ik dan toch wakker ben, en het een beetje onzin vind dat ik dan mijn man moet wakker maken als ik toch al wakker ben:)
    Soms als hij wel wakker word, loopt hij naar beneden toe om de fles te maken, en dan haal ik Jaëlian uit bed.

Hier word ook nog steeds uit een 1 speen gedronken. Een 2 gaat veelte snel en spuugt hij alles uit.

@ Mopje: Zo te lezen heb je een heerlijk dagje gehad met de sloep door Amsterdam.

@ Taliada: Helaas geen tips voor je voor de slechte nachten:(. Mijn zoontje spookt ook vreselijk 's nachts (hoewel hij nu een paar nachten heeft doorgeslapen!!). Hij is meestal vanaf 02.00 ieder uur wakker.
    Ik ben met 4 maanden en een week begonnen met fruit geven, kijken of hij misschien overdag wat meer verzadigd zou worden zodat hij 's nachts eens wat langer zou willen slapen, maar dat is helaas ook niet gelukt.
    Pap geven had geen zin voor het naar bed gaan (kwam hij nog eerder), extra fles in de nacht (dus een 6de fles met 180+6) had ook geen zin (hij krijgt zijn flessen op verzoek, dus geen vaste tijdstippen).
    Hij heeft 3 maanden in zijn wiegje naast ons gelegen, daarna naar zijn eigen kamer. Ledikant nog naast ons bed gehad: Maakten niks uit.
    Wel pak ik hem 's nachts bij ons in bed, zodat ik er in iedergeval niet uit hoef, maar gewoon wakker in bed kan blijven liggen.

Waarom hij nu wel een paar dagen door slaapt?? Geen idee. Hij krijgt 's ochtends een fles, en van de laatste 100 cc maak ik pap (Rijstebloem pyjamapapje is speciaal vanaf 4 maanden, gewone rijstebloem raakt hij verstopt van + met 1 miezerig klontje in de fles gaat hij over de fles:D, en dit blijft glad), dan krijgt hij fruit en groenten op een dag. Dit is ons "schema"
    * Ontbijt : 100 fles, 100 pap
    * Fruit
    * Fles
    * Fles
    * Groenten
    * Fles

De 4de fles is rond 19.00 uur en dan gaat hij zijn bed in.

Ook heb ik pap van Biobim[/url gehaald (deze schijnt ook goed te mixen met BV, als je pap wilt proberen) om eens uit te proberen.

Ik hoop voor je dat hij snel weer gaat doorslapen. Weet hoe gebroken je bent (Jaëlian doet dit al vanaf zijn geboorte en daarvoor heb ik 9 maanden ook amper geslapen ivm zware BI)

@ Jacky: Lekker vakantie in het vooruitzicht!!!

@ HD echo Jaëlian: Heupjes zijn goed!!! Bij 1 heupje deed hij er wel wat langer over, dus de schrik sloeg me om het hart, maar hij had zijn heup gewricht niet stil:D

@ Magnetronsterilisator: Gebruik hem ook iedere dag. Flesjes (heb er 2) worden na gebruik uitgewassen met een sopje, en aan het einde van de dag even in de sterilisator.

@ Warmte: Hij lijkt er weinig last van te hebben, wel zweten ze beide als een otter. Bij Joënna gutst het water van haar af, en ze is al een slechte drinker.
    Ondanks dat Jaëlian amper zon ziet (altijd in de schaduw) smeer ik hem wel in met factor 50. In de schaduw kun je net zo hard verbranden als in de zon.
    Op het heetst van de dag hou ik ze beiden binnen. Joënna gaat dan meestal slapen.

@ Slapen met deze warmte: Jaëlian ligt in zijn romper in een zomerslaapzak met wel zijn warme "fluffy" dekentje over zich heen:$. Ding is bloedheet en ademt amper, maar anders slaapt hij niet. Hij schijnt het niet overdreven warm te hebben. Voelt niet warm aan of iets dergelijks.

Joënna alleen in een romper, maar trekt wel haar dekbed over zich heen. Lakentje gooit ze uit bed.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dank je!! Hopelijk draagt hij net zo lekker als ze eruit zien.

Het was wel warm, maar vond het meevallen. Jaëlian neemt dan al snel mijn lichaamstemperatuur aan en dan lijkt het niet warmer te zijn als normaal.
    Heb zelfs nog een hydrofiel over de drager heen gehangen (met slaapkapje op), maar zelfs toen had hij niet warmer dan normaal (typisch).

Fijn dat Hidde ook weer goed heeft geslapen!!! Kun je zelf ook even bijtanken.

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Gwen, aha de IPO, ik heb een tijd omgegaan met iemand die politiehonden trainde. Behoorlijk vaak mee naar het veld geweest, totdat ik zag hoe grof ze ooit omgaan met de honden, toen vond ik het niet meer grappig. Je man zal nu niet veel in het pak staan of wel? Dat heet ding. Heb het ook altijd een keer willen doen maar mocht het nooit aangezien ik nogal klein en smal ben, vonden ze niet verstandig ;)

Ik heb eergisteren de Björn borg draagzak gekocht. Erg fijn. Ondanks dat F zo'n hittepetit is vond ze het heerlijk om daarin te zitten! Ze zweet nu echt enorm maar ze drinkt ook graag water bij nu.

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ff snel berichtje en dan weer naar buiten!
    Was vandaag ff naar CB geweest zodat ik van iedere maand zijn gewicht en lengte heb.
    Hij was 690 gram aangekomen en 4,5cm gegroeid! Ze dacht eerst dat ze verkeerd mat, maar ik zei dat ik het pas zelf ook gedaan en op hetzelfde uit kwam.. Dus in een maand flink gegroeid :)

Nu weer snel naar buiten hoor! Zal morgen weer wat meer schrijven!

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Pumbaa: Hij staat nog best redelijk wat in het pak. Op zaterdag zorgen we er voor dat we om 080.00 met appel beginnen en om 10.00 manwerk zodat we voor de hitte klaar zijn. Als het dan al heet is (veld ligt midden in het bos) dan doen we geen manwerk.

Bij ons in de IPO heb je ook van die harde africhters er tussen zitten. Vind het niet erg dat een hond een keer aangepakt word, maar er zitten grenzen aan!!

Hahahahahaha, lijkt me inderdaad niet verstandig. Denk dat je gelanceerd word:D. Ik ken wel 2 vrouwelijke pakwerksters.
    We hebben 2 jaar gelden op de club een onderlinge wedstrijd georganiseerd "de vrouwenbokaal" en hadden ook vrouwelijke pakwerksters geregeld. Was erg leuk, maar ze hadden wel moeite met rottweilers (of flinke herders).

Je had ook mijn BB mogen overnemen, heb er 2 werkeloos liggen!

@ Melovekane: Zo weer lekker gegroeid!!

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De eerste foto is Freggel, en de 2de foto is Turbo (hem hebben we moeten laten inslapen:():

15. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hallo meiden!

Ik verwaarloos jullie op t moment! Heb een paar drukke weken achter de rug, zeker nu R vrij heeft van de PSZ zijn er weinig momentjes dat ik even rust heb tussendoor om te reageren!

@Adriana, gecondoleerd met je tante...

@Pumbaaa, wat fijn dat het goed lijkt te zijn! Nu even op de definitieve uitslag wachten!

@Gwenolyn, we hebben ongeveer hetzelfde schema:
    9u Fles 200 ml
    10.30u Fruit
    12u Fles
    15.30u Fles
    17u Groenten
    !9u Fles en dan naar bed

Hoeveel geven jullie van het fruit en groenten?
    De eerste paardagen vorige week, toen we gestart zijn, heb ik X een half potje gegeven. Maar nu stoom ik het fruit zeg maar zelf, maar dan heb je er gelijk niks meer van over als je het fijn maakt...

Vandaag trouwens X zijn 1e tandje ontdekt!!! Hij was op mn vinger aan t sabbelen en ineens was t... AUW, hihi

16. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Miepens, met mijn bekken gaat t nog steeds niet echt geweldig. Toevallig 2 behoorlijk slechte weken achter de rug met veel pijn en weinig slaap! Zitten en liggen gaat op t moment weer slechter en mn rug wil ook niet echt meewerken. Ik heb nog wel een weg te gaan voordat het weer volledig hersteld is volgens mij. Maar goed, tov in de zwangerchap is het wel al een stuk vooruit gegaan hoor. Toevallig dat ik me van de week realiseerde dat ik toch echt nog maar heel weinig kon.. Maar we komen er wel weer, het heeft alleen wat tijd nodig!

Nog meer meiden die nog steeds last hebben van t bekken?

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Gwen, ik vind ook dat een hond inderdaad echt wel een keer aangepakt kan worden, maar er zijn wel grenzen aan! Wat ik toen zag aan schoppen in de ribben enz. Tja daar ben ik geen voorstander van.

Wel super mooie honden hoor!!

@ babyliciouss, leuk het eerste tandje, jammer dat het dan in jouw vinger is die deze het eerst treft ;) ik denk dat het bij F ook niet lang meer duurt, ze zevert behoorlijk en bijt overal op.

Hoe is het bij jullie met het weer? Hier valt het allemaal nogal mee tot nu toe. Fijn weekend allemaal.

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ow en de bekken…ja hier nog een die er last van heeft. Baal ervan dat het zo enorm lang duurt. De therapeut blijft zeggen dat ik het tijd moet geven, alleen heb ik die tijd nooit niet zo heel goed!

Enuh de zin van de vinger is niet zo goed opgebouwd zag ik net maar ach je weet wat ik bedoel, toch? ;)

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Melovekane: Sow, Dean is flink gegroeid! Hoeveel weegt hij nu en wat is zijn lengte?
    Mijn schoonouders kwamen gister terug van drie weken vakantie en zeiden dat Siem ook flink gegroeid was, maar volgens mij valt het wel mee. Misschien gaan wij maandag wel even met hem naar het weegmoment op het CB, dan kan papa ook eens een keer mee!

Babyliciouss: een tandje, wat een mijlpaal! Mooi schema hebben jullie. Wij beginnen nog om 7.00, ik ben bang dat er anders te weinig tijd tussen de flessen in zit en dat hij het niet opkrijgt. De hapjes gaan nog niet echt met regelmaat. Wel elke dag maar niet echt op een vast tijdstip. Komt ook omdat ik vaak op mn werk eet 's avonds.

Pumbaa: het weer is op dit moment droog, heerlijk om nog even buiten te zitten met een drankje ;) het heeft wel flink geregend en ze geven stevigebuien af voor vannacht. Ben benieuwd, als het echt hard gaat onweren of de kleine er wakker van zal worden.

Siem heeft nu al drie dagen geen vijfde fles meer gehad en dat gaat super! Wel hebben we met dat warme weer tussendoor een slokje water of roosvicee gegeven. En als hapje meloen, dat vond hij heerlijk :)

Owja, nog wat grappigs meegemaakt: we gingen BBQ-en met vrienden. We zaten al salade en stokbrood te snoepen terwijl de bbq warm werd. Opeens vraagt mijn man: Schat, waar heb je het vlees gelegd? Ik zeg: jaja grappig hoor, JIJ zou toch om vlees gaan?
    Hadden we geen vlees hahaahhaha
    Gelukkig was de supermarkt nog nét open....

Fijn weekend allemaal!

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik ben weer thuis! Het was een heerlijke paar dagen genieten bij mijn ouders! Maar thuis bij manlief is ook wel fijn ;) Hidde heeft lekker in de auto geslapen op de terugweg. Jammer dat het nu weer regent...

@babyliciouss: ik geef fruit in principe als stukjes, vooral banaan, peer en meloen gaan goed. Gisteren een paar kersen met een perzik in de staafmixer, en dan zitten er nog wel stukjes in, dat vindt Hidde niet erg. Groente ook met stukjes, of met een aardappeltjes gepureerd.

@adriana: grappig! BBQ zonder vlees is toch minder lekker ;)

@tandjes: nog geen in zicht! Al bijt Hidde al weken overal op!

Deel Deze Pagina