@Adriana85: Dean weegt nu 6270 en is 68,5cm. Mijn broertje had hem al een tijd neit gezien en vond hem idd ook een eind gegroeid en dat hij zoveel wijzer keek enzo. Wij zien ons kindje natuurlijk elke dag dus het valt ons niet gigantisch op. En wat een stunt van de BBQ haha. zou ook iets voor mij zijn haha. @tandjes: hier ook nog niks in zicht. Morgen is Dean 5 maanden, dus misschien ook nog wat vroeg... Hij bijt wel op veel dingen die bij zijn mondje in de buurt komt. @Schema's: op sommige schema's ben ik wel jaloers hoor! Wij beginnen hier om 6uur en om 22uur de laatste fles. Morgen gaan we voor het eerst groente laten proeven. Maar echt maar 1 lepeltje. Wanneer is een goede tijd om dat te proberen? Ik lees vaak tussen voedingen in, als hij nog niet echt honger heeft. Klopt dat? @Pumbaa: ik had dean van de week ook weer eens in de draagzak maar dat was niet zo'n succes! Hij bleef maar worstelen. Twas ook zo warm!!! Vandaag voor het eerste gefietst met de baby-mee. Was wel ff eng, maar het was zooo heerlijk om weer eens te fietsen met mijn man erbij!!! Dean achterop in de maxicosi en hij vond het geweldig!!! We willen binnenkort ook eens een middagje voor ons samen inplannen. Bioscoopje en ff wat gaan eten... Mijn ouders hebben al aangeboden om op te passen. En dat is ook fijn want Dean gaat daar ook heen als ik weer moet werken. Maar vind het helemaal geen leuk idee om zonder hem plezier te gaan maken. Maar ja het is wel goed voor onze relatie, en voor mij om te wennen en voor dean om te wennen bij mijn ouders... @ het weer: ik vind het wel jammer dat het warme weer ff wat minder is. Maar voor onze kindjes is het maar goed!!!
@ Melovekane: Ja, inderdaad tussen flessen in, of na een fles. In iedergeval niet er vlak voor, of rond de tijd dat hij een fles zou willen. Vaak staan ze dan niet open om iets anders te proberen, of van een lepel te eten. Veel plezier morgen!! @ Tandjes: De onderste 2 tandjes zijn door!!! Hij kluift al wekenlang overal op, en vooral mijn vinger zijn zeeeeeeer favoriet. Vandaag ook, en toen voelde ik dat ze door zijn. Bovenkant is nog niks te zien.
Hier geef ik groente of fruit vrij snel na een voeding, gaat heel goed dan! @warmte; hier heeft ze het de laatste paar dagen echt flink warm, ze zweet echt flink! Maar verder heeft ze er geen last van, geloof ik, dus dat is wel heel fijn @ego; vandaag vrijgezellendagje gehad; erg leuk! Ik ben er zes uurtjes geweest, mijn man ging toen met onze dochter naar zijn vader. Ze heeft daar heel fijn gespeeld, goed geslapen, heel goed uit de fles gedronken en zelfs een paar hapjes banaan gegeten. Aleen luier verschonen was een drama omdat mijn man haar hele jurk uit trok, en ze vindt uitkleden echt vreselijk, handige van een jurkje is ook dat er niets uit hoeft... Maar ja, dat had mijn man dus pas laat door Ik heb me vandaag even niet aan mijn dieet gehouden, dus heb lekker alles gegeten, weer kaas, slagroom, zelfs een glaasje champagne! Heerlijk! Ik heb echt ruim een jaar geen alcohol meer gehad, dus 1 glaasje was echt ruim voldoende Janna krijgt tot morgenavond melk uit de vriezer, dan is alle koemelk etc als het goed is weer uit mijn melk. Over drie weken is de bruiloft, dan eet ik weer alles mee, dus de komende weken lekker weer werken aan mijn melkvoorraadje!
@andrea: jij hebt dus ook een leuke dag gehad! Wij hebben ook de bruiloft over 3 weken, de 18e, jullie ook? En een beetje dom met dat jurkje @melovekane: dan is dean een smalle: Hidde was een maand geleden 67.5 cm en 7700 gram! En deze week weer meten, ik ben benieuwd! Wij gaan binnenkort ook een avondje samen wat doen, Hidde gaat proef logeren bij mijn schoonouders voor de bruiloft. Spannend! @gewn: wauw, twee tandjes al! Die kleine van jou is snel
@ Adriana: Op zich is Liam geen moeilijke slaper. Het komt alleen de laatste tijd steeds vaker voor dat hij wakker wordt 's nachts en niet meer wil slapen. Gelukkig gaat het de afgelopen dagen wel wat beter. Hij gaat weer lekker slapen als hij 's nachts wakker is geweest (dat was vannacht 2 keer). Hij neemt alleen wel uitgebreid de tijd voor zijn voeding, waardoor de tijd om te slapen wel kort blijft. Hopelijk wordt het vanzelf weer wat minder. We zijn inmiddels wel begonnen met af en toe was fruit en groente geven. Nog niet echt consequent maar voor hem om lekker te kunnen oefenen. Ik vind het wel heel erg lastig wanneer je nu het beste groente en fruit kunt geven. Velen zeggen tussen 2 voedingen door, maar dan slaapt hij. Op dit moment heeft hij het volgende ritme: 4:00/4:30 - Nacht/vroege ochtend voeding 5:00/5.30 - slapen 7.30/8.00 - 2e voeding (2e gedeelte krijgt hij dan een uur later). 9.00 - slapen 12.00/13.00 - 3e voeding (2e gedeelte krijgt hij dan een uur later). 14.00/15.00 - uurtje slapen 15.00 / 16.00 - 4e voeding (in 2 gedeeltes, verspreid over een uur). 17.30/18.00 - 5e voeding (in één gedeelte) 18.30/19.00 - Slapen 22.30 - 6e (droom)voeding 23.00 - slapen Omdat hij zijn (borst) voeding verspreidt krijgt over 2 gedeeltes in zijn wakkere momenten (altijd direct als hij uit bed komt en als hij weer naar bed toegaat) vind ik het lastig om zijn groente/fruit momentjes te bepalen. Fruit: Ik heb nu een paar keer fruit gegeven, op zich pureer ik dat. Laatst zaten er een paar stukjes in maar dat kreeg hij toch niet weg. Het kwam in zijn keeltje terecht en vervolgens gooide hij alles er weer uit. Dus volgens mij houden wij het maar even bij pureetjes.
Klopt, vind er geen ruk aan, dat mijn kleine vent zo snel gaat Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
En ook hier is t 2e tandje een feit! T gaat zo snel he! Zeker omdat t t 2e kindje is.. t is al zo anders als bij de 1e en alles lijkt nog eens zo snel te gaan! Nog 2 dagen en dan is X gewoon al een half jaar oud!!!
Ik vind het af en toe ook wel snel... Vooral als ik de foto's terug zie van een half jaar geleden! Wat was het een klein ventje... Sinds een paar dagen gaat het slapen van Hidde goed! Vandaag al 2 keer met weinig gedoe gaan slapen overdag En vannacht werd hij om 23:45 wakker, bv gegeven en toen werd ik zelf om 5:30 wakker! Hidde sliep nog En het mooiste, om 6 uur bv gegeven en hij heeft in zijn eigen bedje doorgeslapen tot 8 uur! Blij van kleine dingen @taliada: ik plan de fruithapjes ook niet echt. Meestal na zijn ochtendslaapje en dat varieert tussen 10 uur en half 12. En dan is het maar net wanneer hij gedronken heeft. Groente rond 6 uur, of iets later, daarna naar bad, de borst en naar bed! Krijgt Liam eerst borst 1 en dan later borst 2? Hidde drinkt bijna altijd maar 1 borst de laatste tijd, heel af en toe met veel honger 2. Wel makkelijk, ik voel altijd welke "vol" is
Wij komen net terug van het weegspreekuur. Siem is ook lekker gegroeid! Hij weegt nu 6766 gram en is 66,5 cm. Dat is op 6 weken tijd +1200 gram en +4,5 cm Melovekane: Dean is indd een smal ventje, vergeleken met Siem en Hidde. Hoe is het gegaan met de eerste groentehap? Andrea: leuk zo'n vrijgezellenfeestje. En fijn dat het dan thuis ook allemaal goed gaat (behalve met het jurkje dan ). Ik herken je verhaal van dat glaasje champagne. Ik had laatst drie glaasjes wijn op en ik had de volgende dag een kater tot en met, dat was gewoon genant! Volgende keer ga ik maar weer gewoon aan de spa Hier ook nog geen tandjes. Wel bijt hij overal op en hij kwijlt heel veel. Ik dacht misschien een bijtring aan hem te geven maar die zijn zo dik! Dat past nooit in zn mondje, laat staan dat hij het lekker vindt.
Ik heb een bijtring van Avent, lekker dun, die vindt Hidde heerlijk. Ze zijn er voor alle fasen, ben maar begonnen met de voortandjes
hoi dames, even een ego berichtje. Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met hapjes. zaterdag eerst worteltjes en zondag banaan in de ochtend en worteltjes in de avond. Vandaag op kdv heeft ze banaan gehad en worteltjes. Die drie dagen worteltjes had ze echt nodig, want ze vond het echt niet lekker, maar vandaag at ze de worteltjes bijna uit mijn hand. De banaan was eigenlijk al vanaf het begin wel lekker, maar alleen het sap, de structuur vond ze nog niet zo lekker. Maar wat me opvalt is dat ze sinds dit weekend(en met name vandaag) veel meer mondjes melk teruggeeft. Ook liggend in haar bedje enzo. Ook op kdv was het ze op gevallen. Ik heb niet het gevoel dat ze echt buikpijn of pijn heeft, maar ze geeft gewoon wat terug en speelt daarna gewoon verder. Wat zou het kunnen zijn en hoe kan ik het voorkomen?? zou ze nog niet toe zijn aan hapjes?
@ miepens, ik merk dat F dat ook doet en ik denk dat het ligt aan de zuren die voornamelijk in het fruit zit. Ik weet niet of jou kleintje ook een reflux heeft (sorry zou ik moeten teruglezen) maar F heeft dat wel. Misschien dat deze kindjes toch iets gevoeliger zijn voor deze zuren! Is ook maar een gokje van mij hoor.
Hier geen reflux gehad, maar wel af en toe een keertje per dag wat teruggeven. Maar dan niet elke fles en ook niet op gezette tijden ofzo. Maar nu heeft ze er dus meer last van, althans, ze doet het vaker en iets grotere hoeveelheden. Maar het kan best met de zuurgraad te maken hebben. Ik weet het ook niet.
Onze oudste had dit ook (alleen kwam het er daar toen na een paar dagen wel ineens met een flinke straal uit). Het advies van het CB was toen toch nog heel even te wachten. Uiteindelijk ging het met bijna 7 maanden pas zonder problemen! En verder reageer ik van de week nog even. Het is hier nu superdruk met de aanloop naar de vakantie. Vandaag wel bog een dagje naar de linnaeushof geweest met de oudste en een vriendin en haar dochter!
@Miepens: fijn dat Jasmijn zo van de hapjes geniet! Leuk is dat he, om ze zo te zien eten Hidde spuugt ook meer nu met het vaste eten. Wel wisselend, de ene dag echt veel en dan weer minder. Gisteren leek het echt op overgeven, het kwam er beetje bij beetje in boogjes uit! Ik ga morgen naar het cb, zal daar ook eens vragen wat te doen.
Fijn dat het jullie dus ook is opgevallen. @babylicious, wow, ook alweer 6 maanden. Wat vliegt de tijd! Jouw voedingsschema lijkt op dat van ons (ook wat we graag zouden willen hebben), alleen de ochtend fles is bij ons om 7 uur. Balen dat je nog steeds zoveel last hebt van je bekken. Ikzelf ben met fysio begonnen voor mijn bekkenbodemspier. Die was wat verslapt. Ik had gelukkig nog geen last van incontinentie, maar een lichte verzakking van de endeldarm. @Pumbaa, fijn dat het goed lijkt te zijn. Spannend op de uitslag, maar dat is toch al een hele geruststelling. @adriana, nog gecondoleerd met je tante. Trouwens, wat een stunt van dat vlees. Dat zou ons ook kunnen overkomen. En wat is Siem dan lekker gegroeid! Jeetje, die is flink wat aan het inhalen. @melovekane, dat is inderdaad een lang kereltje. En niet zo heel mollig. Ik ben benieuwd wat mijn spookje straks weegt en hoe lang ze is. Hier zit maat 62 ineens vrij strak. Dat is inderdaad nog vrij laat, een fles om 10 uur. Jasmijn gaat soms wel eens rond 10 uur naar bed, maar de laatste fles krijgt ze de laatste tijd rond 8 uur. @Gwenolyn, sow al 2 tandjes, wat een vroegerd!, hier nog niets te zien, er wordt al wel op vanalles gekauwd en gekwijld, maar nog niets in zicht. Ik verwacht ook eerlijk gezegd pas iets na de 6 maanden. Ikzelf was ook een late. @andrea, Fijn dat je man een leuke dag et Janna heeft gehad. Tja, wat dat omkleden betrefd, ze moeten het natuurlijk ook leren. @taliada, dat is nog een druk schema, zeg! Ik kan me voorstellen dat het best lastig wordt wanneer je groente of fruit moet gaan inpasssen. Misschien toch bvijvoorbeeld bij de 4de voeding en dan maar zien hoeveel hij nog drinkt. Vandaag heb ik een vrije dag. Er zijn schilders bezig om de buitenkant van ons huis (de kozijnen) te schilderen. Dus ik ben opzichter vandaag. Dus lekker een dagje lknuffelen met mijn kleine meisje die heeft ontdekt dat blazen met haar tongetje heel leuk is!
Zo weer even iets uitgebreider reageren dan van de week. Afgelopen weken zo druk geweest met een nieuwe schutting te regelen (en de oude te slopen). Onze buren zijn geloof ik liever lui dan moe, dus die waren er telkens niet om te helpen. En zodra het begon te regenen vlogen ze ook al weer naar binnen.... Tsja dan laat ik mijn man dus niet in z'n eentje klooien! Maar het resultaat mag er zeker zijn. Lynn heeft het ondertussen zelf zo geregeld dat ze nog maar 4 flessen op een dag krijgt. De laatste krijgt ze tussen 19 en 20 en dan de eerste weer tussen 8 en 9. Heerlijk. Nu nog heel even wachten en dan komen ook hier de eerste hapjes voorbij. Gwenolyn Zo dat is lekker vlot, en meteen al 2 tandjes ook! Ik denk het hier ook al een tijdje, maar nog steeds niet helemaal door. Zie wel van die drukpuntjes zeg maar. @andrea super dat je man het zo leuk heeft gehad. Even een dagje met z'n kleine meid! Ik vind het altijd zo leuk als mannen dat doen. Wij hebben namelijk 1 vriend en die doet dat dus echt niet.... je denkt toch niet dat hij een schone luier gaat geven. Ben dan wel altijd benieuwd wat zo iemand denkt als mijn man dat dus wel doet. @ taliada qua groente en fruit was het bij ons zo (bij de oudste) dat dit eerst in de middag gegeven werd en dan werd de middagfles dus uiteindelijk ook wat kleiner. Zodra je kindje dan een lekkere hoeveelheid eet, kun je dus ook echt een 'voeding' aanbieden en komt er in principe een fles te vervallen. Maar een paar hapjes, dan heeft het nog geen effect op de flessen. @miepens is het schilderwerk mooi geworden? Hadden ze nog een beetje goed schilderweer? Hier heeft het namelijk de hele ochtend geregend! @lengte/gewicht geen idee eigenlijk wat lynn nu weegt, maar merk wel dat het met haar kleertjes ineens heel hard gaat. Verder is het hier in huis momenteel een klein slagveld...... We zitten nog met wat nawerk van het plaatsen van de schutting. Her en der moeten we nog even de bestrating aanpassen (weer netjes maken). En ik ben druk aan het pakken voor onze komende vakantie (vrijdag gaan we weg). Zit volop in de wasjes en de droogrekken. Maar jeetje wat ging er ook alweer een hoop mee op vakantie met zo'n kleintje....
Zo, ik heb net even de lijst ge-upt en Janna's meting toegevoegd. De vorige keer liet ze haar lengte maar lastig meten, thuis kwam ik toen uit op 67 cm... Maar nu liet ze zich gisteren dus pérfect meten op het cb en dat was toch echt 67 cm Thuis meten werkt dus niet zo goed Volgens de curve was ze de vorige keer (met 4 maanden) ongeveer 63 cm dus dat heb ik dan maar aangepast in de lijst Ze weegt nu 8,6 kilo, lekker flink dus Verder was ook alles prima, van te voren hadden we allemaal vragen over uitslag bij haar elleboogjes, een bultje in haar gezicht dat er al 3 weken zat, luieruitslag.... maar sinds afgelopen weekend heeft ze ineens geen uitslag of bultjes meer, dus was het een snel bezoekje Vanaf nu ga ik wat meer bijvoeding geven; 's ochtends/vroeg in de middag wat fruit, 's avonds groente en ik wil ook eens een mini-beetje rijstebloem-pap gaan proberen rond een uur of 19. En mja, dat langzaam opbouwen tot het wat meer maaltijden zijn ipv hapjes Verder ook de wandelwagen omgebouwd tot buggy, vond het eerst wel droevig hoor, mijn kleine meisje niet meer in de reiswieg! Maar in de buggy ligt ze echt heel fijn, ze slaapt er ook heerlijk in onderweg, maar als ze wakker is kan ze veel meer rondkijken. Ze vindt het erg leuk, dus ik ook Slapen is wel weer beetje dramatisch, maar goed, zal vast ooit wel beter gaan Over een jaar of 15 komt ze vast amper d'r bed uit
Pff ff ego hoor. Gisteren naar het inloopspreekuur geweest en nu snap ik er echt niks meer van. Ze is 65.5 en 6650 gram. Als ik naar de lijst kijk is ze dus niet spectactulair gegroeid. Ze wil haar melk niet zo graag dat is duidelijk. Fruit is ze ook niet dol van. Groenten doet ze redelijk. Zeggen ze op het CB dat ik er maar een papfles af moet halen en een melkfles maar 90cc moet gaan geven, maar als ik dat doe komt ze toch nog minder aan? Daarbij heb ik haar nu voor de 4e x bruine bonen met appel gegeven en alle 4 de keren zet ze het een uur na het eten op een krijsen. Zal ik het nou toch nog een keer moeten proberen omdat het wennen is of zal ze echt niet tegen bruine bonen kunnen? Wat denken jullie?
Ik denk dat het CB je kleine meid een beetje wil gaan dwingen wat meer te gaan eten (ipv te drinken). Blijkbaar haalt ze niet genoeg voeding meer uit de melk (die ze toch al niet wil). Maar bruine bonen kan idd wel echt verkeerd vallen hoor! Ga eens terug naar enkele smaken. Dus gewoon worteljes, of bloemkool, maar geen 2 smaken samen. Hoe oud is je meisje nu? En ben je al eens overgestapt naar een ander merk melk? ik weet dat de melk van friso wat zoeter is en de meeste kindjes dit gewillig drinken! Misschien is dit het proberen nog waard.