@ Jacky, lief dat je even reageerd!! F is net zo oud als jullie meisje, zelfde dag ze zit aan de pepti, speciaal voorgeschreven door het CB. Vond het allemaal best vreemd want het CB gaf aan dat ik zelfs al met aardappelen enz mocht beginnen. Toen heb ik ook wel gezegd dat ik dit een beetje vreemd vond. Ben eerder begonnen met hapjes op advies, officieel is dit pas met zes maanden en nu zou ik zelfs al potjes mogen gaan geven voor kindjes van zes maanden.
Oeps was ik even vergeten dat onze kindjes net zo oud zijn.... Hoe ziet je schema er nu uit? Het onze is zo: 8:00 - 9:00 eerste fles 180/6 10:30 slapen (ongeveer 1 - 1,5uur) 12:00 - 13:00 tweede fles 180/6 13:30 slapen (soms 1 - 1,5uur meestal bijna tot de volgende voeding) 16:00 - 17:00 derde fles 180/6 17:30 slapen (3 kwartier) 19:00 - 20:00 vierde fles 180/6 In principe zijn al on onze flessen 180/6, maar als ze de derde fles pas om 17:00 uur wil, dan maakik die iets kleiner omdat het anders in de avond niet lekker gaat. Als er dadelijk een hapje bijkomt wordt fles van 17uur kleiner. Maar zeker als je pepti melk geeft snap ik het advies om eerder te beginnen met bijvoeding niet zo goed. Wij geven hypo allergene voeding en net als bij onze oudste dochter gaan wij pas met 6 maanden beginnen met bijvoeden. Ik zou het wat meer gaan uittesten. Geef eens meerdere dagen achter elkaar alleen worteltjes en kijk hoe ze reageert. Daarna een tijdje alleen bloemkool en kijk weer hoe ze reageert. Ik moet wel zeggen dat ik al een paar keer een flinke huilpartij heb gehad na de middagfles. En nu heeft ze al 2 dagen niet gepoept.... Dus dat zit dwars. Ik weet niet of het allemaal weer met een aankomende sprong (6maand) te maken heeft. Maar het zou bij jou wel heel toevallig zijn als het alleen maar is na de bonen....
Ik denk dat ze wilde dat ik ging bijvoeden omdat F duidelijk aangaf dat ze een lepeltje interessanter vind dan de fles en dat ze met die flessen iedere keer loopt te vervelen en niet extreem aankomt. Ons schema: 7.30/8.00 180/6 rijstebloempap 9.00-10.30 slapen 10.30/10.45 half potje fruit 12.00 180/6 13.00-14.30/15.00 slapen 15.30 100/3 17.00 potje groenten 18.00-18.30/18.45 slapen 19.00 180/6 rijstebloempap 19.30/19.45 slapen Dit is wel ongeveer aangezien F een hele vervelende slaapster is dat is de rede dat ik haar rond 18.00 nog een keer naar bed doe want anders is ze te moe voor haar fles. Op zich heb ik alle potjes van olvarit 4+ nu geprobeerd. Ze reageerd op alles goed. Na de worteltjes wil ze ooit wat teruggeven maar dat kwam volgens het CB doordat ze teveel kreeg. Dat is ook de rede dat de 15.00 nu 100cc is. Na het potje van Nestlé met aardbeien kreeg ze wat uitslag en heel soms reageerd ze iets of wat op appel. De rest ook geen reactie. Ik merk dat F nu ook vaker een of twee dagen niet poept, dat het haar dan ook flink dwarszit. Ik heb nu diksap appelsap gekocht voor 4+ en die leng ik dan behoorlijk aan, als ik die geef kan ze meestal naar drie uurtjes goed poepen dan komt er wel eerst hetgeen wat vast zat uit maar daarna is het dan goed soepel Zag in de lijst dat Lynn en F eigenlijk elkaar een heel eind opvolgen met lengte en gewicht. Ben dus benieuwd hoe zwaar en hoe lang Lynn nu is. Ik krijg iedere keer te horen dat F net nog genoeg is aangekomen. Ow trouwens vergeet helemaal het goede nieuws neer te schrijven. De kinderarts belde en ze zien nu niks schokkends. Nu dus in de gaten houden of ze schaamhaar krijgt. Zo ja dan moeten we bellen maar in principe is de zorg daar nu afgesloten!! Helemaal happy....
Ze eet wel echt veel, vind ik. En vervelende slaapster? Hoe bedoel je dat? Hier eet ze nu 1x fruit (halve banaan, halve peer; dat soort hoeveelheden) en 1x groente (gisteren 1 tomaat). Ze slaapt overdag 3x 45 minuten, soms 4x en dan schuift ze de nacht wat op. 's Nachts slaapt ze wel beter gelukkig.
Pumbaa Je schema opzich ziet er echt heel normaal uit hoor. En dat je haar om 18uur nog een keer naar bed doet is helemaal niet vreemd hoor. Bij mij zeggen ze er nooit wat van dat ze slecht gegroeid zou zijn. Nee ze vinden juist altijd dat ze netjes op haar eigen curve zit. En tsja in het begin komen ze een kilo per maand aan, maar dat houdt (gelukkig) een keer op! Denk dat het verder dan echt een kwestie is van dat de darmen moeten wennen aan de andere structuren! Geef je die bonen gewoon even niet meer. En fijn dat je goed nieuws had van de KA.
Oh ja, bonen zijn echt lastig in het begin hoor! Hier werd aangeraden dat pas na 1 jaar te geven, dan zijn de darmpjes iig wat gewend. Sommige volwassenen reageren ook enorm op bonen, dus van die prille babydarmpjes al helemaal! En fijn dat het nieuws van de ka goed was! Janna heeft trouwens ook 1 verdikte borst, maar hier is daar geen echo van gemaakt ofzo; ka zei gewoon dat dat vaak voorkomt en meestal over is na 18 maanden.
@ jacky, Aha dan komen ze nog steeds een heel eind in de richting bij elkaar. Ik wil die twee wel eens langs elkaat zien liggen. Ben benieuwd over twee weken gaat ze naar het CB kijken wat ze zeggen! @ Andrea, ze ligt vaak wakker. Tegenwoordig word ze zelfs gemiddeld een drie keer per nacht gillend wakker en is dan bijna niet rustig te krijgen. Gefeliciteerd met Janna vandaag een half jaartje!!
Pumbaa, ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen op het CB. Ze HOEFT ook niet per se elke maand een kilo aan te komen! Trouwens, genoeg = genoeg toch? En ik vind dat ze echt wel al veel fruit/groente eet voor die leeftijd, dan haalt ze vast daar haar voedingsstoffen wel uit. Andrea, gefeliciteerd met de halve verjaardag van Janna En wat een mijlpaal dat ze in de buggy zit. Ik ga het morgen ook nog eens proberen want de kwbak is echt te klein aan het worden. We zijn een paar dagen weggeweest en ik was blij dat ik Siem bij thuiskomst even in de box kon leggen, dan had hij wat meer bewegingsvrijheid. Ego: wij zijn een paardagen naar Den Haag geweest (o.a. Madurodam), was echt leuk, onze vrienden +baby waren er ook bij. Siem heeft lekker geslapen in het campingbedje in de hotelkamer. Wel spijt dat ik mn babyfoon niet mee heb genomen. We hadden 's avonds de kids op bed gelegd en wij zaten nog in de bar van het hotel. Was erg dichtbij en af en toe gingen we kijken maar toch zat ik neit echt op mn gemak. Nu dit goed ging (slapen in het campingbedje/ander bed) willen we volgende week hem laten logeren, ik denk bij mijn ouders. Kunnen wij eens uitslapen en mn ouders zouden het hardstikke leuk vinden!
Pumbaa Ik heb net even gekeken, maar er komt ook weer een sprong aan. En de dingen die ik lees zijn veelal herkenbaar. Als ze lekker bij mij zit is er niets aan de hand, leg ik haar op ons bed, gaat het ook goed, maar leg ik haar in haar eigen bed (ik heb mijn handen nog niet eens los) en ze begint al te snikken, te jammeren etc! Dit gebeurd niet altijd maar de laatste tijd wel regelmatig. Daarna gaat ze wel gewoon lekker slapen hoor. Ook mag ik het lichaamscontact vaak niet verbreken en de flessen gaan ook niet meer zo makkelijk als voorheen. Regelmatig zit ze te 'klieren'.... Ook lijkt het dat ze graag op haar zij slaapt tegenwoordig! Denk dat dit voorlopig even mijn laatste berichtje is. De auto is gepakt en morgen gaan we lekker op weg naar het bungalowpark in Duitsland. We hebben er allemaal super veel zin in. Voor wie er nog op vakantie gaat: Fijne vakantie, door voorzichtig en geniet ervan!
Jacky: fijne vakantie! Ik duim voor goed weer... @pumbaa: hier ook een moeilijke slaper, ik probeer hem rond 5 uur ook nog even te laten slapen, bed of kinderwagen, maar net hoe het uitkomt. Helpt diksap zo goed voor het poepen? Dan ga ik dat ook maar eens proberen. Hier is het poepen ook niet best. @andrea: Hoe beviel de tomaat? Heb je die rauw gegeven? Hidde is vooral heel erg dol op broccoli, vanavond weer! De afgelopen nachten waren weer feest... Veel huilen en scheetjes laten. Dus hij heeft nu weer 2 nachten bij ons in bed gelegen. Dan gaat het wel goed tegen mij aan. Maar het is ook dat hij niet alleen in bedje wil liggen denk ik... En hij wil de hele dag drinken bij mij! Mag wel hoor... Woensdag op het cb geweest: 8220 gram en 68 cm. Nu wel goed gemeten! Niet heel veel in lengte gegroeid, wel in gewicht, maar hij gaat heel mooi op de lijn! Dit weekend wil ik met brood beginnen, lekker een korstje tarwebrood.
Tomaat vindt ze prima, broccili is hier ook een succes! Vanmiddag heeft ze mango gehad, ook lekker Ze eet echt super goed, sabbelt en 'kauwt' lekker enzo, super leuk om te zien! Gisteravond heb ik een kleine papfles gegeven (50cc bv en 1 eetlepel rijstebloem), ze dronk het heel mooi op en.... vervolgens sliep ze van 21 tot 6 (En zonder speen!) Vanavond weer zo'n flesje dus Ze lijkt er ook niet verstopt door te raken, gelukkig!
Pap werkt dus goed bij jullie! Misschien ook eens proberen... Ik zit nu weer te voeden, Hidde werd wakker van de krampjes, steeds scheetjes aan. Het laten aan de borst is het enige dat dan helpt! Wel 4x gepoept vandaag! Kleine keutels...
Heb even een tijdje meegelezen maar niets geplaatst. Even geen tijd voor gehad. Hier gaat alles wel. Heb zelf ff een wat mindere week ivm met slapen snachts... Dus kom niet echt aan mijn rust. Dan zijn het de buren weer die ruzie maken, dan is het de warmte, dan is het onweer, dan is het Dean... Gelukkig heeft mijn man ons een midweekje weg gegeven voor de laatste week van de vakantie heerlijk nog ffies op pad! Met Dean gaat het goed. We hebben vorige week zondag zijn eerste hapje gegeven. helemaal kapot gelachen om de gezichten die hij allemaal trok ihihih.. Begonnen met wat geprakte wortel. Dat 3 dagen gedaan en toen 2 dagen bloemkool. Die pakte hij iets beter. Gisteren appel geprobeerd en dat vond hij heeeel lekker op de grotere stukjes na whaha.. die gooide hij er uit. Verder zit hij heeeeeeeeeeel erg onder het eczeem. Woensdag toen het zo warm was, was het heel extreem. Zo zielig Moest op een gegeven moment er zelf van huilen, zo erg vind ik het voor het mannetje. Als we hem in bad doen, doen we sokjes over zijn handjes zodat hij niet kan krabben. 's nachts komt hij ook wat vaker en 6 uur is hij klaar wakker. hoe doen jullie dat met rijstebloem? hoeveel schepjes/lepels in een fles? ik doe 2 blauwe friso lepeltjes er in. @Groei: ja dean is idd een smalle. Qua kleding soms best moeilijk. want qua lengte heeft hij maat 62 maar qua breedte dus niet! Dus ik zit soms echt met welke rompers moet hij aan haha @Bijvoeden: ik zie dat iedereen al zo lekker bezig is met van alles en nog wat van voeding. Leuk! Ik vond het ook erg spannend met de eerste hap enzo @Mopje: aaaah wat zielig dat hij zo last heeft van de ontlasting. Darmpjes moeten echt wennen he! @Andrea85: ohh van 21 tot 6 is een lekkere tijd zeg!!! heerlijk! @Adriana85: oeh wat spannend dat jullie hem dan laten logeren bij je ouders! Idd wel lekker een keerjte uitslapen haha. zou ik ook wel eens behoefte aan hebben. Maar ik kan het echt nog niet om hem zo lang weg te brengen! @Pumbaa: wow mooi dat het nieuws van de KA goed was!!!
@melovekane; wat zielig zeg, die eczeem Hier doe ik op een flesje van 100ml 1,5 eetlepel rijstebloem, met bv blijft het heel dun, volgens mij wordt het met kv wel dikker. Maar ze drinkt het echt super goed uit de fles, ze moet er wat moeite voor doen, dus ze wordt er ook lekker moe van. Meestal valt ze tijdens de fles in slaap. Doorslapen van 21 tot 6 heeft ze niet meer gedaan, maar we telkens van 22 tot 4 oid, ook heel lekker! Slapen was even weer een drama, maar soms gaat het ineens weer heel goed. Net heb ik d'r bijvoorbeeld gewoon in bed kunnen leggen, geen probleem. Gisteren hebben we fijn 12 km gewandeld, was echt heerlijk! Door velden en bos, lekker afwisselend. Janna in de meitai op m'n buik, loopt wel niet zo snel, maar prima te dragen! En ze vindt het heeerlijk, ze zit er helemaal ontspannen in, kijkt lekker een beetje om zich heen, slaapt er ook heel lekker in. Buiten de doek is ze heel actief, maar in de doek dus ineens ongelooflijk ontspannen, ik denk dat dat voor haar ook wel fijn is af en toe!
@melovekane, zielig hoor die eczeem. Germ, ken het gevoel ik heb vroeger ook heel veel eczeem gehad, inmiddels af en toe een keer. Ben zo blij dat het bij F tot nu toe niet te zien is, ik hoop dat ze het ook echt niet gaat krijgen! Gelukkig inderdaad goed nieuws!! @jacky, ik kijk nooit zo naar de fase's enz. Zou ook niet weten waar ik ze kan vinden! Ben wel eens benieuwd. @mopje, de ene keer werkt de diksap heel goed bij F de andere keer iets minder voor de ontlasting. Ligt er erg aan wat ze heft gegeten. @rijstebloempap, ik gebruik hier 3 schepjes op 180cc water. Daarbij wel een 1.2.3. speen en dan op stand 3.
Gisteren met brood begonnen. Nou, dat is een succes! Boos toen het korstje op was Vandaag na de boterham een flesje rooibosthee gemaakt, volgens mij vond hij het niet vies, maar hij drinkt gewoon niet... @andrea: lekker zo'n wandeling! We gaan met hidde nooit heel ver in de draagdoek, hij spuugt daar nog al makkelijk in. Wel eens een rondje in het dorp ofzo. @melovekane: alsof niet slapen door je zoontje niet genoeg is, ruziënde buren... Wat sneu die eczeem, komt niet door het eten? En wij hebben tegenwoordig ook alleen maar "eet" foto's! Lekker rustig dagje vandaag, vanavond komt mijn moeder en ze blijft toen woensdagochtend, gezellig!
@Andrea: oh heeerlijk he dat wandelen Ik doe het ook zooo vaak. ff lekker een eindje wandelen met kindje erbij. Kan ik zelf ook ff mijn zinnen op andere dingen zetten @Mopje: nee komt niet van de voeding. Hij heeft het al, ik denk een maand of 2. Maar soms is het heel erg en andere momenten weer een stuk minder. Het was nu minder. Maar vanochtend had hij heeeel zijn arm open gekrabbeld Alles was bloed. Zijn armpje zag er juist weer goed uit. Ik kon wel huilen, want ik dacht dat het wel weer kon een shirtje zonder mouwtjes... nou nee dus Dus ja komende week denk ik maar weer even terug naar de dokter. En wat leuk dat hij boos was toen zijn korstje op was!!! @rijstebloem: geruiken jullie eetlepels of bv de frisoschepjes? en als je het in een bordje doet mag je er toch meer in doen?
Melovekane: wat sneu voor Dean dat hij nog altijd zoveel eczeem heeft. Heeft de dokter enig idee waar het vandaan komt? Rijstebloem gebruiken wij niet. We hebben het geprobeerd maar hij vond het echt vies. Ik geef liever een fruithapje maar geen pap. Heb je al een beetje slaap kunnen inhalen? Mopje: Hidde wordt al zo groot he, dat hij al brood eet joh! Het is wel grappig dat hij steeds een stap voorloopt op de andere baby's hier. Hier: Siem is erg hangerig. Het ene moment ligt hij vrolijk te spelen en kletsen in de box, het andere moment huilt hij echt hard en is hij amper te troosten. als ik hem dan bij me pak is hij echt heel lief en wil alleen maar knuffelen. Is hij dan rustig geworden en ik wil hem terug in de box leggen, begint hij weer te brullen. Sprongetje of toch tandjes? Ik dacht twee bobbels te zien in zijn onderkaak maar hij laat zich niet makkelijk in zijn mondje kijken dus heel goed kan ik het niet zien. Mn ouders waren allebei ziek dus het logeerpartijtje gaat voorlopig niet door. Komt nog wel een keertje binnenkort.