@Adriana: tja ik had het vroeger en mijn man ook. dus hij heeft het van ons beide gekregen. Zijn huid is ook zoooo droog! Dus we smeren iedere keer weer. Zijn beentje voelen nu al echt stukken beter aan dus daar ben ik wel blij mee. Ga volgende week maar wel weer even langs bij de dokter. Slaap heb ik helaas niet in kunnen halen. Gisteren wel met mijn moeder naar Elysium (sauna) geweest. Daar heb ik wel even lekker kunnen relaxen Maar op het laatst miste ik hem wel heeeeeeeeeeel erg! Siem lijkt idd wel in een sprongetje zitten. Lekker met hem knuffelen dus hihi. Jammer dat de logeerpartij niet door is gegaan! Vandaag had ik eigenlijk met mijn man naar de bios en uit eten gegaan, maar kwam kots misselijk mijn bed uit. Dus heb Dean gevoed, zelf gegeten en ben mijn bedje weer in gegaan. Nu al iets beter... mn man denkt dat het komt omdat ik Dean vandaag dan weer had moeten missen...
@melovekane, ik gebruik de schepjes van de nutrilon, als je het voor het bordje maakt mag je inderdaad de dubbele aantal schepjes erin doen. In het begin maakte ik maar de helft van de melk aan voor het bordje (3 schepjes op 100cc) om te proberen, lukt het niet dan gooi je in ieder geval niet heel veel weg.
@adriana: volgens mij is er weer een sprongetje in zicht! Hidde is ook echt niet zichzelf, heel slecht slapen, hij slaapt al weer een paar nachten bij ons in bed, en overdag wat hangerig. Hidde is dan wel morgen 7 maanden, maar zijn sprongetjes lopen wel -6 weken! En brood is echt een feest voor hem. Eerst alleen om half 1, maar aan de ontbijttafel kijkt hij ons het brood ook uit de mond, dus krijgt hij dan ook een stukje. Vanmiddag had hij echt een halve boterham op! @melovekane: balen zeg dat je ziek was vandaag! Hopelijk volgende keer beter? Wij gaan zaterdagavond lekker met z'n tweeën weg, Hidde gaat "oefenen" uit logeren bij Pake en Beppe, volgend weekend bruiloft van mijn broer en dan moeten we hem ook missen, we blijven in amsterdam slapen namelijk.
Mopje: Pake en Beppe, betekent dat opa en oma in het fries??? Wel pittig dat je hem dan echt moet missen voor een hele nacht. Als Siem straks gaat logeren bij mijn ouders kunnen we eventueel er nog naartoe want ze wonen hier vlakbij. Geeft toch een ander gevoel denk ik. Gelukkig is het voor iets leuks dat jullie weggaan! Melovekane: jammer dat het dagje bios/uit eten niet is doorgegaan. Ik denk dat jij zelf toch ook even moet 'oefenen' met Dean naar de oppas/oma te brengen, dat je kan wennen dat hij niet bij jou is. Over een paar weken moet je weer werken en zul je er toch aan moeten geloven...
Ja, de Friese Opa en Oma, voor mij nu al zo normaal dat ik er niet eens over nadacht... Ik zie er wel tegen op hoor, hij is zo onrustig in de nacht, en wil alleen bij mij slapen, niet eens bij mijn man, ik hoop echt dat hij wel slaapt!
@Adriana85: ja het was echt gewoon stress dat ik hem weg moest brengen. Want smiddags was alles weer goed met mij haha. Nu hebben we voor morgen afgesproken. Is dan wat korter, want de film draaid dan op andere tijden. Dus is het gelukkig wat minder lang dat ik hem niet zie Mijn ouders hebben er iig zin in, alle spullen stonden al klaar haha. @Mopje: owww wat geweldig van het brood zeg! hihi lijkt mij geweldig als Deantje dat ook gaat eten. Maar daar moet ik nog even mee wachten haha. Maar Hidde is 6 weken te vroeg geboren als ik het goed begrijp?
@melovekane, hoe is het gegaan met het papje? Probeer morgen te genieten van je avondje uit! Ik heb er gelukkig niet zo'n last van om F naar mijn ouders te brengen. Ik denk altijd maar zo: ze hebben zelf vier kinderen, een aantal achterkleinkinderen en diverse oppaskindjes gehad, voor die van mij zullen ze ook wel heel goed zorgen!!
@melovekane: ja Hidde kwam opeens begin januari terwijl we hem pas half februari verwachten Maar het ging gelukkig snel goed met hem. Het was wel een heel klein mannetje, 2320 gram... Dat heeft hij heel goed ingehaald! Ik hoop dat Hidde's logeerpartijtje doorgaat zaterdag, hij was zo onrustig afgelopen avonden en nachten, wilde alleen bij mij slapen. Het ergste is dat hij eenkennig gaat worden. Zonet weer, huilen bij papa en bij mij meteen stil Ergens voelt dat fijn voor mij, ik heb altijd het gevoel gehad dat hij mij de eerste weken niet echt nodig had, de verpleegsters zorgden ook voor hem... Maar nu ben ik toch wel heel belangrijk in zijn leventje Als hij vannacht en morgennacht weer niet slaapt zonder mij, stellen we het uit logeren nog even uit. Brood helpt trouwens ook super voor het poepen, al weer een paar dagen 2x per dag!
Mopje: supermooie beha! Ik heb een tijdje terug de Taupe beha van mammae laten komen maar helaas paste die niet Ik heb een hele moeilijke maat (70H) en die van mammae paste net niet... Op dit moment ben ik op zoek naar een strapless bh (ook voor de bruiloft van mijn broer , heb een strapless jurk). Dat is ook een groot drama, ik word elke keer weer teleurgesteld. Maar de aanhouder wint he. Vervelend dat Hidde eenkennig wordt. Aan de ene kant fijn dat hij alleen mama wil maar als je dan écht een keertje weg moet is het des te erg dat je hem huilend moet achterlaten. Fijn dat het met het brood goed gaat!
Hallo meiden! Kom ik ook weer s aanwaaien! Pfff, druk met 2 van die bengeltjes! Daarbij ook zo een druk programma gehad. Heb wel bijgelezen overigens! @Andrea, hier ook een flinkerd! 8,5 kg en 67 cm.. ons spekkie, hihi @Mopje, ook hier van de week voor t eerst een korstje gegeven! Geweldig om te zien he! Wat ik me afvroeg, vervang je ook al een gedeelte van de fles? Ik ben een beetje opzoek naar een nieuw schema. X eet namelijk zo wel een hele (gestoofde) peer of zo op, hij vind fruit echt heerlijk! word ook echt boos als t op is. Een papgever ben ik niet echt eigenlijk, ook hier mocht ik langzaamaan met brood beginnen. Dus nu moet ik s gaan kijken hoe ik dat ga aanpakken! Ik maak het fruit en avondeten overigens klaar in de babycook, heb ik bij R ook gedaan in t begin, hoe doen jullie dat met peer, meloen enz?
Hier heeft ze vandaag een rijstewafelthe gehad, at ze echt heel goed! Ze zat echt te smullen! Zie foto voor het bewijs
@Pumbaa: haha nou de papje was van een bordje niet zo'n succes... Had 100ml met 3 scheppen rijstebloem op een bordje gedaan. En dat duurde te lang dus hij ging huilen. Dus heb alles maar in de fles gedaan. Morgen ga ik het andersom doen: eerst 100ml flesje geven en dan zijn papje... kijken hoe dat gaat. @Mopje: Zo wow dat is best vroeg! maar hij doet het nu goed als ik dat allemaal zo lees Oja eenkennigheid heeft Dean pas even gehad.. erg vervelend. vandaag al weer wat beter met Hidde? gaat de logeerpartij nog door. @bijvoeden: ben druk bezig met hem vanalles te laten proeven. Hij heeft nu wortelen, bloemkool, spercibonen, brocolli, appel en banaan. Ene vind hij lekker, vooral appel!!! en andere dingen echt super ranzig. zooo mooi welke gezichten hij trekt! @samen weg: ben gisteren dan eindelijk met mn man even weggeweest. Hebben een biosje gepakt en ff naar de film gegaan. Is goed gegaan hoor.. heb het soms wel moeilijk gehad, maarhet was heel gezellig en gewoon nodig!
We blijven toch lekker thuis vandaag. Hidde slaapt nog steeds niet goed, al gaat het in de avond wat beter. Maar hij kan 's nachts makkelijk een uur wakker liggen, niet echt huilen maar wel jengelen en wil alleen slapen als hij tegen me aan ligt! Gelukkig heeft manlief vakantie! Officieel nog dienst dit weekend maar het lijkt rustig. En dan 3 weken niks... @andrea: lieve foto! Hier ook een rijstwafel fan @babyliciouss: ik geef nog bv, dus Hidde mag drinken wat hij wil. Scheelt weer wat rekenwerk enzo... Ik geef fruit rauw, het liefst in stukjes, zoals vanochtend mango in reepjes, of halve pruimen, vindt hij heerlijk. Soms ook gepureerd, zoals bosbessen met banaan gisteren. Groente gekookt en stukjes of gepureerd, erwten met courgette was een succes deze week. @adriana: de BH paste niet goed Van voren zat er een groot gat tussen BH en borstbeen zeg maar. Nu gemaild of ik een andere kan krijgen, want dit was de grootste maat van de rode... wel balen! @melovekane: leuke film gezien?
Ook ik ben al een poosje niet geweest, heb net wel even lekker alles bij gelezen. @ Mopje, jammer dat de BH niet past, zag er wel echt super mooi uit. Kan me voorstellen dat je liever thuis blijft als Hidde zonder jou niet goed slaapt. @ Melovekane, hoe ging het als je eerst de fles gaf, pakte Dean de pap nu wel goed? @ Andrea, wat enorm schattig ze geniet er echt van zo te zien. Werd de wafel zacht als ze het in haar mond stopte? @ Babyliscious, hier doe ik het fruit gewoon rauw, lekker pureren en smikkelen maar. De groente kook ik natuurlijk wel. Heb nu kleine porties wortel en porties sperziebonen in de diepvries liggen. Inmiddels zijn we al een paar weken bezig om Liam fruit en groente te geven. Hij krijgt nu 1x per dag of groente of fruit. Hij heeft nu peer, banaan, wortel en sperziebonen gehad. Vooral peer is hij echt gek op. Ik vond het wel grappig dat hij mijn zelf gemaakte wortel veel lekkerder vond dan die uit het potje. Inmiddels is Liam eigenlijk zijn hele ritme aan het omgooien, hij maakt ineens lange middagslaapjes. Gisteren heb ik hem uiteindelijk om half 8 maar wakker gemaakt voor zijn voeding en voor de groente. Hij was alleen zo moe, heb het kunnen rekken tot kwart voor 9. Toen moest hij echt wel naar bed, heeft hij vervolgens geslapen tot kwart over 2. Even lekker bij mij gedronken en toen geslapen tot kwart over 5. Normaal komt hij dan wel iets later. Heb hem een snelle voeding gegeven en toen in zijn bedje geslapen/gespeeld tot kwart over 8. Toen wou meneertje er toch wel echt uit. Liam kon altijd wel ruim 1,5/2 uur wakker blijven na zijn slaapje maar dat is sinds 1,5/2 weken helemaal veranderd. Met een uurtje begint hij alweer fanatiek in zijn oogjes te wrijven en hij ligt sowieso altijd na 1,5 uur zeker wel weer in bed. Even kijken hoe het zich allemaal verder ontwikkeld.
@Taliada: wafeltje werd idd zacht na wat sabbelen! Vandaag een broodkorst gegeven en die at ze ook zo op, grappig hoe goed ze dat kan zonder tanden Ze vindt echt alles lekker, geloof ik. Gisteren had ze groene asperges en ze zat echt vanaf de eerste hap te smikkelen! Vanavond spinazie (ze eet qua groentes gewoon met ons mee, alleen geen zout/kruiden/etc, erg handig!) Ook super fijn dat ze er echt heel goed op reageert, ze heeft geen krampjes gekregen nog, raakt nergens verstopt van (laatst had ze driekwart banaan op, geen enkel probleem!).
Mopje: jammer van je bh. Kunnen jullie je een beetje vermaken in je vakantie? Lkker met zn drietjes, lijkt me heerlijk Andrea: leuke foto, en wat een spekarmpjes zeg! Fijn dat het zo goed gaat met eten. Babyliciouss: waarom ben je op zoek naar een nieuw schema? Iets dat goed gaat moet je niet veranderen toch? Fruit-/groentehapjes: Wij geven fruit (meloen, appel, banaan) gewoon geprakt, niet gekookt ofzo. Groente koken we eerst voor onszelf en dan pakken we een klein beetje eruit voor Siem, dit krijgt hij dan ook geprakt. Het wil nog steeds niet echt lukken met die hapjes. Meloen vindt hij wel lekker maar hij duwt echt steeds alles terug uit zn mondje met zijn tong. Doen of deden jullie kids dat ook? Het lukt uiteindelijk wel met veel pijn en moeite en heel veel geduld om hem 3 hapjes te laten eten maar echt soepeltjes gaat het dus nog niet. Het moment dat hij slikt maakt hij ook braakbewegingen, terwijl ik toch echt goed gepureerd heb. Moet ik me nu zorgen maken want volgende week is hij 6 maanden en dan MOET hij.... Oja, de kinderwagenbak is nu definitief verhuisd naar zolder... Ik zet Siem nu in het 'buggy-gedeelte' (of hoe noem je dat) met zijn gezicht naar mij toe. Dan kan ik hem goed in de gaten houden dat hij niet scheef zakt of in de zon zit.
Adriana: hoezo moet hij per se eten? In het begin gaat het juist om proeven, niets moet nog. Hier vindt ze het wel aanzienlijk leuker als ze eten zelf kan pakken en in haar mond kan doen, bij banaan, aardappel en wortel werkt dat heel goed. Voeren met een lepeltje is ze ook snel klaar mee. En als ze na 1 hap genoeg heeft? Prima, dan is het klaar en probeer ik het later nog eens.