Adriana Ze MOETEN nog niets he. Het is een process dat ze moeten leren. Het is een hele andere manier van slikken en dat moeten ze leren. Hier gaat het supergoed met de hapjes. Vorige week was het telkens een paar hapjes en gisteren heeft ze al een heel potje van 4maanden op. Benieuwd of het zo goed blijft gaan....
Hier heeft ze vandaag een hele appel gegeten, ik had 'm wel gepureerd, anders was 't echt te hard. 's Avonds een paar hapjes wortel en aardappel, maar echt niet veel. Straks, rond een uur of 21, krijgt ze nog een flesje met rijstebloem Met broodkorst en pap met gluten ben ik gestopt, nadat ze dat had gehad, werd ze ineens hyperactief (echt de hele dag druk, bijna aan het stuuteren, ze heeft toen 2x 30 minuten geslapen...) en kreeg ze overal kleine bultjes. Rijstewafeltjes gaan wel heel goed
@andrea: wat gek van dat drukke na het brood! En die bultjes lijken mij niet goed... Hier werkt brood heel goed op de stoelgang, en hij vindt het echt heerlijk. Ik zal als ik straks achter de pc zit eens een foto er van posten (zit nu op de iPad) Slapen is hier nog steeds drama... Gisteravond weer mis, veel huilen en niet willen slapen. Wel sinds een week ofzo van 2 tot 5 in zijn eigen bedje (op onze kamer) geslapen. Beetje vooruitgang dus. Maar overdag wil hij alleen in ons bed slapen. Ik heb nu vakantie, maar ik hoop dat deze fase weer over gaat... Ik ben begonnen met pap (van bv) in de ochtend, brood is erg droog en dan drinkt hij niks meer. Smullen!
@Broodkorst, X hamstert dat gelijk, hij verzamelt kleine stukjes in zn wangetje.. hihi, dat is nou ook weer niet de bedoeling! Hoe gaat dat bij jullie kindjes? Kauwen ze er ook al goed op?
Charlie mag nog geen brood Fruit gaat wel supergoed! Binnenkort ook met groenten starten. Blijkbaar hadden ze haar vandaag "per ongeluk" boontjes gegeven (had nog niet aangegeven dat ze ook groente mocht), maar dat scheen niet goed te bevallen Pap wil ze niet echt. Soms. Ik ga kijken of ze de vanille rijstebloem wel wil. Verder drinkt ze haar flessen nog steeds erg lastig. Ze drinkt haar flessen van 150+5 niet leeg, dus drinkt zo'n 600ml per 24 uur. We maken haar nog steeds wakker voor een flesje om 23:00 Voor de rest is ze een tevreden klein ukje die veel lacht en lekker met haar voetjes speelt Hoe gaat het met jullie baby's?
Hier kauwt ze echt, heel grappig om te zien! En knap ook hoe ze dingen echt fijn krijgt zonder tanden en kiezen, maar die kaakjes zijn best krachtig en hard, kan ze lekker mee malen Hier is ze al een tijdje bezig om vooruit te komen op handen en knieen, maar het lukt nog niet; ze gaat telkens achteruit Dus veel frustraties 's Ochtends zit ze in bed altijd op handen en knieen lachend heen en weer te wiebelen, ziet er echt mal uit. Verder is ze weer bezig met stemoefeningen; ze verheft haar stem enorm, wederom vooral 's ochtends, dus dan worden we lekker gewekt door harde 'HEEEEEUUUU! HEEEEUUUU!''s
Wow, nu al op handen en knieen? Janna is er vlot bij! Leuk zeg! Onze oudste deed dit wiebelen pas met 8,5 maand En inderdaad met de grootst mogelijke glimlach!
Hier ook al een uk die af en toe op zn knietjes zit! De afgelopen dagen zie ik wel dat X ook geregeld zit te wiebelen, hihi Pffff... wat een warmte he! Gisteren 32, morgen alweer 30.. en dan nog maar niet gepraat over wat ons as zondag te wachten staat! Ik vind het wel lekker als het fijn weer is, maar X word er toch wel een beetje huilerig van, van die warmte! 25 graden vind ik nu toch wel meer dan genoeg!
Warm he? Morgen nog weer warmer, gelukkig hebben we vakantie! Zaterdag bruiloft van mijn broer, pffff, midden in A'dam. Ik heb wel een lekker luchtige jurk Ik heb gelukkig nog een goede BH gevonden. Hidde trekt wel soms zijn kontje omhoog als hij op zijn buikje ligt, maar is meestal met andere dingen bezig, zoals naar zijn rug terug draaien en ons dan met een grijns aankijken zo van: zagen jullie dat Gisteren weer een "goede" nacht, tot 3 uur in zijn bedje geslapen De foto die ik nog zou posten:
pfff idd wat een warmte!!! Heb vandaag nog niet veel uitgevoerd haha. ja vanochtend vroeg toen was het nog te doen! Hier met een nieuw schema begonnen. Hij deed het de laatste weken niet fijn op zijn oude schema. Werd snel wakker, onrustig.. Dus hebben nu echt fruit en groente in het schema zitten en ik moet zeggen hij doet het goed. Ons schema: 6.30: fles 180/6 (half 8 naar bed) 9.00: fruit (banaan of appel vind hij heerlijk (half 11 naar bed)) 12.00: fles 180/6 ( 13uur naar bed) 16.00: fles 180/6 rond 17 a 18 uur wat groente. Dan al redelijk snel naar bed 20.00uur: fles 210/7 met rijstebloem. Wat vinden jullie er van? Maandag moet ik weer naar het CB. Benieuwd hoeveel hij gegroeid is en wat ze over de voeding zeggen. Afgelopen tijd niet veel geschreven hier, alleen maar mee gelezen. Wel grappig om te lezen wat jullie kleintjes al doen. Merk je toch dat mijne hier wel de jongste is. Hij wil momenteel alleen maar met zijn hoofdje omhoog en zitten! Probeerd hij dan haha. van de week ff in de kinderstoel gezet. Hij vodn het geweldig!! maar ik vind hem er nog te klein voor! Zal morgen even op iedereen antwoorden!
Ff meegelezen maar heb het zo druk gehad!! Vrijdag overleg gehad met het CB omdat F haar flessen steeds slechter ging drinken. Op advies van hun al begonnen met brood! Ze vind het echt heerlijk. Met een half uurtje had ze de boterham helemaal op en dan hebben we het al tegen gehouden anders had ze er maar een kwartiertje over gedaan denk ik! Dus weer een fles eraf en weer een vechtmoment minder voor ons, heerlijk!! Terwijl ze zo snel gaat met de voeding heeft ze nog geen tandjes, die laten nog even op zich wachten denk ik zo, en dat terwijl ze al een maand lang heel veel kwijlt en overal op bijt. Ach ja ze komen vanzelf wel denk ik zo!!
Wat leuk dat ze zo gek is op brood!!! geweldig! Maar jammer dat ze de fles niet meer zo goed pakt. krijgt ze toch genoeg binnen!
Hier een super weekend gegad. Zaterdag hadden we de bruiloft van mijn schoonzus, mijn zus zou op Janna gaan passen. Vrijdag kwam mijn zus hier aan samen met mijn nichtje van vijf, super gezellig! zaterdag overdag heeft ze even op Janna gepast; ging perfect! Ze heeft lekker gedronken, gegeten, zelfs geslapen, en verder veel gelachen en lekker gespeeld. Daarna ging Janna met ons mee naar de receptie/borrel; veeeel mensen die allemaal naar haar kwamen koekeloeren, soms was het even te druk, maar dan deed ik een hydrofiel voor de buggy zodat ze even niets kon zien, en hoppa, dat ging perfect. Ook weer lachen en kletsen naar oudooms en -tantes etc, heel fijn! Daarna brachten we haar voor de avond weer naar mijn zus en ook dat ging gewoon heel goed! Ze wilde niet in bed slapen, maar wel in de kinderwagen, nou, prima! Mijn zus heeft 's avonds gewoon lekker zitten lezen Haar dochter lag om 18.30 al in bed! Ook eet/drink ik sinds vrijdag weer producten met melk, ei en soja; tot nu toe echt nog niks aan Janna gemerkt, ze was vandaag ook weer heel vrolijk en tevreden. Ze slaapt nu wel bij mij in bed, maar dat is vooral omdat ik dat zo gezellig vind En ze slaapt bij me zo 6 uur achter elkaar, soms 8... In haar eigen bed maximaal 4 uur. mja, misschien verwen ik haar zo wel, maar mezelf net zo goed
Vandaag de halve verjaardag van Siem, man wat gaat het snel! Hij eet nu elke dag een half potje olvarit fruit (4m+) en dat vindt hij heerlijk! Dan doet hij echt al goed zn mondje open om te happen. Maar als we iets vers willen geven lukt het nog niet jammergenoeg. Ik vraag me af hoe dat kan komen. Melovekane: het schema ziet er netjes uit qua eten/drinken, alleen vind ik dat hij wel veel slaapjes heeft. Ik zou persoonlijk iets later de dag beginnen en dan 1 slaapje minder per dag. Hoe was het op het CB? Pumbaa: op hoeveel flessen zit F nu dan? En tandjes, ik denk al twee maanden dat ze eraan komen maar tot nu toe nog steeds niks.. Ach ja ze komen wel als ze komen. Andrea: Wat fijn dat Janna zo braaf is geweest. Dan heb je zelf ook een goed gevoel als je oppas het rustig heeft gehad Mopje: Ook een bruiloft van je broer? Toch niet toevallig dezelfde als Andrea ;p Ook mijn broer gaat binnenkort trouwen (12 oktober). Babyproject: 600ml is niet echt veel. Ik zou haar zeker ook wakker maken om 23.00. 's Ochtends vind ik Siem meestal op zn buikje in bed, voetjes bij het hoofdeinde en zn lekkere kontje omhoog Dan heeft hij ook echt rode knietjes hihi. Kruipen doet/wil hij nog niet. En kletsen doet hij ook veel, dat gaat dan zo: dei dei dei dei dei dei dei dei................... Zo grappig!
@adriana, de tijd vliegt inderdaad voorbij, gefeliciteerd met de halve verjaardag van Siem! Wat een hoop bruiloften hier zeg. Het is echt de tijd van het jaar nu! F haar schema is ongeveer: 7.30- 180/6 met pap 6 maanden 10.00 half fruitpotje 6 maanden 12.30 halve boterham eventueel 120/4 flesje 16.30 groente 6 maanden 19.30 180/6 met drie scheppen nutriton Tussendoor krijgt ze eventueel een rijstewafel of een soepstengel en diksap te drinken. Over het algemeen pakt ze de eerste fles goed. Van de tweede wil ze een paar slokken. En de derde is een half uur een gevecht en dan heb ik er als ik geluk heb een 120cc inzitten! Morgen CB. Wil ik het er toch wel even goed over hebben. Word er vrij onzeker van. Misschien dat ik de regeltjes ook een beetje moet laten varen maar dat kan ik niet zo goed.
De bruiloft van mijn broer was super leuk! En nee, niet dezelfde bruiloft als andrea Hidde was bij in goede handen bij Pake en Beppe (opa en oma) en wij lekker naar amsterdam. Bloedje heet natuurlijk, ik een lekker zomerjurkje. De bruid ook een pittig kort jurkje, wel wit, heel leuk. Alles was dichtbij en ik kon 2x terug naar het hotel om te kolven. Zondagochtend na een te korte nacht slaap terug naar huis, zo blij om Hidde weer te zien! Hidde slaapt ook weer beter, al weer 4 nachten weinig wakker en maar 1x drinken. Gisteravond wel warm... Nu zijn we een weekje bij mijn ouders "op vakantie". Lekker niks doen, manlief ligt ook nog lekker op bed. Morgen met Hidde naar de dierentuin. @adriana: Siem alweer een half jaar, wat gaat dat snel hè? Wat grappig dat hij zo wakker wordt, Hidde wil nog niet draaien, wel altijd op zijn zij, maar dan houdt het op. @andrea: wat leuk dat Janna ook mee was met de bruiloft. Dat kon bij ons echt niet, een baby meezeulen hartje Amsterdam met 30 graden... Zaterdag gaan we wel met hem naar mijn broer, even nagenieten. Ik moet zeggen dat ik Hidde nu ook weer mis nu hij in zijn eigen bedje slaapt, maar deze week bij mijn ouders is er niet veel keus, we hebben maar een klein 2 persoonsbed daar, een baby erbij wordt dat een beetje veel! Ik kan jullie niet helpen met de schema's, daar heb ik weinig verstand van, het grote voordeel van bv dat je schema nodig hebt! Ben ik ook veel te chaotisch voor
Hier was het 34 graden zaterdag, Janna hield dat prima vol Ze drink wat vaker dan normaal, maar verder was het echt geen probleem.
Vandaag naar het CB geweest. Ze waren helemaal tevreden. Nu naar de diëtist om te kijken of F tegen 'gewone' melk kan. Kijken of ze als ze geen pepti meer krijgt de melk wel wil drinken aangezien de pepti blijkbaar nogal vies is. Het zou ook kunnen dat ze de melk niet wil omdat haar lichaam gewoonweg geen melk accepteert, daarin keek ze naar mij, aangezien ik ook niet graag melk drink en ik daar eigenlijk geen rede voor kan vinden. Gisterenavond gingen we naar bed en toen hoorde we F toch wel raar doen, een beetje raspend keelpijn hoestje had ze. Normaal word ze ook niet wakker als we naar boven komen maar deze ronde wel. Ik ben naar haar toegegaan en vond toch wel dat ze warm aanvoelde. Getempt en toen bleek ze inderdaad koorts te hebben, haar dus een zetpil gegeven. Vanmorgen ging het weer helemaal goed, tot 15.30 toen begon ze weer flink te huilen, dus getempt en ze had weer koorts. Weer een zetpil gegeven maar ze bleef huilerig. Ze wilde alleen maar bij mama zitten, kreeg er helemaal geen drinken in. Heb haar om 20u de fles gegeven die ze toen wel wilde. Ze poepte nog flink en nu ligt ze redelijk rustig te slapen. Vraag me nu wel af, zullen het de beroemde tandjes zijn of zal ze toch wat keelpijn hebben aangezien mijn vriend ook keelpijn heeft. Spannend, ga nu maar extra haar mondje in de gaten houden, wil natuurlijk wel meteen zien als haar tandje er zit! Herkennen jullie dit (diegene waar de kleintjes al tandjes van hebben) Moest het even kwijt hoor, ze is mijn eerste en ik snap er af en toe echt helemaal niks van (erg he) Vergeet er bij te zetten dat ik eigenlijk niet zo goedgeefs ben met pijnstillers maar dat dit gaat op advies van het CB, F haar nichtje heeft last van koortsstuipen en dit blijkt dan vaker in de familie voor te komen met het gevolg dat ze adviseren om bij de 38,5 een paracetamol te geven.
@Pumbaaa, X heeft nu 2 tandjes en heb er qua koorts in ieder geval niks van gemerkt. Bij R overigens ook niet toen hij zn tandjes kreeg. Wel was X wat huilerig/hangerig, had ook af en toe echt een 'pijn'huiltje.. En soms merk je het ook aan de zure luiers. Koorts, ik geef boven de 38,5 ook meestal een zetpilletje. Vaak voelen de kids zich dan toch iets beter.
Pfff... hier heeft X volgens mij last van zn 26 weken sprongetje.. er is niet echt iets met hem aan te vandaag, gisteren ook al niet trouwens! Jeetje, haha