Hier is de sprong volgens mij echt genomen nu, ze doet sinds gisteren ineens heel veel nieuwe dingen! Ze kruipt op handen en knieen als een speer de kamer door, de gaat regelmatig op handen en voeten staan, ze probeert te gaan zitten, ze kletst ineens veel meer (echt 'dadadada deideidei tatata!'), ze lacht continu, ze kan zichzelf heel erg goed vermaken met speelgoed (echt alles goed bekijken, ronddraaien, mee rammelen, in knijpen etc), en ze heeft vandaag ook ineens heel goed geslapen overdag (ruim 2 uur! normaal is 45 minuten de max). Ze is wel een tijd vrij aanhankelijk geweest, geen idee hoe lang... week of twee? Kennelijk zat ze toen dus 'in' de sprong. Nu trouwens de zesde dag waarop ik melkproducten eet, en nog steeds geen enkele reactie! Zooo gaaf, misschien is ze wel echt van de kma af nu!
@andrea: gaat goed bij jullie! Wat fijn dat Janna niet reageert op de melkproducten. Ik neem aan dat je wel langer gaat wachten met haar zelf melkprocten geven zoals yoghurt? Ik zit er ook een beetje mee aangezien mijn man en schoonmoeder KMA hebben. Manlief is er soort van overheen gegroeid, bij hem komt het alleen met stress terug. @sprongetje: ik denk dat wij er uit zijn. Hidde slaapt weer En hij doet ook meer, alerter en veel gerichter speelgoed pakken. Ook strekt hij een beetje zijn armpjes uit als hij naar iemand toe wil, zo lief! Volgens mij zit hij wel in een groeispurt, want hij eet echt zoveel: 7.00 bv 7:30 bordje bambix van 100cc bv en 4 scheppen bambix 7:40 boterham (boos toen de bambix op was) 9:00 bv 10:15 3/4 banaan 12:30 bv 12:45 boterham 15:00 bv 17:15 bv 18:00 broccoli en aardappel 18:45 bv 19:30 bv en viel toen in slaap... Dit is dus niet echt normaal, ook 6x gepoept vandaag...
Wow mopje, hoe kom jij nog aan jezelf toe??? Hij eet/drinkt indd wel erg veel! Heeft hij vandaag ook al zoveel gegeten? Andrea, wat een goed nieuws, hopelijk heeft ze geen last meer van de kma! En wat leuk dat Janna nu weer een 'sprongetje' verder is. Wat gaat het allemaal snel he. Pumbaa: hoe is het nu met F? Ben je langs de HA geweest?Als de koorts langer dan 24 uur aanhoudt zou ik toch even langsgaan. En, onzeker zijn we allemaal hoor, dat hoort erbij! Het zou allemaal wat makkelijker zijn als onze baby's gewoon konden zeggen wat er is. Babyliciouss, hopelijk is bij X de sprong ook snel voorbij! Gisteren weer naar het CB geweest. Siem was 67,3 cm en 7036 gram. Mooi gewicht/lengte dus. We proberen nu gewoon 3x per dag iets te eten te geven. 's Ochtends fruit, 's middags als ik een boterham eet geef ik hem een korstje, en 's avonds eet hij mee met de pot of een potje olvarit (blegh wat is dat vies!) als wij 'ongezond' eten. Het gaat nog niet zoals ik het zou willen maar ik zet door en ik ga ervoor dat hi jmet 8 maanden ook stukjes kan eten en dat hij er lekker van geniet! Straks weer op kraambezoek bij mn nichtje. Dan zit mijn 'weekend' er straks weer op want ik moet dan 3 dagen werken. En hopelijk zaterdag met Siem in de draaimolen!!!
Hier at ze al een tijdje 'slecht' (eerst makkelijk een halve banaan of een hele appel, nu nog geen hapje, alleen rijstewafeltjes...), dus ik wilde eens een echt glad papje proberen... Nou, potje Olvarit sperzieboontjes van 125 gr at ze echt zo op! Dus ik ga eens proberen de papjes zelf zo glad te krijgen Misschien beetje moedermelk erdoor en dan heeeel fijn maken met de staafmixer... Eens experimenteren!
@Mopje; zo he, wat een bouwvakkertje Hier probeer ik een beetje dit schema aan te houden: 8u: borstvoeding en daarna klein beetje pap (50cc bv met bambix ontbijtpap), 11u: fruit, daarna bv 14u: broodkorst of rijstewafel, daarna bv 17u: groente, daarna bv 20u: papfles (100cc bv met rijstebloem), daarna bv Met de gladde papjes lijkt het wel heel goed te gaan (vanavond banaan met beetje bv gepureerd, at ze ook moeiteloos), dus fijn Ben ook benieuwd of ze door dit schemaatje wat beter gaat slapen overdag! Ik ga iig proberen haar na 11 u en 17 u in bed te leggen, de bv geef ik dan boven op haar kamertje. Ik vind het echt fijn dat ze wat meer maaltijdjes gaat eten, geeft meer ritme aan de dag!
Vandaag weer wat normaler... We zijn logeren bij mijn ouders deze week, dus gelukkig zijn alleen de bv momentjes voor mij en heb ik veel hulp met de andere hapjes @adriana: Siem groeit goed! Nog niet zo'n spekkie als Hidde met z'n bijna 8.5 kilo Tip als je geen potjes wilt geven op en ongezonde dag, dag 1 iets meer maken en dag 2 opwarmen. Dat doe ik nu ook heel vaak. Lekker makkelijk en wij kunnen dan weer iets eten dat Hidde niet mag. @andrea: Ik vind het ritme ook fijn. Al was dat vandaag bijvoorbeeld weer in de war. Soms slaapt hij 's ochtends een beetje gek en dan is het de rest van de dag pet. Hij snapt wel heel goed dat slabbertje=eten. En schreeuwen als het brood niet snel genoeg komt! Krijgt ze 's nachts ook nog bv? Hidde tankt dan echt bij omdat zijn drinkmomenten overdag en super kort zijn, de rest van de wereld is dan interessanter. Geven jullie ook al water/thee/sap? Hidde snapt drinkbekers nog niet echt. Direct uit een bekertje vindt hij leuk, maar het wordt een kliederboel! Niet erg met 30 graden, maar nu worden zijn kleertjes helemaal nat. Toch maar de drinkbekers weer proberen.
Ik meld me ook weer een keertje Hier erg druk met de kinderen. Jaƫlian vind 's nachts slapen nog steeds voor "watjes" en doet daar regelmatig dus niet aan Hij gaat meestal rond 19.00 naar bed, slaapt tot een uurtje of 01.00 en is dan wakker, en gaat liggen spoken. Overdag slaapt hij ongeveer 45 minuten achter elkaar en vind het dan wel weer genoeg. Hij heeft ondertussen 2 tandjes, en doet verwoede pogingen om te kruipen, maar tot zijn grote frustratie lukt hem dat niet; Hij gaat keurig op zij knietjes liggen, billen omhoog, maar vergeet even dat hij ook op zijn handen moet steunen en hoofd omhoog moet doen. Hij brabbelt alle kanten op, en "praat" ook terug als je geluidjes maakt. Sinds hij kan rollen (was met 4 maanden en 1 dag) slaapt hij op zijn buik. Afgelopen dinsdag weer naar de HA gegaan wederom voor controle voor zijn medicatie die niet aanslaat voor zijn benauwdheid. Nu een puffer met een slijm oplosser gekregen, en over 2 weken weer terug. Blijft hij zo, dan naar de KA toe. Ook dinsdag bij het CB geweest, en mijn lieve vriendje is nu 70 cm en 8950 gr. Mijn eigen lieve bollie!!!! Zowel met lengte als gewicht boven de +1 lijn. Schema: Hebben we niet. Hij krijgt ongeveer 4 flessen op een dag met fruit, groenten, en tussendoortjes. Brood zijn we ook mee begonnen. Hij kauwt super goed, maar vind het moeilijk om het door te slikken: Hij spuugt het weer uit, om het vervolgens weer te proberen. Ons "schema" ziet er zo uit: * Fles 180+6+4 scheppen bambixpap * 6/8 maanden potje fruit * Fles 180+6 * Tussendoortje (crackkot, rijstwafel) of oefen met brood * Fles 180+6 * Avond eten: Half potje 6/8 maanden en een yoghurt als toetje * Fles 180+6 Niet alle flessen gaan leeg overigens. Behalve de ochtendfles. Daar stort hij zich helemaal op.
Nu ik het brood van F 'week' in de melk gaat het helemaal goed. De eerste boterham deed ze heel goed, de tweede dag verslikte ze zich steeds. Vond het doodeng. CB zei dat het kwam omdat de kauwgene er pas komen met de zeven maanden, dat ik har nu dus een beetje moest helpen. Vandaag is het overdag goed gegaan met F vanochtend was het ellende. Om 5.30 was ze wakker en helemaal overstuur. Zolang ik er was dan wa het goed, liep ik weg dan was het huilen. Uiteindelijk in bed genomen en haar fles vast gegeven, toen heeft ze nog een uurtje geslapen. Ze had denk ik toch honger en tja dat huiltje heb ik van haar nog nooit gehoord dus herkende het niet! Ze heeft nu ook geen koorts meer dus ze zal er wel doorheen zijn. Overigens nog steeds geen tandje te bekennen!! Wat groeien de kleintjes bij jullie allemaal toch goed. Was al trots op F haar 6910 gr maar ze is maar licht tegenover de meeste hier. Wel leuk te lezen dat ze allemaal steeds meer gaan doen, en hoe verschillend de ontwikkeling is!!
Weet iemand waarom babyproject niet meer actief is? Gisteren zag ik haar nog regelmatig online en posten, en vandaag zag ik dat haar status is veranderd en ze niet meer actief is.
Zooo ik kom ook weer eens kijken Ben een midweekje weg geweest. Heerlijk! had ik van mijn mannetje gekregen. Zijn met zn 3en naar Landal Heideheuvel geweest. lekker gezwommen, gewandeld en gechilled hihi! Hier gaat morgen het normale leven weer beginnen! Moet morgen weer naar school. Werk nu nog maar 2 daagjes maandag en vrijdag. Maandag past mijn man dan op en vrijdag mijn moeder. Ben wel weer benieuwd hoe het gaat. Morgen gelukkig alleen vergaderen maar vrijdag echt weer les geven. Dean gaat het goed mee. Eet lekker, vind fruit heerlijk! Het nieuwe schema loopt goed. Slapen gaat goed. Hij slaapt ene dag best veel en de andere dag weer minder. Bij het CB was alles goed, hij was weer wat aangekomen. Mocht als ij 6 maanden was ook echt aardappelen,groente en vlees gaan geven. Maar ja wacht ik nog ff mee want hij zit net in dit schema en dit loopt nu goed. Dus wil dat langzaam weer gaan afbouwen. Best wel grappig. Mijn kindje is hiet natuurlijk het jongste en daar zie je echt dat hij nog minder ontwikkeld is dan jullie kindjes! Maar het is wel mooi om te zien wat hij allemaal gaat proberen enzo. Nou ik ga vandaag nog maar even lekker genieten van mijn dagje!!!
Wij zijn ook weer terug van het weekje vakantie bij mijn ouders. Heerlijk weer gehad! Gisteren nog via amsterdam terug gereden. Mijn broer en zijn vrouw (wat klinkt dat leuk!) hadden Hidde al een tijdje niet gezien en hebben genoten van het mannetje. Zijn slapen was een weekje "goed" maar gaat nu weer de verkeerde kant op. In de avond, rond 10 uur, is hij super onrustig, huilen in zijn slaap, draaien met zijn hoofdje, echt zielig. Gelukkig slaapt hij wel weer in zijn bedje, al vond ik het ook wel gezellig met hem in bed @ontwikkelingen: wat gaat het allemaal snel! Ik las net een post over wat baby's van 7 maanden allemaal kunnen... Nou dan moet Hidde nog even oefenen. Draaien van buik naar rug en flink brabbelen, maar nog echt niet tijgeren of proberen te staan. Zitten gaat een beetje. Gelukkig bedenk ik me dan maar steeds dat hij eigenlijk nog maar 6 maanden en een week oud is @melovekane: klinkt als een fijne vakantie, ook lekker weer gehad zeker? School begint voor mij ook bijna: maandag, donderdag en vrijdag. Gelukkig zijn de eerste weken nog heel rustig en ben ik waarschijnlijk nog meer thuis. @pumbaa: wat gek dat F zo deed. Misschien heeft ze een nachtmerrie gehad? Hier ook nog steeds geen tandjes... @gwen: Hidde vindt slapen ook voor watjes... Ik denk dat onze jongens het wel kunnen vinden met elkaar Wat groeit hij goed! Ik mag over 3 weken weer naar het cb, benieuwd hoeveel hij gegroeid is. Met de hoeveelheden voedsel die hij naar binnen duwt...
@ Pumbaa: Dat is wel een goed idee om brood te weken in melk. Had ik nog niet aan gedacht. Hoe gaat het nu met F? Heb je dat huiltje nog gehoord? @ MeloveKane: Zo te lezen hebben jullie een heerlijk midweekje gehad. Succes vandaag op school. Doe je wel rustig aan? Fijn dat je nieuwe schema zo lekker loopt. @ Mopje: Zullen we ze samen op een slaapkamer leggen? Kunnen wij slapen, en hun spelen/brabbelen Tis mijn eigen Bob de Bouwer. Hij eet als een speer, en vind ook alles lekker. @ All: Gisteren had Jaƫlian zijn 3de fles (180+6) rond 15.00 uur gehad. Tegen 17.30 zijn avond eten (potje) en toetje(yoghurt) en om 18.30 gaf hij aan dat hij naar bed wilden: Prima. Normaal krijg hij dan zijn 4de fles, maar vond het veelte dicht op het eten zitten, dus zonder fles naar bed (hij had zijn bed nog niet aangeraakt en sliep al). Toen begon de twijfel: Wel nog een fles geven of niet? Uiteindelijk tegen 22.30 nog een fles gegeven. Het eerste uur was hij heel onrustig, maar daarna sliep hij wel weer. Wat zouden jullie doen? 3 flessen, of toch een 4de fles?
@Gwenolyn, hier zit X bijna op 3 flessen.. ons schema is nu: 8u Fles180/6 10u Fruit 12u broodkorstje + Fles 180/6 15u rijstewafeltje met wat water uit tuitbeker, voorzover dat al lukt 16.30u middageten, afhankelijk van hoe hij eet, geeft ik nog een klein beetje melk na, maar ik denk dat hij op t einde van de week volledig over is op middag eten en ik dan de yoghurt ga invoeren als toetje 19u Fles 180/6 en dan naar bed @weer heerlijke vakanties achter de rug lees ik! Wij vertrekken as zaterdag voor 2 weekjes naar Italie! Heerlijk, heb er nu al zin in, alleen dat inpakken... daar kijk ik wel tegenop! @Reflux, ik merk wel dat nu X wat meer begint te eten en water tussendoor te drinken krijgt hij weer meer spuugt.. hebben jullie ukkies dat ook? @Tijgeren doet X overigens ook nog niet hoor, hij word de 1e 7 maanden oud. Hij rolt wel alle kanten op en begint achteruit te schuiven. Zitten gaat ook steeds beter in het stoeltje, maar echt los zitten kan hij nog niet. Verder is het een heerlijk ondeugend, ondernemend en bezig mannetje! Hij vind het geweldig om naar R te kijken en samen te spelen! Zo leuk om te zien!!! Zo en nu is het bijna weer boterhammen en flesjes tijd! Ik ga weer ff verder!
Hier zat ze nogal verstopt door al het eten, whoops! Borstvoeding krijgt dus weer even echt voorrang nu Ze had er zelf weinig last van, normaal poepte ze 3x per dag, nu 2 dagen niet... Maar gisteren is het los gekomen gelukkig Verder ben ik niet tevreden met hoe ze overdag slaapt... Ik ga echt proberen haar wat meer te laten slapen, nu is het 2x 45 minuten, en ze is niet ontevreden verder, maar 1,5 uur voor zo'n kleintje is echt weinig... Iemand hier goede slaaptips? Ik probeer al een duidelijke regelmaat toe te passen, duidelijke bedrituelen, maar na 45 minuten is ze gewoon echt wakker... Hmm ja, wat ik wel ga proberen is haar actiever te laten spelen; in de box vermaakt ze zoch wel, maar buiten de box kruipt ze overal naartoe en speelt ze veel actirver. Dus meer buiten de box spelen en ontdekken dan maar!
@Andrea, hier speelt X ook veel op t kleed en met zo'n activiteitenboog, hij ligt bijna niet meer in de box, alleen als ik even naar boven moet of zo. Verder ja, slapen.. hier gaat dat eigenlijk wel redelijk goed, maar ook bij X merk ik dat hij tov R veel minder slaap nodig heeft overdag. Hij slaapt van 11 tot 12 en daarna van 13.30 tot 14.30. Soms nog ff van 17 tot 17.30u, dus wij komen hier uit op 2 tot 2,5u aan slaapjes overdag. Dat is toch wel iets meer dan Janna
Siem sliep vanmiddag van 11.30 (in slaap gevallen tijdens de fles) tot 14.00!! En dan 's ochtends had hij ook al geslapen, zo'n drie kwartier. Nu viel hij weer in slaap tijdens de fles, maar ik moest hem nog verschonen en pyjama aandoen, nu ligt hij te huilen in zn bedje, dat ben ik niet van hem gewend. Ik heb toch het vermoeden dat hij in een sprong zit. En hij zit ook echt verstopt door al het vaste voedsel dat hij nu krijgt. Brood vindt hij trouwens echt lekker, fruit ook wel als het maar heel fijn gepureerd is, groente gaat minder goed. En verder krijgt hij nog steeds vier flessen. Hij laat wel vaker iets staan maar ik wil nog gewoon elke keer 200cc aanbieden en 's avonds 240cc.
En we zijn in de draaimolen geweest Dat vond Siem op het begin wel leuk maar na een tijdje wilde hij er toch uit, er was ook wel veel lawaai en daar kan hij nooit zo goed tegen. Mama vond het wel heel erg leuk Mopje, ik zou me niet al te druk maken over die ontwikkelingen, ze gaan vanzelf omrollen/zitten/kruipen wanneer ze er aan toe zijn. Bij de een gaat het wat sneller dan de ander. Melovekane; hoe was het op school? Leuk, een midweekje met het gezin weg! Andrea; hier ook verstoppingen jammergenoeg. Zelfs met infacol krijg ik het niet los. Zijn poep is ook dikker dan anders. Zn darmen moeten nog even wennen aan het nieuwe eten. Leuke fase die nu komt voor jullie. Wel oppassen met stopcontacten/traphekjes/schoonmaakmiddelen enzo haha. Hier is het huis ook al baby-proof gemaakt. Babyliciouss: hier ook de tuitbeker alvast tevoorschijn gehaald maar nog niet uitgeprobeerd, ik denk morgen eens proberen. Ik lees dat je X yoghurt wilt geven, is dat gewoon 'huis-tuin-en-keuken-yoghurt' of bedoel je dan een bambix-papje of zoiets?
@Adriana, ik bedoel dus huis-tuin en keuken yoghurt Gewoon magere yoghurt, evt met een smaakje.. we hebben het vanmiddag geprobeerd en hij keek wel even zuur in t begin, maar begon er toch lekker van te smullen. Wat dat betreft was het wel een succes! Alleen een beetje jammer van al dat gespuug.. zo zielig! Heb hem vandaag 2x uit zn bedje gevist, helemaal onder. Het speelkleed kan ook weer de was in, ik heb nog wat voor de boeg op vakantie ben ik bang!
Babyliciouss: het lijkt me ook wel erg zuur voor zo'n klein kindje, vandaar dat ik het vroeg Op vakantie gewoon lekker veel hydrofiele doeken meenemen, maar hopelijk heeft X er dan niet zo veel last meer van.