Haaai allemaal, ben ik weer! ja morgen mijn eerste echte lesdag! aaaah ben stik zenuwachtig! Maandag was wel gezellig. Beetje met collegas gesproken en gewoon wat dingen voorbereid. Dus niet heel zwaar. Maar morgen dus echt lesgeven...aaaah! @schema/voedingen. Ons schema: 6.30: fles 180/6 9.00: fruit 12 uur: fles 180/6 16 uur 180/6 tussen 17-18uur groente 20 uur fles 210/7 met 3 scheppen rijstebloem @Miepens: ik zit idd ook rond diezelfde tijd als jou dat het niet altijd lukt met groente en hoe dat goed aan te laten sluiten met de laatste fles enzo @Rollen: dean is nog helemaal niet zo'n fanatieke roller... Hij kan wel van buik naar rug maar doet het niet dagelijks en van rug naar buik kan die nog niet.. doet wel eens pogingen. Tijgeren kan hij ook nog niet echt... ja soms komt hij iets vooruit.. maar het is niet bijzonder @vakantie: oooghhh heerlijk dat er nog mensen op vakakntie gaan! nou fijne vakantie geniet er van!!!
@vakantie: wat lekker om nu nog weg te gaan, mijn 7 weken zitten er alweer bijna op Veel plezier! @laatste "fles": Hidde gaat rond half 7/7 uur in bad en daarna de borst voor de nacht, nu wordt hij wel tussen 11 en 2 ergens wakker voor meer, dus dat het zo "vroeg" is, is niet erg. Hij is wel echt moe om 7 uur, meestal slaapt hij meteen. Heel af en toe niet, en dan komt hij na het badje nog even beneden spelen. @jumpsuits: leuk... Ik zou ze graag als pyama hebben, doe je er dan ook nog een rompertje onder? Hidde is een koukleum, slaapt nu met romper, pyama, dun slaapzakje en dekentje... @melovekane: wat gek op vrijdag eerste les? Of is het vooral introductie van het nieuwe jaar? Jij geeft toch les op het voortgezet onderwijs? @emmarijn: nieuw account? @miepens: hidde geeft heel goed aan wanneer hij genoeg te eten heeft en wanneer hij wil eten! Hij krijgt deels rapley, deels lepeltje en met beide regelt hij het zelf. Maar het is wel een echt goede eter Ben benieuwd wat het cb over 1.5 week zegt. Ik vind het nu vooral belangrijk dat hij smaken leert kennen en leert eten.
Ik heb 2 overall's besteld, van Smafolk, maat 74 wel, ik denk dat ze daar nog wel even in gaat passen. Mijn man schrok wel van de prijs, oeps Hier zal ik ze overdag trouwens ook aan doen, vind het heerlijke pakjes om haar in rond te laten kruipen binnen! Verder ben ik nu echt mijn studie af aan het ronden; cijfer voor scriptie is deze week binnen gekomen... Een 8,5! Ik ben daar zooo blij mee Het was ook echt veel werk, helemaal met Janna er ook bij, maar het is dus gelukt! @slapen: ik geef nu om 20 uur een papflesje, gisteren sliep ze daarna tot 23 uur, weer gevoed en toen sliep ze tot 5 uur. Joepie! Om 5 uur ging ze meteen spelen en 'zingen' in bed, haha, en na een tijdje begon ze ontevreden te roepen, dus weer gevoed en naast mij verder laten slapen. Eerst tot 7 uur, maar ik zag toen dat ze echt nog suf was... na een beetje wiegen sliep ze weer verder... tot 9.30 uur! Gisteren had ze ook een drama-dagje, echt de hele dag boos en ontevreden... dus vannacht moest ze vast even flink bijslapen @slaapzakken: hier past ze niet meer goed in haar huidige slaapzak, maar ik heb er eentje van IKEA liggen die echt nog te groot is bij de armpjes en nek... Maken jullie de openingen dan zelf wat kleiner? En zo ja, hoe?
Ik kom ook nog een keertje kijken op t forum Babyliciouss en miepens: als jullie het nog lezen; fijne vakantie!! Emmarijn: welkom terug (onder een nwe naam). Als Charlie de bijvoeding goed doet kan er vast wel een fles af. Misschien gaat ze er ook wel beter van groeien. Schema: Hier het volgende schema: 7.00 nestlé pyjamapapje 10.00 fruit 11.00 fles 150/5 12.00 brood 15.00 fles 150/5 17.30-18.00 groente 19.00 fles 180/6 Nu wil ik de'fles van 11.00 laten vervallen aangezien hij dan het meest laat staan (die van 15.00 gaat ook niet op). En brood krijgt hij nu 'droog' maar ik wil toch al wat van beleg gaan introduceren, maar eerst boter. Het eten geef ik hem met een lepeltje (ook de pap), zelf kan hij nog niet iets van zijn handje naar zijn mondje brengen. infacol: het helpt wel goed tegen de buikpijn die hij ervan heeft als hij niet kan poepen. Maar inmiddels gaat het een stuk beter want hij is nu wat meer gewend aan het vaste voedsel. En (verdunde) appelsap werkt inderdaad als een tierelier melovekane; hoe was je eerste lesdag? En hoe ging het met Dean bij de oppas?
He meiden, hier ben ik ook weer eens! Wij hebben 4 heerlijke vakantieweken gehad! Eerst een weekje naar een bungalowpark in duitsland en daarna hebben we 3 weken gevaren. We hebben echt heel goed weer gehad en hebben flink wat kilometers gemaakt. Hopelijk hebben jullie ook allemaal een hele fijne vakantie gehad. En zo leuk hoe de oudste met de jongste speelt. Zo lief om dat te zien. Ik heb wel even vluchtig doorgelezen, maar om overal op de te reageren is een beetje te veel van het goede. Ik zag wel dat er wat 'problemen' met de voedingsschema's zijn. Ons schema is momenteel ongeveer alsvolgt: 08.30 fles 180/6 11.00 potje fruit (4mnd) 13.00 fles 180/6 16.30 groente 19.30 fles 180/6 Kortom wij hebben er 1 fles afgehaald omdat ik het schema veeeel te druk vond en ze het toch allemaal niet op kreeg. Verder is ze hier druk met ontwikkelen. Probeert te kruipen, maar rolt op dit moment gewoon ergens naar toe.... Ook heeft ze al 2 tandjes Woensdag moet ik naar het CB. Ben zo benieuwd wat ze nu weegt, ik vind haar namelijk ineens zo gegroeid (lengte)
@jacky: klinkt heerlijk 3 weken varen... Echt uitgerust nu? @adriana: goed dat appelsap zijn werk doet. Heeft Hidde niet meer nodig nu hij brood eet. Zonet zaten we buiten te eten, hij lekker zelf in zijn stoeltje, begint hij toch te kreunen De buren konden meegenieten... @andrea: wat goed van je scriptie! Knap hoor met een kleintje erbij. De vermaak dingen gaan allemaal naar mijn schoonmoeder, geen idee hoe je dat doet Welke pap geef jij? Nog rijstebloem of tarwepap? Ik vind de avondvoeding echt te gezellig om dan een fles te gaan geven, en we hebben het 1 keer geprobeerd, maar hij sliep er niet van door. Gisteren kregen we het nieuws dat mijn nichtje weer zwanger is. Haar zoontje is 3 weken jonger dan Hidde... Super leuk voor ze, maar ik moet er nu nog niet aan denken
Chapeau Andrea!! Goed gedaan hoor een 8,5. Welke studie doe je ook alweer? Mopje: volgens mij werkt de zwaartekracht ook altijd een beetje mee met poepen. Hier ook, als ik Siem in de kinderstoel heb gezet kan hij ook zo lekker kreunen,soms wordt hij dan ook helemaal rood Even later kan ik zn luier verschonen hahaha Jacky: wow twee tandjes al! Leuk dat grote zus met lynn wil spelen, ze voelt zich vast al heel groot! 2de kindje: JAA het kriebelt hier echt wel maar ik heb manlief nog niet serieus verteld dat ik er wel voor zou willen gaan. Ik wil ook echt nog wel even genieten van Siem voordat er een tweede komt. Morgen lekker een dagje Ikea + terrasje pikken want morgen wordt het superlekker weer. Mag alleen niet te veel kopen want ik ga met mijn vriendin en die heeft ook een baby (=auto vol!)
Succes bij de IKEA Het was afgelopen vrijdag zo druk dat wij zonder iets te kopen het pand hebben verlaten! Maar wel al een lijstje hebben voor de volgende keer... 2e kindje... kriebelen wel, maar nu nog te vroeg
Andrea Ik had het eerder nog niet gelezen, maar een 8.5 is echt super goed gedaan!! Gefeliciteerd! Mopje Ja ben wel uitgerust, maar het was eigenlijk veel te leuk met z'n vieren. Doordeweeks is mijn man toch eigenlijk (te) veel weg en nu was het zo relaxed allemaal. Amy moest ook echt wennen dat papa maandag niet meer thuis was. En die is gaan kletsen, echt niet normaal meer. Alles wat ze ziet, doet, wil doen etc. vertelt ze... om gek van te worden af en toe. Maar ook wel leuk hoor! Je nicht is er lekker vlot bij! Ik moest er zelf ook nog niet aan denken hoor. Wij hebben bewust voor 3 jaar leeftijdsverschil gekozen! Daar ben ik nog steeds heel blij mee! Adriana ze is idd echt de GROTE zus. Af en toe klimt ze zelf in de box bij Lynn en dan gaat ze haar leren hoe ze ergens mee moet spelen. Zo lief! Kriebels voor een 2e Wij hebben er nu 2 en dat is voor ons echt genoeg! Kan best begrijpen dat het al kriebelt bij mensen (bij mij was dat echt nog niet aan de orde destijds), maar geniet er nou maar even van. Ze zijn zo kort zo klein en bij een 2e gaat het allemaal nog veel sneller..... Vandaag bij het CB geweest. Lynn weegt 7170 gram en is 65.5cm. Ze zit mooi op haar eigen lijn, net onder het gemiddelde! Ons eetschema is perfect. Dus we gaan lekker op deze manier door. Volgende afspraak is half oktober.
goedemorgen allemaal Vandaag vrijgezellenfeestje van mijn (bijna) schoonzusje Ik ga om 11.30 Siem naar haar brengen want ze moet oppassen (denkt ze) maar om 13.00 gaan we haar overvallen en nemen we haar mee naar Gent om vragen/opdrachten te doen in de stad. Daarna moorddiner, ik heb er zo'n zin in! Siem had wel wat luieruitslag, dat heeft die de laatste tijd wel vaker, maar vanochtend zaten er echt allemaal witte blaasjes op zn billen (zie ook mijn topic bij baby/dreumes). Ik hoop dat het niet erger wordt anders ga ik mss toch even langs de hap. Jacky, fijn dat alles goed was bij het CB. Dan krijg je toch even een trots gevoel dat je het goed doet als moeder, en Lynn natuurlijk ook
Hallo allemaal, Even snel een berichtje van ons, we hebben een hele drukke week gehad. Mijn vader is jarig geweest en die gaf een tuinfeestje. Erg gezellig, helaas lag mijn moeder in het ziekenhuis dus die kon niet meedoen, wilde wel dat het feest doorging, dus dat hebben we ook gedaan maar het was dus een beetje een ander feest dan verwacht. Mijn moeder is de vaste oppas dus we hebben voor de eerstkomende weken al een boel moeten regelen. Wat is dat wennen zeg! Hier gaat het verder wel goed. F lijkt erg te reageren op wortelen wat nogal vreemd is aangezien ze die bijna in alle potjes hebben zitten. We merken dat het met de reflux heel goed gaat. Ze heeft nog wel een behoorlijke dikke papfles maar verder gebruiken we geen nexium en geen nutriton meer. Ze spuugt nog wel iets maar lijkt er tot nu toe geen last van te hebben. Feit is wel dat als ze worteltjes op heeft ze heel veel spuugt. Maak nu dus wel wat vaker het eten voor haar zelf. Wil proberen om dit toch wat grover te maken. En Jacky, ik zie dat Lynn ons kleine meisje voorbij is met haar gewicht! Ze is wel wat kleiner. Fijn dat ze het zo goed doet!! @ Andrea, een 8.5 netjes hoor, zou ik nu niet meer voor elkaar krijgen, ik zou nu ook echt niet meer naar school hoeven gaan, mijn goed zou gek worden als ik weer de hele dag stil zou moeten zitten in die schoolbanken @ Adriana, een fijne dag vandaag!! Het weer hebben jullie mee.
Heej allemaal! lees dat het met jullie kindjes goed gaat in de ontwikkeling Heerlijk @Pumbaa: oh dat is wel rot voor je moeder dat ze niet bij het feestje van je vader kon zijn! en ja als je moeder je vaste oppas is dan heb je wel een probleem! daar heb ik nog niet over nagedacht! mijn moeder is namelijk ook de oppas van Dean Adriana85: hoe gaat het met de luieruitslag?! @Jacky: heerlijk dat je kindje zo lekker groeit! en wat is jullie eetschema dan? Hier gaat ook alles goed! IK geef weer les op maandag en vrijdag. Dus Dean gaat naar mijn moeder op vrijdag en op maandag past mijn man op. Loopt allemaal goed. Dean was vorige week wel vrijdagavond wat van slag. Het lesgeven is best wel weer leuk! mis deantje wel, maar vind het toch ook wel lekker om ff voor mijzelf bezig te zijn! @2e: tja wil aan de ene kant wel en het kriebelt ook wel. Maar ik durf het gewoon nog niet... deze keer is het gewoon goed gegaan maar wat gebeurt er de volgende keer?!?!?! en hoe moet ik het allemaal regelen qua geld en tijd?!?! pffff nee dan wordt ik helemaal gek als ik aan dat soort dingen denk. Maar als ik dan weer fotos van het begin zie...aaaaah
ons schema is alsvolgt: 09:00uur fles 180/6 11:00uur fruithapje 13:30uur fles 180/6 16:30uur groente 19:30uur fles 180/6
Hier een heerlijk weekend achter de rug! Vrijdagavond met collega's wezen eten, en daarna de kinderen opgehaald. Uiteindelijk lagen we rond 01.30 op bed, en kleine vriendje melden zich weer om 05.30 voor zijn fles.......... man o man wat was dat vroeg. Zaterdagmiddag met Jorgen en de kinderen naar appelpop geweest. Niet in de tent zelf geweest, want dat vond ik veelte hard voor hun. Joënna vond het prachtig om het "grootje feestje". Jaëlian zat lekker om zich heen te kijken. Op een gegeven moment begon er een rock band te spelen, en hij ging me daar uit zijn plaat. Heel de kinderenwagen schudde alle kanten op, zo had hij het naar zijn zin. Daarna nog even de stad in, en naar huis. 's avond kwamen mijn schoonouders oppassen en met Jorgen en vrienden naar appelpop geweest: HEERLIJK!!! Lekker gedanst, gedronken en gek gedaan: Ofwel lekker uit mijn dakkie gegaan. Terug naar huis had ik het wel zwaar: Mijn bekken wilden echt niet meer. We zouden nog gaan eten, maar heb het niet gedaan. Als ik zou gaan zitten was ik nooit meer omhoog gekomen. Uiteindelijk lagen we rond 01.30 op bed. Jaëlian was coulant en kwam pas om 06.15 Ik eruit om een fles te maken, en Jorgen om Jaëlian te pakken. Ik de fles gegeven, en daarna weer terug bedje in. Jorgen is er daarna nog een keer uitgegaan om hem een speen te geven (na 45 minuten slapen) en daarna melden beide kinderen zich rond 08.45. Jorgen eruit gegaan en ik nog even lekker geslapen. Tegen het middaguur ben ik nog naar de braderie gelopen met Jaëlian, en Jorgen met Joënn zijn bed in gedoken. Toen ik terug kwam ben ik nog lekker anderhalf uur mijn bedje in gedoken. Jaëlian heeft de eerste meter kruipen echter de rug. Het lukt hem nog niet iedere keer, en stort regelmatig als een plump pudding in elkaar, maar het lukt hem wel........ Ook kan hij op de bank zelf gaan zitten vanuit buik ligging. Op de grond lukt hem dat nog niet, maar op een zachte ondergrond zoals de bank wel. Echt niet normaal hoe snel het gaat. Tevens zijn flessen opgehoogd, naar 210+7. Vind het eigenlijk best veel om in 1x 250 cc te drinken (ook gezien zijn reflux), maar hij was met 200 cc niet tevreden, hoeveel bijvoeding ik hem ook gaf (of de hoeveelheid verdeelde over meerdere kleinere flesjes). Op het KDV viel dit ook op, en hun voorstel was om het anders eens te proberen. Kijken hoe hij reageerde. Nou hij is super tevreden. Nu als schema: * ochtend fles (210+7) * Fruithap met soepstengel en drinken * Middagfles * Tussendoor: Yoghurt met soepstengel en drinken * avond eten (met de pot mee, of een potje hangt er vanaf wat we eten) met toetje * avondfles 180+6 waarvan hij ongeveer 150 drinkt
Voor een setje ben je ook al snel 20.- kwijt zonder echt heel gek te doen Prachtig cijfer!! Goed gedaan.
De luieruitslag is bijna weg, gelukkig. Maar ik heb echt het gevoel dat hij niet lekker in zn vel zit Kan niet echt zeggen waar hij last van heeft. Hij wil niet eten, geen brood, geen fruit. Geef ik hem maar een fles, drinkt hij maar de helft leeg. Zijn papje had hij wel netjes op zoals altijd. Als hij nou eens kon zeggenwat hij mankeert dan kon ik er misschien iets aan doen... Mja gaat vast wel weer over.
Bah, ik had gister echt een 'baaldag'. Ik was zondag en maandag aan het werk, hartstikke druk, en het gaat allemaal even niet zo lekker op het moment, dus ik was blij gisteren lekker vrij te zijn met Siem. Wil hij niet eten, flessen niet leegdrinken, hele dag huilen. 's Avonds na het badje nog een fles gegeven, spuugt hij heel de fles weer uit, ik helemaal doorweekt. Dat was echt het toppunt! Ik zat er ff doorheen. Kind op bed gelegd (gelukkig wilde hij toen wel meteen slapen), ik onder de douche, lekker lang, en daarna mezelf op de bank geïnstalleerd met mijn favo serie, ik ben er niet meer vanaf geweest Zo dat moest ik even kwijt. Vandaag wil hij ook zijn fruit niet, ik moet echt op zoek naar een nieuw schema en we gaan definitief terug naar 3 flessen ipv 2. Moet alleen nog even uitzoeken wanneer het beste moment is. Ik heb nu eindelijk een schoonmaakster gevonden, ze is vanochtend geweest voor een gesprek en ze begint volgende week ik blij! En vanmiddag ga ik lekker sjoppen, heb nog leuk speelgoed gezien bij de intertoys dat ik echt MOET hebben (voor Siem natuurlijk ) Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het ff kwijt... Gwen: lekker druk zo'n feestweekend! Af en toe moet dat ook eens he, lekker gek doen. maar dan is 5.30 idd wel erg vroeg! Ik maak het soms ook best laat maar dan doe ik soms gewoon de slaapjes mee met Siem de volgende dag, anders houd ik het ook niet vol hoor. Jaelian ontwikkelt zich echt snel! Hij kruipt al! Siem nog niet hoor, hij kan echt nog niet op zn armen steunen. Mooi schema heb je. Wat me wel opvalt is dat je tussendoor yoghurt geeft en na het avondeten een toetje, wat krijg hij dan als toetje?
@Adriana; blegh, echt een baaldag idd! Hier gisteren ook, ik zat zelf niet lekker in m'n vel en Janna reageerde daar enorm op. Dus twee slecht gehumeurde dames hier in huis Maar vandaag een énorme ontdekking gedaan. Onze lastige slaper blijkt ineens heel makkelijk te slapen. In de box of midden in de woonkamer op de grond; muziek! Mijn man had vanmorgen de radio aan, Janna begon een beetje te piepen, legt haar hoofd neer en SLAAPT! Wauw, echt wauw! Net was ze weer mie, dus radio aan en... madam slaapt gewoon meteen weer! Eerst ging ze heel rustig liggen luisteren en toen gingen de oogjes dicht. Echt ongelooflijk, ik zit normaal zeker een half uur met d'r te wiegen, dus kan ze dus ineens zelf haar rust vinden. En ik kan gewoon de vaatwasser uitpakken ondertussen, stoort haar helemaal niet. WAUWWW!!!
@Adrea85: whahah dat is een geweldig ontdekking!!! Dat is ergggg handig! Hier ook wel eens hoor. Zet ik hard muziek aan ga ik met hem staan springen slaapt hij ook ineens whaha. @Gwen: wat zijn ongeveer jou tijden dan? @Adriana85: wat een rotdag was dat dan zeg! Soms zitten die er echt ff tussen he! en vaak voel je jezelf dan al minder en dat voelt je kindje dan duidelijk aan! En heerlijk is dat dan he, ff lekker serietje kijken! Doe ik ook graag ter ontspanning! @werken: maandag heel de dag gewerkt. Moest om 8.15uur beginnen en was pas om half 6 klaar. Had ook vergaderingen er achter aan. Mijn man had voor het eerst een pappa-dag. Dus was wel benieuwd hoe dat zou gaan haha. helemaal goed gegaan. Ow ik hoor hem! hij heeft trek in zijn laatste flesje denk ik! Hij had rond 18uur nog groente gemoeten maar we hebben hem om ff voor 5 neer gelegd en hij heeft aan een stuk door geslapen. Dus nu ga ik hem geen groente meer geven! gebeurt wel meer de laatste dagen/. dus meot ik ff iets voor gaan verzinnen. @granen: wanneer gaven of gaan jullie iets met granen geven?!
@granen: ik ben iets met granen gaan geven niet lang na 6 maanden, eerst klein beetje ontbijtpap, ietsje later een broodkorst. Nu eet ze 's middags vaak wat stukjes brood. Ik had de eerste keer het idee dat ze er last van had (ze kreeg wat uitslag), maar een paar dagen later reageerde ze niet op de broodkorst, dus kennelijk was het 'gewoon' uitslag. Hier eet ze steeds beter, vandaag bosbessen en banaan, vond ze erg lekker! En 's avonds sperzieboontjes met rijst, at ze ook moeiteloos op. Heerlijk