15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Adriana: Hoe is het vandaag met je mannetje? Beetje in zijn hum vandaag?
    Misschien tandjes die aan het doorkomen zijn? Anders een paracetamol proberen?
    Vind het zelf ook zo vervelend als je niet weet wat er aan de hand is. Je kunt niks doen als alleen maar lekker bij je houden, en knuffelen.

Lekker een schoonmaakster!!! Oooohhhhh, meid dat is zo fijn!! Ik heb er ook een jaar 1 gehad: Zo vreselijk fijn. Kom je thuis is huis lekker schoon, al die rot klusjes zijn gedaan.

Wat voor leuk speelgoed heb je gezien voor Siem? Ik liep zondag door de intertoys heen, en moest mezelf echt inhouden: Zulke leuke garages en auto's en spoorwegen: Geweldig!!!

Het weekend was inderdaad zo lekker!! Vorig jaar ben ik ook geweest, maar liep toen zwanger met zware BI rond. Was geen succes:D
    Ik zou graag, heel graag met Jaëlian mee slapen, maar mijn dochter is het daar niet helemaal mee eens;)

Hij komt iedere ochtend rond 05.30. Soms iets eerder, soms iets later. Vaker eerder. Naja, hij begint in iedergeval wel door te slapen. Is ook heel wat. Weet soms echt niet meer hoe ik moet functioneren.

Mijn kleine man gaat echt snel:( Hij is ook zo bewegelijk, zit geen moment stil (zelfs voor de TV met een bumba DVD hupst hij nog alle kanten op in zijn schommelstoel. Weet het, heel "pedagogisch verantwoord" om hem Bumba te laten kijken:D).
    Op schoot gaat hij alleen maar staan.
    Hij wil alleen maar knuffelen als hij moe is, of in de draagzak zit.

Ja, hij krijgt als tussendoortje Yoghurt, of nog een keer fruit, soepstengel, rijstwijfel, cracottes. Als toetje krijgt hij ook een beetje yoghurt.

@ Andrea: Wow meid, dat is heerlijk!!! Zou dat de oplossing zijn?

@ Melovekane: Echt schema heb ik niet (behalve dat hij rond 05.30 wakker word en voor 19.00 weer in bed ligt, maar ziet er ongeveer zo uit (tijden zijn ongeveer, kunnen een half uur eerder of later zijn):
    * 05.30 wakker: Fles 210+7 en meestal valt hij wel weer in slaap. Hetzij bij ons in bed, hetzij in zijn eigen bed.
    * 07.00 - 07.30 rustig bed uit, aankleden, dochter uit bed, en ontbijten (rond 08.00). Dan krijgt hij een soepstengel.
    * 10.00 fruit, daarna weer slapen (45 minuten)
    * 11.30 fles 210+7
    * 15.00 tussendoortje
    * 17.00 avond eten
    * 18.30 fles (dronk vanavond maar 100 cc en had genoeg) en dan naar bed.

Ergens in de middag slaapt hij nog een keer 45 en vaak net na het avond eten doet hij een power napje van 15 minuten.

Hij krijgt vanaf 6 maanden granen, zowel in zijn pap, als brood. Brood vind hij erg lastig, maar sinds ik het een beetje sop in melk, gaat het als koek naar binnen.
    Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen reacties opgemerkt (geen krampen, uitslag of eczeem)

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Granen: Hier vanaf 6 maanden ook al begonnen met brood en hij krijgt nu elke ochtend pap met granen. Sinds een paar dagen krijgt hij een soepstengel tussendoor waar hij lekker mee kan 'spelen'. Die gaat meestal voor drie kwart op.

Speelgoed:
    Activiteiten Giraffe 584693 en
    Vormen- en Blokkenpuzzel 576092

Echt heel blij ben ik ermee :D Hij is nu nog wat jong en speelt enkel met 3 stapelbakjes van de giraf, beetje naar kleuren kijken etc. Maar het is wel speelgoed voor op de langere termijn, straks lekker mee in de zandbak/zwembadje.
    De eerste autootjes verwacht ik rond Sinterklaastijd :)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    #1363 Andrea85, 13 sep 2012
    Laatst bewerkt: 13 sep 2012
    Oh yikes, Janna kan zich optrekken tot staan, ik ben super trots, maar mijn arme hart :D Ze laat de bank namelijk los als ze staat en kukelt dan gewoon achterover, doooodeng! Heb een fotootje van d'r als ze staat, zal die straks eens posten :D

Edit; foto toegevoegd, ik hou d'r hand voor de zekerheid maar vast :D

Bijgevoegde bestanden:

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ach wat schattig!! Hier draait ze volop doet de knieën onder haar billen maar verder niks hoor… die van mijn zus stond ook zo snel en die liep met de tien maanden dus succes ;)

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hier vanaf zondag al gerommel met koorts en gisteren in een keer uitslag. Huisarts gebeld en die verwacht dat het de 6e ziekte is. Nu in de gaten houden of ze weer koorts krijgt, ach ja ze kan het maar gehad hebben. Gelukkig is ze er niet heel ziek van!

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Andrea: Wat gaaf dat ze kan staan!!! Logisch dat je super, super, super trots bent, maar herken heel goed je angst.
    Oooohhhhh, nu is het baby er echt helemaal vanaf.

@ Pumbaa: Beterschap meid!! Hopelijk heeft ze er niet veel last van.
    Vind het zo schattig als ze dan met hun billetjes in de lucht liggen.

@ Adriana: Hier zijn blokken ook favoriet! Leuk speelgoed.

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Andrea: wat een geweldig lieve foto!!! super!!! leuk!!!!!

@Gwen: okee opzich een lekker schema toch! Half 6 is wat vroeg haha maar ja je kindje gaat ook wel weer om half 7 naar bed!

@Granen: ik heb van de week granen pap gekocht van Nutricia. Maar nu zit ik er alleen mee dat we friso gebruiken... is dat erg?!?!?! Net zo als dat ik van die probeer pakjes van pyama papje heb. Dat is van Nestle... is dat niet erg voor zijn maagje/darmen?!?!

Straks naar mijn schoonzus. die is bevallen van een dochtertje. Ze heeft al 3 jongens. Dus ben benieuwd hoe ik een hele kleine baby weer ga vinden! komen er kriebels of niet?!?!?
    Hebbben dean ff naar mijn ouders gebracht. Zelfdegeld gaat hij huilen enzo, vind ik ook weer zo wat!

Nu even genieten van een muziekje wat ieeeets te hard staat hihhihi eventjes hoor, dean is er nu toch niet!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Melovekane: Inderdaad geen verkeerd schema. 's avonds kan ik hem niet langer ophouden. Vind het ook niet erg. Leg eerst Jaëlian op bed, en daarna mijn dochter.

Is niet erg. Ik neem aan dat hij geen last meer heeft van krampjes, dan kun je gewoon alle merken door elkaar heen gebruiken.

En hoe vond je het om weer een baby vast te houden?

@ Hier: Gisteren een andere fiets besteld via het fietsplan!! Het is een Lief lifestyle fiets geworden, met witten yepp kinderzitjes (vind de zitjes van Lief erg druk) en een Lief lifestyle shopper tas. Zat eerst aan een mand te denken voorop, maar zag het al helemaal voor me hoe Jaëlian de mand leeg zou halen. Eens kijken hoe het gaat, en anders alsnog een mand voorop.
    Maandag even de papieren terug brengen naar mijn werk, en hopelijk kan ik hem dan snel ophalen.

Deze fiets met tas:

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vandaag heeft Jaëlian amper 2 flessen gehad, en was zijn schema dit:

* 05.3.0 fles 210 + 7 : Net opgegaan
    * 08.00 : broodje gedoopt in water ging erin als koek
    * 10.30 : Potje fruit
    * 13.30 : Krap aan 100 cc melk, en de rest in een bakje gedaan en met brood gedoopt
    * 16.00 : Nijntje koek
    * 17.00 : Avond eten met een danoontje
    * 18.30 : Bedje in

Tussendoor wel water/thee laten drinken.

Hij gaat steeds moeilijker doen om een fles te drinken, en is helemaal fan van zijn "bij" voeding.

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Gwen: heeee die fiets heb ik ook! alleen in het blauw!!! Is een coole fiets hoor! heb hem wel met de lief! zitjes genomen! IK heb wel een mandje voorop. Maar duurt nog ffies voordat Dean voorop zit/ Heb hem nu nog in de maxivosi en dan in de baby-mee.

Okee dan weet ikd at het geen probleem is om de verschillende merken door elkaar heen te gebruiken haha

@babietje vasthouden: het was echt weer ff wennen! Zoooo klein, wist niet eens meer hoe ik haar over moest pakken haha. Maar ja echt kriebels kreeg ik eigenlijk neit! Vond het wel heeeel schattig, maar ben er echt nog niet aan toe!!!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Die blauwe vond ik ook erg leuk, maar dan inderdaad wel met de liefzitjes! (of de rode en dan ook met de lief zitjes).
    Bij de crème kleur vond ik ze te druk. Mandje zit ik nog een beetje over te twijfelen. Misschien dat ik hem er alsnog bij neem.

Hahahahaha, ik vind het ook altijd weer erg klein, en goed nadenken hoe ik ze ook alweer moet vasthouden.

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    mandje is errrrg handig hoor! ik gooi er alles in hahha. en ja hoort ook een beetje op zo'm fiets. Ik heb alleen het voorzitje nog maar genomen omdat ik die andere voorlopig nog niet nodig heb en het was allemaal al duur genoeg haha

Ja het was echt een soort van eng om zo'n kleintje vast te houden. Bij dean hoef ik niet steeds aan het nekje enzo te denken

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ben bang dat mijn boodschappen over straat heen vliegen als Jaëlian voorop zit met mand:), maar vind zo'n mand ook wel weer erug leuk!!!

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heb jij overigens je zitje er al wel opzitten? Heb de fiets geprobeerd zonder zitje voorop, maar de ruimte leek genoeg.

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ja toen ik hem kocht hadden ze het zitje er al op gezet. dus heb met zitje er op naar huis gefiets en het fietste best hoor!
    haha ja dat mandje kan die dan best leeg halen maar je kunt er ook zo;n hoes over doen!

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hoi dames!

Weer werken is druk:( en met een kindje dan nu ook 's avonds niet wil slapen helemaal, dus ik lees nu pas wat jullie allemaal hebben meegemaakt.

@andrea: wat een geweldige foto! Goed van haar zeg!

@melovekane: Hidde krijgt bambix, vindt hij heerlijke. Elke ochtend een bordje en ik maak zo mijn diepvriesvoorraad melk op.

@adriana: is Siem al weer wat lekkerder? Een baaldag mag, heb ik ook wel eens...

@gwen: lekker weekend gehad vorige week zo te lezen. Fijn om dan weer "grote mensen" dingen te doen.

Vandaag heb ik een tandje gezien bij Hidde! Nog heel klein, maar hij zit er echt. Hij is ook al het hele weekend super onrustig in de avond, hij begint nu weer te huilen (manlief is naar hem toe). En slaapt weer bij ons in bed:(

Wel vorige week voor het eerst gaan babyzwemmen, super leuk! Hidde wilde vooral van het water drinken:p ik ga ook naar even naar Hidde toe...

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mooie fiets zeg! Lijkt me heerlijk om met een kleintje te fietsen!
    Hier binnenkort ook maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn, zo'n fiets met een mand voor op vind ik ook super leuk, maar dan moet Janna 'm idd niet leeg gaan plukken ;)

@tandjes; hier nog niks, maar wel al een hele tijd twee bulten onderin, die de ene dag lijkt ze er wat last van te hebben, de andere dag weer helemaal niet. Ach ja, ze komen vast ooit wel door :D

Verder vandaag bij het cb geweest en Janna volgt qua gewicht mooit haar lijntje op de borstvoedingscurve (9,1 kg , tussen gemiddeld en +1 in), qua lengte heeft ze even een spurtje gehad (71 cm nu), dus in dat lijntje zit ineens een knikje :D
    Verder is ze fysiek snel qua ontwikkeling, de verpleegkundige vroeg of ze al kon omrollen, dus ik vertelde dat ze dat goed kan, dat ze ook op handjes en knietjes kruipt en zich optrekt tot staan aan de bank en in de box, hihi :D

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Vorige week ook weer naar het cb geweest: 8915 gram en 70 cm:D
    En pas eind november weer terug. Jullie ook zo laat? Waarschijnlijk omdat wij op vreemde leeftijden zijn geweest omdat Hidde te vroeg geboren is.

Vandaag heb ik zoiets grappigs meegemaakt. Hidde sliep en ik was op onze slaapkamer aan het opruimen. Hij werd wakker en lag te brabbelen. Opeens werd zijn gebrabbel de melodie van zijn muziek nijntje! Zeg maar bababa met verschillende toonhoogten! Muziekaal wondertje?

19. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Mopje: waaaaa dat is cool!!! hij gaat al meezingen hihih
    ik moet in oktober weer naart CB, dat is dan zo rond 7,5 maand. Kga volgende week nog een keertje om te wegen zodat ik echt voor iedre maand zijn gewicht en lengte heb :)

Dean ligt hier nu lekker een beetje op zijn vingee te kauwen en te kijken hoe ik aant typen bent. Net had ik hem op zijn buikje neergelegd, lukt het weer net niet om om te rollen... soms ben ik wel eens bang dat hij niet goed ontwikkeld :$ Maar ja jullie kindjes zijn ook al een paar weekjes ouder.. en hij kan het wel maar hij houdt zich vaak net even tegen!

@tandjes: dean heeft ook nog helemaal geen tandjes! zie ook verder nog geen verandering.

20. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hier ook nog steeds geen tandjes, wel al een hele tijd twee bultjes onder op de kaak. F heeft het draaien al een hele tijd uitgevonden. Vind het op dit moment ook de beste manier om door de kamer te komen blijkbaar, ze maakt er een heel feestje van!! Gisteren mijn eerste verjaardag meegemaakt als mama, wel bijzonder hoor.

Mopje grappig dat Hidde dat deuntje maakt Hahaha. Heel schattig! F reageert enorm op dikkie dik. Als we die aanzetten worden de ogen twee keer zo groot en gaat ze heel stil zitten kijken, zetten we hem dan uit dan schreeuwt ze alles bij elkaar.

Wij moeten begin oktober terug komen, dan is F zeven en een halve maand.

Deel Deze Pagina