15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @ Jacky; hier hielpen zeer warme washandjes goed bij een hardnekkige harde plek. Voor het kolven echt flink verwarmen en masseren, tijdens het kolven richting de tepel masseren en naderhand ook weer masseren.
    Oh, en hier lag de vriezer ook vol, maar dan met melk van voor mijn dieet, dus Janna kan dat niet drinken... Mijn man drinkt het nu, haha, echt een raar idee, maar hij vindt het lekker :D

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    volgnens mijn kraamzorg was het een goede richtlin om aan te houden dat gezondekindjes ongeveer 25 % meer melk uit de borst kregen dan een kolf apparaat. Daarbij wisselt borstvoeding continue van samenstelling en verschilt dus ook de hoeveelheid cal. het kunnen er meer zijn dan kunstvoeding maar ook minder

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Even snel voordat ik ga bijlezen (weet niet of Charlie me tijd genoeg geeft): vandaag naar CB geweest om te wegen etc. Ik was er al helemaal van overtuigd dat ze niet was aangekomen en ik was al voorbereid dat ze zou zijn afgevallen, is ze gewoon 170 gram aangekomen sinds maandag! In 4 dagen dus, supergoed!

Het is dus geen honger! (huisarts had ook gezegd "als ze niet is aangekomen...") En ze krijgt dus voldoende borstvoeding!

Nu kijken waarom ze dan wel huilt de laatste dagen. Het is een kwestie van afstrepen. Jeugdverpleegkundige van het CB heeft me diverse dingen aangeraden, die ze officieel niet mogen aanraden ;)

Ze denkt dat Charlie nu vooral huilt vanwege oververmoeidheid en dat we dus in een cirkeltje zijn beland. Ze raadde me aan om eerst langs een osteopaat te gaan om eventuele blokkades of pijn uit te sluiten. Toen ik vertelde dat het lijkt alsof ze wel goed slaapt op haar zij ipv op haar rug, raadde ze me aan om haar voor nu dan maar op haar zij te laten slapen, bij voorkeur met een zijligkussen (maar dat had ik gisteren al geprobeerd en het kussen lijkt haar in de weg te liggen) of anders opgerolde handdoeken. Maar ze moet om te beginnen weer meer slapen om uit de cirkel te komen.

Daarnaast heeft ze me een boekje van Ria Blom geleend en een Pacco inbakerdoek en aangegeven dat ik eruit moest halen wat bij me paste. Maar moet zeggen, was altijd een beetje huiverig voor de Regelmaat, maar stiekem komt hetgeen wat ik tot nu toe heb gelezen vrij veel overeen met wat we bij Jennifer automatisch al deden. Ik dacht dat het zou gaan om altijd slapen in eigen bedje op eigen kamer en voeden op vaste tijden, maar dit blijkt helemaal niet zo te zijn.

Het gaat vandaag al beter. Vanmiddag heeft ze supergoed geslapen (op dr zij). Toen heb ik vrijwel alleen maar gevoed, van half 3 tot 7 (!). Tussendoor heeft ze hazenslaapjes gedaan. Maar nu ligt ze alweer een tijdje heerlijk te slapen, ingebakerd en al. Dus we gaan de goede kant op!

.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Naar bed brengen ging goed!! Eerst rond 19.30 Jaëlian fles gegeven, en daarna naar boven.
    Joënna begon weer moeilijk te doen op de trap, maar met een liedje ging ze naar bove'n.
    Broer op bed gelegt, en ze wilden weer beginnen: Boze blik was voldoende, en daarna lekker gek doen met omkleden.

Tandenpoetsen ging super!! Op bed gelegt, kwam ze eruit, want we moesten samen haar broertje halen: Prima.
    Bij haar in bed gelegt, boekje gelezen, kus, 1 minuut krijssen en ze slaapt

Morgen komt mijn man *gelukkig* thuis. Begin mijn bekken weer aardig te voelen.

5. babyproject

Nee, hij drinkt echt wel genoeg hoor. Kolven is ook iets wat je moet leren. Zal normaal gesproken elke kolfbeurt beter gaan. Inderdaad kolven terwijl je naar Siem kijkt, werkt het best.

Hier lukte kolven de vorige keer niet. Weet niet of mijn TSR niet sterk genoeg was of de kolf niet geschikt, maar kreeg er amper iets uit. Echt maar bodempjes. Ik moest melk van 3 kolfsessies samenvoegen om 1 voeding te krijgen.

Om te oefenen hoef je trouwens niet de hele 100 cc te geven hè? Je kunt ook een klein flesje geven en aansluitend aanleggen. Is het gelukt met het flesje?

6. babyproject

@gwenolyn: fijn dat het vanavond beter ging dan gisteren! Lijkt me echt heel pittig als je er alleen voor staat. Hoe reageert je dochter verder op de baby?

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Adriana: Fijn dat de 100 ml toch gelukt is!!
    Ze moet ook wennen, en ze is al weken druk bezig om ons uit te proberen om te kijken waar we op reageren. Ik geloof niet dat ze hem sloeg om pijn te doen, maar puur om een reactie bij mij uit te lokken.

@ Jacky: Vind het zo fijn om te lezen dat je nu echt aan het genieten bent!
    Dat gespannen zal nog wel even blijven. Dat heeft tijd nodig om te slijten.
    Hoe vind jouw dochter dat er nu een baby in huis is? Moet ze erg wennen?

Zo dat is nog eens een luxe probleem:D. Vriezer erbij aan schaffen:D:D

Ik masseerden de plekken weg onder de warme douche. Hotpack ertegen en dan rustig masseren hielp overigens ook.

@ Andrea: Ik zie mijn man echt niet mijn melk drinken. Heb het zelf 1x geproeft. Vond het een hele rare gedachten:)

@ Syrea: Ik hoop toch niet dat Jaëlian 25% meer bij mij dronk dat ik kon kolven.
    Ik kolfden uit 1 borst ruim 200 cc in 10 minuten tijd, en dan nog niet leeg zijn (in de 2de week). Echt absurbt veel

@ Babyproject: Fijn dat ze is aangekomen, geeft je een geruststellend gevoel.

Klinkt als goede adviezen! Waarom mogen ze dit officiël net aanraden? Omdat ze op haar zij slaapt? Lukt dat trouwens wel ingebakerd?
    Vind het trouwens wel een goed advies om niet klakkeloos Ria Blom op te volgen, maar de dingen eruit te pikken die voor jullie van toepassing zijn.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Joënna vind het steeds meer te accepteren. Ze gaat regelmatig bij hem kijken als hij in de box ligt, en wil ook graag met hem spelen (vooral kappertje is favoriet op dit moment).
    Wel vind ze het lastig als hij onrustig is of huilt.

Tja, ben eraan gewend om de hele week alleen te zijn. Over het algemeen heb ik er geen problemen mee, maar soms is baal ik wel eens vreselijk. Ik kan nooit ergens alleen heen gaan (bijvoorbeeld om eens te gaan sporten), heb altijd oppas nodig, of als ik een rot dag heb gehad, niemand thuis om mijn verhaal kwijt te kunnen. Kan bellen, maar dat loopt ook in de papieren als je niet oppast.

9. babyproject

Osteopaat mogen ze niet aanraden. Ook op de zij liggen niet, want op de rug liggen is de norm.

Inbakeren en op haar zij kan inderdaad niet tegelijk. Inbakeren is per definitie op de rug. Ik moet dus 1 methode kiezen. Inbakeren duurt meestal een dag of 4-5 voordat het echt effect heeft, schijnt, dus wilde eerst het op de zij liggen proberen en daarna pas het inbakeren. Maar aangezien ik haar tussen half 3 en 7 ook op haar zij niet kreeg weggelegd, om 7 uur toch de inbakerdoek erbij gepakt en ze slaapt nog steeds.. :)

Ik ga nu weer even Ria Blom lezen.

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Nou, hij heeft het flesje afgekolfde melk lekker opgedronken :) Echt fijn dat dat gelukt is. Maar nu wil ik weer kolven voo rvanavond, komt er weer helemaal niks uit GRRRR..... Ik twijfel nu of ik dat ding wel goed in elkaar heb gezet... En anders moet mama maar thuisblijven vanavond he. Niet dat we nu al opgeven, desnoods de hele middag aan dat ding en laat ik het huishouden even voor wat het is.

Babyproject, 'op de rug liggen is de norm' so what? als jouw kindje liever op dr zij slaapt is het toch ook goed of is het dan een freak? Alle kindjes zijn anders en vinden andere dingen fijn.

Oja, moet je echt elke keer die flesjes/kolf helemaal uitkoken? Of is alleen de vaatwasser ook voldoende?

11. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    adriana, google anders even op de marmet techniek en probeer dat?

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    1x per dag uitkomen is voldoende, vanaf 4 weken mag je volgens mij 1x per week uitkoken
    Eerst afspoelen met koud water ( anders blijft er een vetlaag zitten)dan pas met warm water, uitkoken of in de vaatwasser.

Heb je wel een goede vacuum in de kolf? Trekt hij je tepel er goed uit?
    Welke kolf heb je?

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gisteravond eindelijk die harde plek uit mijn borst gekregen. Het is wel nog gevoelig, maar dat komt door het vele duwen/hardhandig masseren denk ik...

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Die marmet techniek heb ik geprobeerd, lijkt niet te werken maar mss komt dat omdat ik er te weinig geduld voor heb...
    Het vacuüm is wel goed, het ziet eruit net als in het filmpje op youtube dus ik denk wel dat daar geen fout in zit. Ik zal wel gewoon te weinig melk hebben denk ik. Ben nu al vanaf ongeveer half 11 bezig en ik zit nu op 70 ml. Heb om half 12 nog wel een voeding gegeven. Ik denk dat ik hem om 16.00 wel vol heb (hopelijk).
    En zo is mn dagje ook weer gevuld!

Ik heb trouwens de handkolf van Philips avent.

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Heel goed, heb ook ooit de tip gekregen om je kindje aan te leggen met het kinnetje in de richting van de harde schijf/plek, dan drinkt het die plek het eerste leeg.

Hier tussen de voedingen door in de tuin bezig. Sep is nog wat verkouden, maar verder een heerlijk tevreden mannetje.Ben zo trots op hem! Hij doet wat poginkjes om te lachen, maar denk dat we nog eventjes moeten wachten. Heerlijk zo'n hummel!!

Probeer vnvd even op iedereen te reageren... :)

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier lacht Janna ook af en toe, vandaag kregen de Nijntjes aan haar mobile een grote glimlach van d'r :D Maak vaak kijkt ze bloedserieus met een frons, haha!

Vandaag is ze ook weer zo tevreden, ze heeft eigenlijk nog niet gehuild vandaag! Ze ligt als ze wakker is rustig om zich heen te kijken, mept een beetje tegen een knuffeltje en vermaakt zich zo echt prima. Heerlijk!!

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een fijne berichten vandaag! Allemaal tevreden babietjes??? Hidde is jammer genoeg ziek... Super verkouden en hij slaapt de hele dag:( Zijn overgrootopa wordt vandaag 80, maar mijn man is alleen naar het feest geweest. Ik moet er even aan wennen een kind dat zo goed slaapt...

18. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    hier een heeeeeeerlijke dag gehad met E :D

Beterschap met Hidde mopje!

19. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met onze ukkies!

Mopje, beterschap voor Hidde! Hoe is het vandaag met hem?

Hier 2 drukke dagen achter de rug, vandaag weer kraamvisite en dan is het weekend alweer om!

Gwenolyn, bezige dagen zijn het he, als je man er niet is! Hier is hubbie 2-3 dagen per week weg, met overnachting. Merk wel dat ik dit soms behoorlijk pittige dagen vind. Vooral toen X nog niet doorsliep. Alle voedingen en dan nog een peuter die tussendoor nog wel eens de neiging heeft om 'snachts wakker te worden en om 6 uur dan weer "klaar" te roepen en dan niet meer wil slapen! Pfff... dan heb je met tussenpozen echt maar 3-4 uurtjes slaap op een nacht! Gelukkig mag ik niet klagen en slaapt Xam dus nog steeds door! Hij krijgt om 23u zn laatste flesje en meld zich dan ergens na half 7! Dit geeft me dan wel weer wat extra reserve om bij te tanken na een vermoeiende dag! Ik merk ook gelijk dat ik door iets meer rust nu, gelukkig ook wat minder pijn begin te krijgen!

Verder heeft X ook voor het eerst echt gelachen, met een heel lief babygeluidje erbij, zo schattig nu hij dat soms doet! Je smelt er gelijk bij weg, hihi...
    Helaas moet hij na het weekend wel even naar de ha. De spruw is nog steeds niet weg.. en dat na 30 dagen behandelen! Het is gelukkig wel een heel stuk beter, het zijn nu nog maar enkele plekjes, maar de ha wilde hem toch even zien. Hij heeft er gelukkig ook geen lst meer van, maar het blijft wel hardnekkig aanhouden, terwijl we er alles aan doen om het weg te krijgen! Ben wel benieuwd wat hij zegt!

Voor iedereen alvast een hele fijne zondag!

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hidde had gisteren overdag dus de hele dag geslapen, tot ongeveer half 9. Toen aan de borst en was daarna lekker wakker, voelde zich denk ik ook wat beter. Om half 11 nog even kort gedronken, maar was te moe. Wij hem slapend in bed gelegd. Om half 12 wakker, honger, fles erin, maar daarna de hele nacht half wakker en spugen... Merendeel van de nacht bij ons in bed gelegen, anders doen wij en hij geen oog dicht! Om 4 uur een fles en weer iets geslapen. Om 7 uur weer honger dus aangelegd (liggend, ik viel erbij weer bijna in slaap!), half geslapen, gedronken tot half 9, toen maar verschoond en in bad! Na het badje weer eten en ik heb net mijn ontbijt op, nu maar eens douchen... Gelukkig is zijn verkoudheid al minder en hij slaapt nu ook niet meer zo diep als gisteren!

Morgen naar het cb, daar zal ik het spugen weer eens aankaarten. Ik zit er zelf aan te denken om medicijnen vragen, hij heeft er zoveel last van!

Deel Deze Pagina