Heeft iemand van jullie toevallig de groene lepeltjes van nutricia die je krijgt in de babydoos nog liggen? Als je ze niet gebruikt zou ik ze graag willen. F eet van deze lepeltjes zo makkelijk dat ik ze er graag bij wil hebben. Heb nutricia gemaild en je kunt ze sparen met hun spaaractie alleen zitten er dan figuurtjes op en dat vind ik niet zo fijn!!
@melovekane: Hidde draait ook niet van rug van buik... Hij kan het wel (lijkt erop), maar hij vertikt het gewoon! Wel van buik naar rug, dat vindt hij dan leuk. Ik hoorde op het cb dat ze pas met 9 maanden "moeten" kunnen draaien. Tandje twee is er ook: boven links, en dan niet midden, maar de buitenste snijtand! Apart... Ik betrap Hidde steeds weer op "zingen", maar zo zuiver als de eerste keer doet hij niet meer. En ook alleen als hij alleen is. @pumbaa: gefeliciteerd! Ik heb nog wel die groene lepel liggen, vind hem zelf niet zo fijn... Heb jij toevallig nog het blauwe beertje van nutricia?
@ mopje, geweldig!! Als je hem zou willen toesturen. Ik wil je de kosten daarvoor wel betalen. Ik heb hier een blauwe met een eendje erop liggen, staat op olvarit/nutrix. Verder nog een blauwe van Nestlé liggen. Ik weet niet of je een van deze twee bedoeld!
Ja, die van nestle! Met die witte "voetjes". Daar is Hidde gek op! Ruilen? Ik stuur je wel een pb met mn adres.
Ik heb je een PBtje gestuurd. Verder heb ik voor de liefhebbers hier nog proefpakketjes van de Nestlé pyjamapapjes 2x kant en klaar in pakjes en een zakje waar alleen water bij moet aangezien F toch echt last heeft van haar koemelkallergie ga ik deze maar niet geven!
Heh, die groene lepeltjes ja die zijn echt ideaal! lekker diep dus er kan veel in en niet te groot voor in een babymondje! Hier gebruiken we die ook elke dag. Die van de ikea zijn ook wel goed vind ik, verpakt per 6 (3 lange en 3 korte). De pyjamapapjes die gebruiken wij, ik heb alleen niks om te ruilen dus bespaar je de moeite Vanmiddag nog even naar het CB geweest om te wegen: 7560 gram en 67 cm. In gewicht goed aangekomen dus van het vaste voedsel! Lengte viel tegen maar dat is nooit 100% betrouwbaar aangezien het steeds een ander is die het opmeet. We gaan nu wel zachtjes aan naar maatje 74 dus dat zit wel goed. Nog geen gezang hier, wel kletsen, soms hele verhalen, dan denk ik soms, is dit nou een woordje dat hij zegt of lijkt het maar zo?
Hier riep ze gisteren in de supermarkt ineens vanuit het niets;'Alloooo!' Ik moest zo hard lachen Verder zegt ze soms ongeveer 'papa', maar duidelijk nog zonder betekenis. Veel 'bababa' enzo vooral
@adriana, ik hoef niet perse iets te ruilen hoor, vind het gewoon jammer om het weg te gooien als andere het wel gebruiken! Daarbij heb ik ook nog het plastic opbergblik van bambix ongebruikt hier liggen!
@Andrea: wat grappig! Hidde maakt ook zulke lieve geluidjes en dan vooral als hij alleen is. Naar ons kijkt hij vooral. Druk weekend gehad, gisterochtend naar mijn ouders gereden (2 uur rijden), onderweg even koffie gedaan en Hidde fruithapje gegeven. Zitten we nog geen 5 minuten weer in de auto of meneer moet heel nodig poepen Gelukkig viel hij met poepbroek en al in slaap. Lekker gewinkeld, zijn eerste schoentjes gekocht! Van die zachte, om buiten geen koude voeten te krijgen, lopen kan hij daar niet op. Feestje bij vrienden en opa en oma pasten op. Vanochtend vanuit mijn ouders naar vrienden in Zeist gereden, zij hebben 2 jongetjes van 3 en 1. Erg gezellig! Eind van de middag naar huis, komen we in de file, bijna 2 uur over gedaan Nu moe op de bank en morgen weer werken.... En Hidde's derde tandje komt door! Zal wel weer een gezellige nacht worden
Ik lees dat er kindjes zijn die al lekker aan het zingen, praten zijn. Hier is het voornamelijk een beetje gillen wat ze doet.... Wel begint ze hier eerdaags volgens mij met het echte kruipen, ze gooit af en toe haar kontje al in de lucht en probeert er dan een knie onder te zetten. Verder hebben is het ritme hier een beetje omgegooid, maar dat is wel beter. In de ochtend komt ze nu wat vroeger, maar daardoor hebben we over de hele dag meer tijd om alles er in te krijgen! Wij zijn gisteren naar de verjaardag van mijn vader geweest en de kinderen hebben zich beide voorbeeldig gedragen. Heerlijk dat je gewoon zonder problemen ergens heen kan! Ook hebben wij de wintersportvakantie voor komende winter geboekt! Was wel even een uitzoekerij, daar er toch al heel veel volgeboekt was. Maar we hebben een prachtig mooi appartement kunnen bemachtigen. Pumbaa Die groene lepeltjes zijn hier inderdaad ook favoriet. Toen mijn oudste dochter klein was gebruikte ik deze ook al, al stuurde de fabrikant destijds wel nog gewoon 2 lepeltjes op nadat ik een mail gestuurd had.... Andrea Dat is lekker 'bijdehand' Alloooooo.... Hoor je jezelf daar dan ook in. Ik heb het vaak met mijn oudste dat die iets roept en dan denk ik, tsja dat heeft ze niet van een vreemde. Adriana Dan is hij toch mooi gegroeid. Gewicht en lengte zitten redelijk in het midden van de curve volgens mij! Mopje 2uur in de file, dat is niet leuk. Dat is voor mij ook altijd een reden om 1 extra voeding mee te nemen. Je weet nooit wat er onderweg gebeurd. Hoe ging de nacht? Hopelijk is de 3e tand snel door!
Hmm die lengte van 67cm klopt waarschijnlijk niet, ik vond het ook al zo raar, hij zit al bijna in maat 74. De vorige meting (5 weken terug) was hij al 67,3cm, dan zou hij gekrompen zijn Ik denk dat hij zo op 72cm zit. Toch nog maar maatje 68 besteld voor zijn 'trouwpak'. Hopelijk de juiste keus gemaakt. Jacky; hier duurt de dag van 7 tot 7. Is wel vroeg maar dan zit er precies genoeg tijd tussen alles, het gaat nu echt perfect. MOpje: leuk, de eerste schoentjes! Wij hebben echte dr. visser schoentjes voor Siem gehad maar hij draagt ze nog niet. Zolang hij nog niet kan staan/lopen zijn ze alleen maar zwaar aan zn voetjes. Nu nog babyschoentjes met zachte zooltjes. Sokken, das een ander verhaal, die zakken steeds af en gaan uit pfff word er niet goed van. Pumbaa: ik stuur je wel ff een pb-tje. Het opbergblik van Bambix staat hier ook voor jan joker, ik zou niet weten waarvoor ik het moet gebruiken... Andrea; wat grappig van Janna! Dan schrik je vast wel maar dan op een leuke manier
Jaëlian is al weer een paar nachten aan het spoken (lees: Niet slapen). Gisteren rond 19.00 in slaap gevallen om rond 22.00 huilend wakker te worden en toen begon het feest. Pas tegen 03.30 werd hij rustig, wilden een fles en viel in slaap tot vanochtend 07.30. Weer krijsen met fles drinken, dus maar pap van gemaakt. Dit heeft hij snikkend op gegeten. Geen idee waarom hij weer zo onrustig is. Warm zijn bedje voor, voordat hij naar bed gaat, paracetamol met dentinox, maar mag allemaal niet baten. Misschien last van zijn oren? Wel is hij weer heel gefrustreerd en huilt veel. Hij probeert te kuipen, maar lukt hem niet altijd. Het enigste wanneer hij tevreden is, als hij zich kan optrekken aan mijn vingers en zo rond kan lopen. Net de KA gebeld, en kan 01-10 al terecht voor zijn longen.
@ Andrea85: Wat zal de verpleegkundige opgekeken hebben toen je vertelden wat ze allemaal al kan Wel grappig om zo'n minimensje te zien staan. @ Mopje: Wij hoeven ook pas eind november weer terug. In het boekje staat ook een 7,5 maand consult, maar deze mogen we overslaan. Leuk dat Hidde zo aan het brabbelen is! Wie weet een Mozartje in spé @ Melovekane: Niet gerust zijn! Misschien heb je hier wat aan om een indicatie te hebben wanneer ze ongeveer welke ontwikkeling ze kunnenn? Van wieschenschema
@ bambix bewaarblik: die gebruiken wij wel, voor de Bambix Maar 1 is genoeg, dus daar kun je mij niet meer blij mee maken. Wie weet leuk speelgoed later. @gwen: balen zeg dan jaelian niet wil slapen. Hier is het vanaf half 10 ook elke avond feest (de klok slaat nu precies half 10, ben benieuwd...). Dan ga ik met hem in bed liggen en na een uur is hij weer rustig en kan terug in bed. Jammer genoeg begint het dan een uur 2 later weer... Alleen tussen ons in slaapt hij goed Fijn dat je snel naar de KA kan. Met de herfst en winter voor de boeg zal het niet fijn voor hem worden met alle verkoudheden. @ tandje: 4 komt er ook aan! Boven rechts, en dan weer niet de middelste maar de buitenste snijtand. Vannacht was hij erg rustig (tussen ons in geslapen...). @jacky: gezellig zo als de kleintjes lief zijn bij een verjaardag. Ik ben ook blij dat ik nu gewoon op bezoek kan bij anderen! @ adriana: meten is soms lastig Over 2 weken gaan wij weer meten bij de KA, benieuwd of dat dan weer langer is dan op het CB. Wij zijn ook in een paar weken van 6 naar 4 voedingen op een dag gegaan, soms nog wel 5 hoor als hij eind van de middag trek heeft of midden in de nacht. Maar de voeding van 11 uur wil hij niet echt meer en overdag om de 4 uur! Mijn borsten moeten wel wennen, ik kolf nu elke dag wel een flesje bij, mooi voor de pap!
@Gwen; mooie wompat zeg! Ik ga binnenkort eens kijken voor een ergonomische drager, heb nu een doek en een mei tai, wil er graag nog eentje bij die ik snel om kan doen (en die mijn man ook makkelijk om krijgt), wompat heeft ook gespen, toch? En wat sneu zeg, dat Jaëlian zo loopt te spoken! Hopelijk gaat het vannacht beter! @Adriana; hier ook altijd problemen met meten, dus ze lijkt op haar cb-curve al een keer gekrompen te zijn en nu is ze ineens omhoog geschoten; klopt niks van die metingen, ze kronkelt wat af op de meet-ding @Mopje; hihi, klein vampiertje dus Hier worden de bultjes onderin steeds duidelijker, dus ik denk dat het niet lang meer gaat duren... Naast de twee middelste bulten komen er ook twee, dus misschien wel vier ondertandjes in 1x straks? Ben wel benieuwd hoe ze er straks uit zal zien met tandjes, lijkt me heel gek hoor Verder gaat het hier nu een tijdje echt heeeel lekker met slapen, overdag meestal 3x 45 (rond 10u, 13u en 16u), vanochtend heeft ze tot 9u uitgeslapen dus heeft ze 1 dutje overdag laten vallen. 's Avonds gaat ze ook super lief slapen, eerst even énorm energiek, dan wil ze echt stoeien enzo, daarna lekker rustig drinken en in bed even met een knuffeltje friemelen, binnen 5 minuten is ze dan vertrokken. Heerlijk!! Maar ze is nu ook heeeeel actief overdag, ze kruipt de hele dag de kamer door, alles bekijken, onder de tafels en stoelen door, rondjes om de bank, etc etc. Verder wil ze overal staan, vandaag trok ze zich telkens op aan mijn broekspijpen, en ook in de box lukt het steeds makkelijker. Vanavond ging ze zelfs een beetje lopen in de box terwijl ze de bovenrand vast hield, echt stap-stap-stap. En glimmen van trots terwijl papa en ik met zweterige handen en bonkend hart staan toe te kijken. Na een paar stapjes kukelde ze ook om met d'r hoofdje tegen de spijltjes Brrr, akelig hoor, maar we kunnen haar niet continu opvangen natuurlijk. Heb ik liever dat ze in de box leert dat ze kan vallen dan op de harde tegelvloer. Ik ga morgen wel van die schuim-puzzelstukken kopen met cijfers en letters, maken we daar een mooie speelmat van.
@andrea: ik lees jouw stukje met een smile op mijn gezicht! Wat een schatje heb jij. En wat is ze snel met staan en lopen! Hidde vindt het geweldig als we hem tegen de bank aanzetten, hij blijft dan ook soort van staan. Dat slapen is ook heel herkenbaar, zo opeens overdag zonder huilen gaan slapen en ook 's avonds lief zelf in slaap vallen. Wij hebben ook echt een avondritueel: eten, dan naar boven en met papa op het grote bed stoeien (dikke lol), in bad (dikke lol), uit bad en afdrogen en pyama aan (vind ik niet leuk) en dan drinken bij mama. Soms valt hij in slaap aan de borst en soms leg ik hem wakker in bed met de laatste 2 dagen zonder morren slapen! Alleen om half 10 begint het... Geef jij ook nog bv?
@Mopje; ja, nog steeds bv Op het cb was de verpleegkundige daar heel verbaasd over, ze kende eigenlijk geen moeders die na de 6 maanden nog bv geven... Mja, hier loopt 't gewoon heel goed en ook de nachtvoedingen vind ik geen probleem, dus we gaan lekker zo door. Tijdens de voedingen is ze ook eindelijk even lekker rustig, kan ik d'r eens goed bekijken, dat wil ik echt nog even houden
Ik ga ook lekker door De nachtvoedingen lijken alleen voorbij. Blij en ook niet blij, want dat was zo lekker knus. Dat wil niet zeggen dat hij de hele nacht slaapt, maar hij is niet wakker van de honger. Nu 3 nachten niet meer gedronken. Misschien wil hij snel wel weer!
@ Mopje: Is Hidde gisteravond om 21.30 nog aan het spoken geweest? De ene keer slaapt hij wel tussen ons in en de andere keer is en blijft hij wakker. Gaat liggen kletsen, op ontdekking toch (vooral ogen en neusgaten zijn erg interessant). Snap je dubbele gevoel over de nachtvoedingen. Aan de ene kant heel knus (en het duurt maar erg kort, relatief gezien) en aan de andere kant ook erg fijn dat je kunt blijven slapen. @ Andreea85: Ik heb er 2 maanden op moeten wachten, maar dan heb je ook wat. Bestelden hem precies toen wearababy net 1 dag op vakantie was. Ja hij heeft volledig gespen. Ik heb ook een ergobaby performance (ook volledig gespen). Bevalt erg goed. Ik heb verschillende dragers gehuurd in de doekenbieb van babybij, zodat ik een goede keus kon maken (de wompat heb ik "blind" gekocht. Vind hem erg mooi, en wilden hem gewoon hebben). Merk dat er een groot verschil zit tussen de dragers en wat de ene een zaligheid vind, kan de andere niet mee overweg. Fijn dat het slapen zo goed gaat!! Ik vind die periode zo eng als ze net gaan staan en lopen. Joënna is gelukkig nooit hard gevallen op de plavuizen, maar heb verschillende keren mijn hard vast gehouden. Zelf heb ik 3 pakketten van foampuzzels op de vloer liggen. Vind het ideaal. Eigen speelhoek, en ze liggen niet meteen op de koude vloer.