15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zoals jullie weten heb ik met Jaëlian een aantal maanden geleden een provocatie test gehad, welke negatief was. Volgens de KA geeft deze test een goed beeld, maar sluit niks uit.

Om 1 of andere reden heb ik altijd een "onderbuik" gevoel gehouden. Zeker gezien mijn allergieën en astma, en Jaëlian zijn hoesten en vol zitten.

Van mijn schoonzus heb ik 2 pakken pepti gekregen. Zij gebruikten het niet meer, en mijn kliko drinkt alles.
    Ik merken dat het hoesten en vol zitten minder werd toen ik pepti gaf.

Ondertussen eet Jaëlian eigen alles, en kun je niet meer van bijvoeding spreken.
    Hij ging steeds vaker over de zeik als ik hem bv brood met boter en smeerkaas gaf. De eerste paar hapjes gaan goed en dan ontroostbaar huilen. Zelfde verhaal met olvarite tomatensoep met vermicelli, yoghurt met bosvruchten, gewone yoghurt of kwark.
    Geef ik hem droog brood, of met alleen jam of appelstroop, dan gaat het goed.

Vandaag de "stoute" schoenen aangetrokken en mijn man op pad gestuurd voor een pak pepti en brood zonder koemelk. Vandaag heeft hij geen koemelk gehad.
    Resultaat: een heerlijk vrolijke manneke, die alleen maar heeft gehuild als hij moe was, en verder lekker aan het rond kruipen was, allerlei geluidjes maakten, en gewoon heeft geslapen vandaag.

In bed heb ik zijn favoriete fluffy deken op de hoeslaken van de matras gelegd, in een zomer slaapzak (met pyjama), maar dan wel met een dikke deken en laken. Leg hem op zijn buik en stop hem flink strak in. Manneke houd ervan om een paar graadjes warmer te liggen:D

Ofwel: Goed geslapen vanwege de nieuwe opmaak van zijn bedje, of omdat hij geen koemelk heeft gekregen vandaag, of een combi?

Ik hou dit een paar dagen vol, dan zondag weer eens iets met koemelk geven en dan maandag eens de resultaten met de KA bespreken.

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @gwen: nou dat lijkt echt wel op kma! Gelukkig kun je dat zelf goed testen door hem nu even geen melk te geven. Slaapt hij nu al de hele avond goed? Hidde begon gisteren om 21:45, na 20 minuten naast mij in bed was hij weer helemaal rustig en kon hij zijn eigen bedje weer in. Om 12 uur was het weer mis na 2x proberen of een speentje en een aai over bol hielp (nee) bij ons in bed genomen, geslapen tot 5:30! En daarna zelfs tot half 8:D Nu is hij nog stil... Maar hij heeft een paracetamol voor zijn tandjes, de 4e komt al door in een week tijd!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mopje: Nee het slapen 's avonds gaat nog niet goed. Hij slaapt wel goed in, maar is gisteren ook van 21.45 tot 01.00 aan het spoken geweest. Iedere 45 minuten is hij wakker en moeite om in slaap te komen. Van 01.00 tot 03.30 wel aan 1 stuk geslapen. Flesje gegeven en toen pas weer om 06.30 weer wakker geworden. Hij lag te kletsen in bed, dus laten liggen.
    Rond 07.15 begon hij te mopperen, en toen eruit gehaald.

Wouw dat is lekker geslapen!!!! Ach ook al is het bij jullie in bed. Slapen = slapen.
    Ach, arm manneke, 4de tandje al.

Jaëlian zevert enorm veel en zie zijn boven tanden zitten.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jaëlian voor de nacht maar een luier maatje 5 aangetrokken. Heb hem al verschillende keren drijfnat uit zijn bed gehaald. Vanochtend om 03.30 ook een schone luier aangetrokken. Deze zat ook weer bomvol.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Gwenolyn; ik vind kma ook echt heel plausibel klinken, zou het inderdaad toch eens een tijd proberen met pepti!

@slapen; ik juichte gisteren iets te vroeg ;) ze heeft echt een rare nacht gehad, ieder uur wakker, gaan staan, springen en lachen als een wildeman. Alleen rustig te krijgen door haar te laten drinken, dus ze heeft heeeeel veel gedronken... En vanmorgen wekte ze me weer door me een fikse rechtse tegen m'n kaak te geven ;)
    Hopelijk gaat het komende nacht beter, ze ligt nu iig lekker in haar eigen bed te slapen.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Andrea: Hoe is je nacht gegaan? Heeft ze lekker doorgeslapen of weer aan het spoken geweest?

@ Hier: Jaëlian heeft gisteren zijn eerste verkeersongelukje gehad:(. Joënna was druk aan het fietsen, en schijnbaar lag Jaëlian in de weg. Ik hoor haar zeggen: Mama past niet (arm lag tegen het wiel aan). Ik loop naar haar toe, ze zet kracht op de pedaaltjes, en fietst zo over hem heen:$. Zo wat was ik boos:x
    Heb haar met fiets en al in de hoek gezet.

Vannacht is goed gegaan. Ik had hem extra warm ingepakt (pyjama, winterslaapzak, laken en deken dubbel gevouwen) en hij heeft de hele nacht doorgeslapen.
    Ik hoorden hem rond 04.00 weer, dus flesje gegeven en toen hoorden ik hem om 07.30 weer. Snel naar beneden om een flesje te maken, kom ik boven ligt hij weer in dromenland:D
    Toch uit bed gehaald, flesje gegeven, aankleden, dochter aankleden en broodje eten mijn zijn allen.

De luier maatje 5 heeft het gehouden. Wel zat hij bom en bom vol.

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mopje
    Jee Hidde blijft toch ook maar een beetje rommelen met het slapen he! Merk je verschil als je bijvoorbeeld een dag met hem thuis bent gebleven of als je ergens geweest bent?

Andre
    Hoe ging het vannacht?

Gwenolyn
    Qua KMA: alles kan natuurlijk. Zo'n test in een ziekenhuis zegt denk ik niet alles. Maar je kunt inderdaad zelf eens KM vrij geven en kijken of je verschil merkt! (maar het kan net zo goed een anders soort allergie zijn - noten/pinda's/gluten etc.) Gewoon uittesten is het enige dat je nu kunt doen. De potjes van Olvarit zijn trouwens KM en glutenvrij.
    Heb je al eens geprobeerd om 's avonds voor het slapen sinaspril te geven (vloeibaar). Kan zeker helpen bij doorkomende tandjes!
    Maat 5 van Luier.. Zo dat is een flinke luier al (mijn oudste is nooit hoger dan 4+ gekomen)
    En jeetje dat ze zomaar over hem heen reed....:$ Tsja ik had haar ook met fiets en al in de hoek gezet!
    In ieder geval heb je wel een lekkere nacht met hem gehad.

Hier gaat het trouwens supergoed. Lynn is veel rustiger. Wel heeft ze frustratie als ze niet bij een speeltje kan komen.
    Slapen gaat hier voortreffelijk en verder is het echt een meisje van de klok (alles gaat er stipt in). Alleen drinkt ze sinds een week of 2 bijna geen fles meer leeg. Denk dat ze gemiddeld 150 ml opdrinkt per fles. Maar verder komt ze er ook niet om. Zelfs na een hele nacht slapen drinkt ze niet meer..... Nou dan zal ze het wel niet nodig hebben!

Van de week is er hier voor de deur een boom omgezaagd. Na de storm van maandag stond hij 30graden uit het lood. Ik heb de brandweer maar gebeld voor hij op onze huizen zou belanden. Nou die jongens vonden het wel leuk, weer eens lekker een boompje omhalen!

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Luiermaatje: vannacht luier 3 aangedaan omdat ik hem idd ook sochtends aantrof met een vol geplast bed... nou die luier houdt het allemaal weer wat beter! Denk dat ik gisteren mn laatste pak 2 heb gekocht. Dean is erg lang maar nog wel erg smal. Dus vandaar ook nog de luier 2.

Wandelwagen: gisteren hebben we Dean ook uit de reiswieg gehaald en het nieuwe deel er op gezet. Moest eigenlijk al langer want hij kon zichzelf niet meer uitrekken, maar hij sliep er nog zoooo lekker in!ook wil hij nu heel de tijd zijn hoofd omhoog houden om te kijken... Dus met tranen in mijn ogen de andere bak er op gezet. Nou hij vond het geweldig!!! Ben voor zijn laatste fles gelijk een uurtje gaan wandelen. heb hem nog wel een klein beetje in de lig stand staan. Maar wel net zo dat hij kan kijken haha. Eerst constant in de rondte kijken en daarna pakte hij ineens zijn doekie, wrijft er mee in zijn ogen ( een aantal keer) en valt zo in slaap!!! zoooooooo schattig!!!

@eten: Dean heeft de laatste 2 dagen dat hij ineens gaat huilen bij zijn avond eten. Voor zijn avond eten doet hij ( meestal) nog een dutje. Als hij wakker word krijgt hij eten. Meestal gewoon wat wij eten. Doe ik in de blender en eten maar. Sinds vorige week doe ik er ook wat vlees bij. Ook zijn we sinds het weekend de kinderstoel er bij gaan gebruiken ipv het wippie.
    Sinds eergisteren gaat hij na 3/4 bordje op te hebben, ineens huilen. als ik dan weer een hapje ga pakken dan gaat zijn mondje wel open maar zodra ik het lepeltje er in doe gaat hij weer huilen. Vraag me echt af wat het is. Normaal als hij vol zit draait hij zijn hoofd weg en gaat zijn mond niet meer open. Dus volgens mij is dat het niet.
    Nu zag ik wel 2 tand vormpjes in zijn onderkaak. Zou dat het misschien kunnen zijn?!?! dat het lepeltje op een gegeven moment pijn gaat doen?!?!?!
    Of is het eten ( en dan vooral vlees) te zwaar voor zijn maagje?!

@CB:Vandaag even laten wegen en meten! ben bnieuwd wat hij gegroeit is. 15 oktober moeten we pas weer voor de echte afspraak!

@het weer: brrr vinden jullie het ook al zo koud worden ?!??!

@Gwen: ohhhh dat je dochtertje zo over je zoontje heen fietst! oooh dat is echt erg! geen grote schade er aan over gehouden?!?!

@Andrea: hoe is het vannacht gegaan!??!?!

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Vannacht had ze om 2 en 5 uur honger, verder sliep ze prima... Maar ik werd zelf ieder uur wakker, grrrr! :D

10. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hallo meiden!

Na 2 weken Italïe en een weekje druk aan huis met alle was en rompslomp meld ik me weer!
    De vakantie was heerlijk, lekker weer gehad, we mogen niet klagen dus!
    Alleen de terugweg was een ramp.. stonden we om 2 uur 'snachts met een lekker band in zuid duitsland, 500 km van huis af! Daar word je niet vrolijk van. Zeker niet als de lease-maatschappij iemand naar je toe stuurt, die dan mooi ff zegt, nou.. dat gaat nu niks worden! Ik zet jullie wel af in een hotel, raap maar even snel wat bij elkaar en dat is t dan! Sta je daar, om 4uur 'snachts met 2 kids! Maar goed, ook dat hebben we weer overleefd en het was gelijk een les voor de volgende keer, een reserve band mee!

Ik heb net even de laatste pagina's terug gelezen en las iets over bomvolle luiers.
    Dit probleem heb ik bij R ook gehad, zeker ook omdat hij op zn buik sliep. Wat ik inderdaad ook deed was een maatje grotere luier aan, en dan aan de voorkant een soort opvangzakje creeeren door de luier aan de voorkant langer te laten, maar toch op gelijke hoogte als de achterkant vast te maken. Misschien een tip voor de knulletjes!

Verder nog nieuws dat ik gemist heb??? Alles goed met iedereen en de kids?

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
  12. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Super Janna!!! Wow.. wat een verschil! X komt nog niet eens vooruit, op wat voor een manier dan ook hihi

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Andrea: Hahahahahaa, zul je altijd zien:D. Zit zo in je systeem ingebakken om zo vaak wakker te worden, dat je eraan gewent bent. Slapen ze dan een keer door, word je als nog wakker.

Wat een super leuk filmpje!! jeetje wat is ze er handig om zich op te trekken.
    Leuke jumpsuit;)

@ Jacky: Dat vertelden de KA ook al, dat zo'n test een indicatie geeft, maar niks uitsluit. Ik zou een bloedonderzoek kunnen laten doen, maar dat is absoluut niet betrouwbaar. Dat ga ik hem niet aandoen.
    Ik ga inderdaad eens uittesten of hij inderdaad eventueel niet op meerderen dingen reageert.

Sinaspril had ik nog niet aan gedacht. Tot nu toe alleen zetpil gegeven. Ga het eens proberen.

Ja, maatje 5:). Mijn dochter draagt overdag maatje 4 en 's nachts 5. 's avonds wil ze nog wel eens veel drinken, en met maatje 4 lekt ze door als ze op haar buik slaapt.
    Jaëlian is echt een beer van een gozer. Vanochtend een truitje maatje 86 aangetrokken. Dacht eerst dat hij veel te groot was, nou niet dus. Wel de mouwen een klein stukje omgeslagen, maar verder zit hij prachtig:)

Ik was woest op haar:x. Ik had nog tegen haar gezegd dat ik eraan kwam om te helpen en ze niet over Jaëlian mocht rijden. Toch doen..............

Fijn om te lezen dat Lynn het zo goed doet, en een heerlijk tevreden meisje is. Denk het ook dat ze niet meer nodig heeft, anders drinkt ze het wel op. Ze zal zelf wel weten wat goed is voor haar.

Ai, dat zou niet fijn zijn geweest als die op jullie huis terecht was gekomen. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat de brandweer dan de bomen komt verwijderen.

@ Melovekane: Wouw, maatje 2 nog: Schattig!!!

Leuk om te lezen zoals hij geniet in de wandelwagen inzet. Had hij niet de neiging om over de bak heen te komen?

Vlees is wel een zwaarder te verteren. De darmen moeten dan harder aan het werk om het weg te krijgen. Zou ook van de tandjes kunnen zijn. Je zou eens een paar keer geen vlees erdoorheen kunnen doen. Kijken hoe hij dan reageert.

Wij hoeven pas 20 november weer naar het CB toe. Wel altijd leuk om te weten hoe ze gegroeid zijn.

Nee hij heeft er geen schade aan overgehouden. Ze fietsten over zijn pols heen. Wel moest hij enorm hard huilen:(

@ Babylicious: Naja zeg........ had dat mannetje geen band meegenomen?
    Inderdaad volgende keer een reserveband meenemen (of je schijnt ook een bepaald soort schuim te hebben wat je in je band kunt spuiten, en op die manier kunt thuis komen).
    Wat een avontuur jullie terug weg.

@ Weer: Yep vind het ook erg koud worden. Ben zelf een echte koukleum, dus de verwarming staat al weer lekker aan:D

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @luiers: maatje 4 al een hele tijd en sindsdien geen lekken meer. In de ochtend wel vol, maar niet te. Soms denk wel dat Hidde wat meer mag drinken...

@gwen: fietsen over een baby is niet leuk... Had ze in de gaten dat ze echt wat verkeerds had gedaan? Ik vind het ook koud!

@baby: domper op je vakantie zo, wel genoten van de zon in Italie?

@andrea: leuk fimpje! Wat gaat jouw meisje goed zeg. Hidde wil wel staan als wij hem tegen de bank aanzetten, zelf optrekken lukt nog niet.

@melovekane: ik vind het kinderwagenzitje zo fijn. Die van ons kan heel makkelijk plat zodat hij kan slapen en meer rechtop vindt hij ook super. Ik heb hier ook een jongetje dat zijn doekje gebruikt om te gaan slapen:) Ik geef Hidde nog maar 1 keer per week vlees of vis.

@jacky: vind je dat ze genoeg drinkt? Ik heb ook wel twijfels over Hidde, hij krijgt op verzoek, dus het zou goed moeten zijn, maar toch. Schrikken van de boom!

Hidde was gisteravond super moe, niet geslapen na 2 uur bij de go. Hij wilde zijn eten niet, dus maar een rijstwafel en yoghurt gegeven Niet in bad (had al gezwommen in de ochtend) en na 1 slok aan de borst viel hij in slaap. Om 9 uur weer proberen te laten drinken, 20 minuten slapend wel iets gedronken. In de ochtend (6 uur) heel veel huilen, in denk krampjes, hij moest ook veel scheetjes laten. Toen wel wat gedronken, niet veel. Bambix om 8 uur. En sindsdien wil hij niet meer drinken bij mij... Huilen! Wel druifjes en een halve rijstwafel op. Hij slaapt nu weer, maar ik hoop dat hij wel drinkt als hij wakker wordt.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Kinderwagen: Hier is de kinderwagenzit ook een succes; ze kijkt er lekker in rond tijdens het wandelen en winkelen, maar ze slaapt er ook heerlijk in in de ligstand.

@Vlees/vis: Janna heeft nog geen vlees of vis gehad, vind het een beetje lastig om daar mee te beginnen, geen idee wat ik als eerste wil geven...

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    even snel reactie op vlees/vis: er werd bij mij toen hij nog net geen 6 maanden was gezegt dat ik toen al met vlees/vis mocht beginnen. Vond dat persoonlijk ook een beetje vroeg. dus een maand later mee begonnen.. wat een tegenstrijdige adviezen toch weer van het buro... pffffff...

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb begrepen dat vlees of vis bij borstvoeding nog niet nodig is tot 1 jaar, dus zodoende nog niet begonnen, maar wil haar avondmaaltijden wel meer en meer gelijk laten worden aan de onze. Ik denk dat ik binnenkort wat stukjes zalm voor d'r stoom ofzo :)

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hidde heeft tot nu toe 2x ei, 2x vis (de laatste keer vond hij het vies) en 1x vlees gehad. Hij is eigenlijk het meest tevreden met broccoli en aardappel:p

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Broccoli met aardappel gaat er bij Siem ook in als pap! en wortel, al dan niet met aardappel. Andere groenten eet hij ook wel maar soms met een beetje tegenstribbelen.
    Het is de bedoeling dat ze rond 1 jaar met de pot mee-eten. Ik ben ook nog niet begonnen met vlees/vis, vind ik nog veel te vroeg. Ik geef ook nog geen stukjes. Met 8 maanden wil ik dat eens gaan proberen.

@kinderwagen: wij hebben vorige week de Chicco liteway buggy gekocht, voor 128,50 inclusief voetenzak. Nu staat hij bij de v&d in de aanbieding te koop voor 49 euro!!! Misschien een tip want het is echt een fijne buggy, alleen wij balen dat we er de hoofdprijs voor hebben betaald.

@luiers: hier maatje 3 maar die begint wat krap te zitten, niet dat hij al doorlekt. Volgende pak luiers wordt maatje 4.

Andrea; wat een leuk filmpje en wat doet ze dat al goed! Hier in de buurt een meisje van 12 januari die kan al lopen :$ Echt niet normaal hoe snel! Schijnt ook dat meisjes met alles sneller zijn dan jongetjes. Dat blijkt wel uit deze 2 voorbeelden ;)

Babyliciouss: welkom terug en wat een drama op de terugweg, daar zit je ook niet op te wachten met 2 kindjes!

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mopje: Hmmmm, ik denk niet dat ze echt beseft dat ze over Jaëlian heen reed. (over speelgoed of takken rijd ze ook heen). Ook wilden ze hem meteen troosten, maar ja, toen stond ze met fiets en al in de hoek op de gang. Daarna is ze nog wel naar hem toe gegaan om sorry te zeggen en een kusje te geven.

Hoe vind Hidde het zwemmen?
    Eet hij hele druifjes op, of snij je ze door de midden?
    Heeft hij nog wel wat gedronken bij jouw?

@ Mopje: Broccoli eet mijn dochter nog steeds niet zo, dat moet echt geprakt worden. Om 1 of andere reden vind ze de structuur erg raar (Zelfde als met bloemkool).
    Wel een idee om het vanavond te eten. Kijken wat Jaëlian ervan vind.

@ Adriana: Zo dat is nog eens een prijsverschil:$. Kun je hem niet terug brengen?

@ Andrea: Het schijnt zelfs zo te zijn dat je met BV tot een jaar zelfs helemaal niet hoeft bij te voeden, omdat de BV zich iedere keer aanpast aan de behoeften van je kind.

@ Kinderwagen: Jaëlian "zit" al even in de wageninzet omdat hij over de bak heen kwam zetten.
    Hij vind het ook heerlijk. De wagen heeft 3 standen: Plat, half zitten en helemaal zitten. Vooral het half zitten vind hij heerlijk. beetje loungen als hij moe word, en zelf overeind gaan zitten als hij iets wil zien.

@ Vlees/vis: Alleen nog maar gehad als het in een potje zit, maar nog niet zo gehad.
    Wit vis was bij mijn dochter een succes om mee te beginnen en kipfilet

@ Hier: Zitten jullie goed?? Jaëlian heeft vannacht doorgeslapen:$ (alleen ik niet;)).
    Gisteren rond 16.15 heb ik zelf het flesje op het KDV gegeven. Ze gaven aan dat het leek alsof hij er moeite mee had om zijn flesje leeg te drinken, en ik misschien een grotere speen mee wilden geven, of hij uit een flesje van hun mochten drinken.
    Hun stelden voor dat ik zelf de fles zou geven, en dan een vreemde fles zou geven kijken hoe het zou gaan (omdat Jaëlian erg moeilijk doet met vreemde flessen).
    Ik vind het prima, dus andere fles gepakt, met een iets grotere speen. Ging hartstikke goed!!

Daarna bij mijn schoonouders hapje gegeten (doen we altijd op donderdag). We aten hachee, dus voor manneke een potje 12+ met pastaschelpjes en tonijn meegenomen. Heeft hij helemaal op gegeten:$
    Thuis gekomen, nog even spelen en naar bed. Tja....... het laatste wilden hij niet. Alleen maar huilen. Nog een flesje gegeven, en toen is hij als een blok in slaap gevallen (in zijn Eskimo outfit:D)

Deel Deze Pagina