@ Adriana: Hoe was je avondje uit? Ik deed mijn kolf spullen wel iedere keer uitkoken. Eerst schoonmaken met sop, en daarna in de magnetron sterilisator. @ Babyproject: Hoe gaat het met het inbakeren? Heeft Charlie nog lekker geslapen? Ik wist niet dat het CB geen osteopathie mocht aanraden. Komt dat omdat dit in het alternatieve zit? Tja, als ze op haar zij wel lekker slaapt (en jullie ook), lekker laten slapen. @ Jacky: Gelukkig is de harde plek weg!!! Nog steeds de rust weder gekeert bij jullie? @ Madeliefke: Leuk dat Sep pogingen doet om te lachen!! @ Mopje: Beterschap met Hidde. Het zit jullie ook even niet mee. Gefeliciteerd! Mooie leeftijd 80 jaar. Leuk feest geweest? @ Babyliciouss: Wouw, wat slaapt X lekker door!! Dit is inderdaad erg fijn, want dan kun je zelf ook je rust pakken, waardoor je de wereld net wat beter aan kunt. Wat voor werk doet je man, dat hij ook 2 á 3 dagen van huis is? Balen dat de spruw nog steeds niet weg is.
Gisteren belden een goede vriend van ons op, en tevens ook rottweiler fokker. Hij heeft onlangs een super gave pup aangeschaft uit bloedlijnen die wij ook helemaal zien zitten. Op het moment dat het nest werd aangekondigd en er kwam, hadden wij nog 2 honden. Helaas hebben we een goede 2 weken nadat al die pups naar nieuwe eigenaars zijn gegaan, onze reu moeten laten inslapen (accute nierfalen). Ik heb contact gezocht met de fokker van die pups, of er nog een herhalingsnest zat aan te komen. Dit was niet het geval, daar de dekreu ook al op leeftijd begint te raken (zelfde vader als van onze overleden reu), en ze hebben zelf 2 teefjes aangehouden, waarmee ze over een paar jaar verder mee willen fokken. Hij belden om te vragen of wij misschien intresse hebben in 1 van die teefjes. De eigenaren gaan uit elkaar, en kunnen niet alle honden aanhouden. Ze willen graag dat de teef in de sport terecht komt (IPO), en ze dachten meteen aan ons. Wij enorm vereerd, maar het gaat niet. Ben net 3 weken geleden bevallen. Mijn bekken loopt ook nog niet helemaal goed. Ben heel de week alleen met onze peuter en baby. Daarbij hebben we nog een rottweiler teef, die op dit moment ook aandacht te kort komt. Ik kan hier niet nog een 6 maanden oude teef bij hebben. We balen zo ontzetten. Zo'n gaaf aanbod, uit een combinatie die zo super gaaf is. Waarom moet dit nou precies nu komen?? Waarom niet over een half jaar??
Jaëlian is alweer een paar dagen super onrustig Afgelopen nacht wederom net 4 uur kunnen slapen, en daarna alleen maar huilen, kreunen en onrustig zijn. Ik hoor regelmatig de melk terug stromen zijn keel in. Ik heb het al super dik ingedikt (papspeen op de fles, anders krijgt hij het er niet uit), en nog komt het terug. Alles staat al zo schuin mogelijk, hij ligt al ingebakerd, hou hem na een voeding een half uur overeind. Leg hem neer, en hij begint alweer met een verbeten gezicht te slikken. Ontlasting gaat ook niet "je van het". Hij kan uren liggen persen zonder dat er wat komt. Het is echt niet hard of zo. Vanochtend zij halve fles eruit gespuugd, waar hij nog bijna in stikten, omdat de melk zo dik is. Begin echt een beetje moedeloos (en radeloos) van te worden. Nu ligt hij redelijk rustig bij mijn man op zijn borstkast te slapen. Morgen de HA bellen. Kijken of ik wat voorgeschreven kan krijgen voor zijn maagzuur.
Wat vervelend Gwendolyn!! Zo slopend als je mannetje zoveel last heeft. Goed dat je morgen even contact hebt met de HA. Hoop dat hij iets kan betekenen... Veel sterkte! Is hij ook nog zo verkouden? Hier heeft Sep nog steeds veel last van slijm in zijn keel. Hij heeft de afgelopen nachten er ook veel last van gehad. Zo zielig.... Babylyciouss, WOW, jouw Xam slaapt gewoon door!! HEERLIJK Babyproject, ben je nog uit eten geweest gisteren? Syrae, wat is het toch genieten he las het gewoon lekker loopt!
Slijm is sinds we pepti geven een heel stuk minder geworden. Wel hoest hij nog steeds. Vooral nadat hij zich vannacht flink verslikt heeft, lijkt het vandaag weer erger te zijn geworden. Ik hoop het ook dat de HA iets voor ons kan betekenen. Arme Sep, jullie ook al een slechte nacht gehad.
Babyliciouss, rust is minstens zo'n goede pijnstiller als paracetamol! Dat merk je gauw genoeg. Mopje, gelukkig gaat het nu al beter met Hidde. ik moet morgen ook naar het CB. Toch wel fijn dat je daar met je twijfels/vragen terecht kunt. Ik ga eens vragen of we iets kunnen krijgen voor z'n oogje. Dat is echt ontstoken en zit helemaal vol! En elke keer maak ik het schoon met een watje met lauw water, zit het een half uurtje later gewoon weer vol! Ook is hij wat verkouden en maakt hij soms van die snurkgeluidjes. Gwenolyn, echt zielig is dat he om je kindje zo te zien persen en er komt niks Siem heeft dat soms ook. Maar meestal na een paar minuten laat hij een (soms harde ) scheet en dan is het ook over. Jammer van die hond, ze konden inderdaad geen slechter moment uitkiezen... Gisteravond uit eten was trouwens erg leuk, en lekker gegeten ook! Gewoon even heerlijk om met volwassen mensen te praten ipv alleen maar met een baby . Wel merkte ik dat ik steeds op de klok zat te kijken of we toch wel weer op tijd terug zouden zijn voor de volgende voeding hihihi. Siem had het trouwens niet zo naar z'n zin gehad bij opa en oma haha hij heeft bijna de hele avond gehuild... is ook meteen de laatste keer dat ze willen oppassen gna.
Einde van de middag HAP gebeld. Hij bleef maar huilen en weer een fles uitgespuugd: Ontroostbaar. Assistente vond het niet nodig om langs te komen, arts zou binnen een uur terug bellen. Naja oké prima. 1 uur en 3 kwartier later belt de arts. Het kwam er opneer dat maagzuur niet accut was, hun doen geen zantac voorschrijven (arts vroeg hoe ik van Zantac wist. Tja mijn dochter heeft het 3 kwart jaar gehad), moet de nacht maar door zien te komen. Morgen HA bellen en kijken of we bij een KA terecht kunnen komen, en die kan eventueel iets voorschrijven: Succes ermee! Voor voedingsadvies kon ik morgen het CB bellen.
tsjah, gisteren was heerlijk, vandaag naar een stoffenmarkt geweest en nu is E duidelijk overprikkeld. Hij wil NIET slapen en alleen maar zuigen dus drinkt teveel en gooit alle er dan weer uit wat zeer doet waardoor hij nog meer wil sabbelen dagen zijn wisselend dus Wel voor het eerst in het openbaar gevoed (brrr eng!!!) Adriana, fijn dat het etentje gelukt is Gwenolyn ik hoop dat je morgen meteen bij je HA terecht kan en een doorverwijzing krijgt, sterkte voor je mannetje!
@ Adriana, jullie lekker uit eten geweest! Heerlijk! Dus opa en oma zien het oppassen niet meer zitten, of zijn ze inmiddels weer bijgekomen van het hele avontuur? @Gwenolyn.. jeetje... ik hoop dat je snel met hem terecht kan bij de HA/KA en ze iets voor jullie manneke kunnen betekenen! Hoe is de rest van de nacht verlopen? @Syrae, hier was X ook overprikkeld gisteren, maar dan door het bezoek. Merk toch wel dat hij er slecht tegen kan en dan helemaal uit zn ritme is.. @Doorslapen, X is wel ook al ietsje ouder dan de meeste babytjes hier, maar ik mag, ondanks dat het zo'n hongerig manneke is, wel in mn handjes klappen denk ik! Toevallig was X vannacht ineens om 5.15u wakker, maar daar was ook wel een reden voor, hij had zich namelijk helemaal onder gepoept... gossie... Dus dat betekende een wasbeurt, jippieeee, midden in de nacht! Daarna heb ik hem nog even bij me op de bank gelegd en is hij toch nog in slaap gevallen tot 7.15u!
@gwenolyn, hopelijk zijn jullie de nacht nog een beetje doorgekomen en kunnen jullie snel bij KA terecht. @adriana, gezellig dat jullie uiteten zijn gegaan. Ik ben er nog niet aan toe om Jasmijn "achter te laten". Al hoop ik wel dat dat snel komt, want mijn sociale leven is me ook wel belangrijk. Maar tot nu toe ben ik het liefst zoveel mogelijk bij haar in de buurt. @overprikkeling, is wel herkenbaar. zeker omdat Jasmijn liever overdag niet slaapt. Als ik met haar ga wandelen, dan ligt ze al met haar grote kraalogen om zich heen te kijken. 's avonds is ze dan wel een beetje jengelig, maar laat zich nog wel snel troosten (gelukkig maar). @krampjes, ik denk dat Jasmijn last heeft van buikkrampjes. Dat is natuurlijk ook niet zo gek als je bedenkt hoe vaak haar voedingsritme en soorten voeding (kolven, borst, flesvoeding door elkaar) elkaar hebben afgewisseld. Ze lijkt er in ieder geval wel last van te hebben. Mijn zusje adviseerde cinababy van vsm te kopen. Dus dat ga ik vandaag eens proberen. vanmiddag is voor mij het "moment der waarheid". Sinds donderdagmiddag geef ik geen bijvoeding meer en ben ik gestopt met kolven van mijn borsten. Ik heb haar alleen maar gevoed met de borst en steeds om de 3 uur of al eerder op verzoek. Ze lijkt voldaan en haar luiers zijn ook steeds goed gevuld. Dus alles wijst er op uit, dat ze het goed doet op alleen maar BV. Vanmiddag wordt ze bij CB weer gewogen en dan zullen we zien of ze is aangekomen of toch weer afgevallen. Als ze is aangekomen, dan blijf ik lekker op deze manier doorvoeden en dan is alle heibel niet voor niets geweest. Mocht ze toch zijn afgevallen, dan is dat echt heel jammer, maar dan heb ik alles gedaan om BV te laten slagen en dan kan ik ook met een geruster hart overstappen op KV. Dus ik ben echt benieuwd!!
Babyliciouss, ik mag toch hopen dat dat een grapje was van opa en oma hihihi. Gwenolyn, sterkte met je jochie, hebben jullie nog een beetje kunnen slapen? syrae, ook weer een drempel over: in het openbaar voeden. Ik zou het niet kunnen. Ik kan het nieteens thuis in de woonkamer overdag. Dan ben ik veel te gestresst dat er opeens iemand aan de deur staat ofzo. (ja, ik ben preuts) Ging dat bij jou wel goed? miepens, succes bij het cb vanmiddag, hopelijk is ze weer aangekomen. Is het trouwens geen optie om deels BV te geven en als bijvoeding KV? Dan krijgt ze toch het goede van moedermelk binnen maar ook genoeg doordat je bijvoedt? Ik ben ook heel benieuwd welk advies ik vanmiddag krijg op het cb, aangezien Siem ook niet genoeg was aangekomen vorige week. Ik heb er trouwens wel een goed gevoel over, hopelijk klopt dat gevoel! We 'lezen' elkaar vanavond weer wel he
Babylicious Meenden opa en oma echt dat ze niet meer wilden oppassen? Ahhhh, helemaal onder gepoept. En een badje midden in de nacht maken, daar zit je ook niet echt op te wachten... Maar gelukkig heeft hij daarna weer heerlijk geslapen! Gwenolyn Hoe is het vannacht gegaan? Raar dat de HAP jullie niet eens even wilden zien... Ik mocht vorige keer nagenoeg meteen langskomen. Nou, hopelijk kan de HA iets voor je betekenen. En eventueel gewoon een doorverwijzing vragen naar de KA. Syrae Ja, weer een mijlpaal -> voeden in het openbaar. Ik zou dat volgens mij niet zomaar kunnen hoor. Alhoewel ik nu ook gewoon in de auto ga zitten kolven, maar heb er dan wel een hydrofiel of iets anders overheen! Miepens Jij heel veel succes bij het CB vandaag! Hopelijk heeft Jasmijn een lekkere groeispurt gemaakt! Adriana Jij dus ook vandaag naar het CB. Succes! Hopelijk is het allemaal goed nu. Wij moeten vanmiddag ook naar het CB. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Gisteren was het hier toch weer helemaal mis met het huilen. Bijna de hele dag weer. Gelukkig wel goed geslapen=, dat scheelt een hoop. Voor vrijdag heb ik een afspraak met een osteopaat staan. Kijken of hij ons kan helpen.
Vanochtend de bolderkar gepakt, Jaëlian in de cosi erin, en Joënna erin. Even naar de supermarkt toe om een boodschapje te halen. Joënna had weinig zin om erin te gaan zitten, en wilden lopen: Prima! Ze heeft het hele stuk naar de supermarkt gelopen/gerent!! Ook super goed geluisterd. Stoppen bij een stoeprand en handje geven met oversteken. Op de terugweg bij een bankje gestopt (waren al een half uur aan het lopen) en even een croissantje gegeten en wat gedronken. Daarna begon ze toch wel moe te worden, dus hup in de kar en verder terug naar huis. Thuis gekomen, de HA gebeld, en gevraagd om bij mijn eigen HA een afspraak te hebben (werken 3 artsen in de praktijk), daar ik hier vorige week ook geweest ben ivm Pepti. Kon vandaag nog terecht maar wel om 20.40. Wist niet dat ze zo laat nog werkten. Ik vind het prima, want anders kon ik pas donderdag terecht (HA werkt maar 3 dagen in de week). Even nog oppas regelen voor Joënna voor vanavond.
Wij zijn net terug van het cb. Hidde is goed gegroeid, maar de vk schrok wel van ons verhaal met spugen! Gelukkig nam ze ons dus meteen serieus en raadde ons aan meteen de ka te bellen om de volgende afspraak te verzetten, daar kunnen we nu volgende week dinsdag al heen. Verder vond ze ook dat hij meer zou moeten lachen en blij zou moeten zijn, oftewel hij zit niet goed in zijn vel! En was ook onder de indruk van alle "ellende", spugen, krampjes, liesbreuk, laag Hb, niet slapen... Blij dat we er vandaag geweest zijn! Hidde wilde vanochtend alleen bij mij slapen, maar ligt nu net weer in de kinderwagenbak, zo vanuit de maxicosi, ik ben benieuwd of hij wil slapen... @cb: ik hoop dat jullie ook zo'n "goed" gesprek hebben vandaag en dat alle kindjes goed zijn aangekomen! @Jacky: kolven in de auto, dat heb ik ook al gedaan! Wel handig... Maar voeden in het openbaar vind ik wel anders, dat zou ik wel durven, misschien... @gwenolyn: ik hoop dat de ka ook voor jullie jongetje wat kan betekenen!
@gwenolyn: je was met net voor! Goed dat je naar de ha gaat vanavond. Ik ben blij dat wij meteen de ka konden bellen (Hidde is daar toch nog onder controle), alweer een hobbel minder...
@ Adriana: Ja het moment voor de hond is echt heel slecht. We balen er zo enorm van, maar ja, ben pas 4 weken geleden bevallen en nog herstellende van mijn bekken. Het gaat gewoon niet We hebben een zeer onrustige nacht gehad. @ Syrea: Balen dat E gisteren zo overprikkeld is geraakt. Wat knap dat je in het openbaar hebt gevoed. Ging het goed? @ Babyliciouss: We hebben een zeer onrustige nacht gehad. Vandaag gaat weer goed, maar ja kan ook niet anders. Ventje is hartstikke moe. Jij had ook een flinke verrassing zo vroeg op de dag @ Miepens: Succes vandaag bij het CB!! mijn duimen draaien op volle toeren. Ik hoop dat ze aangekomen is. @ Jacky: Ik vind het ook erg raar. Ze vertelden wel dat het zeer druk was, maar dan nog? Met mijn dochter kon ik toen ook gewoon langskomen. Succes vandaag bij het CB!! Balen dat het gisteren weer helemaal mis was. Inderdaad een goede nachtrust doet voor jezelf wel wonderen. Kun je er net wat beter tegen.
Dat scheelt inderdaad wel dat je al loopt bij de KA. Fijn dat je volgende week dinsdag al terecht kan. Toch vind ik dat iedere dag dat je moet wachten en je manneke niet lekker in zijn vel zit, er 1 teveel is. Ik hoop voor je dat Hidde in iedergeval even wil slapen in de bak van de kinderwagen. Hier ligt hij even in de cosi te slapen. Begin een beetje een lamme arm te krijgen
Hier even een kort berichtje van een super blije miepens!! Jasmijn is sinds donderdag weer ruim 100 gram aangekomen, en dit keer alleen op fulltime borstvoeding! Zo zie je maar weer, de aanhouder wint!! Ik ben echt helemaal in de wolken. ik heb zelfs groen licht gekregen om de nachtvoeding weg te laten. Mocht ze honger hebben, dan merken we dat vanzelf, maar zolang ze de nacht door wil blijven slapen, dan mag dat ook. Dus ik ben echt benieuwd hoe dat vannacht zal gaan @gwenolyn, fijn dat je vanavond toch terecht kunt @mopje, wat jammer dat Hidde niet in z'n hummetje is. Ik hoop dat jullie snel uit die negatieve spiraal komen en lekker een tevreden kereltje krijgen @CB, hoe is het met de rest gegaan???