Hier begint het ook te kriebelen, maar we wachten nog zeker tot Janna 3 is. In die twee jaar willen we wat dingen in huis in orde maken (zolder verbouwen en Janna naar een andere kamer verhuizen) en voor een tweede moeten we echt een andere auto hebben, anders gaat het niet passen. Sowieso lijkt het me prettig als Janna tzt wat zelfredzamer is, dus bv zindelijk en goed kan lopen etc. En ik wil toch graag nog wat nachtrust op doen voor er een tweede komt Maar puur mijn gevoel zegt dat ik nu gewoon wil gaan proberen
Mijn schoonmoeder is weer thuis, dus met Kerst is ze ook lekker thuis Het gaat nog niet heel goed met d'r, dus mijn man is veel daar om te helpen. (Ze moet zoveel mogelijk rust hebben dus zodoende zijn Janna en ik er nog niet geweest, eerst even thuis rustig aan doen )
Fijn dat ze weer thuis is. Laat haar inderdaad maar lekker op haar gemak revalideren. Met kerst kan ze vast nog genoeg met janna knuffelen.
oh mooi dat je schoonmoeder weer thuis is! tja een tweede... soms kriebelt het en soms denk ik nee niet weer heel het drama... ik weet het gewoon nog niet. Heb wel gezegt dat ik een tweede voor mijn 30ste wil ( als ik een tweede wil haha) en ja ik ben nu net 28... hahaha
@andrea: fijn dat je schoonmoeder thuis is voor de kerst. Verwen haar maar lekker! @miepens: extra boterham heeft ze dus echt behoefte aan! Ik ben altijd blij als Hidde zijn boterham opeet. Met de laatste stukjes gaat hij meestal spelen, en dat zegt genoeg. @tweede: wij willen wel snel een tweede. Tot nu toe nog niet gelukt Maar 2013 moet toch wel lukken! Zo nog even naar de Ikea met Hidde en mijn schoonzusje terwijl manlief een spoedoperatie op een hond aan het doen is.
Miepens; Een tweede spruit... Ik zou niets liever willen dan in 2013 opnieuw zwanger worden maar mijn man denkt er helaas anders over... Ook wij hebben de nodige teleurstellingen gehad voordat Siem geboren is dus vandaar wil ik 'op tijd beginnen met proberen'. Mijn verlangen naar een tweede is echt groot maar Manlief vindt het nog te vroeg dus dan houdt het op. Hoe is het nu met Jasmijn? Geen koorts meer hoop ik? Heerlijk samen vakantie, geniet ervan! Mopje: jammer dat Hidde (bijna) geen bv meer wil maar je kan trots zijn op de maanden dat je het hebt gegeven! Andrea: fijn dat je schoonmoeder weer thuis is. Fijne Kerst allemaal!!
Pfrt, ze heeft 't al een paar keer gedaan, maar nu is het hek echt van de dam; Janna klimt op de bank zodra ze de kans krijgt, dus ik kan haar er continu afplukken. Ze kruipt er sowieso ook zo af, head-first, zoooo eng! Ik probeer haar te leren er voorzicht af te gaan, maar dat lukt nog niet zo Achter me ligt een berg cadeautjes, hihi! Morgen fijn Kerst vieren! Fijne Kerst iedereen!!
Haha! Grote meid die Janna! Hidde wil vooral van de bank af klauteren, en ja, hoofd eerst. En hij is er zo ook al een keer afgevallen! Ik had hem bijna vast, dus het ging niet heel hard, en gelukkig hebben we een vrij zachte vloer. Maar dat is wel schrikken! @adriana: wat jammer dat je man nog niet wil "proberen". Wellicht denkt hij er in 2013 wel anders over!
Zo de allereerste eerste kerstdag voor F is voorbij. Ze is een echte Bourgondiër het samen lang aan tafel zitten en al dat eten vind ze helemaal geweldig. Zo grappig om te zien. Ondanks dat we haar eigen ritme een heel eind aanhouden moest ze vannacht toch wel de nodige indrukken verwerken. Ze sliep wel maar wel onrustig. Verder gaat ze hier nou uiteindelijk ook staan, sinds ze dat door heeft blijft ze dit ook aan een stuk door doen, meteen daarop besloot ze ook dat ze groot genoeg was om zelf te eten. Ondanks dat we het haar niet altijd zelf laten doen doet ze dat toch ook wel heel goed. Wat gaat het toch allemaal snel!! @tweede, bij mij niet meer. Ik had zelfs afgesproken met de gyn dat als de cyste eruit moest dat hij dan meteen de sterilisatie zou doen. De cyste is uiteindelijk uit zichzelf weg gegaan dus het hoefde geen ok te worden waardoor ik nu ook nog geen sterilisatie laat doen.
Zo meiden, allemaal fijne kerstdagen gehad? Wij wel hoor. Zijn allemaal lekker verwend met mooie kadootjes Verder gaat het hier lekker. Zo leuk om de oudste echt met de jongste te zien spelen. En dan probeert ze ook echt wat uit te leggen..... Vanmiddag gaat mijn man met de oudste naar het Circus. Heeft hij even lekker 1 op 1 aandacht voor haar (hij is de laatste dagen veel weggeweest en zo kwam het dat ze hem gewoon een aantal dage niet zag. Dat merk je wel hoor aan een meisje van bijna 4!
Hoi Hoi, Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad. Wij hebben het wel gezellig gehad. Lekker gegeten etc. Helaas was ik niet helemaal lekker tijdens de kerst. Keelpijn, snotter snotter en lichte verhoging. Na de kerst heb ik twee dagen in bed gelegen om een beetje bij te komen. Nu heb ik neusspray, strepsils en paracetamol gecombineerd met een dosis vitamine pillen. Dus ik vind dat het nu maar snel over moet gaan! Gelukkig heeft Jasmijn nergens last van. Vandaag heb ik een mamafiets besteld. Het wordt de rode lief!mamafiets met een zilver Yepp stoeltje en een witte mand van voren. Nu hopen dat hij snel geleverd wordt. Het stoeltje was ons kerstcadeau en hebben we vandaag al uitgeprobeerd. Madam vond het geweldig! Jasmijn is vooral vandaag enorm aan de kwijl. Echt liters kwijl lopen er zo uit haar mond. Zo vervelend, want alles is echt nat en het ziet er niet uit. Ik weet niet goed wat ik er tegen kan doen. De vorige keer hield het even op, nadat de tandjes er waren, maar ze kwijlt nu alweer een maand en het lijkt steeds erger te worden, maar geen tandje te zien. pffff. ik word er gek van.
Wow, het is al van VORIG JAAR geleden dat er iemand hier iets heeft gepost Gelukkig 2013 allemaal! Hopelijk hebben jullie allemaal fijne dagen achter de rug. Ook wel weer lekker dat het weer allemaal even voorbij is, toch? miepens, hoe ist het met Jasmijn dr tandjes, zijn ze al door? Fietsen met je kleintje is echt leuk he, wij doen het al een paar weken inmiddels. Hier veel ontwikkelingen de laatste paar dagen. Sinds eergisteren gaat Siem uit zichzelf zitten en doet dat dus ook de hele dag. Dan ligt hij op zn buik, rolt hij zowat heel de kamer door (kruipen nog niet), zit hij weer met een blokje te spelen, dan weer even liggen, etc... Ook wil hij dolgraag gaan staan en probeert hij zich op te trekken aan de box/tafel/mama's been En hij heeft zelfstandig een hele banaan opgegeten! Ik dacht dat past vast niet in dat kleine mondje maar hij wist precies wat hij moest doen, ik moest alleen de schil losmaken voor hem. Dus ik ben nu ff heel trots op mn ventje
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Eergisteren weer bij het cb geweest, Janna was nu gelukkig wel iets aangekomen en volgt nu mooi het standaard borstvoedingslijntje, dus geen reden tot zorgen Ze weegt nu 9450 gram en is 75 cm, maar bij het meten weer een boel gekronkel, dus mogelijk is ze toch nog iets langer. Ze demonstreerde braaf de pincetgreep, zwaaide en lachte continu. En na de vaccinaties was ze 30 seconden boos, om vervolgens weer te lachen en in haar handen te klappen. Ze heeft ook echt geen last gehad van de vaccinaties, geen verhoging oid, niets.
En wat gaat het hárd he! Hidde wordt al bijna 1! Ik vind het echt onvoorstelbaar dat Janna nu gewoon al 11 maanden oud is, nog een maandje en dan is haar verjaardag aan de beurt. Ze is op een zaterdag jarig en zodoende kan de hele familie op bezoek komen, super! Mijn man en ik moeten alleen nog een cadeautje bedenken, we hebben een HippySkippy voor d'r, maar daar kan ze nog niets mee, dus we willen nog iets waar ze echt al mee kan spelen. Duplo heeft ze voorlopig genoeg Zit er zelf over te denken om nu echt een speelhoekje in te gaan richten voor d'r, nu heeft ze de box en verder ligt er overal wel wat speelgoed. Een eigen hoekje zal wel leuk zijn denk ik... Maar jaaa, dat betekent wel dat we de hele woonkamer opnieuw moeten gaan indelen... Speelkeukentje van Ikea wil ik ook erg graag, maar daar is ze denk ik nog echt te jong voor. Hmmmm, lastig! Oh, autostoeltje krijgt ze ook, ze past nog in de maxicosi, maar niet lang meer.
Ja het is echt aftellen tot de eerste 1e verjaardag nog een paar dagen... Wij geven Siem een loopautootje voor zn eerste verjaardag. Voor vrienden/familie zijn we bezig een verlanglijst aan te maken, zodat ze zeker iets nuttigs kopen, hij heeft nu al zoveel speelgoed! Ook gaan we binnenkort zijn eerste spaarrekening openen en daar meteen een bedrag op storten, nu heeft hij dat nog niet.
Allereerst de beste wensen voor iedereen!!! Op naar de eerste verjaardag van de kindjes Hier alles wel ok! Vandaag weer begonnen met werken. haha viel wel weer een beetje tegen eigenlijk haha. Maar ja wat wil je 2 weken kerstvakantie! @verjaardag: jaaa ik ben er ook al mee bezig. Ben al een heel lijstje aan het samenstellen voor kadootjes... Wat vragen en geven jullie je kindje?! Ik zit heel erg met wanneer ik het ga vieren. Want ja hij is geboren op schrikkeldag.. en ja 1 maart moeten we beide werken en wij kunnen niet zomaar vrij nemen. dat is het nadeel van het onderwijs. Dus denk ik dat we het 2 maart vieren want dan is het zaterdag. Maar ja zit wel te denken om 1 maart al vast het huis versieren en hem een kadootje te geven. Alhoewel we al een dure auto stoel voor hem gekocht hebben haha. @tandjes: zijn zesde tandje is door. hij kwijlt en hij kwijlt... tanden poetsen is een hel, want dat doet pijn natuurlijk! jullie nog tips?! @Andrea85: Mooi dat eht goed ging bij het CB! @adriana85: wooow wat een ontwikkelingen zeg! geweldig!
Ik laat Janna altijd vrij lang zelf 'poetsen' en zorg dan dat ze goed op de borstel knaagt. Vervolgens maak ik het - met wat protest wel - af en poets ik alles even, maar ik denk dat haar geknaag effectiever is dan mijn gepoets...
Ze ging gisteren en vandaag al telkens los staan en stond dan helemaal te glunderen. Vandaag zette ze dus een stap naar mij toe en toen begon ze echt keihard te lachen Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor ze door de kamer rent