15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ook weer even een berichtje van mij. Het is momenteel erg druk hier.....
    Mijn nieuwe baan bevalt goed en komende of volgende week krijg ik mijn contract (maar weet dat ik de proeftijd doorstaan heb).
    Verder druk met het regelen met alles voor een aantal wintersportdagen met het werk van mijn man (met het vliegtuig naar oostenrijk, maar zonder de kindjes....) Nu net de reisverzekering gereld, nu nog onze koffer inpakken en de spullen voor de kinderen, want die gaan naar opa/oma. Hopelijk gaat het allemaal goed en missen de kindjes ons niet al te veel, maar dat zal de tijd uitwijzen.
    Dan gaan we begin februari ook nog op wintersport, maarja dan gaan ze kinderen natuurlijk gewoon lekker mee!

@Andrea
    De ontwikkelingen gaan dus goed door. Lekker hoor. Je zult zien dat het nu hard achter elkaar doorgaat!

@Adriana
    Fijn dat ze goed gegroeid was nu. Altijd lekker om die bevestiging weer even te hebben!

@tandjes
    Tand nummer 8 is hier door, en volgens mij komt nummer 9 er aan, maar dat kon ik net niet goed zien.

@ verjaardagen
    Tsja het gaat nu snel! Nog even dan zitten we er allemaal midden in. Ik heb vandaag de uitnodigingen ontvangen (online geregeld) en ze zijn leuk geworden.

@lijstjes
    Weten jullie ook van de site: Lijstje.nl - Home af. Hier kun je online een verjaardagslijst maken, waar mensen op kunnen afstrepen.

@lopen
    Janna, de eerste stapjes los! Knap hoor!
    Lynn doet dat nog niet, maar komt vanzelf. Ze rent wel langs de tafel en de bank etc.

2. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Even een snel berichtje. F heeft dinsdag buisjes gekregen. Ondanks dat haar oren nog enorm veel troep eruit gooien lijkt ze al minder last te hebben. Voorheen trok ze constant aan haar haren en dat doet ze nu niet meer. Haar oren pakt ze tot nu toe nog af en toe een keertje vast maar het allerbelangrijkste ZE SLAAPT DOOR :)!

@tandjes, F heeft er nog steeds maar twee. Ze kwijlt wel enorm (al best wel een tijdje) en wil niet dat we in hoor mond kijken of voelen.

@lopen/staan, ze loopt nog niet, wel gaat ze in een razend tempo vooruit. Voor twee weken terug ging ze voor het eerst staan, nu staat ze al met een handje los (soms zelfs per ongeluk twee) en probeerd ze al van de tafel naar de bank te gaan, dit gaf vorige week als resultaat dat ze viel en haar tandje door haar lip had.

Verder hebben we gister een ongeluk gehad, zonder dat er andere personen bij betrokken waren maar wel door een fout van een ander. Ik verschoot ervan hoe boos en heftig ik reageerde tegen diegene toen ik hem belde. Ik was zo enorm boos omdat F bij me in de auto zat. Gelukkig reden we nu ongeveer 30 km per uur maar zouden kort daarna de 80 km weg op gaan. Wil er niet aan denken wat er dan gebeurd zou zijn!! F heeft er weinig van meegekregen gelukkig maar dan nog. Wel behoorlijke schade aan de auto maar gelukkig word hij op kosten van de ander volledig gemaakt.

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Heftig pumbaa een auto-ongeluk, gelukkig geen gewonden. Ik snap het wel dat je boos was, waarschijnlijk ook wel van de schrik. Ook fijn dat de buisjes bij F goed helpen (voor haar én voor jou ;)). Hier ook nog maar twee tandjes trouwens maar geen derde op komst zover ik weet. Zielig van dr tandje door haar lip!

Jacky: veel wintersport-plezier! Zal wel raar zijn zonder de meisjes maar geniet er maar van, even (bijna) niks om naar om te kijken is ook wel lekker toch?
    Je had gelijk wat die ontwikkelingen betreft (je had Andrea en mij omgewisseld in je reactie). Siem kan sinds gisteren kruipen, ik had niet verwacht dat hij dat nog ging doen maar toch doet hij het nu :D Ook zetten we samen voorzichtig de eerste stapjes, langs de salontafel. Het gaat echt in een razendsnel tempo opeens! Gelukkig ben ik vanaf nu ook wat vaker thuis.

Andrea: wat goed dat Janna al zelf stapjes heeft gezet!!! Wat zul je trots zijn :)
    @tanden poetsen: hier moeten wij echt nog aan wennen! Het wordt regelmatig vergeten, ik ga hem er ook niet voor wakker maken als hij net slaapt... Het jammere is ook dat ik niet elke dag thuis ben 's avonds en hij de ene keer door papa naar bed wordt gebracht en de andere keer door mama. Dan mis je toch een bepaalde routine. Wel doet hij altijd keurig zn mondje open als je met de borstel komt :) Tis zo'n braafke.

Melovekane: hier hebben we op het verlanglijstje staan: een nieuw 365-dagen-voorleesboek, zwemspullen, en een cd met kinderliedjes. Het lijstje is nog niet af :p

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Pumbaa: bah, auto-onglukken zijn sowieso naar, helemaal als je kindje ook bij je in de auto zit!
    Mijn man had laatst - vlak voor Kerstmis nog - ook een ongeluk op de snelweg, waarbij hij langs de vangrail is 'geschaafd'. Ik heb zelf de schade niet gezien (hij is meteen naar de schadehersteller gereden), maar de spiegel lag eraf, ruit eruit, en twee deuren waren flink beschadigd. Inmiddels is alles weer hersteld en zien we er gelukkig niets meer van! Ik was me echt rót geschrokken toen hij thuis kwam met een witte auto ipv onze zwarte, was echt zo blij dat hij niets had!

En hoe gaat het nu met F? Komt er nog troep uit haar oren? En wat goed dat ze doorslaapt! Heerlijk he?

Janna heeft afgelopen nacht weer klokje rond geslapen, zooo lekker! Ze werd pas om 8.30u wakker, heel rustig ook, echt lekker wakker worden zo (ipv gewekt te worden om 2 u, 4 u, en om 6 u aan je haren getrokken worden en kopstoten te krijgen :p ). Ben benieuwd wat ze vannacht gaat doen :)

Oh en stapjes heeft ze vandaag helemaal niet meer gezet, gisteren deed ze niet anders, maar vandaag was ze er even klaar mee kennelijk. Nou ja, prima natuurlijk! Ze is sowieso heel voorzichtig, erg fijn om te zien dat ze niet snel iets probeert dat gewoon buiten haar kunnen ligt.

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@andrea, jij hebt lekkere nachten zo zeg ;) ik zou willen dat F zo lang slaapt. Nu maakt ze nachten van 19.15 tot 6.15 en opzich ben ik daar al heeeeeel blij mee :) wat goed van Janna dat ze al een stapje los heeft gezet! Ze is er snel bij.

@adriana, grappig dat Siem nog gaat kruipen. F heeft dat tot nu toe ook nog niet gedaan, ze is van tijgeren naar staan en lopen om de tafel gegaan. Ik zeg steeds dat ze ook niet meer gaat kruipen maar als ik jou verhaal lees dan kan ik dat beter niet meer zeggen ;)

F heeft nog steeds enorm vieze oortjes, we moeten tot dinsdag afwachten, lekken ze dan nog zo dan krijgt ze blijkbaar druppeltjes. We wachten dus nog maar af. We merken nu wel dat ze er steeds geïrriteerde van word als we haar oortjes moeten schoon maken. Ik verwacht dat het komt omdat we het zo vaak moeten, ik hoop dus niet dat ze het doet omdat de oortjes pijn doen. Maar hoe dan ook ik ben nog steeds trots op haar want ze slaapt nog steeds door :)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Klokje rond doet ze ook pas sinds twee nachten, ik was al dolblij dat ze vorige week 5 uur achter elkaar sliep, maar nu kan ik mijn geluk niet meer op :D Ze doet nu overdag nog 1 dutje, en waar ze eerst nooit langer dan 45 minuten achter elkaar sliep, slaapt ze nu ineens TWEE uur 's middags. Whahaha, volgens mij hebben ze haar stiekem omgewisseld ofzo :D

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Dan heeft ze een hele verandering doorgemaakt!! Hopelijk heeft ze de vorige fase nu dan ook echt afgesloten en blijft ze deze volhouden. Ik merk wel dat mijn lichaam doodmoe is, ik moet weer helemaal wennen aan de zeven à acht uur slaap die ik nu aan een stuk door heb. Als ze zo vaak wakker worden op een nacht word je ook doodmoe maar op de een of ander manier went je lichaam eraan!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik word ook nog iedere nacht een paar keer wakker om even intensief naar de babyfoon te luisteren :D

Maar ik hoop echt zo ontzettend dat ze dit vol blijft houden, want het is echt een heel fijn ritme! Maar aan de andere kant; ze is nu om 19 uur gewoon echt kapot, ze snakt echt naar haar bedje, dat ken ik niet van d'r. Dus ik heb eigenlijk het vermoeden dat die moeheid wordt veroorzaakt door een groeispurtje ofzo (ze eet ook ineens als een bouwvakker) en dat het dus tijdelijk is. Hoewel je dan misschien juist weer nachtvoedingen verwacht, en die slaat ze nu dus ineens over (ze kreeg er een week geleden nog 2!)...

Nou ja, de tijd zal het leren :)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oooh, wat stom zeg, Hidde is natuurlijk al 1 nu! Helemaal vergeten...
    Gefeliciteerd!!!
    Hoe was z'n verjaardag?

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Mopje, we zijn benieuwd hoor! En de volgende verjaardag duurt ook niet lang meer.

Andrea en Pumbaa, ik kan het me echt niet voorstellen om nu nog steeds gebroken nachten te hebben! De laatste tijd wordt Siem wel eens wakker 's avonds maar we besteden daar eigenlijk geen aandacht aan.

Morgen weer naar het bureautje om prikjes, toch weer spannend. Oja en manlief zit vanaf nu thuis, zal een hele verandering zijn.

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@adriana, ik vind die bezoekjes aan het CB altijd toch wel spannend. Mijn kleine boefje mag morgen ook weer en dan krijgt ze ook een enting! Ik vind het wel jammer dat ons lijstje gesloten is vond het wel fijn om te zien of F meeging in de rest van de groep!

Helaas zijn de nachten inmiddels alweer gebroken, ik besteed er ook geen aandacht aan als ze wakker word maar aangezien ik nogal makkelijk wakker word lig ik wel elke keer wakker. Ik denk nu dat het ook mede door haar tandjes komt. Ze heeft sinds gisteren de derde en nr 4,5 en 6 zijn duidelijk onderweg.

Ik ben echt super slecht in het onthouden van datums en namen dus ik weet al zeker dat ik de verjaardagen hier zal vergeten (ben al blij dat ik ze van de familie onthoud ;)) natuurlijk wens ik iedereen hier een geweldige eerste verjaardag van jullie kleintjes!!

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Nou laat de tandjes maar snel komen dan. Misschien slaapt ze dan weer wel door.
    Je kan ook moeilijk ALLE verjaardagen onthouden, geeft niks hoor.

Vanochtend naar het cb geweest, alles gaat perfect volgens het lijntje ;)
    Hij mag vanaf nu alles eten en hij mag gewone melk ipv nutrilon. Scheelt weer in de centen :p helaas heeft hij behoorlijk last van de prikjes (koorts, overgeven). Hopelijk morgen beter.
    Voor de statistieken: Siem weegt met precies 11 maanden 8900 gram en is 74 cm lang.

13. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Vanochtend naar het CB geweest. Ze is weer helemaal goed gekeurd. Mag inderdaad alles gaan eten ;) bij de prikjes huilde ze even maar ze was het weer vrij snel vergeten. Nu wel wat huilerig maar eigenlijk valt het me tot nu toe nog niet tegen :) met haar 74 cm volgde ze netjes het lijntje. Ze was iets minder goed aangekomen zeiden ze deze ronde (8470) maar ondanks dat waren ze dik tevreden.

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Pumbaa, fijn dat het allemaal goed was. Geen last meer gehad van de prikjes? Siem heeft gistern ook nog behoorlijk last gehad, het was net een zak met botten als je hem vastpakte, en koorts tot 39.8 gemeten. Vandaag lijkt het iets beter te gaan.

15. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Adriana, hoe gaat het nu met de kleine Siem? Wel fijn te weten dat hij goed op het lijntje loopt, toch? Ik sta er van te kijken dat de lijn bij F wat naar beneden afliep, ze heeft de laatste tijd zo enorm gegeten en al zeker meer dan de aanbevolen hoeveelheid! Ze heeft gelukkig echt weinig last gehad van de prikjes. Gisteren is ze nog wat hangerig en huilerig geweest maar verder niks aan de hand. Ik zei op het CB eigenlijk maken die kleintjes het wel mee in hun eerste levensjaar, ze hebben een hoop pijn door darmkrampjes, tandjes, prikjes enz

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ja het is echt zielig. Siem heeft vandaag redelijk gegeten maar drinken gaat nog niet zo goed, hij moet steeds van die vieze boeren laten:) en gister kwam er dus ook weer vanalles mee... Gelukkig geen koorts meer, alleen nog wat verkouden. Hoe is het met F? Slaapt ze nu weer goed 's nachts? Dat de lijn wat naar beneden liep komt wsl doordat ze zo beweeglijk is de laatste tijd, dat was toch bij Janna ook zo?

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh jongens, ik wil zooo graag een tweede :D Maar totaal niet praktisch nu, dus toch nog even wachten...

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hihi Andrea, ik herken je gevoel! Nog een paar nachtjes en dan is Janna 1! Geniet lekker van je dochter. Knuff!

Siem is nog steeds niet zichzelf, moet soms nog overgeven en hij drinkt heel slecht. We zijn nog naar de ha geweest maar hij was niet uitgedroogd ofzo.

19. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@andrea, spannend hoor voor Janna komt haar eerste verjaardag dicht bij nu!! Maak er een leuk dagje van!

@adriana, zou Siem zo'n last hebben van de prikjes?? F heeft er echt maar weinig last van gehad. Misschien dat Siem een griepje onder de leden heeft, het heerst nu behoorlijk.

Hier zijn de uitnodigingen weg voor ons kleine boefje. We maken cake-pops en cupcakes en voor haar halen we een klein slagroomtaartje waar ze haar gang mee mag gaan. Vind het best spannend hoor. Wat is dit jaar voorbij gevlogen!!

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier druk aan het plannen wat we gaan bakken en koken etc op haar verjaardag, we krijgen veel familie op bezoek en het is een beetje traditie dat we met verjaardagen ook zorgen voor een volledige maaltijd. Dus ik moet maar vast boodschappenlijstjes maken :D

Heb er echt veel zin in, ben zo benieuwd wat Janna van alle slingers, mensen en cadeautjes gaat vinden!

Deel Deze Pagina