15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Wie o wie kan ons helpen hier?? Zoals bekend is F niet zo'n goede doorslaper. Na het krijgen van haar buisjes (waarvan iedereen dacht dat ze daardoor slecht sliep) heeft ze een paar goede nachten gehad maar sinds ongeveer een week nu huilt ze ongeveer drie kwartier voordat ze in slaap valt. Als we erheen aan in die drie kwartier word het alleen maar erger. Verder word ze nog steeds elke nacht gillend wakker!! Ik heb al alles geprobeerd, minder eten, meer eten, negeren, naar toe gaan, wel een lampje, geen lampje, wel een muziekje, geen muziekje enz enz verder staat het bedje nog steeds aan het hoofdeind omhoog, ik weet het niet meer :( het enigste wat ik weet is dat ik er erg verdrietig van word!! Vandaag bij de huisarts geweest omdat buisjes bij extreme loopoortjes blijkbaar verstopt kunnen gaan zitten maar dat was niet het geval. Ik heb het aan de huisarts gevraagd en eigenlijk is de enigste reactie: ze heeft lang last gehad van haar oortjes misschien heeft ze zichzelf dit gedrag aangeleerd en ach ja over het algemeen is het met het jaar over. Dus goede hoop over een week of drie is het van de een op de ander dag over!! Weet misschien een van jullie wat het kan zijn, of wat ik eraan kan doen??

@andrea, heel veel plezier morgen en alvast gefeliciteerd!!!

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Pumbaa, wat erg vervelend zeg, dat F zo lang moet huilen voordat ze slaapt. Stopt ze wel met huilen als je naar haar toe gaat?
    Hier hebben we eigenlijk bijna nooit problemen met slapen. Heel af en toe heeft ze een avond dat ze ineens wakker wordt en dan gaat huilen. Zodra ik er ben, is het goed, maar als ik wegloop begint ze weer te huilen. Soms wordt ik daar dan ook een beetje moe van en haal ik haar uit bedje om te troosten. Dan is het goed en gaat ze zelfs spelen, maar zodra ik haar terugleg, dan begint ze weer. Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen. 's nachts haal ik haar wel eens uit bed en leg haar dan tussen ons in, maar ook dat is meestal geen succes omdat ze dan gaat wiemelen en knijpen in onze neuzen en haar eigen feestje gaat vieren. Uiteindelijk valt ze wel in slaap.
    In de eerste instantie dacht ik dat het aan spinazie lag, maar eigenlijk heb ik nog steeds niet kunnen achterhalen wanneer ze in bed moet huilen. Vervelend voor je. Ik hoop echt voor je dat het over gaat!
    @andrea, gefeliciteerd met jullie kleine grote meid!

Hier gaat alles nog erg goed. Ik geniet van ons vrolijke meisje. Er wordt hier al druk om de salontafel gelopen en achter poppenwagentjes. Ze staat alleen nog niet los, dus het echte lopen zal nog wel even op zich laten wachten. Ze heeft in elk geval al genoeg bulten van het vallen, maar ze blijft het steeds stug proberen.

Helaas hier nog geen echte woordjes zoals papa en mama. Wel genoeg gebrabbel, maar ik kan er nog geen kaas van maken. Maar dat komt vast wel.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ja de verjaardagen gaan ons nu allemaal om de oren vliegen.
    Hier ook al druk aan de voorbereidingen. Maar wij vieren de 2 verjaardagen van de meiden wel in 1x. Wel zo makkelijk...

Andrea
    Veel plezier met de eerste verjaardag van je kleine meisje!
    Denk nog maar eens terug aan een jaar geleden ;)

Pumbaa
    Tsja wat zou het zijn. Sommige kindjes hebben het gewoon he. Of ze voelen de spanning die jij ongewild al voelt als het bedtijd wordt. Doet ze het ook als ze door iemand anders (vertrouwd) naar bed gebracht wordt?
    Lynn heeft weleens een avond dat ze even huilt (terwijl ze dit overdag nooit doet), maar dat is met 5 minuten wel over.
    Probeer anders eens sinaspril (kinderasperine) vloeibaar. Geef dit eens kort voor het slapen (ik weet niet of F. nog een laatste fles krijgt, maar dan bijvoorbeeld vlak daarvoor). En kijk eens of ze het dan nog doet!

Zaterdag nog een keer op wintersport. Haha, heb er nu al zin in. Ben benieuwd hoe een lange autorit met 2 kinderen gaat bevallen.

Amy gaat morgen voor de laatste keer naar de peuterspeelzaal, ben nu ondertussen de traktaties aan het maken.
    Ze is echt aan de basisschool toe. Maarja daar moet ze wel nog een paar weekjes op wachten (tot ze echt 4 is).

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@miepens, de ene keer stopt ze wel de andere keer gaat ze gewoon gezellig door inclusief het zo hard mogelijk gillen! Fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat. F loopt ook rond de tafel en gaat overal staan waar ze denkt dat het moet lukken.

@jacky, spannend hoor op wintersport met twee kleintjes. Ben nog nooit op wintersport geweest, lijkt me wel een keer leuk om te doen! Ze gaat helaas te keer bij iedereen die haar naar bed brengt. Het gebeurd alleen bij het slapen voor de nacht voor de rest slaapt ze eigenlijk binnen de tien minuten. Heb haar vandaag inderdaad een paracetamol gegeven en haar mondje ingesmeerd met dentinox. Helaas begon ze met inslapen gewoon te huilen en om half tien was het weer raak. We hebben haar toen even naar beneden gehaald en haar bijtring gegeven en daar ging ze behoorlijk op te keer. Ze vond het beneden zijn daar in tegen wel gezellig want madam wilde meteen aan het spelen gaan!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Morgen is het dan zo ver :)
    Gek idee dat er een jaar geleden nog niet echt een indicatie was dat ik zou gaan bevallen. Op 1 februari hadden we een afspraak bij de vk, vervolgens gingen we klossen halen, daarna intake kraamzorg. 's Avonds was is heel moe en ging ik vroeg slapen, maar eerst legde ik nog even het zeiltje op m'n matras... Bizar om daaraan terug te denken. Een jaar geleden hadden we Janna gewoon nog niet eens ontmoet en nu is ze zo'n prachtig deel van ons leven...

Straks maar eens wat balonnen op gaan blazen en slingers ophangen :D

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi Andrea!
    Gefeliciteerd met jullie kleine grote meisje. Al 1 jaar. Groot feest. Wat zal ze verwend worden.
    Maak er een leuke dag van

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@andrea, gefeliciteerd met Janna, ik was een weekje te vroeg maar dat wad zeker ook gemeend hoor :D

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dank jullie wel :D

Was echt een super leuke dag! En ineens kent ze een paar woordjes! Ze zegt duidelijk 'nijnuh' tegen Nijntje en ook tegen dieren met twee rechtopstaande oren :D Ze zegt ook 'naan' of 'nana' tegen een banaan. En 'mama' wordt steeds meer tot mij gericht ipv tot haar eten ;)

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wat leuk Andrea dat jullie een leuke dag hebben gehad, gefeliciteerd nog met Janna dr verjaardag! Zo gek als je even nagaat wat je een jaar geleden aan het doen was. Wat gaat het toch allemaal snel. Ik heb ook zo'n zin in Siem zijn verjaardag (20 feb). Wanneer vieren jullie het Jacky? Wel makkelijk dat je het van je twee meiden in 1 keer kan vieren. 1 jaar en 4 jaar, 2 mijlpalen bij elkaar.

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Haii allemaal,

tijdje hier niet meer geweest. alleereerst gefeliciteerd met jullie kindjes als ze jarig zijn of jarig zijn geweest haha Ik heb vorige week deans uitnodigingen op de bus gedaan. Vond hem zelf erg leuk geworden. Ben nu drik bezig met versieingen en dingen kopen hihi.. ga een nijntje slinger maken hihi! hij is helemaal gek van nijntje dus :)

Afgelopen woensdag is ook de fysio weer geweest en die moest van het cb een score lijst invullen.. hij loopt nu dus officeel motorisch achter... Hij heeft de afgelopen maand wel heel veel geleerd. Maar ja neem het nu dus mij zelf kwalijk dat ik dus dingen fout heb gedaan.. maar ja ik ben 24/7 met hem bezig.. en dan heb ik het toch niet goed gedaan.. snik...

Maandag weer naar het cb. krijgt hij ook weer inenting.. beniueuwd wat ze te melden hebben over voeding...

sorry beetje ego bericht...

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Volgende week is F jarig, geboren met carnaval. Ondanks dat het nog een week duurt zorgen de voorbereidingen van carnaval toch wel voor een speciaal gevoel. Gisterenavond reed ik langs een uitgaanscentrum hier waar een schoolfeest was, vorig jaar moest de ambulance met mij door dit feestgedruis heen om mij naar het ziekenhuis te brengen. Vorig jaar is carnaval compleet langs me heen gegaan. Ik merk echt dat ik bij bepaalde dingen nu terugdenk aan een jaar terug. Raar hoor! Moest het even kwijt!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Melovekane; maar jij hebt toch niets fout gedaan, joh? Je moet je dat echt niet kwalijk nemen hoor, al snap ik wel dat zoiets toch gebeurt zelfs al kan je er niets aan doen. Hopelijk kun je met fysio verder en ontdek je zelf ook dat je het jezelf niet kwalijk moet nemen!

@Pumbaa: gek is dat he? Hier ook veel 'flashbacks'. Jaar geleden lag ik volgens mij weer in het ziekenhuis nu en voelde ik me behoorlijk slecht... En ik zag borstvoeding echt niet meer zitten, ik ging maar door omdat ik de energie voor afbouwen ook niet had (ik kreeg vreselijke stuwing telkens, aanleggen deed veeeel pijn, maar dan was die stuwing wel weg)... dan te bedenken dat Janna nu nog steeds borstvoeding krijgt! (Ben gewoon lui :p Nee, nu is het echt heeeel fijn, echt een monentje waarop zij volledig ontspannen bij me ligt, heeeerlijk!)

Janna heeft nu echt duidelijk een eigen wil... Ze wil Nijntje-koekjes! :D Continu roept ze;'Nijnuhhhh!' En wijst dan naar de kast waar de koekjes liggen... Ander voedsel belandt op de vloer en tegen de muur... Vanavond had ze wel door dat ze geen koekje kreeg en at ze heel goed haar bordje leeg :D Praten gaat echt ineens rap! Ze probeert van alles na te zeggen, nieuwste woordje is 'poppetje' vandaag, door haar uitgesproken al 'poppo-kuhhh' :D Heeeerlijk!
    Ze loopt nu ook echt stabiel los, wandelt zo de kamer door terwijl ze op haar trompetje blaast.
    En slapen gaat ook nog steeds erg goed! Overdag 2x, soms 45 minuten, soms 1.5 uur. En 's nachts van 19 tot 7 :D

Echt genieten dit!

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Melovekane, je moet jezelf echt niks kwalijknemen hoor! Je bent er voor hem en je bent met hem bezig meer kan je toch niet doen? Je moet ook aan jezelf denken he. Het komt vast allemaal goed met hem. En laat je ook maar niet gek maken door het cb/fysio want jij weet als moeder wel het best hoe het met je kindje gaat. Knuffel voor jou!

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    adriana
    wij vieren de verjaardag van onze meiden komende zaterdag. zal een gezellige drukte worden...

melovekane
    dat is niet iets wat je jezelf kunt verwijten... hij haalt het vast vanzelf wel weer een keer in hoor!

gisteren terug gekomen van een heerlijke wintersport week.
    wat hebben we lekker veel sneeuw gehad en wat hebben de kinderen het goed gedaan (zelfs met de 13-14uur in de auto vanwege de vele files...)

nu druk in de voorbereidingen voor de verjaardagen van de meiden...

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    thanks voor jullie lieve reacties! doet me goed!
    Gisteren bij het CB geweest en ze hadden eigenlijk niet veel op te merken. vond het sowieso een aparte afspraak. werd weinig verteld.. en ik had weinig vragen eiengelijk.. Heb de inenting neit gedaan omdat ik het idee had dat die weer een beetje niet lekker was. maar vandaag is hij heeeeeeeerlijk vrolijk!
    hij gaat nu trouwens ook als die op zijn buik ligt zijn kontje omhoog doen en dan duwd hij zich naar achteren whaha..

Verder gaat het hier wat minder... vader is zaterdag in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. 2 longontstekingen en het vlies om zijn longen is ontstoken...

Voor dean ga ik mooie nijntje versieringen maken voor zijn verjaardag hihi! Heb helaas al een aantal afmeldingen van mensen die niet kunnen komen.. is altijd hetzelfde gezeur hier!

Ik heb dat trouwens ook vaak dat ik denk van: ow virig jaar was nu dit en dat haha.. is wel leuk he!

veel plezier met de verjaardagen!

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    @jacky: fijne dag vandaag!

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@jacky een fijne dag vandaag en alvast gefeliciteerd met Lynn voor morgen ;)

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Fijne dag, Jacky!! En alvast van harte!

19. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Jakcy: en alles goed gegaan vandaag? gefeliciteerd alvast

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He meiden,

bedankt voor de felicitaties! we hebben een gezellige middag gehad!
    wat een berg cadeaus (maarja is natuurlijk wel voor 2 kinderen in 2 totaal verschillende leeftijdscategorieen).

de meiden waren 's morgens erg verrast door de vele slingers en ballonnen. ze hebben gezellig ieder op een eigen taartje de kaarsjes uitgeblazen.

Deel Deze Pagina