Wat leuk dat de meeste kindjes nu bijna jarig zijn of zijn geweest. Wat een feestelijke bedoeling, he? Ik heb zojuist de traktaties voor volgende week in elkaar geknutseld en ga donderdag beginnen aan de verjaardagstaart die ik zelf ga maken. Verder gaat het nog steeds heel goed. Ze groeit qua lengte en gewicht heel mooi volgens het gemiddelde lijntje van het consultatiebureau. Ook de begeleidsters van KDV zijn nog steeds heel blij met haar omdat ze vrijwel niet huilt of moeilijk doet. Helaas heeft ze de afgelopen nachten wel wat lopen spoken. Dus ik ben nu wel behoorlijk moe. Nu maar hopen dat het vannacht wel een keer doorslapen wordt. Aanstaande vrijdag ga ik naar de 9 maandenbeurs. Vorig jaar kon ik niet ivm hoogzwangerzijn. Maar nu ga ik gewoon dit jaar met mijn zwangere buurvrouw. Kijken kan geen kwaad.
@miepens: ja ik wilde vorig jaar ook naar de 9maanden beurs!! maar ja dat lukte ook niet echt haha. Hier verder alles wel ok. Mijn vader ligt sinds 2 weken in het ziekenhuis ( dubbele longontsteking en uitdroging) Dus het is allemaal erg hektisch. Mijn zoontje merkt dat ik neit in mijn doen ben. Hij gaat piepen als ik hem in mijn armen heb en mijn man komt in de buurt. dan wil hij naar hem toe. Doet mij erg pijn... Hij is heerlijk aant tijgeren, dus hebben het huis al redelijk veilig gemaakt. Nog een paar dingen doen en dan is alles klaar haha. @voorbereidingen verjaardag: druk bezig! alles slingers en balonnen zijn binnen! Heb een leuke nijntje slinger gemaakt voor hem en nu wil ik nog een grote nijn maken voor op het raam hihi
De negenmaanden beurs was super. we waren als vip gegaan onder het motto; eens en nooit meer, dus dan maar goed gaan. We waren er ruim op tijd, want het was 2 uur rijden voor ons. We hadden gelukkig geen file en waren er om 10 uur. Maar door wat foutjes van het personeel, mochten wij toen al de beurs op. Dat terwijl de beurs pas om 11 uur openging. Daardoor stonden we vooraan bij friso nouja, we konden ons al inschrijven voor de eerste echoplaats voor mijn buuf die 16 weken was. dus om 10 over 11 zagen we haar baby lekker spartelen in haar buik. Ook hebben we dat eerste uur gebruikt om alle goodies op te halen. Daarna hebben we rustig koffie gedronken en zijn toen weer op ons gemak terug gegaan om alles eens goed te bekijken. Het voordeel was dat we tussendoor onze tassen konden droppen bij de garderobe en rond 3 uur hebben we ook nog een voetmassage gehad. Al met al een top dag. Dus als je ooit nog eens wilt gaan, ga dan echt als vip! vandaag was een leuke, maar vermoeiende dag. We hebben de eerste verjaardag van jasmijn alvast voor de familie gevierd. Ze is flink verwend en heeft het heel leuk gehad. En ligt nu moe en voldaan in bed. Vandaag ook voor het eerst een taartje gegeten, en dat ging er goed in. Smulkontje! Volgens mij krijgen alle kindjes zo'n fase dat ze niet bij mama willen zijn, maar bij papa en andersom. Komt vast wel weer goed!
Miepens; klinkt als een gezellige dag. Melvekane, sterkte met je vader. Probeer toch van dean te genieten. Wij hadden afgelopen woensdag de verjaardag van siem. Was echt een leuke dag, hij heeft het goed volgehouden. En het vierde tandje is erdoor gekomen met veel pijn en moeite, dat waren we niet gewend hihi. Hij s twee nachten echt de hele tijd op geweest.
Adriana85: nog gefeliciteerd met Siem en wat zielig dat zijn tandje zo pijn heeft gedaan! @miepens: haha wat leuk dat de 9maandenbeurs zo goed bevallen is! Had ook graag gewilt maar ja beetje druk druk druk! Gisteren alles versieringen af gemaakt voor deans verjaardag. Donderdag ga ik alles ophangen met een vriendin. Ook komt ze helpen met bakken Vrijdag is het natuurlijk 1 maart dus ja dan vieren we het iig voor ons zelf. Maar ja best raar dat er geen 29februari is haha. 2 maart vieren we het voor familie en vrienden. Dus ben beni8euwd hoe dat gaat. Dean is erg eenkennig! Gisteren toen ik uit mijn werk kwam wilde hij gelukkig lekker met mij knuffelen en ging gelukkig niet huilen! haha
Hoe gaat het met alle dreumesjes? En met de moeders? Janna is de laatste tijd ontzettend vrolijk, echt heel gezellig! Ze kletst de hele dag, lacht om alles, speelt veel met Duplo (vooral rondwandelen met de poppetjes en dieren en dan dierengeluiden nadoen ). Vandaag waren we even naar de bieb en ging ze meteen naar een oudere man zwaaien en lachen terwijl ik aan het snuffelen was in de kasten, een lol dat ze met die man had! Verder komt ze tijdens het spelen ook heel vaak knuffelen, echt heel gezellig. Ze wil alles zien en overal bij 'helpen', dus ze poetst regelmatig de keukenkastjes met een doekje, zet de oven gerust even op 250 graden ipv 180... dat soort dingen Ze loopt nu ook een tijdje echt los, daar vermaakt ze zich ook nog altijd goed mee, ze wandelt gewoon een beetje door de kamer, bekijkt alles om zich heen. En vandaag deed papa voor hoe je kan rennen, dus toen rende ze rond.... hmmm, had hij van mij wel mogen laten Ze zegt allerlei woordjes, maar 'papa' is favoriet; 'mama' krijgen we er niet uit Verder ook 'nijnuh!' (nijntje, en dan doelt ze op zo'n koekje ) en 'naan' (banaan), haar eigen naam wordt 'Nanna' of soms 'Tanja' Oh, en ook heel handig: 'die!' en dan wijzen. Verder doet ze flink wat dieren na (alleen de kuikentjes blijven om de een of andere reden altijd 'papaaaaa' zeggen ). Genieten!!!
Wat goed van Janna dat ze al zoveel kan. Leuk dat ze woordjes kan zeggen. Hier gaan de nachten soms slecht. Dan huilt hij de hele avond al en dat gaatmaar door soms echt de hele nacht. Van de week heb ik met Siem in het logeerbed geslapen ( was best gezellig hihi) omdat hij anders echt niet stil wordt. Mss zit hij in een fase, verlatingsangst heb ik al over gelezen. Mijn man werkt sinds kort in ploegen en omdat ik ook savonds werk wordt Siem soms door opa/oma in bed gelegd, mss dat hij ons gewoon ook echt mist... Overdag doet hij het wel goed, behalve dat hij last van zn tanden heeft en kauwen doet zeer. Hij is trouwens echt dol op zn loopauto!
mijn dreumesje was ziek op zijn verjaardag... dus we hebben het verzet naar as zaterdag... niet leuk!!!
ahhhh, dat is sneu! Wat had hij? Maar wel een leuk vooruitzicht naar morgen. Lekker nog een feestje bouwen! Veel plezier!
Hij had veel koorts en een loopneusje. Was gelukkig maandag weer helemaal over. Gisteren dus het feestje gevierd ( eigenlijk een beetje deel 2, want mijn ouders en wij zelf hadden al kadootjes gegeven) maar was wel gezellig. Veel mensen konden alleen niet. Heb een beetje aparte schoonfamilie.. die verzinnen heel vaak smoesjes om niet op visite te hoeven te komen... net alsof ze niet in een huis durfen te zijn waar meer dan 6 mensen zijn ofzo.. maar goed het is gezellig geweest dean is lekker verwend Maak me alleen nog steeds zorgen om de ontwikkeling van hem...
Ik moet eventjes kwijt dat Siem nu al ruim een week 4x per dag op het potje zit en dat hij het ook gebruikt waarvoor het is! Zo trots ben ik ! En het is ook zo leuk om te doen (gek he), weer een stapje verder in de opvoeding. Wat worden ze toch al groot. Melovekane; gelukkig is het feest dan toch nog gezellig geweest. Hoe is het nu met Dean, wordt hij extra goed in de gaten gehouden door het cb ofzoiets?
Melovekane: Fijn dat de verjaardag toch nog een succes geweest is. Wij merken het nu ook. De eerste verjaardag van Amy konden we de mensen in huis zowat niet kwijt en nu, de eerste verjaardag van Lynn (en de vierde van Amy) waren er ook aardig wat mensen met een 'smoes'... Het is jammer, maar zo gaat dat. Als je het maar gezellig hebt met degene die er wel zijn! Waar maak je je qua ontwikkeling zorgen over? Lynn gaat steeds beter aan het handje lopen en probeert stapjes los te zetten. Tot nu toe blijft het resultaat op 2 stapjes steken.... Maar ze heeft er wel heel veel lol in! Hopelijk gaat het snel beter!
@Adriana: ooohhh wat heerlijk dat hij op het potje zit! ikj heb er van de week eentje gehaald. heb hem tussen zijn speelgoed staan zodat hij kennis kan maken... Nu zelf nog ff de stap zetten van hem er op zetten met bloot kontje haha... Hoe heb jij dat aangepakt?! het is bij dean ergggg duidelijk waarmeer hij moet poepen hahaha... @Verjaardag: ja stom is dat he dat mensen afbellen met stomme smoezen. Zeg gewoon de waarheid!! Maar het is uiteindelijk toch gezellig geweest. @Ontwikkeling... nou hij tijgerd nu heel goed en snel haha dat is heel leuk. Maar poging van omhoog trekken doet hij bv nog niet. Als ik hem op zijn voetjes tegen een tafel oid aanzet dan blijft hij wel staan. maar verder doet hij er nog weinig mee. Het is vooral zijn grove motoriek wat achter loopt. Hij krijgt er sinds 3 maanden ook fysio voor. maar ja het is gewoon voor mijzelf geen fijn gevoel. heb het idee dat ik het niet goed gedaan heb en dat hij daarom achter loopt...
Wat goed zeg! Wij willen ook graag het potje gaan introduceren, heb het idee dat ze wel al heel bewust is van poepen namelijk, dus toch eens kijken wat ze daar van vindt. We kunnen het altijd proberen, als het niet werkt, dan niet he. Hoe zijn jullie begonnen? Heb je een tip qua boekje/website/ietsanders?
@Melovekane: jij kan er echt niets aan doen he! En Dean komt er echt wel hoor, zeker met jouw hulp! Ik ken een meisje dat tot haar 2de alleen maar zat, ze bleef gewoon midden in de kamer zitten en maakte geen aanstalten te kruipen of lopen. Ze speelde gewoon lekker, vond dat zitten wel prima. Fysio vond ze niks, maar zwemmen was een enorm succes, dan deed ze - met hulp van haar moeder - oefeningen in het water om de spieren te 'trainen'. En toen ze 2 was, ging ze ineens lopen. Nu is ze 4,5 en zie je echt niets meer aan dat ze later was dan gemiddeld met haar grove motoriek. ze gymt lekker mee met haar klasgenootjes, niks aan de hand. (En haar zusje is nu net 1 en heeft ook he-le-maal geen behoefte iets anders te doen dan zitten, zit kennelijk in de familie? Maar nu maken haar ouders zich iig een stuk minder zorgen, 't zijn gewoon rustige dametjes die van zitten houden )
Melovekane; volgens mij valt het best mee hoor met Dean als ik dat zo lees. Bij Siem begint het ook pas sinds een paar dagen dat hij uit zichzelf stapjes wil zetten. Verder staat hij ook maar gewoon, en begint te huilen omdat hij niet weet hoe hij moet gaan zitten hihi. Wat het potje betreft; ik had hem er al een paar keer opgezet toen hij een maand of acht was, gewoon om te proberen. Nu wilde ik hem erop zetten direct na het eten want dan poept hij altijd. Dat ging goed, dus de volgende dag weer een paar keer erop en telkens deed hij wat, hij deed ook echt zn best ervoor. Ik weet dat het vroeg is maar ik ben ervan overtuigd dat hij het ook ophoudt. Gisteren gingen we even winkelen en kwamen iets na zijn 'potjestijd' thuis. Hij plaste meteen best wel veel en er zat niks in zijn luier! Echt goed van em. Ik hoop dat hij het volhoudt. Het is alleen niet handig dat hij nog niet kan praten dus we moeten het nu met gezichtsuitdrukkingen doen. Ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je hem/haar niet gaat dwingen en ze de tijd geeft. Lukt het niet meteen, dan geeft dat niet. Dit geduld heb ik nu meer omdat wij zo vroeg beginnen denk ik.
Ik ga morgen eens een potje kopen en dan zet ik haar er gewoon eens op, bv als onderdeel van het avondritueel ofzo. Als ze 't niks vindt, dan niet he, niet moet, alles mag
Das al een goed begin Andrea. Wat een leuke foto heb je trouwens op je avatar! Janna is ook al een echt meisje he, helemaal geen baby meer
Dank je, en wat groeien die kleintjes toch snel he! Janna is inderdaad echt geen baby meer, ik moet er zelf nog wel aan wennen hoor Afgelopen weekend gingen we met d'r naar de bieb en liep ze daar gewoon op andere kindjes af, ging ze zomaar knuffelen met een meisje, 'helpen' met puzzelen... heel gek hoor, zo is ze compleet afhankelijk van je en ligt ze continu in je armen, zo is ze ineens 13 maanden en loopt ze gewoon weg om met een kleuter te gaan spelen We hebben een potje en ik heb haar er even op gezet; ze vond het heel leuk! Ze bleef ook heel mooi zitten Nou, hopelijk is dat een leuk begin van zindelijk worden!
@potjes Hoe gaat het ermee? @lopen Hier is Lynn al een tijdje lekker aan het lopen! Heerlijk dat ze dat nu doet. Verder is ze erg nieuwsgierig en 2 handen op 1 buik met d'r zus. Die 2 zitten in de auto geregeld te gieren van het lachen, dan moet jezelf ook wel even lachen hoor! Verder gaat het hier gewoon zijn gangetje zeg maar. Amy is al helemaal gewend op school en heeft al meerdere speelafspraken gemaakt. Leuk om te zien hoe snel ze ineens ontwikkelen!