@Potjes: nee hier wil dat nog niet echt vorderen. Maar weet wel een moment van de dag waarom ik het ga proberen! @ontwikkeling: tja nog niet optrekken en lopen. Wel heel de kamer tijgerend door. Heeft nu wel interesse in dingen die hoger liggen. Qua fijne motoriek is die wel heel goed bezig Kletst ook de oren van mijn kop af hihi Hoe zien jullie slaap en eetschema's er uit?
Sinds de zomertijd is ingegaan is dit ons schema: 8u: wakker, borstvoeding, aankleden, beneden ontbijten, daarna spelen 10u: fruit eten 11u: borstvoeding & slapen 12.30u: wakker, lunchen, daarna wandelen/boodschappen doen/op visite 14.30u: tussendoortje (rozijntjes, soms nog wat fruit, Nijntje-koekje) 15u: borstvoeding & slapen 17u: wakker, beetje spelen terwijl ik ga koken 18u: eten, daarna soms nog beetje spelen of in bad/douchen 20u: borstvoeding & naar bed Soms slaapt ze korter, soms wat later (vandaag sliep ze van 12 tot 14.30, dus maar 1 dut ipv 2, en ook 1 borstvoeding minder), maar over het algemeen klopt dit wel.
Oh en @potjes: ik zet haar er vaak voor het douchen op, want ze plast vaak als ze naakt door de badkamer wandelt. Maar nog niks op het potje Ze vindt het wel heel leuk, vooral als ze ook een stukje wc-papier mag Daar gaat ze dan haar neus in 'snuiten' en vervolgens duwt ze 'm tussen haar benen door het potje in Verder wil ze het liefst de hele dag buiten rondlopen, ze vindt het super leuk in de tuin, speeltuintje is ook een groot succes (vooral de andere kindjes, wipkip is ook een succes). Zodra we naar binnen gaan, is het huilen! Tijd voor beter weer dus! Ze doet veel dieren na, zegt papa en mama, en nog wat woordjes (pakkuh! boekjuh! nèès (=neus dus nèènèès = neusje-neusje ). Ze kent een boel lichaamsdelen, heel leuk! 16 april weer naar het cb
Andrea hoe was het op het cb? Janna is echt al een grote meid. Ik kan zelf niet wachten tot Siem zijn eerste woordjes gaat zeggen. Zou wel eens handig zijn @potjes; nog geen zicht op zindelijkheid maar het gaat nog steeds wel goed (4/5x per dag op het potje en dan ook elke keer meteen plassen en soms een grote boodschap). Als we weg zijn dan slaan we over maar dat gebeurt niet vaak. Oja en onbegrip van mensen die vinden dat ik te vroeg ben... Ik denk dan waar bemoei je je mee? Mijn mening is hoe eerder je ermee oefent hoe beter. En meisjespotjes van vriendinnetjes zijn niet geschikt voor jongetjes, zn piemeltje paste er niet in hihihi @Schema: we hebben niet meer zo'n strak schema als tot een paar maanden geleden, we zijn wel wat makkelijker geworden. Maar dit is het in grote lijnen: 9.00 opstaan, aankleden, boterham en een bekertje melk 10.30 bekertje sap, soms met fruit 12.00 boterham en een bekertje melk 12.30 - 14.00 slapen 16.00 fles melk 150cc en een koekje 17.30 warme maaltijd met bekertje sap, yoghurt na, soms met fruit 19.00 fles melk 150cc 19.30 naar bed Siem is een slechte drinker hij duwt zn drinken echt weg. Fles/beker maakt niet uit, maakt ook niet uit wat erin zit sap/melk/water/thee. Gister zaten we op een terrasje en heeft hij voor het eerst met een rietje gedronken (fristi)! Dat vond hij heerlijk maar het was dan ook wel erg dorstig weer. Vanaf nu dus vaker een rietje aanbieden. Stappen doet hij aan de tafels/stoelen/loopauto, hij bedenkt altijd eerst HOE hij ergens naartoe gaat en dan DOET hij het pas. Volgende week komt de zandbak, ben beniewd wat hij daarvan vindt.
Cb-bezoek was prima! Bij het zetten van de prikjes even huilen, maar echt maar heel even, arts stond er zelfs van te kijken zo weinig deed het haar En ze weegt nu 10 kg en is 78 cm, heeel gemiddeld! Verder ook alles helemaal prima We hoeven pas met 24 mnd weer te komen! Met 18 mnd een telefonisch consultje. @potje; voor het douchen zet ik haar er altijd even op en ze heeft nu ook een paar keer geplast! De eerste keer keek ze heel verrast Verder nu lekker veel buiten als het weer het toe laat, Janna rent continu rondjes door de tuin en pakt ook zelf haar jas en schoenen als ze naar buiten wil
Ik ook hoor, sinds ze los loopt doet ze weer zoveel nieuwe dingen! Echt super leuk, maar ook veel werk hoor, ik ren me rot En ze is zoo leuk met andere kindjes! Ze loopt er meteen op af, gaat dan een beetje staan lachen, vervolgens raakt ze een arm aan, kletst een beetje en geeft dan een soort halve knuffel, vervolgens is het ijs meestal wel gebroken en gaat ze echt spelen. Gisteren bv met het buurjongetje van vier, samen achter de bal aan hollen enzo, zo leuk! Alleen heeft ze nu een nare hoest en hoest ze zich telkens wakker...
Aarghh! Ff van me afschrijven hoor! Siem is me echt aan het uittesten ik word echt moe van hem. Ik heb nu vakantie en we zitten dus al ruim een week 'op elkaars lip'. Hij doet alles wat niet mag, ik waarschuw hem 10x van te voren en toch doet hij het. Ik vind dat ik nog erg veel geduld heb hihi. Op dit moment heb ik hem op de gang gezet in de kinderstoel, zo beu was ik het. Even op het gemak afkoelen en het eten klaarmaken.
Hier exact hetzelfde! Vanmiddag wilde ze niet slapen, terwijl ik daar juist wel aan toe was Continu jengelen, dingen doen die niet mogen, nog meer jengelen... Pfff, ben blij als ze straks in bed ligt en ik eindelijk even rustig kan zitten!
Zo dit duiveltje ligt op bed. Ze zijn zo lief he, als ze slapen Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er soms moe van wordt. Verder gaat alles goed hoor. We zijn vanmiddag naar de speeltuin geweest en hij heeft zo leuk gespeeld (behalve dan dat hij alles maar dan ook alles in zn mond stopt). Als het morgenook mooi weer is gaan we nog eens of mss wel een heel eind fietsen, want alle dagen thuis word ik gillend gek! Fijne avond Andrea
hihihi dat uittesten ken ik ook! Pas ook echt boos geweest op hem! vooral met eten kan hij klieren... Van het weekend ga ik ook eens aan de slag met het potje. Even niet gedaan omdat hij erg dwars was. Ons schema: 6.30uur wakker 7.00uur: 100ml melk en 1 boterham met appelstroop 9.00uur: fruit (appel en banaan) met 100ml water ( hij eet zijn fruit nog het liefst geraspt) 9.30-10uur naar bed tot 11.30-12uur 1200uur: 2 boterhammen ( 1e smeerworst of smeerkaas, 2e appelstroop) en 200ml roosvicee. 13uur: wandelen, ergens heen 15uur: 100 ml yoghurt en een rijstewafeltje 1530uur: naar bed tot 17uur 17.15uur: avond eten 1830: 200ml melk 19.00uur naar bed. Hij krijgt zijn melk nog uit de fles omdat hij dat zo fijn vind. de rest gewoon uit een beker. Ik maak nog veel dingen klein omdat hij dat vaak lekkerder eten vind. Vaak doe ik de ene helft prakken en de andere helft stukjes die hij zelf mag pakken en opeten. Wij moeten 13mei weer naar het CB. Krijgt hij inenting. ben beniewud wat ze verder te vertellen hebben!
Ze heeft volgens mij of wat last van de inentingen of van tandjes, want ze was echt niet te genieten vandaag... Ondeugend is ze wel vaker, maar nu was ze dus telkens boos en verdrietig naast al haar ondeugende acties. Maar goed, na flink badderen is ze heerlijk gaan slapen Ik heb als een gek alles opgeruimd en ben toen lekker neergeploft Ik zit nu nog te wachten tot de wasmachine klaar is, daarna ga ik lekker naar bed
Siem heeft de waterpokken Hij heeft er gelukkig weinig tot geen last van, alleen een beetje jeuk. Hopelijk is het weer snel over.
Hou dames, ben hier veel te lang niet geweest! Ik had het veel ter druk met andere dingen dan interne en forum. Maar nu heb ik een goede reden hier weer te zijn: Hidde krijgt een broertje of zusje! Alle kindjes hier zijn nu al echt "groot". Echte dreumesen! Hidde is al druk met bezig lopen langs de tafel en aan onze hand en als hij durft een paar pasjes alleen. En veel brabbelen, soms lijkt het op een woordje, met veel fantasie! Ik lees ook over ondeugende dreumesen, nou die heb ik hier ook wel eens. Meestal kan hij echt lief spelen, maar als hij iets niet mag, dan is de wereld te klein! Wij zijn sinds vorige week over op 1 slaapje overdag en dat is geweldig! Hij slaapt nu 's nachts ook echt beter. Zo fijn, vooral nu ik weer minder begin te slapen... Ik zal de komende tijd weer vaker posten hier!
@MOpje: GEFELICITEEEEERRDDD!!!! wat leuk voor jullie!!! geweldig! wanneer ben je uitgerekend? IK twijfel nog heeeeel erg over een tweede... voor mn kleintje lijkt het mij wel heel leuk. @Adriana85: aah wat zielig voor Siem!!! hopelijk gaat het snel over!! @Ontwikkeling: de fysio was hier gisteren weer en ze was heeeeeeeel tevreden! ze zag zoveel ontwikkeling in 3 weken hihi ik helemala trots op mn mannetje natuurlijk! hij is ook sinds vorige week weer helemaal in zijn hum! heel de dag kletsen ( hij heeft nu echt tatatatatata ondekt whaha) @zelf: soms ff wat mindere dagen... Kan soms zo weinig geduld hebben met hem.. en mis soms mijn eigen dingen.. moet alles om zijn slaapjes in plannen. Vandeweek een keer niet gedaan en ff lekker met mijn moeder en mn kleintje naar de stad. Nou ging heel goed. HIj viel op de terugweg in slaap en hem toen zo in bedje kunnen leggen zo nu ga ik maar eten koken haha
Mopje, wat een leuk nieuws! Ik ben blij voor jullie, en een tikkeltje jaloers hihi. Hopelijk blijft dit kindje wel iets langer zitten. Wij wilen ook graag een tweede maar wachten nog even (zie banner). Ben je nu wel helemaal gestopt met borstvoeding? Melvekane, van Dean ook goed nieuws. Dat geeft toch weer geruststelling. Waarom probeer je niet wat vaker Dean zn slaapjes om jouw dagindeling heen te plannen, misschien een slaapje minder proberen? @waterpokken, alles gaat goed, we zijn vandaag de hele dag op stap geweest (kermis, uit eten) met mijn broer en schoonzus en hij heeft geen kik gegeven. Alleen werd hij wat moe 's avonds. Ik ben zo trots op mijn flnke ventje! Ik zal mrgen eens een foto plaatsen.
dank voor de felicitaties! Spannend is het wel allemaal... @adriana: ja, hidde wilde niet meer drinken bij mij, dus heb ik nog gekolfd tot hij bijna een jaar was en toen gestopt. Was toch een mooie tijd! Wat sneu dat Siem zo onder de vlekjes zit, maar wat dapper dat hij de hele dag zo stil is geweest! Afleiding is altijd goed! @melovekane: wij zijn net over naar 1 slaapje, ik moest er erg aan wennen, ook voor Hidde, maar nu is het echt fijn, voor ons en voor hem. Hij slaapt beter 's nachts en we kunnen meer doen, vooral in de ochtend. Ik merk wel dat hij vaak een dipje krijgt rond half 11, maar dan gaan we altijd even wandelen of boodschappen doen. Nog 1 dagje werken en dan vakantie! Lekker thuis met z'n drieen, spullen voor het nieuwe huis uitzoeken!
nieuwe huis??? Verhuis jij altijd als je zwanger bent hahaha. Je woont toch nog maar net in jullie huis? Hier nog een foto van Siem hoe hij er vandaag uitziet... Ik vind het echt zó zielig, hij zit er helemaal onder, het is ook erg 'onder zijn luier'. Toch speelt hij wel braaf en eet en drinkt goed. Hij is wel een paar keer wakker geweest vannacht. Dat doet zo'n zeer he als je kleintje ziek is en je kan niks doen
Wat zielig Adriana! Hij kijkt er ook echt sneu bij... En ja, ik ben heel goed in zwanger verhuizen We huren nu nog en vonden het tijd voor een ons eerste koophuis. Er kwam een nieuwbouwproject(je) in ons dorp en daarvan kopen wij een hoekhuis! Met 4 slaapkamers (een op zolder) perfect voor de toekomst In juli is het huis klaar, dus nu druk met uitzoeken van badkamer, vloer etc. Merken jullie ook dat nu de kleintjes wat meer kunnen ze ook lekkerder zelf kunnen spelen? Hidde kan zich nu echt goed vermaken, 4 maanden geleden moest hij echt steeds aandacht. En wat ook fijn is, dat ze als ze wakker zijn nog lekker in bedje kunnen spelen (zodat wij in het weekend nog een half uurtje langer in bed kunnen liggen)
@Mopje: ja dat merk ik ook! Hij gaat heerlijk het huis door met een paar speeltjes. Kan ik ondertussen gewoon het huishouden doen, iets voor mijzelf of lekker naar hem kijken! haha. En ja hij kan zich heel goed in bed vermaken. Zo hard mogelijk kletsen haha. Gaaf van jullie koophuis trouwens! Wij huren ook, maar dat blijf ik ook doen. Hou niet van hypotheken haha @adriana: aaaaah echt zielig!! @Slaapje minder: we hebben het al eens geprobeerd. Maar hij heeft het gewoon echt nodig! Hij slaapt 11 tot 12 uur snachts. Als hij sochtends wat later wakker word, dan slaan we wel zijn ochtend slaapje over en gaat hij na de lunch zijn bedje in. Dan heeft hij idd maar 1 slaapje. maar andere dagen moet hij echt om een uurtje of 10 zijn bedje in en rond half 4 weer.