@melovekane: als dean het nodig heeft, zo laten! Hidde slaapt 's nachts soms wel 13 uur, van 7 tot 8, en minstens 12. Op een gegeven moment kon hij 's avonds niet meer in slaap vallen omdat hij in de middag tot soms wel na half 5 sliep. Nu slaapt hij 2-3 uur in de middag en dat gaat goed. Ik spam jullie nog even met hidde: (en onze huidige tuin... De nieuwe wordt veel groter en mooier!)
Hey meiden, hoe is het hier? Gelukkig is het weer aan het verbeteren, we hebben al veel buiten gezeten. Siem vindt het heerlijk buiten maar de zandbak ('wat moet ik daar eigenlijk mee?' is nog een beetje eng. Ik merk ook dat ik nu ik een kindje heb veel sneller naar buiten ga dan voorheen. Is voor mezelf ook fijner! Even een vraagje: hoe eten jullie kindjes? Siem eet zn boterham in vier delen en meestal eet hij de korsten niet op, alleen als hij echt honger heeft. Warm eten snijden we in stukjes en proberen we aan hem te voeren. Echter dit lukt meestal niet. Hij wil het gewoon zelf doen. Hij kan ook zelf met een vorkje eten maar het nog niet erop prikken. Dus meestal eet hij uiteindelijk alles met zijn handen op (dan smult hij ook echt). Nu twijfelik of ik hier goed bezig ben, ik wil hem natuurlijk wel tafelmanieren bijbrengen. Hoe doen jullie dat? @zelfstandig spelen: dat gaat hier met vlagen. De ene dag is hij heel braaf en kan hij 'urenlang' met een autootje spelen of met de blokkendoos. De andere dag hangt hij continu aan je been en is niks goed. Nu nog even mn wijntje uitdrinken en dan slapen. Maandag weer naar het cb, ben benieuwd hoe Siem gegroeid is!
Over het eten: ik laat hem ook veel zelf met zijn handen stukjes pakken. Dan gaat het ook gewoon goed. Met bestek eten komt wel! wees blij dat hij lekker eet. Zijn brood doe ik in kleine stukjes snijden en dat eet hij ook zelf op. Tussen door geef ik ook hapjes (ook met avond eten) hoor. Anders zitten we heel de dag te eten haha. Ik heb trouwens nog niet eens bestek voor hem haha.. mijn bestek vind hij wel heel boeiend... Hoe geven jullie drinken??? Ik heb zo'n oefenbeker van Avent! werkt geweldig. Ook doet hij het uit een bekertje maar dan moet ik wel helepn anders zit het over. Ook krijgt hij nog een fles....
Siem krijgt hier 1 a 2 keer per dag een flesje maar dat is omdat hj zo'n slechte drinker is. Incl deze flessen zit hij nog beneden het minimum. Verder drinkt hij uit een bekertje. Als we onderweg zijn drinkt hij vaak uit een pakje met een rietje. Vandaag op het cb geweest, alles was goed. Hij is wel heel aanhankelijk hij wilde niet van mijn schoot af. Bij de prikjes heeft hij behoorlijk gehuild...
Hidde eet brood en fruit met zijn handjes, dat gaat goed. Zijn avondeten voer ik hem meestal, anders wordt het of een enorme kliederboel, of hij eet alleen de aardappels op. ik heb een oefenbestekje van Difrax, en dan geef ik hem wel eens iets aangeprikt aan. Hij drink uit een tuitbeker, van isi mini. De oefenbeker van avent vond ik maar irritant, die al naar zolder! Eens per dag oefenen we samen uit een gewone beker, dat gaat steeds beter. Een rietje snapt hij geloof ik nog niet echt, hoe hebben jullie dat aangeleerd? Deze week weer drama met gaan slapen, er komen kiesjes door... Gelukkig slaapt hij nu al bijna 2 uur zijn middagdutje, dat kan hij zo 3 uur doen tegenwoordig!
Janna eet alles zelf, brood en fruit met haar handen, avondeten met een mix van vork en hand, en toetje wil ze sinds twee weken ook per se zelf eten met een lepel (dus dan zit ze er helemaal onder ik geef nu vaak wat druifjes als toetje ).
Oh en qua drinken: ze snapt de Avent-360-beker, alsin: ze houdt 'm op de kop en duwt dan het deksel in Dus die staat even aan de kant Ze drinkt nu uit een groene antilekbeker van de Hema, eentje met harde tuit. Heel fijn ding! Makkelijk schoon te maken ook. En verder drinkt ze soms uit een open bekertje om te oefenen. Ze is een enorme klimgeit geworden, klimt ineens zo op een keukenstoel, zet 'm ook doelgericht bij het aanrecht met als doel dus op het aanrecht te klimmen. Pffrt! En sinds vandaag kan ze ineens springen! Verder komen er echt iedere dag woordjes bij en verstaat zo ook zoooveel! Bv 'Kom, dan gaan we lekker naar bed!' En Janna loopt al zwaaiend en 'daaa!'-zeggend naar de deur. Gisteren was koekoemomster op tv, dus ik zei;'Ooh, koekiemonster houdt erg van koekjes!' Janna sprong op, rende naar de keuken en wees naar het kastje waar haar koekjes liggen;'Oekuh!' Sinds gisteren zegt ze 'krakkah!' voor cracker, nu vraagt ze dus telkens om een krakkah
Wat lief dat Janna al zo goed kan praten! Bij Hidde komt er voorals nog veel gebrabbel uit, wel soms met meerdere lettergrepen, dat is wel grappig. Hoe is het met het lopen van jullie kleintjes? Hidde kan nu een paar passen los, maar verder durft hij nog niet lijkt het. Hij vind het wel heel leuk en moet dan heel hard lachen. Wij hadden een bruiloft gisteren en Hidde is nu logeren bij Pake en Beppe, we hebben heerlijk geslapen
@Lopen: nee nog helemaal niks... Optrekken een beetje. maar dan moeten we hem echt stimuleren. @eten: gisteren bestekje voor hem gekocht. Van de boerderij dieren van Nijntje. Erg cute! maar weet nog niet of ik het gelijk ga gebruiken. Met handen vind ik ook best. Netjes eten komt nog wel haha. @Drinken: hier lukt een gewone beker ook. Maar levert nog veel troep op haha vandaar de oefenbeker van avent @Andrea85: wat leuk dat er al zo geklommen wordt. Wel heel vermoeiend voor jou haha @CB: Hoeveel wegen jullie kindjes nu en hoe lang zijn ze? Maandag moet ik weer met Dean. Ben benieuwd! Morgen even een dagje samen met mijn man op stap. Even naar het strand toe
Met 14,5 mnd woog ze 10kg en was ze 78cm. Super gemiddeld! Pas met 24 mnd weer naar het cb, met 18 mnd even een telefonisch consultje. Op de vaccinaties (BMR en Men.C geloof ik dat het was?) reageerde ze na een dag of 10 met uitslag in d'r gezicht, dat was na 3 dagen over. Verder geen koorts gehad ofzo en van die uitslag had ze ook geen last. @lopen; hier een acrobaatje dat continu rond rent, ze loopt soms ook achteruit, draait rondjes, springt... Heerlijk als ze even in bed ligt Ze slaapt nog 2x per dag, ongeveer 2x 1,5 uur. Ze wordt zo weer wakker, na de lunch gaan we lekker even de stad in met Janna in de draagdoek op mijn rug
Hidde had ook weinig last van de laatste inenting, beetje verhoging en later wat vlekjes, waar ik natuurlijk van schrok, omdat ik al weer bijna vergeten was dat hij de prikjes had gehad! Hij woog ook helemaal gemiddeld, 11 kilo en 80 cm ongeveer, kan me niet zo herinneren. Het was ook met 14 maanden ongeveer. Vandaag was Hidde weer eens niet zichzelf, de kiesjes komen door! Hij kan nu ook echt dramatisch huilen als iets niet mag. Dan gaat hij vanaf kruiphouding met zijn hoofd op de grond en zijn handjes ernaast Of aan tafel zijn hoofd op de tafel en dan maar krijsen!
Afgelopen maandag woog hij met 14,5 maand 10,110 kg en was 76,7 cm lang. Hij zat weer precies op zn lijntje. De prikken heeft hij nog geen last van gehad maar dat kan dus nog komen. Maar zijn waterpokken zijn ook nog niet helemaal weg dus mss zien we evt andere vlekjes niet eens? @mopje: zielig voor hidde dat hij zo'n last heeft van zn kiezen.
@adriana: en zielig voor mij! Vanochtend weer niet te genieten, terwijl ik nog best wel misselijk ben...
Hoe zijn de nachten bij jullie? Hier lijkt het beter te gaan, van elke nacht in ons bed naar meestal in eigen bed te troosten of even eruit 's nachts en dan doorslapen. Vannacht was het alleen drama, om 2 uur wakker, wilde uit bed. Even bij ons erin, begon hij te keten. Dan weer in eigen bed en huilen. Dit ging door tot 5 uur... We zijn er allemaal moe van! Hopelijk vannacht een rustige nacht!
Gisteren weer met Dean naar het buro geweest. Gewicht 10.22 en 82 cm. Dus hij volgde goed zijn "eigen" lijntje. Verder vonden ze het jammer dat hij nog niet veel woordjes zei. Ik moest ook ff vertellen hoe hij bij de fysio was en wat de fysio van hem vond. Daar waren ze tevreden mee. Met de inentingen was het veeeel gehuil haha. Echt heel hard huilen! maar verder nog nergens last van geloof ik! Hij heeft al dagen last van zijn hoektanden die aan het doorkomen zijn.. en volgens het CB is hij ook bezig met een kies... dus ja dat vind hij leuker dan gaan staan enzo haha. Hij heeft nu ook al sinds vrijdag dunne luiers. pfff best een gedoe! @Slapen: merk dat hij onrustig slaapt. Rond 19uur naar bed en altijd wordt hij wel een keertje wakker. De ene keer is hij dan 2 uur bezig en de andere keer slaapt hij zo weer verder, als ik maar ff langs kom. Om stipt 6 uur is hij weer wakker... soms nog wel eens eerder.. dus ja momenteel ook best gesloopt. probeer zelf overdag ook wel eens te slapen, maar ja dat lukt niet altijd... @tweede: even uit nieiwsgierigheid: wat is of was voor jullie de reden om een tweede te krijgen?
Wat gek, hier werd op het cb niks gevraagd over of ze al woordjes kon zeggen. Gek dat ze over Dean dan zeggen dat het jammer is dat hij niet meer zegt? Verder gaat slapen hier nog steeds heel goed! De eerste 11 maanden waren vrij dramatisch, maar sindsdien slaapt ze eigenlijk iedere nacht klokje rond en overdag ook langer dan 45 minuutjes per dutje. De paar nachtjes dat dat niet het geval was, was ze ziekig, maar ook dan werd ze maar 1 keertje even wakker, geen nachtelijke keetpartijen. Dus echt super!
Oh en wij willen dolgraag een tweede, maar nu nog niet Ik denk dat we wachten tot Janna 3 is voor we weer gaan proberen.
@melovekane: zo gek is het toch niet dat ze met 15 maanden nog niet veel zeggen? Bij Hidde komt er ook alleen nog gebrabbel uit, al lijken het soms wel volzinnen! En Dean is een lange jongen als ik dat lees, Hidde was zwaarder en kleiner, terwijl hij helemaal niet gedrongen is. Tandjes zijn hier ook duidelijk bezig, ben benieuwd hoelang dat duurt, hij heeft er nu 6 en 1 kies en wat op doorkomen. Wij wilden graag voordat Hidde 2 zou zijn een tweede, ook omdat ik al 34 ben en we wellicht ooit nog een derde willen! Verder vind ik het ook leuk dat ze niet teveel schelen qua leeftijd.
@melovekane: echt raar dat ze dat zeiden op het cb. Hier werd er ook niet gevraagd of hij al woordjes zei, dat doet hij ook nog niet echt. Hij zegt 'daaa' als hij zn jasje aankrijgt of als er iemand weg is gegaan (altijd te laat dus hihi). Verder roept hij soms 'ja' maar dat heeft volgens mij nooit een betekenis. @mopje: dat gaat jullie dus lukken hebben jullie het nieuws al verteld? @slapen: Siem slaapt eigenlijk al vanaf het begin alle nachten door. Af en toe word hij eens wakker maar meestal valt hij vanzelf terug in slaap. Toen hij de waterpokken had heeft hij twee nachten met mij op de logeerkamer geslapen. Maar dan ipv geslapen wakker geweest en mama wakker houden. @tweede: ik wil ook dolgraag NU een tweede maar mijn man vindt het nog te vroeg, hij wil het in 2014 weer proberen. Ik heb nu ook een nwe ticker gemaakt, dat geeft me rust.