15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Vanavond weer 'ruzie' gehad met Siem pfff. Het enige dat hij met zn eten doet is op de grond gooien en daar word ik dus niet goed van! Ben ik het aan het oprapen, gaat hij ook nog eens aan mn haar trekken!! Toen heb ik hem maar weer op de gang gezet en zonder eten naar bed (net als vroeger ;)) Hopelijk heeft hij door dat hij dat niet elke keer moet doen.
    Verder is het een schat hoor echt waar. Hier nog een foto van hem op de glijbaan. Is het geen schatje? :p

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Leuke foto zeg! :D

Hier wordt inderdaad ook vaak met eten gegooid en vervolgens aan m'n haar getrokken, nu pak ik dan meteen 't bord weg en negeer haar gemopper volledig, als ze gekalmeerd is, eet ze vaak ineens poeslief :D
    Verder zwaait ze sinds een paar dagen ineens met een vingertje en zegt 'nee nee nee!' als ze naar iets kijkt waar ze niet aan mag komen (de oven bijvoorbeeld). Zo grappig :D Ze begint ook beter te luisteren, heel fijn!
    En ze kletst wat af inmiddels, echt in een paar weekjes tijd heeft ze zoveel woordjes leren zeggen! Niet altijd even verstaanbaar, maar ze komt er wel ver mee, kan goed zeggen dat ze wil drinken of eten, dat ze moe is, etc. En ze begrijpt ook zoveel, ik kan echt dingdn uitleggen, zo handig! Bv 'eerst de jas aan, daarna mag je naar buiten' en hop, ze rent richting de kapstok voor haar jas. Kleine opdrachtjes werken ook, bv iets opruimen, ze is dan zo trots als een pauw! Heerlijk :D

3. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Andrea85: haha dat van de nee nee nee ken ik! Dean gaat hard schudden met zijn hoofd en dan naar mij kijken of het mag. Ook met eten doet hij dat als hij geen trek meer heeft: hard nee schudden zijn neus op halen en als het eten idd in zijn bereik ligt dan ligt het dus allemaal op de grond. Ik haal het dan ook weg. en probeer het gewoon even later nog een keertje. Vaak gaat het er dan alsnog in.

@adrina85: Ja wij hebben ook wel eens "ruzie" met hem. voorral de laatste tijd met luier verschonen! Ook met zijn eten n dan zetten we hem idd ook met stoel en al op de gang. ff afkoelen maar ahhaha
    Maar lieve foto hoor!

@CB: Ja idd ik vind het ook een beetje gezeur over die woordjes. Ze zullen vast wel een lijst hebben liggen waar ze afvinken: oeh hij moet zoveel woordjes kennen.
    Maar hij snapt zo veel en maakt een beetje zijn eigen taaltje.

@tweede: mijn man en ik hebben het er namelijk pas over gehad. Maar we hadden allebei voor- en nadelen. Maar toch allebei wel de kriebels voor een tweede. Dus ik was gewoon ff nieuwsgierig wat jullie redenen zijn voor een tweede.

@tandjes: gisteren een puntje van een hoektand gezien :)

@het weer: wat een rot weer zeg! wilde vandaag ff naar de Lidl fietsen ( zo'n 8km verder op) maar dat ga ik maar niet doen met die kleine voorop!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben dit weer echt wel zat nu, telkens die regen, pff! We willen naar buiten! :D

@tweede; mijn man zei vanmorgen nog dat we misschien beter niet te lang moeten wachten, haha, nou, ik ben er op zich wel klaar voor, dus hij mag het startsein geven ;) Lijkt me ook heerlijk om met de pil te kunnen stoppen en vervolgens te zien waar het schip strandt, ik denk dat de 'druk' bij een tweede wel heel anders is. Bij Janna zijn we bijna een jaar bezig geweest om zwanger te worden, met dus telkens teleurstellende testen. Nu weten we dat het kan, het is immers al een keer gelukt, dan sta je er denk ik toch anders in. Ik geef wel nog borstvoeding, mogelijk dat dat mijn eisprong nog tegenhoudt. Maar goed, we zien wel! We hebben nog wat praktische eisen (zolder verbouwen, grotere auto...), maar verder houdt niks ons tegen. We hebben ook alles in huis al natuurlijk, qua babyuitzet. Ik heb alleen het gevoel dat we een tweeling gaan krijgen, haha, stel je voor :D Zit wel in de familie..

5. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Andrea85: hihi een tweeling, ja dan krijg je het meeeega druk!
    Hier op zich ook klaar voor qua spullen.. alleen denk ik: redden we het financieel? en red ik het qua nog minder slapen whaha?
    Dus er zijn nog wat dingen waar ik over na moet denken. maar ja zoals een vriendin van mij zegt: ben je over 10 jaar ook gelukkig met 1 kind? en dat weet ik niet... omdat er nu toch een kriebel zit...

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @tweede: volgens mij zijn wij gewoon impulsief en hebben het gewoon gedaan:D We wilden het allebei snel, dus dat scheelt. En ach, mijn nichtje is 7 weken geleden bevallen van nummer 2 en haar zoontje is 15 maanden...

@eten: ja, op de grond gooien is hier soms ook een spelletje, eigenlijk pas als hij genoeg heeft. Dan reageer ik gewoon niet (hij kijkt me dan ondeugend aan) en neem zijn bord weg. Jammer dan! De luier verschonen kan wel echt een drama zijn: sterke beentjes hoor!

@adriana: leuke foto! En hij is ook alweer groot!

@andrea: ben je wel weer ongesteld? Ik was dat wel snel ook al gaf ik nog bv, na een maand wel gestopt omdat Hidde niet meer wilde:( Wel superfijn dat je Janna nog voedt!

@weer: hier in het noorden mogen we niet klagen, het ging pas om half 5 regenen. Vanochtend nog lekker in de kinderboerderij/speeltuin geweest en vanmiddag nog in het dorp gewandeld en boodschappen gedaan.

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @tweede: ja ik heb soms ook wel eens het idee dat ik te veel nadenk over alles. Ik heb vandeweek gewoon al mijn gedachtes eens op papier gezet en dat aan mijn man gegeven. Dus we gaan een deze weken beslissen of we een tweede willen of niet.

@mopje: haha ja dat eten gooien he, het ligt er aan in wat voor stemming ik ben en hoe hij het doet. Want hij kan het hier ook uit boosheid doen! en dat vind ik niet goed!

@Pinksteren: jullie nog leuke dingen gedaan? Wij zijn gisteren een eind gaan fietsen en ff naar kinderboerderij het Geertje geweest. Was leuk maar erg druk! vandaag is er niet veel aan met het weer haha

8. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi Dames,
    Ik heb me al lang niet meer laten zien hier. Ik had totaal geen behoefte om met deze pagina bezig te zijn. toevallig dat ik vandaag eens dacht, laat ik eens gaan kijken. En wat zie ik, is mopje zwanger. Gefeliciteerd.
    Ik zie ook leuke foto's van prachtige kindjes.
    Hier gaat alles ook goed. Ik geniet elke dag van mijn kleine vrolijke meisje. Eventjes een foto spammen:
    IMG_7524.jpg
    @tweede, o, I wish! Wij zijn in december begonnen voor een tweede. Net in de week dat ik naar de 9maandenbeurs ging met mijn buurvrouw, testte ik positief. Helaas kreeg ik op de 1e verjaardag van Jasmijn een miskraam. Half maart is dat uit zichzelf gekomen en nu is het weer wachten op een normale cyclus etc. Dus ik hoop echt dat het snel raak zal zijn. Bij jasmijn heeft het 2,5 jaar geduurd, dus ik was al verrast dat het nu zo snel ging.

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @miepens: oooh wat rot van je miskraam! vreselijk! hopelijk gaat het snel weer goed! en ben je snel weer zwanger!

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @miepens: wat erg van je miskraam:( Ook nog eens op de verjaardag van Jasmijn... Hopelijk heb je snel weer je cyclus te pakken. Voel me nu bijna schuldig met mijn kleine in de buik... Wat is Jasmijn een lief meisje! Echt al groot geworden.

Ondanks het weer nog een leuk pinksterweekend gehad, familiebezoek en een badkamer uitgezocht!

11. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hey miepens, leuk om van je te horen! Leuke meid de jasmijn :)
    Bah vervelend zeg een miskraam gehad. Hopelijk is het snel opnieuw raak.

Ik heb ook net een testje gedaan omdat ik al ruim een week ontzettend msselijk ben zonder duidelijke aanleiding... Test was natuurlijk negatief. Aan de ene kant wel teleurgesteld maar aan de andere kant maar goed ook want zwangerschappen met koperspiraal lopen vaak niet goed af.

@pinksteren: ik heb zoals altijd gewerkt. Maar het was toch geen weer om er opuit te gaan :p

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Adriana85: ja geloof dat je dan best een beetje terleurgesteld bent. Maar ja straks als je er echt voor gaat, gaat het allemaal goed komen!!!

@ontwikkeling: nou mijn mannetje trekt zich eindelijk op!! yes! maar ook gelijk aan alles he! dus ik denk dat hij nu ongeveer overal wel blauwe plekker heeft van het vallen whaha! maar zo leuk om te zien. Het is wel zo dat we hem vaak flink moeten aanmoedigen! We hebben nu ook gelijk overal traphekken staan/
    Ook zijn er 3 hoektanden doorgekomen. de vierde is een enorme bult!

@tweede: wel leuk dat jullie allemaal over een kindje aan het denken zijn ( of bijna allemaal dan)

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @adriana: grappig dat je toch gaat testen terwijl je weet dat het niet kan... Die tweede komt ook bij jullie een keer!

@melovekane: wat goed van Dean! Alle kindjes op hun eigen tijd! Ik krijg steeds de vraag of Hidde al praat. Nee, alleen brabbelen, en dan de reactie: die van mij, of die van de buren kan al poes en bal of wat dan ook zeggen. Jammer dan!

Hidde is een verkouden en er komt weer een kiesje door... Dus wij hebben onrustige nachten! Vanavond op te naar bed, ben zelf ook niet lekker. Ik zou blij zijn als die tanden er een keer door zijn, maar ja, hij moet er nog heel veel:$

Sinds deze week is hij wel heel fanatiek met los lopen, heel schattig. Evenwicht proberen te houden met zijn armpjes en dan stapjes doen.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Leuk om te lezen zeg :)

Hier nu 8 tanden, nog geen hoektanden of kiesjes te bekennen... ben benieuwd wanneer die gaan komen en hoeveel last ze zullen geven!
    Verder gaat 't gewoon lekker, ik zit de hele dag achter een klimgeitje aan, af en toe zit ze even in de draagdoek op m'n rug terwijl ik snel door het huis storm om alles op te ruimen etc :D En we zijn echt toe aan mooier weer; vandaag hopelijk 20 graden met een zonnetje. Kom maar op!!

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Vandaag zeker lekker weer! Met Hidde in de speeltuin geweest, hij vond het heerlijk! Op het gras lopen met blote voetjes, op de schommel en van de glijbaan. Daarna nog gewandeld en pannenkoeken gegeten. Nu lekker op bed. Hoe lang slapen jullie kindjes nu tussen de middag, Hidde kan tegenwoordig wel 3 uur slapen:$

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Mopje: dean zit nog steeds op twee slaapjes... sochtends ongeveer 2 uur en smiddags voor het eten 1 tit 1,5 uur. Maar ja hij is ook vaak om 6uur (of eerder al wakker)

Vannacht echt bizar liggen dromen. ik was ineens zwanger en moest bevallen. Bevalling ging niet helemaal goed dus ik moest naar ziekenhuis en toen ik in mn droom wakker werd toen zag ik dat het een meisje geworden was. Mijn man had haar Hotel Lena genoemd whahaha en toen schrok ik wakker! hahahaha echt zooo idiote droom! maar droom heel veel over dat ik een meisje krijg... maar ja we hebben nog niet besloten of we voor een tweede gaan haha

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik betrap me telkens op gedachten als;'Oh, dit zou best gaan met nog een tweede erbij!' :D En mijn man heeft het er ook steeds vaker over ;) Hij komt al met redeneringen als;'Maar als we nog een derde zouden willen, dan moeten we niet te lang wachten met de tweede, anders ben ik zo oud...' ;) :D

Verder hier ook nog altijd 2 slaapjes; we hebben het even geprobeerd met 1, maar dat lukte niet. Ze is 's ochtends rond 10 uur gewoon echt moe, soms eerder. Ze slaapt dan vaak tot een uur of 12, en vervolgens is van 12 tot 19 of 20 ook echt te lang. Dus nu slaapt ze altijd rond 10u en 15u, en 's avonds gaat ze om 20u weer naar bed en slaapt ze tot een uur of 6. (En als ze 's ochtends wakker wordt, gaat ze gewoon lief spelen in bed, meestal roept ze pas na een half uurtje a drie kwartier spelen ofzo, dus kunnen wij ook rustig wakker worden :) )

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @andrea en melovekane: jullie zijn echt klaar voor de tweede:D Ik heb ook al van die erge dromen gehad, dat ik het kindje vergeten was eten te geven enzo... Zo stom!

@slaapjes: ik ben blij dat Hidde nu een keer slaapt, dat is voor hem het beter. Hij slaapt 's nachts wel langer dan Janna lees ik (van Dean weet ik niet), namelijk van 7 tot 7 of half 8 (soms tot acht uur, dat is in het weekend echt heerlijk!). Dus hij kan in etmaal zo 14 uur slapen! Wel anders dan het eerste jaar.

Ik heb gisteren wasco voor Hidde gekocht. Zo gelachen! Hij ging voor al trommelen met de stokjes, maar zag wel dat er iets gebeurde, tot hij de blauwe in zijn mond stopte en het puntje eraf beet. Dat was vies, huilen! Binnenkort poging twee.

Vandaag zijn we bij mijn ouders, mijn oma is overleden en Hidde is ook gaan "kijken". Dat wilde mijn moeder graag, ze vond het zo fijn dat Hidde er even was. Hidde ging heel lief oma haar jasje aaien. Mooi afscheid zo! Gelukkig hebben we voor de begrafenis oppas!

19. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Mopje: dean slaapt snachts van ongeveer 19uur tot 6uur. En als hij dan wat langer slaapt (tot ongeveer half 8) halen we het ochtend slaapje eraf en doen we hem na de lunch in bed en dan slaapt hij zo van 13 tot 16uur.

@ Tweede: vandaag besloten dat we voor een tweede gaan :D

@ ontwikkeling: Dean kan nu echt aan mijn handen staan en probeert dan een stapje te maken. errrrg schattig!

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @melovekane: spannend!!!

Hidde loopt mmu echt stabiel. Zo leuk! Wel weer een kiesje erbij...

Deel Deze Pagina