Voor je het weet rent Dean ook rond! Hier is de zandbak niet echt favoriet. Ik zet hem er wel eens in en dan vind hij het 10 minuten leuk, maar zelf erin doet hij niet. Badje wel, vooral met het warme weer vorige week! Hidde heeft een praatspurt gemaakt. Hij kan nu wel 10 dieren ofzo nadoen en gaat steeds meer woorden nazeggen. Vandaag "ijs". En ja, een broertje! Het maakte mij niks uit, maar nu kunnen we alles recyclen! Ben druk bezig een behangetje uit te zoeken voor de babykamer en een voor de nieuwe kamer van Hidde, leuk! Genieten jullie ook van de vakantie?
Hier genieten we heerlijk van de vakantie. We zijn net terug van camperen! Was allemaal heel spannend want was voor het eerst met Dean! Nou hij vond het geweldig allemaal! Alleen het slapen lukte niet altijd even goed vanwege de warmte! We stonden op loop afstand van een meer. Dus lekker in het zand gespeeld! Het is wel verschrikkelijk slopend dat camperen met een kleintje hihi @tweede: ik ben nog steeds niet ongesteld, nu hebben we het 2 weken geleden wel voor het echie gedaan haha. Wanneer zou ik dan kunnen testen?! Heb de laatste dagen last van ongesteldheidkrampen, ook kan ik sommige geuren niet verdragen! @ontwikkeling: Hij kruipt nu dus echt en klimt overal tegen aan. Staan vind hij ook heerlijk. Soms staat hij echt los en dan denkt hij ineens van: ojee wat doe ik nou haha @Mopje: wat leuk van Hidde dat hij ineens zo veel kan zeggen!!! leuk!!! En ja heerlijk dat recyclen! hihi!Verder voel jij je ok?!
Wij zijn ineens de studeerkamer leeg aan het maken zodat we J. naar die kamer kunnen verhuizen en de 'babykamer' vrij komt... Oei
@Andrea85: hihihi wat leuk!!! Wij doen D. ook naar mijn studeerkamer en dan de "babykamer" blijft babykamer! maar eerst maar eens zwanger worden hihi
Hoi meiden, weer even geleden he? Ik zie dat het bij jullie ook begint te kriebelen. Ik ben op dit moment 5w5d zwanger. Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het goed zit, dus ik hoop dat mijn intuitie het goed heeft en dat ik niet weer een miskraam ga krijgen. Jasmijn doet het nog steeds fantastisch, maar ik moet wel zeggen dat het een enorme boef aan het worden is. En haar straffen lukt ook nog niet goed. Ze lacht ons gewoon uit. Doet ze ook bij het kdv, dus dat belooft wat voor de toekomst Kwa kamertje zal jasmijn op haar eiegn kamer blijven. We hebben ook een leuke naamsticker op de deur hangen. Het kamertje is vrij tijdloos dus daar kan ze zeker nog een tijd mee vooruit. Eerst maar eens wachten hoe ze zich de komende maanden gaat ontwikkelen voordat we een nieuwe kinderkamer uitzet kopen.
Hey meiden Ook van mij weer eens een berichtje. Het is lang geleden dat ik hier gereageerd heb. De reden hiervoor is (heel stom), ik wil al maanden ontzettend graag een tweede kindje maar mijn man (nog) niet. Ik ben hier ontzettend verdrietig van en kan het echt niet aan om jullie nieuwe babykriebels steeds te lezen. Ik klets nu mee in een ander topic, wat me meer rust geeft hierin. Miepens: van harte gefeliciteerd met je nwe zwangerschap, ik hoop van harte dat het dit keer goed blijft gaan! Melovekane, ook voor jou hoop ik dat het snel raak mag zijn! En wie weet andrea jij ook binnenkort weer? Want ik gun het jullie allemaal wel hoor! Fijn ook om te lezen dat het met jullie kindjes allemaal goed gaat. Met Siem gaat het even wat minder, we hebben net twee nachtjes in het zkh gelegen We gingen woensdagochtend bloed prikken ivm diarree en bleek zien. Zijn hb was zó laag dat we meteen moesten blijven. Hij heeft o.a. Een bloedtransfusie gehad en werd streng gecontroleerd aan de monitor. Zo zielig al die snoeren en draadjes! Nu was zijn hb donderdag weer iets gestegen, van 2.5 naar 5.8. Vanochtend was het 5.0 dus nog niet optimaal. De vraag is nu of zijn lichaam zelf nog genoeg rode bloedlichaampjes kan aanmaken of is er iets anders aan de hand? In eerste instantie konden ze niks vinden. Maandag terug bloed prikken, en is dit niet goed dan naar het uz in gent. Hopelijk is dit niet nodig. Sorry voor het lange verhaal, maar het is fijn om af en toe even van me af te schrijven. Liefs Adriana
Hier precies hetzelfde, het is frustrerend dat je hem niet kan straffen! Verder gaat Siem goed vooruit in zn ontwikkeling. Hij loopt sinds een paar weekjes. Door zijn bloedarmoede had hij de laatste tijd wat minder energie (daar kom je ook pas achter nu je het weet van zijn bloedarmoede) maar hij is zó opgeknapt sinds woensdag! Nu loopt hij steeds meer uit zichzelf los.
Wat heftig, Adriana! Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid over z'n bloedarmoede! En ik herken je gevoel mbt het even niet willen lezen van babykriebels heel goed, ik heb jaren een enorme kinderwens gehad maar mijn man was er nog niet klaar voor. Nu is hij overigens ook nog niet klaar voor een tweede, maar beetje bij beetje komt dat wel En hier ook een boef die lastig te straffen is. Ik kan haar 20x per dag van de keukentafel halen, zeg streng dat ze daar echt niet op mag klimmen, maar ze blijft het doen... Verder kan ze tussendoor wel steeds beter echt zelf spelen, super leuk om te zien!
@Adriana85: soms kan een forum idd heel fijn zijn om van je af te schrijven en te lezen over dezelfde ervaringen, maar soms kan het idd ook niet leuk zijn om dingen te lezen! Dus ik snap helemaal dat je er ff niet geweest bent! Maar wat een naar verhaal van Siem! Hopelijk gaat het allemaal goed komen! Leuk dat hij loopt trouwens!!! @Straffen: ow klinkt helemaal bekend in de oren... je zegt er iets van en huppa hij doet het nog een keer. Of gisteren wist hij dat hij iets stouts deed kijkt mij aan en geeft een kus in de lucht aan mij. Ja sorry maar dan smelt je toch! hahaa hij kan mij zo bespelen. maar we hebben dat nu door dus gaan we echt goed aan hem laten merken wat wel en niet mag. @tweede: heb testen liggen, durf alleen nog niet te testen omdat ik denk dat het te vroeg is.. als er sowieso al iets te testen valt! @ontwikkeling: het lopen aan twee handjes gaat steeds beter!
vanochtend ongesteld geworden... Tja ene kant wel blij want ja dan weet ik dat het weer werkt ( was het sinds begin juni niet meer geweest) maar aan de andere kant had ik de stille hoop dat ik zwanger was! Vannacht is dean voor het eerst bij mijn ouders blijven slapen. Mijn man en ik zijn gisteren uit eten geweest. Heel gezellig Smiddags ff lekker voor ons zelf kunnen rommelen. Ben heerlijk foto's gaan plakken. En dat zit ik nu ook nog ff te doen. We gaan hem over een uurtje ophalen. Ik moest een keertje oefenen omdat ik over 2 maanden mee ga met brugklaskamp.. en ja daar zie ik errrrg tegen op!
@adriana: ik snap dat je niet al onze leuke "zwanger" verhalen wilt lezen nu! Hopelijk is je man er snel aan toe. En wat erg van Siem, gek dat hij nu zo'n laag hb heeft. Hidde had dat 4 weken na de geboorte, maar dat was te verklaren. @melovekane: toch ongesteld, jammer, maar nu is hopelijk je cyclus weer op gang, spannend. Lekker, hè een nachtje voor jullie samen. Hidde gaat ook soms een nachtje bij mijn schoonouders slapen en is pas 3 nachten bij mijn ouders geweest (dat was wel lang). Wij hebben toen het huis opgeruimd voor de verhuizing. @miepens: voel je je nog goed? @andrea: kamertje opruimen is al een goede stap @straffen: pffff drama! Hij mag bijvoorbeeld niet op de tuinstoelen klimmen en er op gaan staan. (Taan en sitten zegt hij dan). Maar toch doen en me dan lachend aankijken! Wij zijn lekker gaan kamperen met Hidde, dat was echt super. Hij heeft wel elke nacht bij ons op het luchtbed gelegen, hij heeft echt een hekel aan zijn campingbedje. Zwanger zijn is nog steeds leuk, al beginnen de kwaaltjes nu te komen. En ik moet minder gaan werken omdat ik veel harde buiken heb. Wel jammer.
@adriana, ik snap het helemaal hoor dat je niet altijd op die verhalen zit te wachten. Ik zelf had dat ook. zeker als bij jezelf de wens erg groot is en je omgeving lijkt in een vloek en een zucht zwanger te raken. Nou ik kan jullie vertellen dat zwanger zijn ook behoorlijke stress met zích mee kan brengen. ik heb echt een hele nare week achter de rug. Ik had vorige week een echo en daarop leek wel een hartje te zien, maar we zagen geen vruchtje. Heel vreemd en ik was er echt van overtuigd dat het toch mis zou gaan. Ik zou namelijk met die termijn echt wat hebben moeten zien. Vandaag zou ik weer een echo krijgen. Nou, ik weet niet wat er is gebeurd, maar in ieder geval is mijn vruchtje flink gegroeid en was er echt een mooi hartje te zien. Ik heb echt enorm gejankt in de stoel (met de inwendige echo nog in mij). Ik was ook alleen. wat een opluchting. Maar goed, het geeft totaal geen garanties voor de toekomst. Ik ben allang blij dat ik weer in mijn lichaam kan gaan vertrouwen. Dat ik toch mijn initiele gevoel moet gaan volgen dat het toch goed zat. @melovekane. Fijn dat het zo goed was gegaan met het logeren bij je ouders. Jasmijn gaat zelfs over 2 weken met mijn schoonouders kamperen. hebben ze gevraagd. Ik vind het wel jammer, want ik kom dan zelf net terug van 4 dagen parijs (werk) en daarna nemen ze haar meteen mee. Maar ik troost me met de gedachte dat het voor haar en voor schoonouders een super leuke ervaring gaat worden. Die wil ik hun ook niet ontnemen. @andrea, ik las dat jullie al een echt kinderbed hebben. Gaat dat goed? Mij lijkt het nog zo ontzettend vroeg. Ik snap inderdaad dat je het gaat doen als ze er uit gaan klimmen (met slaapzak), dan heb je bijna geen keuze. Maar het lijkt me toch ook wel een vreemd gezicht om zo'n uk in zo'n groot bed te zien liggen. @mopje. he balen van die harde buiken. Doe zeker maar rustig aan. Je hebt toch nog wel een flink aantal weken te gaan. (hopelijk nu langer dan toen met hidde). @boefjes. Wat zijn die kindjes van ons dan toch schurkjes. Ze zijn echt op boevenpad en hun grenzen aan het opzoeken. echt heel leuk, maar ooooooo zo moeilijk om streng te blijven terwijl ze zo lief kunnen kijken.
Vanavond stond hidde onder de douche en hij opeens mijn buik aaien (aai, zei hij). Zo lief! Ik ben benieuwd wanneer hij in de gaten krijgt dat ik echt een dikke buik krijg en hij een broertje krijgt. @miepens: wat een stress! Maar super dat je zo'n mooie echo hebt gehad! Nu een beetje genieten? Heb je al kwaaltjes?
@miepens; brr, heftig zeg! Maar super dat 't vruchtje nu wel mooi te zien was! Lijkt me idd een enorme ontlading, al die spanning die dan los komt! @bedje: ze ligt in een peuterbedje nu, en dat valt qua grootte wel mee! Ze slaapt er ook echt prima in
Wat gaat hidde hard voorruit de laatste weken! Elke dag nieuwe woorden (vooral dieren) en "nee" kennen we nu ook Hij is sinds een paar dagen wel heel hees, ook wat moe en verhoging, beetje keelontsteking? Hij slaapt gelukkig wel goed. Ik wat minder jammer genoeg!
Bij J. zijn nu vier kiezen door en zitten de hoektanden nu klaar om door te komen; ze is snel moe en wil dolgraag op alles bijten - inclusief mama's neus Echt een heerlijk kind hoor. Ontzettend vrolijk, heel sociaal, super lief. Mijn schoonmoeder zit in een rolstoel en kan niet veel; J. ging een boekje op haar schoot leggen en sloeg telkens de bladzijde om, zag er zo lief uit! En ze accepteert ook volledig dat oma bv de bal niet kan aangeven, dat snapt ze echt, terwijl ze ook snapt dat opa dat wél kan Vandaag zagen we een foto van een huilend kindje, J.:'Kindje drietig! Huiwuh (= huilen )! Hanna (zo noemt ze zichzelf ) ook drietig! Boem, valluh, pijn, huiwuh! Hanna drietig!' Ik smolt echt <3 Ze kan ontzettend veel duidelijk maken en begrijpt ook heel veel; scheelt veel frustratie van haar kant!
@miepens: mooi dat het vruchtje goed gegroeid is! Hoe is het nu?! En idd voor onze kids is het goed dat ze ook eens een dagje weg zijn bij ons haha. of misschien wel meer dagen! @Andrea: ohhh wat lief wat ze allemaal zegt En och al die tandjes/kiezen in een keer @Tweede: nou hier gaat het nog niet echt... ik ben na 10 weken ongi geworden en nu ineens na een dag of 17 weer.. of zo lijkt het.. steeds een beetje licht roze slijm en soms ook wat donker rood bloed erbij... weet het momenteel dus echt ff niet
@andrea: hoektanden zijn vervelend! Zijn eindelijk die kiezen erdoor en komt dat nog. Hidde laat echt niet voelen, maar pas zijn ze er onder door gekomen, 2 weken ellende. Boven weet ik niet... Wat lief dat ze zo meeleeft met andere kindjes! @melovekane: geduld... Ik vond het ook echt lang wachten op de tweede, uiteindelijk heeft het ons 4 maanden gekost. Niet lang, maar wel voor mijn gevoel! Aankomend weekend gaan we verhuizen, hier een foto van het behang op Hidde's kamer
@Tanden... dean is daar dus wel weer snel mee... hij heeft eigenlijk al sinds 14 maanden 8 tanden en zijn hoektanden en met 16 maanden 4 kiezen. @Mopje: aaaaaaaah wat een cool behang!! En ja ik weet dat ik geduldig moet zijn haha. maar het is nu allemaal zo onzeker omdat er totaal geen regelmaat in zit! en tis ook zo bizar: eerst 10 weken wachten en nu ineens na 17 dagen al weer gepruttel!
Hidde is al goed gewend in het nieuwe huis. Gelukkig is het nog slecht weer, want spelen in de tuin kan nog niet. Maar er komt weer ene hoektandje door en 's nachts is hij onrustig. We hebben sinds een week ofzo ook eetdrama. Geen hap van zijn avondeten willen nemen, maar een boterham gaat er zo in... En wel het vlees op willen eten! Grrr....