15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @miepens: wat een goed nieuws! kun je nu lekker door met bv geven, dat is natuurlijk ook het beste voor Jasmijn. En doorslapen, dat zou fantastisch zijn! (daar droom ik al weken over, als ik slaap ;))

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    En hij slaapt nog steeds:D

3. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    fijn zeg...mooi tijdstip om zelf ook even je ogen dicht te knijpen :)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Sssstttt niet de goden gaan verzoeken :D

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    fijn miepje!

Voeden viel eigenlijk wel mee, we zijn lekker achteraf gaan zitten en ik met mijn rug naar alle mensen toe ;) Daarbij een goed voedingsshirt aan dus dan zie je neit zo heel erg veel :)

Fijn dat Hidde zo heerlijk slaapt!

Ah jammer Gwenolyn, idd waarom net nu en niet over een half jaar.... Wel fijn dat de boodschappen zo goed gingen! Hopelijk vnaaf meteen een goede doorverwijzing!

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ohw dat vergeet ik helemaal :D, E was uiteindelijk zoooo moe dat hij maar 1 keer wakker werdt voor een voeding vanacht, dus van 10 tot 3.30 geslapen en daarna weer tot half 7! Heeeeerlijk!

7. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

#167 Babyliciouss, 20 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2012
    @Miepens, fijn dat Jasmijn zo goed is aangekomen! Hoe heeft ze het vannacht gedaan?

@Gwenolyn, wat zei de Ha van jullie manneke? En wat super dat Joënna dat hele stuk gelopen en netjes geluisterd heeft!
    Wel vervelend van de hond.. dat was een mooie kans geweest!
    Mijn hubbie is trouwens SAP consultant in ziekenhuizen, en hij heeft nu een project in het ziekenhuis in Den Haag, dus vandaar dat hij dan 2-3 dagen per week daar aanwezig is en de rest vanuit huis kan werken.
    Hoe lang is jou man van huis, 5 dagen?

@Mopje, die arme Hidde.. ben benieuwd wat de KA dinsdag weer te zeggen heeft dan. Vervelend dat jullie manneke zoveel moet huilen en niet tevreden lijkt.. Ik hoop dat ze snel iets voor hem kunnen betekenen!

@Adriana, wat zeiden ze op het CB? Was Siem genoeg bijgekomen?

Zo, nu moet ik even gaan vliegen, R moet zo naar de psz, tot later!

8. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Jasmijn mocht vannacht doorslapen, maar zul je zien dat we haar normaal gesproken wakker moesten maken voor een voeding, nu wordt madam zelf wakker. Ik weet niet eens zo zeer of het voor het eten was, of omdat ze een vieze luier had. In ieder geval meldde ze zich rond 4 uur. Opzich niet verkeerd, want ik voed liever op verzoek dan dat ik haar wakker moet maken.
    Het enige nadeel is dat ze wakker was na de voeding en niet meteen haar bedje in wilde. dus heb ik even met haar rond moeten lopen zodat ze weer wat rustiger werd. Volgens mij heeft ze na de voeding gewoon last van boertjes die dwars zitten en er niet uit willen. Tja, er valt zo weinig aan te doen. Gewoon geduld hebben, denk ik.
    Nu ligt ze lekker in de box een beetje te miemelen. Zometeen ga ik zelf even douchen en dan ga ik de huurkolf wegbrengen. Die heb ik niet meer nodig :)

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    miepens wat goed, ruim 100 gram erbij!! En nu weer lekker fulltime borstvoeding geven en hopelijk binnenkort lekker doorslapen :)

Siem was ook aangekomen, 155 gram in 1 week. Niet echt veel maar wel genoeg en ik mag blijven voeden zoals we dat nu doen. Hier dus ook een tevreden mama!

Gisteravond kregen we nog onverwacht bezoek dus ik had ff geen tijd meer om te posten. Het was een tante van mij. Wat hebben oude mensen (70+) met handdoeken als kraamkado :(
    Het ziet er buiten weer heerlijk zonnig uit dus wij gaan zo een lange wandeling maken en boodschapjes doen.

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben een heerlijke nacht gehad... Wel deels van de nacht tussen ons in geslapen (inslapen gaat moeilijk, lijkt wel door het spugen te komen), maar na de borst om 23:00 geslapen tot 2:30, ik flesje halen, kom ik boven liggen papa en Hidde weer te slapen:p Doorgeslapen tot 4:30, toen wel flesje, moeilijk inslapen en daarna tot 7:30, nat van de spuug, in bed genomen en geslapen tot 9:00! En wij hebben ook heerlijk geslapen... Ik denk als hij iets krijgt tegen het zuur dat wij een hele andere baby krijgen, die wel slaapt en minder boos is, hoop ik! De oplossing nu voor 's nachts is deels bij ons in bed slapen, al ben ik daar eigenlijk een beetje huiverig voor. Maar in een slaapzakje ruim boven onze dekens, en we hebben een groot bed (net nieuw, op de groei!).

@miepens: zul je altijd zien... Maar 4:00 eruit is niet verkeerd hoor! Hoe laat geef je de laatste voeding? Ik heb rond 2.00-3.00 altijd erg weinig melk, heel vreemd, dus dan krijgt hij de fles, om 5.00 zitten mijn borsten dan proppie vol! Vannacht uit een borst meer dan 150 cc gekolfd!

@syrae: weer een goede nacht gehad???

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Haha! Die kregen wij ook vaak als verjaardagskado van Oma's... Gelukkig nog niet als kraamkado (al vind ik een kookschort en parfum (van die goedkope) ook vreemde kraamkado's...).

12. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ja reedelijke nacht gehad, hij kwam nu alleen al om half 6 voor de ochtend voeding, maar daar heb ik geen problemen mee :) Daarbij heeft meneer van half 10 tot half 4 heerlijk geslapen, en wij dus ook! Nu ligt hij te slapen emt krampjes, dus er komt regelmatig een hele zielige piep ut de kinderwagen maar daarna is het weer stil... Zelf net lekker de was buiten gehangen en het avondeten al klaar gemaakt :)

Ik verloor trouwens gisteren nog een stukje vliezen denk ik... had bijna geen last meer van kraamvloed, maar gisteren dus een raar stukje weefsel en nu ineens weer veel bloedverlies... toch raar.

Mopje, liever tussen jullie in goed slapen dan alleen gebroken nachten toch? Al snap ik wel dat je er een beetje huiverig over bent! Ik weet niet of het een optie is, maar wij hebben in de kraamweek E met matras en al tussen ons in gelegd, en tijdelijk met 2 aparte dekens geslapen, dan lag hij nog net wat hoger en konden wij neit op hem rollen, en het ademd beter dan een verschoningskussen. Ik hoop dat de KA snel een oplossing heeft want dit is natuurlijk neit fijn! Hier soms ook spugen, soms omdat meneer echt teveel heeft gedronken, andere keren echt hele bogen vieze dikke melk een uur na de voeding. Dat laatste is hier een stuk minder geworden nu ik minder koemelk producten tot me neem (ging eerst een liter vla + yoghurt+karnemelk en een liter yoki drink per week doorheen met nog een flinke hoeveelheid kaas, is misschien wat veel) Nu houd ik het bij 1 liter yoghurt in de week en een beetje kaas op brood.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    #173 Jacky78, 20 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
    Lynn is flink gegroeid. Is nu 50cm en 3585gram. Ze s dus 4cm en 940 gram gegroeid!
    Met huilen is het op en af zeg maar.
    Heb zelf echt het idee dat het iets is wat ik eet......

Mipens
    Ja je zal het altijd zien, mogen ze doorslapen doen ze het niet....
    Hopelijk gaat het vannacht wel lukken

Adriana
    Handdoeken.... Tsja die reeg ik vorige keer ook van een (vrouwelijke :cool: collega.... Op aanraden van de winkel, want met een baby kon je nooit enoeg handdoeken hebben...

Syrae
    Wel opletten dat je niet nog meer gekke dingen gaat verliezen.kan het zijn dat jouw cyclus zomaar alweer op gang gekomen is?

Mopje
    Jee jullie blijven ook maar aan de gang met hidde. Wel lekker dat hij bij jullie wel goed slaapt ( en jullie zelf dus ook).

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    op volledige borstvoeding en al gestart met de minipil zondag? Ik betwijfel het!

Wat groeien al jullie kindjes trouwens goed! ben zoo benieuwd, ik moet maandag naar het cb!

15. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje, de laatste voeding geef ik rond 12 uur - 1 uur. En nu kwam ze rond half 4 uitzichzelf. Maar meer doordat ze wakker was, misschien niet eens omdat ze honger had.

Hier een baaldag! Had ik de hele auto ingeladen om weg te gaan (kolf weg te brengen), blijkt dat de voorvering van mijn auto ineens krak zei. Dus de ANWB gebeld. Die konden gelukkig snel langskomen en die zeiden dat ik niet meer mocht rijden. Dus auto weggesleept naar de garage. Daar kunnen ze hem morgen pas maken. Dus nu zit ik een beetje aan huis gekluisterd.
    Gelukkig kan ik hier in de omgeving ook goed wandelen, maar ik had graag morgen naar mijn moeder gereden (voor het eerst zover weg met de kleine meid). Dat zit er dus niet in.
    ook zou vandaag de poetsvrouw komen, maar die smste zojuist dat ze het ook niet ging redden ivm zieke hond. Dus dat wordt zelf poetsen....bleh!

16. babyproject

babyproject Niet meer actief

Even een kort berichtje. Charlie doet het zo ontzettend goed na het bezoek aan de osteopaat! Ben zo blij en opgelucht. Ze kan nu gewoon ontspannen op haar rug liggen terwijl ze voorheen binnen 5-20 min. ging huilen. Ze is nu slaap aan het inhalen en heeft vannacht en vanochtend alleen gehuild vanwege krampjes (misschien had ik geen shoarma met veeeeel knoflooksaus moeten eten ;)).

17. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    fijn babyproject! Genietze dan :)

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Gisteravond bij de HA geweest. Dochter bij mijn schoonzus gebracht.
    De HA begreep me volkomen. Wel gaf ze aan dat het een heel dubbel gevoel is: Moeten we hem nog de tijd geven (daar hij pas een maandje oud is, verder wel helder is, en goed groeid) of beginnen met medicatie.
    Ik heb zelf aangegeven dat ik dit niet langer meer ga trekken. Slaap maar 4,5 uur op een nacht, en verder is hij gewoon onrustig. Doet een paar slaapjes in de cosi, maar verder sjouw ik de hele dag met hem.
    Ze durfden zelf geen zantac voor te schrijven, maar meteen een verwijzing voor de KA gekregen. Dan kon hij beslissen wat er moest gebeuren: Misschien andere voeding (nog sterker), of medicatie voor maagzuur (zantac of wat anders).

Vandaag afspraak gemaakt en kan morgen al terecht!!!!

Vanochtend naar het CB geweest. Onze man is goed gegroeid: Bij geboorte 50 cm en 3850 gr en nu met een maand is hij 55 cm en 4490 gr.
    Gewicht zit op de +1 lijn, lengte gemiddeld en hoofd onder het gemiddelde.

Kom vanavond verder reageren. Mijn "pauze" zit erop, dochterlief word wakker:D

19. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Wat een fijne berichtjes allemaal! Zal wel een opluchting zijn dat je morgen al terecht kan he, Gwenolyn!
    Miepens, vervelend.. een baaldag! Ik hoop dat je je auto snel terug hebt!

Vanmiddag heb ik weer een klein stukje gewandeld, het was zo'n lekker weertje! Ik vind het zo jammer dat ik nog niet verder kom dan een blokje om.. vooral voor R, hij wandeld zo graag!
    Wel nog even een fotootje spammen van ons binkie!

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Syrea: Zo jij hebt lekker geslapen vannacht!! Heerlijk om zo goed te slapen.

@ babyliciouss: Ja, hij is bijna altijd 5 dagen van huis af. Soms ook 6 nachten als hij op zaterdag thuis komt.
    In drukke periodes is het vaak zelfs zo dat hij op zondagavond weg gaat en zaterdag ochtend weer thuis komt.

Mooie foto van jullie binkie

@ Miepens: Als er 1 ding tegen zit, zitten er meteen meerdere dingen tegen.
    Balen dat je poetsvrouw niet kwam en je het met dit prachtige weer zelf moest doen.

@ Adriana: Zo dat is ook weer lekker gegroeid in een week tijd!!

@ Mopje: Ik ben er ook niet voor om onze zoon bij ons in bed te nemen, maar als dat betekend dat ik hierdoor meer rust krijg......... Nood breekt wetten.
    Ik heb hem op het aankleedkussen liggen

@ Jacky: Zo jullie dame is ook weer goed gegroeid!

@ Babyproject: hahahahaha, had je de knooflooksaus zelf gemaakt met extra knoflook?:D
    Fijn dat de osteopaat zo goed lijkt te helpen.

Deel Deze Pagina