Mopje GEFELICITEEEEERRRDDD!!!!!! wat een lekker poepie zeg!!! Ik ben een tijd niet meer hier geweest. Wilde ff niks met zwangerschap te maken hebben. Maak mijzelf een beetje gek en gestresst.. vandaar!
@melovekane: logisch hoor... Niet leuk zoals het bij jou gaat! @adriana: wat een kerel alweer, kleine mannetjes worden groot... En ja, die baby's zijn echt klein. Het grappige was dat ik Hidde vandaag in bed ging leggen (buik weg, ik kan het weer!) en dat ik hem nu uit reflex weer in de babyhouding ivm op mijn heup oppakte. Haha, Hidde was moe en vond alles best, maar keek wel een beetje vreemd. En ik vond hem zo ook wel zwaar
Nou hier lukt het nog steeds niet. Ben wel weer echt ongesteld geweest. eerste dagen echt giga bloedverlies. Dus ja... ik weet het allemaal niet. Heb mij voorgenomen me niet zo druk meer te maken en gewoon lekker genieten van wat ik nu heb! Met Dean gaat het goed! Groeit lekker. Lopen gaat goed, Moet alleen nog door krijgen dat lopen veeeeeeeeeeeel leuker is dan kruipen haha. Praten nog niet echt.. wel overal de eerste klanken van zeggen, Verder heb ik zelf echt momenten dat ik ff helemaal op ben! @Mopje: haha wat grappig dat je Hidde op die manier op pakte. Hoe is het om 2 kindjes te hebben?! @Adriana85: nog steeds een ziek kindje?!
Is Dean ook al alles aan net uitproberen? Hidde wel, wat een draak af en toe! Twee kindjes is best gek. Maar na de eerste nacht is het zo normaal dat er twee zijn! En lijkt Hidde opeens heel groot. We voelen ons nog meer een gezinnetje. Morgenochtend voor het eerst alleen thuis met twee, gelukkig is de kraamzorg en dan nog. Dan moet de aandacht wel verdeeld worden. Maar Melle slaapt nog veel drinkt heel makkelijk, dus eigenlijk heb ik weinig werk aan hem. Voor mijn gevoel meer minder dan aan Hidde als baby, zal ook wel kloppen want die sliep en dronk slecht en ik moest ook nog kolven...
Mopje, gelukkig heb je met melle een betere start dan met hidde, stel je voor dat je bij hidde al een dreumes had rondlopen! Gelukkig nu een 'makkelijk' kindje als ik dat zo mag zeggen. Ik hoop ergens volgend jaar ook een kindje erbij te hebben lijkt me zo geweldig! En inderdaad, hidde is ook al groot, als je bekijkt hoe klein en afhankelijk ze vorig jaar nog waren. Melovekane, siem is alweer beter alleen hij eet nog niet zoals het hoort... Hij maakt ere cht een drama van, hij begint al te janken als ik aan kom lopen met eten, echt gillen doet hij dan. Met drinken moet ik al helemaal niet aankomen... Afe n toe wil ik hem wel achter het behang plakken hahaha Hopelijk heb je nu wel wat rust wbt een tweede kindje. Het komt er echt wel, jullie kunnen het! Hier wachten wij ook nog geduldig af. Januari 2014 beginnen we voor het echie.
Spannend adriana! Januari is al bijna Heb je nog wel het gevoel dat Siem genoeg drinkt? Dat lijkt mij best eng, dat eten komt wel. Hidde heeft ook weer een week geen avondeten op. Als krijgt hij dan wel af en toe een boterham die dan wel half op gaat. Het leven komt hier weer een beetje in een ritme, kraamzorg is weg (gelukkig, heel fijn de eerste dagen, maar ben blij dat ik mij eigen was weer doe!). Vanochtend hebben we tot met z'n vieren tot bijna 11 uur in de pyjama gezeten! Lekker toch? Het gekke is dat dat Hidde opeens veel vrolijker is, hij kan nu ook beter alleen spelen bijvoorbeeld. Kunnen jullie kleintjes dat een beetje? Hidde was de afgelopen weken soms echt strontvervelend, wilde alleen maar bij me zitten en boekjes of puzzels maken, maar dan niet alleen! Nu rent hij lekker rond en gaat zelf met de duplo spelen of met de bal gooien. Gezellig!
@ Mopje: heerlijk dat het allemaal weer een beetje in het ritme komt! haha ja dat lijkt mij wel weer ff wennen. Heb je 2 ritmes waar je rekening mee moet houden! Heerlijk dat Hidde zo lekker aant spelen is! Merk dat het echt een fase is waar onze kindjes in zitten haha. Ons lekker uittesten enzo... Hier gaat het al weer wat beter. Hij slaapt nu gelukkig weer door. wel tot een uur of half 6. grrr dus elke dag vroeg op. Ook gaat het eten weer wat makkelijker. Merk dat hij alles graag in grote stukken eet zodat hij het lekker allemaal aan zijn vork kan prikken. Hij probeert nu zoveel na te zeggen! is echt leuk. Al blijft het vaak bij de eerste lettergrepen van een woord. Lopen gaat steeds beter. Hij moet nog ff iets meer durven want hij kan het echt goed. OOk vanuit kruip staan lukt hem goed. @Kerst: en hebben jullie de kerstboom al staan?! ik van het weekend neergezet! heerlijke sfeer zo! Van het weekend ook sinds 2,5 jaar weer eens naar een concert geweest. Dean naar opa en oma en ik en mn man naar Kane. Genoten @zwanger... helaas nog niks. van het weekend een lichte bloeding... nou ja eigenlijk zou ik eerder kunnen zeggen dat het over 4 dagen verdeeld 5 druppels waren. niet eens echt bloed eigenlijk... dus ja... pfff. Dit weekend was mn ongi vier weken geleden... Nu had ik zo'n 2 weken geleden het idee van een eisprong.. maar ja dat kan ik nu dus wel weer vergetten. Ik ben heel erg aan het na denken over wat te doen. Ik ben gewoon een soort van bang om naar de dokter te gaan. Stom is dat he?! Ik wil eigenlijk helemaal niks van hormonen slikken oid... maar ja misschien moet dat wel om alles normaal te krijgen... grrrr... vind het zo lastig allemaal. Wordt er soms ook flink depri van. Heb vandaag uit woede ook de box opgeruimd. Die hadden we nog staan omdat hij er soms nog in rommeld en met het idee dat er een tweede aankomt...
@melovekane. Moet je gewoon doen hoor, naar de huisarts! Waarschijnlijk heb je maar een klein 'duwtje in de rug' nodig in de vorm van medicatie om je cyclus op gang te brengen. Wie weet ben je daarna in no time zwanger. Even weg zonder de kleine is heerlijk, moet kunnen af en toe wij zijn twee dagen weggeweest naar valkenburg, kerstshoppen, nou dat was echt heerlijk! Had het gevoel dat we twee weken weg waren geweest. Kerstboom staat hier al vanaf 6 december manlief voelt zich altijd geroepen omdat te doen, handig toch? Hier: alles goed, hoewel ik vind dat Siem wel vaak ziekjes is nu heeft hij deze maand al twee keer een paar dagen verhoging gehad, al dan niet icm overgeven, nu is hij weer behoorlijk verkouden. Iedereen alvast fijne feestdagen!
Nog geen kerstboom hier. Hopelijk van het weekend, kan ik hem zondag optuigen. Wat vinden jullie mannetjes ervan? Hangen de ballen er nog in? Heel apart, het is net of Hidde makkelijker wordt nu de kleine er is. Hij speelt lief en slapen gaat beter. We zitten nu op 2x in de week doorslapen, als vannacht goed gaat al 3x... @melovekane: ik zou toch even naar de huisarts gaan. Wie weet komt het dan snel goed! Lekker om even samen weg te zijn hè? Over een paar maanden durven wij dat wellicht ook weer! @adriana:bah, niet leuk als ze ziek zijn! Eet hij wel weer goed? Hidde is wel erg verkouden geweest, hij hoestte zichzelf steeds wakker
En heeft iedereen een leuke kerst gehad?! hier wel ok hoor! niets bijzonders. Gewoon ff bij ouders en bij schoonouders op de koffie geweest. Zelf iets uitgebreider gekookt. Meer niet eigenlijk. vrijdag op zaterdag weer even een middag en avondje voor ons zelf gehad. Zoontje naar mijn ouders. Wij lekker uit eten gegaan. Volgende ochtend maar eens een testje gedaan, maar die was heeeeeeeeeel negatief :S heel de dag eigenlijk een beetje brak van geweest. Ben 12 november voor het laatst ongi geweest. Rond 8 december een beetje bloedverlies ( stelde niks voor) en 1 week geleden ook weer drie druppels. Nu steeds last van krampje/steken in mn baarmoeder. En dik slijm... ei?! Vandaag dus ook maar geklust... Ontwikkeling van Dean gaat ook steeds beter! Lopen gaat als een trein! Nu erg met praten bezig. En volgens mij ook weer kiezen... over 2 maanden wordt hij al weer 2!!! hoest verder met iedereen?!
Hier ook alles goed. Jaaaaa we gaan einnndelijk voor een tweede ik wil het al zoooo lang maar manlief wil nu pas beginnen. Dus we gaan vol goede moed 2014 in en hopelijk zwanger (of mss zelfs al met een nieuwe baby) het jaar weer uit. Is zeker spannend. Ik gebruik trouwens ovulatietesten, is dat iets voor jou? Heb nu al twee maanden mijn ei kunnen opsporen. Dan weet je ook wanneer je kan testen, of dat je kwaaltjes door een eisprong kunnen komen. @kerst. Wij hebben eerst bij schoonouders thuis gegeten, tweede kerst brunchen met mijn familie. Verder lekker uitbuiken en relaxen. @ontwikkeling. Alles goed. We zitten eraan te denken om hem smiddags maar niet meer naar bed te doen. Nu lag hij ookweer wakker tot tien uur! Het is ook zo dat wij altijd uitslapen, vaak is het al 9.30 dat we eruit gaan (ik werk ook nooit sochtends). Dus hij komt wel aan zn 13-14 uurtjes slaap. Wat denken jullie? Praten gaat hier ook steeds beter, en al bijna elke dag gaat hij uit zichzelf naar de wc en doet dan ook wat. Ik ben echt een trotse mama
@zwanger: ben idd bezig geweest met die tests maar vond het niks. dingen zijn best duur en mijn cyclus is zo raar dat ik er gewoon niet achter kom. Heb mij voor genomen om over ongeveer 2 weken weer een test te doen. Komt er niks uit ga ik naar de dokter. En dan wil ik toch eens meer weten. Waarschijnlijk krijg ik gezeik over mijn gewicht.... @Adriana: ooh slapen tot half 10! hihi dan hebben wij al heel veel gedaan haha. hier is er namelijk eentje wakker om half 6 -6 uur haha. Dus vroeg uit de veren dan kun je misschien idd dat slaapje wel laten. misschien een rust momentje inplannen, waar je ff lekker boekie gaat kijken met hem?! maar wat goed dat hij al zo lekker naar de wc gaat. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?! Wij zijn nu een beetje begonnen met training. zijn er nu een week mee bezig. iedere dag 1x op de pot. 2 keer heeft hij er wat op gedaan
Gelukkig 2014! Hier ook een slaapkopje; 's nachts van 20 tot 6.30 en overdag van 13.30 tot 16.30. En ze heeft het echt nodig. Ik heb geprobeerd te schuiven (overdag wat korter, 's nachts langer), maar dat werkt niet. Verder ook echt een kletskous, van neushoorn tot sneeuwpop, ze zegt eigenlijk alles wel Ennnn in september krijgt ze - als alles goed gaat - een broertje of zusje
Jeeeej gefeliciteerd!!! Nog voor nod getest zie ik, spannend hoor! We duimen voor je En pas maar op met zo'n kletskous dat ze jullie geheimpje niet te vroeg verklapt
purk!!! gefeliciteeeerrrdddd! @slapen: afgelopen week tussen 5 en half 6 wakker... iemand tips????????