Ok hier dus licht positief getest! Ik vind het onwijs spannend omdat mn testen zo licht zijn, het geeft me een gevoel dat het waarschijnlijk nog mis zal gaan.... Als hij morgenochtend nog niet donkerder wordt dan heb ik weinig goede hoop meer Maar voorlopig gaan we even van het positieve uit. @melovekane. Fijne dag alvast met dean wel een gek idee dat hij eigenlijk pas over twee jaar 1 wordt hihi. Wbt de gyn, wel vervelend voor jou maar ook voor je man, ik snap dat je nu even niet zo makkelijk en spontaan 'aan de klus' gaat dan een paar maanden geleden. Dan duren die twee weken ook nog wel erg lang. Succes
Jeetje, Adriana, wat erg Sterkte! @melovekane; geen reden voor de nekplooimeting op zich hoor, ergens ver in de familie wel een kindje met Down, maar wij laten de combinatietest vooral doen voor onszelf zodat we ons enigszins - voor zover mogelijk - kunnen voor bereiden mocht de uitslag niet gunstig zijn.
Zo hier ook een tweejarige peuter haha. Verjaardag was geweldig! zoveel leuker dan zijn eerste verjaardag. Gisterenochtend gevierd met eigenlijk de mensen die ik er graag bij wilde hebben! Hij heeft zich heerlijk vermaakt en lekker verwend. savonds zijn we met zijn drieeen nog pannekoeken gaan eten Vandaag komen mn man zn ouders en zn zus nog. Ben zelf een week ziek geweest, nu weer een beetje beter! @Purk: ok dus gewoon voor jezelf om een beetje gerust te stellen @Adriana85: alles goed?!
Het is officieel misgegaan hier Vanochtend bloed laten testen, hcg was 5. Dit had ik ook wel verwacht. Nu afwachten wat mn lichaam gaat doen. Ik heb vóór Siem ook al een miskraam gehad (+/- 6 weken) dus weet een beetje wat er komen gaat. Ben er erg bang voor. En natuurlijk ben ik erg verdrietig. Maar laat het nu maar komen dan kunnen we verder. Dus nee, niet alles goed...
Dankje Ben nu gewoon flink ongesteld, zit met een wijntje op de bank tv te kijken En jij heb jij die uitslag al?
ja dan kun je wel weer een beetje alcohol drinken haha.. Ik moet donderdag naar het ziekenhuis. Ben bennieuwd. afgelopen dagen echt last van mn buik. Krampjes ( alsof ik ongi moet worden) en darmen die rommelen... maar goed denk misschien mn eisprong... @zindelijk maken... wanneer zijn jullie er mee begonnen en hoe?!
vandaag uitslagen gekregen. Hormonen en alles was goed. Dus daar lag het niet aan. mn man zn sperma was ook goed. Ik heb dus gewoon ineens een onregelmatig cyclus waarbij eht dus erg moeilijk is om te weten wanneer mn eisprong is... :S Ik had van het weekend het idee dat er een eeisprong was dus geklust natuurlijk Dit ook verteld tegen de gyn. Deze zei dat ik dan 2 a 3 weken moest wachten en als er geen ongi kwam moest ik testen. Als de uitslag nega is moet ik hen bellen en krijg ik een echo. Is daar niks op te zien krijg ik spul om een bloeding op te wekken en kan ik aan de chlomid beginnen....
Pfff jeetje dat is wat zeg. Gelukkig goede uitslagen. Waar dient clomid ook alweer voor? Is dat om je eisprong te bevorderen? Hopelijk geeft dat snel resultaat! @zindelijk maken. Wij hebben siem een jaar geleden voor het eerst op t potje gezet. We wisten altijd precies wanneer hij moest poepen, en dat deed hij dan ook meteen echt grappig. Sindsdien gaat hij er elke dag wel op maar vaak doet hij ook niks. Natuurlijk heeft hij een paar maanden niks gedaan vanwege zijn bloedarmoede, daar was hij behoorlijk door van slag, op alle gebieden. Nu gaat het weer redelijk. Hij zegt het wel als hij gepoept heeft maar ja dan is het al te laat. Komt wel goed. Hier: lag weeral te piekeren in mn bed, ontevreden over mn werk, dus heb nu net ff twee sollicitatiebrieven uitgeprint hihi. Krijg ik weer positieve energie van. Heb tot nu toe al twee afwijzingen gehad.
@Adriana85:Chlomid is idd om je eisprong op te wekken/bevorderen. Moet nu dus eerst wachten tot volgende menstruatie. Ben behoorlijk moe van alle info en zo haha... Balen van je werk zeg! Hopelijk vind je snel iets nieuws. Wat doe je nu dan? @zindelijk: ja wij zetten Dean elke dag ff op potje. We weten idd ook wanneer die wat doet. maar hij is momenteel erg eigenwijs en doet dan gewoon niks op het potje. Terwijl hij echt onwijs grote plassen op het potje heeft gedaan haha. Maar goed de aanhouder wint haha
Hey, hoe is het hier? Melovekane, heb je al getest? Of ongi geworden? Ik mag over een weekje ook weer testen maar ik denk niet dat ik dat ga redden testdrang is al behoorlijk aanwezig Siem heeft weer eens behoorlijk obstipatie hij had nu vijf dagen niet gepoept, dus we zijn weer naar de ha geweest, weer forlax gekregen. Toen deed hij vrijdag iets, netjes op de wc maar nu nog steeds weer niks..... Heb nu wel een verwijzing gekregen voor een echo van de darmpjes te laten maken. Maar eerst een weekje 'spelen' met de dosis forlax, even rust in de tent zeg maar.
En al getest? Ik heb vandaag een test gedaan en die was negatief. Voel me er behoorlijk klote bij aangezien ik toch wel een beetje hoop had. Heb de afgelopen 2 dagen steeds lichte steekjes en dinsdag ongi krampen. Maar ja kan ook een ei zijn..... maar die dacht ik natuurlijk 3 weken geleden gehad te hebben...ik weet het allemaal niet meer. Wordt er hopeloos van. ik ga iig van de week het ziekenhuis bellen voor een echo en dan zal ik wel een kuurtje krijgen om alles op gang te brengen zodat ik aan de chlomid kan. aaah wat rot voor je zoontje! Hoe gaat t daar nu mee?
@melovekane, je hebt een pbtje Met Siem gaat het nu weer wel, het probleem is alleen dat hij gewoon te weinig drinkt dus die ontlasting zal altijd een probleem blijven voor hem. Het pint is je kan het hem niet uitleggen dat hij genoeg moet drinken omdat hij anders niet kan poepen... Ze zijn ook nog zo klein he
Zeker stil hier Vandaag en gister superlekker weer geweest! En ik krijg echt geen druppel drinken in dat kind van me dus ik geef hem dan maar danoontjes en fruit en waterijsjes..... Ontlasting gaat gelukkig wel wat beter nu. Hoe is dat bij jullie kleintjes?
J. drinkt super veel eigenlijk, en eet ook graag fruit enzo, ontlasting is nog nooit een probleem geweest... Geen tips met drinken, J. drinkt eigenlijk alleen water en vraagt bv nooit om sap of iets anders. Wel heeft ze sinds een week last van haar oren. Ze slaat soms op haar oren en jammert dan een beetje, maar niet meer dan dat. Ze geeft ook heel snel over als ze boos of verdrietig is, dat hangt denk ik samen met die oortjes. Heel sneu! Morgen even de huisarts naar haar oren laten kijken. Ze heeft dus geen koorts, is ook gewoon heel vrolijk en actief.
J. heeft hooguit wat veel oorsmeer, dus we druppelen even met olie iedere avond, kijken of dat het wat losser maakt. Oefenen met zindelijk worden gaat ineens weer heel goed! Ze wilde echt niet meer met blote billen op het potje zitten, maar toen ik zei dat ze een onderbroek cadeau zou krijgen als ze op het potje zou plassen, wilde mevrouw er ineens telkens op om te proberen Helaas nog geen succesjes, maar komt vast snel! Oh en ze krijgt een zusje
Hoi Dames, Ik heb stiekem wel meegelezen met jullie heerlijke geklets. Het kwam er alleen niet van om te reageren. De laatste weken voor mijn verlof waren erg hectisch op het werk, en toen ik verlof had ben ik 3 weken druk bezig geweest met alle voorbereidingen voor de baby. En net toen ik dacht dat ik me zou gaan vervelen begonnen spontaan mijn weeen. Ik ben met 38w6d bevallen van een gezonde dochter Mirthe. Jasmijn is een trotse grote zus. Ik heb nog geen jaloezie kunnen bespeuren, wel is het zo dat ze veel aandacht van me wil hebben, maar niet dat ze jaloers richting Mirthe is. Ondertussen zijn we ruim 4 weken na de bevalling. Ik moet zeggen dat de eerste weken best pittig waren (heerlijke kraamweek, maar daarna begonnen de rotkwaaltjes). Ook het wennen aan de mindere hoeveelheid slaap is pittig. Maar nu lijken we daar toch wel gewend aan te worden. Wat ook heel erg balen weer was, is dat de borstvoeding (ondanks mijn extra inspanningen in de kraamweek) weer de verkeerde kant op ging. Maar na weer veel energie, en 2 weken fulltime kolven, heb ik haar nu 1 week weer aan de borst. En dat lijkt goed te gaan. Dus langzaam aan krabbelen we uit het dal en gaan we steeds meer genieten van elkaar! @Purk, leuk dat je weer een meisje krijgt. En wat fijn dat de zindelijkheidstraining opgestart is. Wij hebben hier wel een potje, maar zijn niet actief bezig. Toevallig wilde ze gisteren ineens op het potje, dus ik het gepakt en even later had ze een mooi drolletje er in liggen. Maar goed, dat is dan eenmalig en het kan goed zijn dat het weer weken duurt voordat ze weer wil. Ik denk dat ik in de zomer in de achtertuin haar lekker in de blote billetjes laat rondrennen. @adriana, wat vervelend dat het drinken zo moeizaam gaat. Hier hebben we daar gelukkig geen problemen mee. Het liefste heeft ze zwaar verdunde appelsap, dan drinkt ze zo'n groot glas in een keer leeg. maar als ze echt dorst heeft doet ze dat ook met water. Melk gaat de laatste tijd wel minder goed. Maar ze krijgt 's ochtends al een bord brinta en 's avonds een yoghurtje dus ik maak me daar geen zorgen over. @melovekane, heb je provera gekregen? En slaat de chlomid aan? Ik heb voordat ik (uiteindelijk toch spontaan) zwanger werd een paar kuren provera en chlomid gehad. Bij mij had chlomid totaal geen succes. Er groeide bij mij geen ei op, ik had doseringen van 50 en volgens mij 1x 100. Ik heb een vorm van PCOS, waardoor ik geen eisprong had. Maar blijkbaar was een paar kilo afvallen en rust in mijn thuissituatie (het hebben van een vaste baan, familieruzies opgelost etc) een positief effect gehad op mijn cyclus waardoor ik geen chlomid meer nodig had. Ik hoop voor jou dat het wel gaat werken. Een vriendin van mij was na 1 ronde chlomid en pregnyl al zwanger. Dus er is altijd hoop! Succes allemaal! Ik blijf meelezen
Miepens, wat leuk om weer eens iets van je te lezen Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat alles goed is. De bv iets minder, dat was toch bij Jasmijn ook zo? Knap hoor dat Mirthe nu toch weer aan de borst drinkt! Purk, leuk dat je weer een meisje krijgt! Zindelijkheid: hier gaat Siem elke dag wel een keer of 2/3 op de wc. Ik merk bijna altijd aan hem als hij moet poepen (1x per 3/4 dagen) en dan zet ik hem op de wc. Dat is vaak huilen geblazen (zal wel zeer doen bij hem) maar hij doet het uiteindelijk netjes op de wc! Dus op zich zijn we wel al een eind op weg maar door zijn darmproblemen is het gewoon lastig, je weet als moeder nooit waar je goed aan doet. Dat is voor jullie vast wel herkenbaar We gaan 22 mei naar de kinderarts, vragen of zij nog tips hebben of dat ze denkt dat er meer aan de hand is. De echo van de darmen was goed, geen afwijkingen te zien, wel een verstopping. Vanochtend hier een negatieve test gehad maar ik ben waarschijnlijk ook veel te vroeg. Kan mezelf gewoon niet bedwingen hihi.