15 - 30 april 2012 mama's! DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wonderbaby1, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Gefeliciteerd met jullie zoon MvF!! Mooie naam!

2. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Mvf: gefeliciteerd!!! Mooie naam en wat snel gegaan!

Satire: spannend! Goed dat je hebt gebeld!

Wonderbaby: spannend!! Is het inmiddels goed aan het doorzetten?

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Mvf gefeliciteerd meid! Leuke naam!

Hier is het na het bad wat afgezwakt helaas dus waarschijnlijk weer voorwerk. Ben aan het denken of ik de vk zal bellen

4. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh mvf proficiat met jullie zoon Luca!!!

schone naam die had ik ook op mijn lijstje staan!!

satire succes bij de vk

wonderbaby wat jammer zo vervelend!!

5. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama's 15 - 30 april 2012
    Wil je iets wijzigen in de lijst? Stuur Satire of naomi01 dan een PB!

geboortelijst:
    17-03-2012 Nijntje27 (30), 2e kindje, KS LEVI 2385gram 44cm (35+6wk)
    31-03-2012 Girafje75 (36), 1e kindje, ZH Y.ARA F.ELICE 3000gram 48cm (37+ wk)
    01-04-2012 moestra (30), 2e kindje, KS R.OAN J.OSHUA 4062gram 51cm (37+1wk)
    02-04-2012 dreamer (?), 1e kindje, ZH Aimée 3000gram 49cm (38+2wk)
    05-04-2012 Vogeltje (30), 2e kindje, ZH MALI 2220gram 41,5cm (37+1wk)
    12-04-2012 debke83 (28), 2e kindje, KS NIGEL 2720gram ..cm (38+5wk)
    16-04-2012 goldy (23), 2e kindje, ZH RYLAN 3515gram ..cm (39+6wk)
    17-04-2012 mamavanfay (30), 2e kindje, ZH LUCA 3440gram 51cm (40+2wk)

Bevallijst:

15-04-2012
    Nijntje27 (30), 2e kindje zh, fv Bevallen:LEVI 17-03-12
    Dreamer (?), 1e kindje zh,fv Bevallen:Aimée 02-04-12
    mamavanfay (30), 2e kindje zh, bv Bevallen:LUCA 17-04-12

16-04-2012
    Girafje75 (36), 1e kindje Bevallen: Y.ARA F.ELICE 31-03-12

17-04-2012
    goldy (23), 2e kindje zh, bv Bevallen:RYLAN 16-04-12

18-04-2012
    lyza (22), 1e kindje

21-04-2012
    debke83 (28) 2e kindje zh, fv Bevallen:NIGEL 12-04-12
    moestra (30), 2e kindje zh, fv Bevallen:R.OAN J.OSHUA 01-04-12

22-04-2012
    Torties (23), 2e kindje, zh, bv

23-04-2012
    wonderbaby1 (22), 2e kindje,zh, bv
    moeke321(27), 2e kindje, zh, bv

24-04-2012
    Satire (27), 1e kindje, zh, fv
    naomi01 (24), 1e kindje, zh, bv
    kwekkie4u (33),1e kindje

25-04-2012
    Delfino (27), 3e kindje, zh, bv
    rjdn12 (23), 2e kindje, zh, bv
    Vogeltje (30), 2e kindje, zh, fv Bevallen: Mali 05-04-12
    menn (20), 1e kindje

26-04-2012
    Eliesje (30), 4e kindje

28-04-2012
    Superguppy (26),1e kindje

Afsprakenlijst
    16 april naomi01, afspraak gyn
    16 april Torties, controle VK
    23 april Torties, controle VK
    24 april naomi01, afspraak gyn

6. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal, ben net terug van het ziekenhuis. De vk had gelijk een afspraak gemaakt, omdat ze zich zorgen maakte over de toename van vocht in mijn gezicht, handen en voeten. Ook de bloeddruk was verhoogd, maar niet te hoog.

Dus wij daarheen, ctg gehad. Om de 3 minuten harde buik. Ctg verder prima. Bloedwaardes goed, urine ook, bloeddruk meerdere keren gemeten, die was ook weer wat gezakt. Nog een echo gehad, dat was ook helemaal in orde. Veel vruchtwater nog. Dus ik hoef niet bij de gyn te blijven, maar mag terug naar de vk. Moet mijn klachten in de gaten houden en lekker rusten. En aan de bel trekken als het erger wordt of ik nieuwe klachten erbij krijg.

Het kon ook zijn dat het al lichtjes begonnen was, omdat er zo'n regelmaat in de harde buiken zit. Kwestie van afwachten!

Nu moe op de bank, vriend is voor me aan het koken. Lekker!

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    satire ik hooooooop voor je dat het nu begonnen is!!!! fijn dat je gewoon bij de vk kunt blijven en dat alles goed is maar houd het goed in de gaten he!

hier rommelt het nog steeds ben benieuwd wanneer het eindelijk doorzet!

8. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    MvF, super gefeliciteerd met jullie mannetje! Super leuke naam Luca (neefje van ons heet zo, dus vandaar niet op ons lijstje) en super snel gegaan!!

Satire, goed dat je gebeld hebt en spannend, misschien al wat aan de gang....

Delfino, heel veel succes morgen, hopelijk vindt jullie mannetje 18 april een leuke dag om geboren te worden.

All, Levi is al 49 cm en 2900gram!! Hij is dus flink gegroeid deze maand. Verder denkt de arts aan het KISS syndroom, dus nu op naar de fysio met onze man. Esmee zat trouwens netjes op de curves qua lengte en gewicht, ook goedgekeurd dus.

9. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Yeeeey you go girl! ik ga gauw verder lezen hoe het vandaag gegaan is!

Ik ken dit wel van Alisa, maar ik kreeg er gelijk dikke weeen achteraan dus ik vind het dan wel weer dolkomisch dat jij hier een uitgebreid bericht op het forum typt aangezien ik daar toen no way toe in staat was :p hihi :D

10. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @mvf; van harte gefeliciteerd met jullie mannetje Luca!!

@satire: fijn dat je terug mag naar je VK. Hopelijk begint t snel bij je, ben je ook weer van al dat vocht af ;)

Zelf heb ik t idee dat ik overtijd ga lopen, ik was eerst zo overtuigd dat ze eerder zou komen heb me er nu maar op ingesteld dat t nog een tijdje gaat duren.....

11. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    MvF
    wat een lachen verhaal van die klant :D haha, lekker hoor zo een champie!

aah een lekker toastje met filet american, lekker he!
    mijn beste vriendinnetje brengt me (weer) heel lief een overheerlijk broodje carpaccio, echter bij alisa heb ik hem niet gegeten, ondankbaar he.
    Maar ik deed al 2 uur over 1 beschuitje met vruchtenhagel, laat staan een pistoletje carpaccio..
    maar ik krijg herkansing :D

Ik wilde ook zo graag vandaag (17e ) maar helaas :( ga ik niet meer redden denk ik zo!

Wat ik met slapen ook zo vervelend vind, de kant waar ik op lig, die gaat ook slapen! heel me zijkant van me heup en hele bil en been tintelt dan! echt vervelend!

Wonderbaby
    Ja superguppy heb ik een beetje contact mee op facebook :) wel leuk!
    maar ik laat de keus verder aan haar of ze hier wil zijn of niet, als ze had gewild was ze hier wel geweest denk ik zo :)

Satire
    houdt moed meid, wordt je met een uiterste datum ingeleid? of gewoon eventueel met 42 weken?
    Het is echt heel normaal en voorkomende dat een eerste kindje tussen de 40-41 weken, maar zelfs prima tussen de 41-42 weken komt, terwijl jij dan allang zit van ooooh dit wordt een inleiding!
    dus houdt de moed erin, I know how you feel :(

Delfino
    spannend voor morgen meid, ik hoop het zo voor je!

Nijntje27
    ja maandag wel strippen in ieder geval, maja ik hoop dat het niet alleen maar naar gerommel oplevert, persoonlijk denk ik dat ik maandag nog makkelijk ga redden EN dat die eerste strippoging me nog geen bevalling gaat opleveren (maar eventueel de tweede)
    wat een pessimisme he :p hahaha!

Levi alweer bijna een maand, tjeee wat gaat de tijd hard he, al duren de dagen voor ons wachtenden wel lang, alsnog gaat de tijd onwijs hard!

Ik weet niet of Levi darmkrampjes heeft? wij gebruikten Sab simplex, kan je bij de st Joseph apotheek bestellen op internet. Heb het voor nu ook alweer in huis en kreeg er nu een NL gebruiksaanwijzing bij (toch best prettig)

is dezelfde werkzame stof als infacol volgens mij, maar dan hogere dosering (klinkt eng maar infacol is gewoon zo een stom NL productje wat geen zoden aan de dijk zet)
    het smaakt lekkerder voor je kindje, het druppelt veel makkelijk dan het stomme pipetje van de infacol en het verlicht echt! wij deden 10-12 druppels in elke fles en haalde echt de scherpe randjes van die rottige kramp af!

Verder wikkelde wij haar op simpele manier in, in een doek. Daarmee bereikten we een beetje hetzelfde als met de puckababy. Puckababy wilde ik toen ook kopen maar twijfelde steeds vanwege de prijs.
    Als ik nu terug denk heb ik geen spijt dat ik hem niet gekocht heb. Het inwikkelen in de doek werktte best goed!
    ik zal kijken of ik daar even een foto van kan plaatsen!

Mocht je trouwens denken, klets niet zoveel ongevraagde tips dan hoor ik het wel :p ik weet nog dat ik helemaal blij werd van alle ervaringen en tips om middeltjes van anderen enz. ook al had ik niet aan alles wat :)

12. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Bekijk bijlage 238643

Weet niet of je het echt goed kan zien

Als de armpjes er ook in moeten wikkel je hem hoger in zeg maar, maar dit gaf voor Alisa al geborgenheid en maakte haar rustig.

Je maakt van een vierkant lakentje een driehoek zeg maar, met de punt naar beneden en dan sla je de punten aan de zijkant stevig om je baby, als je het goed instopt, krijg je echt zo een stevig ingewikkeld 'pakketje' van je baby :p haha!

13. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Nou echt he, dat vind ik nou ook.! Overal lees je dat pijnbestrijding mogelijk is, gewoon je wensen aangeven, geboorteplan maken enz enz
    maar ondertussen moet je er zelf wel rete bovenop zitten dat je het krijgt!

Lekker hoor lekker dagje voor jezelf! Het bad heeft het geholpen voor de weeen? ik heb vandaag ook al twee keer een lekkere warme douche genomen, maar nope, geen resultaat :(
    behalve dan dat ik lekker schoon en warm ben :)

14. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Vogeltje
    ooh je meisje alweer bijna twee weken!
    gaat het goed met jullie?

Girafje
    Je klinkt als een hele gelukkig mama! Leuk dat je je verhaal hier hebt geplaatst!
    Wat een superbevalling inderdaad! Heftig, maar snel en gelukkig maken jullie het goed!

Satire
    goed dat je toch even de VK belt!
    Spannend wel dat de harde buiken al zo een regelmaat hebben! Dat was bij mij ook voordat richting middenacht me vliezen braken!
    Ik hoop het voor je, wel superfijn dat je helemaal goed gecheckt bent!

Wonderbaby
    ooh spannend! hoop voor je dat het door heeft gezet!!

MvF
    Gefeliciteerd met Luca!!
    Wat een mooie timing om 11.11 ;)
    balen zeg dat die placenta niet kwam, na hoe lang besloten ze je naar de ok te brengen als ik je vragen mag?
    Moet je daarom ook 1 nachtje in het ZH blijven? Geniet van je kindje meid!

Nijntje
    aah super fijn dat Levi zo goed gegroeid is en Esmee ook 'goedgekeurd'.
    Ik hoop erg voor je dat het niet echt KISS is :( zo naar voor die kleintjes!
    maar zowel, dan ben je er gelukkig nog redelijk snel bij, sommige mensen tobben maaaanden voordat hun beebje pas een keer behandeld wordt!

15. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ik ga lekker plat op me bedje naar het vierkante schermpje loeren, hopelijk een fijne nacht allemaal! en mocht je niet kunnen slapen, dan hopelijk wel van de echte serieuze weeen!
    toi toi toi!

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Nijntje: Wat fijn dat het zo goed gaat met L.evi, en wat gaat de tijd snel zeg!
    En wat is ie al goed gegroeid!

Moeke321:
    Vind het ook onzin dat er zo moeilijk gedaan wordt over de ruggeprik, vind dat iedereen daar
    toch een keuze in moet hebben.
    Bij Damien vroegen ze meteen of ik er een wilde...maar ik vond het niet nodig...maar hier
    werd er dus wel naar gevraagd.
    Nu bij Nigel was natuurlijk een ander verhaal haha

Satire:
    Kan me voorstellen dat je het gehad hebt...hopen dat de kleine man snel komt en je lekker
    kunt gaan genieten!!!

Delfino:
    Spannend!!!Heel veel succes morgen!!!

MVF:
    GEFELICITEERD!!!!!Wat een mooie naam!
    Lekker genieten nu!!!

Wonderbaby:
    Hoop dat het snel gaat doorzetten meis!!!

Goldy:
    Ook hier nogmaals gefeliciteerd!!!

Tot zover een beetje bijgelezen! Kom er gewoon niet aan toe op het moment.

17. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Debke
    logisch toch! lekker genieten van je kraamtijd! het is zo weer om

18. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Torties, slaap lekker! Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft de harde buiken.

Overigens, mijn darmen lopen helemaal leeg vandaag, en dat terwijl de grote boodschap doen niet echt makkelijk was de laatste tijd. Weet niet of het iets te betekenen heeft. Iemand anders die dat ook gemerkt heeft?

Over de ruggenprik. Ze kunnen me mijn rug op, haha! Voor zover ik weet doen ze er in het Orbis niet zo moeilijk over, dus we zullen zien. Vind het ook stom hoor, dat Nederland zo blijft hangen in het pijnlijdprincipe. Tijden veranderen. Vroeger kreeg je ook geen verdoving als je een kies moest laten trekken, nu wordt het barbaars geacht zonder. Ik bedoel maar..

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mijn bevallingsverhaal:

Donderdag 12-04-12

8:30 uur:
    We mogen ons melden op de kraamafdeling en krijgen onze kamer toegewezen. (hier in het ziekenhuis heeft ieder een eigen kamer). Er wordt bloed geprikt en erna krijg ik nog een CTG en een echo. Dat ziet er allemaal goed uit en mag ik wachten tot de OK vrij is. Ik sta voor 10:30 ingepland.

10:00 uur:
    De OK is al vrij en ik mag naar beneden, eerst het operatiehemd aan en een mooie muts op.
    Samen met een verpleegster en mijn man wordt ik naar de OK gereden en mag ik plaats nemen op het operatiebed.
    Dan moet mijn man weg, en krijg ik mijn infuus.
    Nu beginnen de zenuwen toch wel te komen, vooral als je daar zo alleen ligt.

10:15 uur:
    Alles is klaar en mag nu naar de operatiekamer, een heel team staat klaar (stuk op 13 man) en alles wordt klaar gemaakt.
    Ik moet gaan zitten en mijn rug bollen, de ruggeprik wordt gezet.
    Het doet geen pijn alleen een soort van druk in mijn rug en ik voel de vloeistof door mijn benen gaan,dat voelt heel apart en heel warm.
    Mijn benen beginnen te slapen en ik weet ook hoe ze liggen en dat ze er zijn maar kan ze niet meer bewegen. Dat ging snel!!!
    Dan brengen ze de blaaskatether in, en gaan ze voelen of ik helemaal onder narcose ben.

10:40 uur:
    Mijn man is ondertussen ook bij me en ik ben wat met hem aan t praten, en ineens zegt de anastasist dat ze al bij de derde laag zijn!:$HUH zijn jullie al begonnen???!!!haha
    Het vruchtwater wordt weggezogen...

10:55 uur:
    Daar is ie!!! Zijn billen steken boven het doek uit en dan volgt de rest! Nigel is geboren en begint meteen heel hard te huilen.
    Hij wordt meteen onderzocht en mijn man mag de navelstreng doorknippen.
    Dan mag hij even naar mama, en dan moet de kleine man met papa en de verpleegster naar de afdeling en wordt bij mij de placenta verwijdert en wordt ik dicht gemaakt!

11:20 uur:
    Ik ben klaar en mag naar de recovery, mijn tenen kan ik alweer bewegen en alles ziet er goed uit.
    Dus mag meteen naar de afdeling om 11:30 uur ben ik al weer terug en ligt mijn Nigel lekker bij papa te wachten.
    Ik wilde niet dat ie al kleren aan zou hebben, zodat ie nog lekker op mijn blote buik kon liggen...wow wat is dat genieten!!!

Al met al is het dus super gegaan, ik zag er best wel tegenop omdat ik natuurlijk liever natuurlijk bevallen was...
    Het herstel...
    De hele dag geen pijn gehad, s'avonds begonnen de naweeen en kreeg ik een morfineprik.
    Op vrijdag mocht ik uit bed, ik had niet meer veel pijn alleen was mijn bloeddruk veel te laag en viel ik zowat flauw als ik ging staan dus werd besloten een dagje langer in bed te blijven.
    Op zaterdagochtend ging het al een stuk beter, en ben ik lekker gaan douchen.De pijn valt reuze mee!!!
    Op zondag ochtend mochten we naar huis en het gaat gewoon super!!! Nigel doet het geweldig en slaapt van voeding tot voeding.
    Hij woog met de geboorte 2720 gram en was afgevallen tot 2520 gram. Maar vandaag zat ie alweer op 2640 gram!!!
    Met mij gaat het met de dag beter en heb weinig pijn. Ik doe de verzorging van Nigel grotendeels al zelf. De nietjes zijn vandaag ook verwijdert en ben zoooo verliefd op ons kleine mannetje.
    Damien is ook mega trots op zijn broertje, dus we genieten ontzettend!!!

Deel Deze Pagina