15 - 30 april 2012 mama's! DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wonderbaby1, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamaDy, jij viert ook derde kerstdag? Gefeliciteerd met je vriend. Meubelboulevard, moet er niet aan denken, zoeken jullie iets speciaals?

2. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie het allemaal naar jullie zin hebben...

Zou het bij mij dan (ook) begonnen zijn?! De welbekende schoonmaakmanie? Ik hoop het ik hoop het ik hoop het. Ik hoef vandaag niks en mocht van mezelf doen waar ik zin in heb. En nu ben ik de keuken aan het doen! Voor het eerst dat ik hier woon! Kastjes soppen, planken verstellen, verhuisdozen keukenspullen uitpakken, vaatwasser lekker laten draaien. Megaklus, bem nog maar net begonnen en natuurlijk eerst grotere zwijnenstal haha. Maar ik hoop dat de manie niet meer stopt tot huisje af is. Is nog veel te soppen, schilderen en uit te pakken.

Jullie al nesteldrang en schoonmaakwoedes gehad?

3. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Gisteravond, na een lange lijdensweg voor mijn zus en neefje, is hij eindelijk geboren. Het was een helse bevalling die uiteindelijk resulteerde in een spoed keizersnee.

Ze werd ingeleid met een ballonkatheter. In de nacht braken de vliezen, en de volgende ochtend had ze 2 cm ontsluiting, maar geen weeën. Die werden dus opgewekt. In 1 keer kwam een enorme weeënstorm, met nog geen minuut tussen de sterke weeën in. Ze kreeg toen een ruggeprik. Na een uurtje of 7 had ze volledige ontsluiting en begon ze aan haar DRIE uur durende persdrama. Maar er kwam weinig vordering in.

Wat bleek, het was een sterrenkijkertje, vermoedde de gynaecoloog. De hoofdarts werd erbij gehaald, die ging 'helpen' met de pomp. Die vent was echt een martelaar. Hij ramde die pomp erin, zonder aankondiging, duwde zijn hele hand naar binnen en trok zich niks aan van mijn schreeuwende en huilende zus. Het ruggenprikinfuus was inmiddels stopgezet, weet nu nog niet waarom. Letterlijk bloed, zweet en tranen. Ik kon het nog maar net droog houden, het was heel moeilijk om mijn zus zo te zien lijden.

Na 3 persweeën met 'hulp' van die slager van een gyn met zijn pomp werd besloten dat ook dat niet hielp. Ze gingen een spoed keizersnee doen. Ons andere zusje is met haar mee gegaan naar de OK. Ik heb toen 3 kwartier alleen in die lege verloskamer gezeten om onze spullen bij elkaar te pakken en op een karretje te gooien (ik heb 2 dagen bij haar geslapen in het ziekenhuis). Op dat moment werd het mij allemaal teveel en kon ik de emoties ook niet meer bedwingen, pff. Heftig allemaal.

Uiteindelijk kwam de verpleegster me halen en kreeg ik te horen dat mijn neefje geboren was en naar de kraamafdeling was gebracht. Ik heb hem daar mogen aankleden en vasthouden, en ben daarna mijn zus gaan ophalen bij de recovery. Ik was daarna he-le-maal bekaf.

Het jochie heeft nu nog een hersenschudding van die brute vent met zijn pomp. Verder drinkt hij goed en is hij kerngezond.

Ik zei van tevoren dat ik de bevalling wel aan kon, en dat was ook zo, tot het punt dat die enge vent erbij kwam en met die pomp aan de gang ging.

Ik heb hiervan geleerd dat ik WEL een geboorteplan ga opstellen en 100% zeker mijn eigen VK bij de bevalling wil hebben. In het ziekenhuis heb ik me aan zeker 20 verschillende artsen en verplegers moeten voorstellen, en die communiceren allemaal langs elkaar heen en maken je van alles wijs. Waardoor mijn zus op een aantal momenten onnodig geleden heeft. Ik kon moeilijk tegen de hoofdarts in gaan, want ja, wat weet ik nu? Maar een VK kan dat wel en kan je ook voorbereiden op een pomp/weeën etc. En de gyn zegt dat het infuus niet hoger mag dan 2.0, waarna mevrouw de verpleegster (benoemd tot Radicale Ria) even besloot dat 2.4 ook wel kon. Waarna weer een ander het weer terug zet naar 1.6. Logisch dat je lichaam nergens meer iets van begrijpt!

Nu ben ik weer thuis, mijn zus moet nog een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Ik ben nog wel gestresst over mijn eigen bevalling, maar hoop dat dit de komende maanden weer wat bedaart. Ik ga het ook bespreken met mijn eigen gyn en een goed geboorteplan maken. Aan de ene kant is het heel leerzaam en waardevol om zo'n helbevalling mee te maken, aan de andere kant natuurlijk ook beangstigend.

Eén ding weet ik wel: het kan nooit erger zijn dan wat mijn zus heeft doorstaan! ;)

Hoe dan ook heb ik een prachtig neefje van 4080 gram en 50 cm lang :D

4. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Satire, allereerst gefeliciteerd met je neefje!!!

Maar wat een verhaal! Verschrikkelijk! Heel heftig vooral voor je zus, dat is niet iets waar je alleen lichamelijk van bij moet komen. Klinkt als traumatisch. Krijgt ze hier ook emotionele hulp / begeleiding voor. Zou ik haast adviseren. Ik hoop dat ze snel opknapt en je neefje ook van zn hersenschudding. Hoop dat hij er ook snel overheen is. En voor jou ook een heel nare ervaring. Wel fijn dat jullie bij haar waren. Ik wil ook sort of geboorteplan zodra ik meer weet over mijn mogelijkheden. Heeft mn zus ook gedaan en daar kon ze steeds op teruggrijpen.

In ieder geval, probeer wat bij te komen! Liefs!

5. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Oke, bij deze zweer ik jullie dat ik niet meer ga klagen over de bevalling van zoonlief... Ik heb niet 3 uur moeten persen, en ook geen nare arts gehad met een pomp en andere domme acties...
    (maar ik ga wel vragen om een geplande ks hoor! ;))

Satire, wel gefeliciteerd met je flinke neefje!!! Hoe groot is je zus??
    Ik kan me voorstellen dat je zo nu en dan alles even niet meer zag zitten zeg!!
    Ik hoorde toevallig zaterdag een soortgelijk verhaal... Vreselijk, waarom maken ze het ons vrouwen zo moeilijk...

Oke, nu de kerst! ;)
    Iedereen de dagen overleefd??
    Hier wel hoor!
    Hele rustige dagen eigenlijk!
    Gisteren eerst even bij mijn moeder geweest. Mijn moeder heeft deze kerst late diensten, mijn vader nachtdienst. Dus veel gezelligheid hebben ze niet aan elkaar... Dus we zijn er wel even heen geweest!
    Mijn zusje en zwager kwamen gistermiddag. Heel gemoedelijk.
    We hebben kaasfondue klaargemaakt. Dat viel wel zwaar, maar ook wel erg lekker! Zoonlief wilde niet op bed gisteren, doodsbang dat hij zijn tante zou missen! Maar toch heeft hij het tot 19u getrokken, zonder vervelend te worden! Toen moest tante hem naar bed brengen en 5 verhaaltjes voor lezen! ;)
    Vandaag wilde ik graag naar de Tuinland. Op internet gezocht of hij open zou zijn en ik d acht van wel. Op de site zelf stond nergens dat ze 26 december gesloten waren en een andere site gaf aan dat hij open was vandaag. Dus, wij op pad. Voor niks... Toch gesloten! Er reed een stel voor ons met hetzelfde idee, en dezelfde route de parkeerplaats weer af! Toen dacht manlief: Mediamarkt. Ook dicht! (2 euro weg voor parkeren! haha!) Op de terugreis zagen we dat er kerstplaza was in de Martinihal. Met kermis enzo. Dus, wij daar heen. Maar HALLO!!! Dat koste 12.50 pp, ook voor zoonlief!! En dan heb je nog niets gedronken... Dusss, laat maar! Wel jammer voor zoonlief, maar ach, hij is wel wat gewend! ;)
    Dus vanmiddag lekker niets gedaan! Was eigenlijk best lekker! (nouwja, behalve dan Rummicub)
    Nu ligt zoonlief weer afgepeigerd in bed en wij op de bank!

Hier helaas nog steeds geen nesteldrang Girafje... Ik zit er echt op te wachten!! Ik heb vrijdagavond wel ineens gestoft enzo, maar ja, dat was ook meer dan hard nodig! ;)

Mamady, nog wat leuks gekocht op de meubelboulevard?!

Superguppie, gezellig dat je er weer bent!!! :D

6. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Girafje: Zozo, een 5gangendiner. Knap dat je daar nu nog een keer aan moet deknken;) Luierse vanavond.
    Goeie schoonmaak-actie! Ik heb af een toe wel een plotselinge drang, maar die drang mag nog wel wat vaker komen.
    Wij doen normaal gesproken niet aan 3de kerstdag, maar omdat mijn ouders gescheiden zijn en broertje en zusje net zoals ik ook schoonfamilie hebben is het nogal moeilijk plannen. Dus hebben we er dit jaar maar 3de kerstdag van gemaakt.

Satire: Jeetje wat heftig zeg. Kan ze nu wel genieten van je kleine neefje? Pff wat moet zij blij zijn dat het eindelijk achter de rug is! wat is de naam van het mannetje?

Moestra: Balen een mislukte doe dag dus! Morgen wel leuke plannen die ook waar te maken zijn?
    Ik heb wat babykamerfrutsels gekocht en een speelgoedkastje voor mijn zoontje aangezien hij morgen zo verwend wordt dat ik niet meer zou weten waar zijn speelgoed te laten zonder dat onze huiskamer op een speelgoedwinkel lijkt. (nu overdrijf ik hoor, maar wil het wel allemaal wat minder in het zicht)

Fijne avond allemaal! Ik ga zo lekker een filmpje kijken!

7. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    ach mamady, ik zie er de humor wel van in hoor! ;)
    Ook nog gefeliciteerd met je vriendje trouwens!!
    Erg he, al dat speelgoed in de kamer?! Ik heb nu nog maar heel weinig beneden, en de rest boven. Maar het mag van mij nog wel minder... ;)

8. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jayden was weer goed verwend met kerstavond bij mijn ouders. Gister dagje bij mn oom en tante geweest. Vandaag mn schoonfamilie hier geweest. Jayden is wel een beetje uit zn ritme door de dagen.. vannacht vanaf 4 uur wakker en ging echt niet meer slapen. Hopelijk aankomende nacht beter..
    Nu lekker bankhangen..

@ mamady, gefeliciteerd met je vriend!
    Ja we hebben wel van het samenzijn kunnen genieten vooral met zo`n lichtpuntje als Jayden die iedereen een lach op zn gezicht brengt!

@ naomi, haha hier waarschijnlijk ook wel wat bijgekomen :p

@ girafje, fijn dat het zo gezellig was. En fijn dat de Gazpacho goed in de smaak viel!!

@ satire, ohhh wat heftig zeg!! Wat vreselijk naar voor je zus en het lijkt me idd erg beangstigend voor jou. Heb gelukkig zelf niet zo`n bevalling gehad en hoop het ook nooit mee te maken. Gelukkig is alles goed met het kleine ventje. Hoe gaat het met je zus? En hoe heet je nieuwe neefje?

@ moestra, mooi de dagen rustig door gekomen met een beetje gedoe, hihi. Gaan jullie nog wel iets leuks doen in je vakantie?

9. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben totaal vergeten dat het kerst is..heb er niks van meegekregen. We vieren het volgend jaar wel dubbel zo goed, haha.

Mijn zus maakt het goed nu, ze geniet wel van haar zoon. Het is alleen frustrerend, omdat ze nu niks zelf kan. Als de kleine bij haar ligt en moet spugen, moet ze op de knop drukken. Ze kan hem niet eens rechtop houden vanwege de keizersnee. Daarbij is ze ook nog alleen, zonder partner, en het herstel van een keizersnee is 6 weken. Wij helpen haar uiteraard zo veel als we kunnen, maar ik kan ook niet 6 weken iedere nacht bij haar logeren. We moeten maar even kijken hoe we dit aanpakken.

Emotioneel valt het nog mee. Ze is wel dusdanig getraumatiseerd dat ze bij een eventueel tweede kind nooit meer vaginaal zal willen bevallen. Haar lichaam scheen er ook gewoon niet voor gemaakt te zijn. Het was dan wel een sterrenkijker, maar zelfs met de pomp kwam er geen beweging in. En haar vliezen braken niet, en toen ze eenmaal gebroken waren door de ballon kwamen de weeën niet op gang. Alles moest kunstmatig, het was alsof haar lichaam niet begreep wat het moest doen.

Verder denk ik dat de kraamtranen en het volledige besef later pas komt, als ze weer thuis is. Na 2 dagen ziekenhuis zit je in zo'n rare ziekenhuissleur, dat merkte ik zelf al. Zolang je daar in zit voel je je niet jezelf en kun je dat hoofdstuk nog niet afsluiten. Nu ik thuis ben gaat dat beter en ik denk dat voor haar hetzelfde geldt. Hoop voor haar dat ze snel naar huis mag!

Heb net weer 4 uur liggen slapen, ben nog steeds moe. En ik heb ontzettende keelpijn, god weet waarom. Maar dat is allemaal niks vergeleken bij hoe zij en Liam zich voelen. Dat is dus zijn naam trouwens, Liam! Uitgesproken op z'n Engels :D

10. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    mooie naam satire. En wat erg dat je zus zo afhankelijk is nu van jullie... Ik kan me voorstellen dat ze getraumatiseerd is...

11. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    goldy, manlief heeft geen vakantie, dus ik ga hier in huis aan de slag! Ik doe al zo weinig sonds ik zwanger ben, dat ik nu wel MOET! Pfff... Fijn dat jullie de dagen goed zijn doorgekomen! Nu oud en nieuw nog! Succes met je zoontje!

12. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopelijk mag ze snel naar huis. Mooie naam zeg!

13. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh jammer dat je man geen vakantie heeft. Hier heeft manlief 2 weken vakantie en ik moet wel werken. Maar ik werk parttime dus ook genoeg daagjes om tussendoor een keertje weg te gaan.

Hier trouwens met vlagen last van nesteldrang hahah. Sommige dagen doe ik helemaal niks en andere dagen moet alles schoon, en ben dan ook wel blij als ik het gedaan heb ;)

14. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Satire, wat zwaar voor je zus dat ze zonder partner is. Ik hoop echt dat ze thuis besef en tranen heeft, dit moet ze echt ff verwerken arme meid.

Ik ben halverwege de keuken gestopt om het kerstdiner nog eens te doen haha. Voor ons tweetjes. Heel gezellig. Eten was nu nog beter gelukt. Eten nu allemaal op en nu weer normaal doen anders pas ik mijn mooie nieuwe rok echt niet voor oud en nieuw (we hebben overigens galadiner haha weer eten). Vier dagen maaltijdsalade ofzo.

Goldy, fijn he zo'n hartverwarmend kleintje die ieder aan t lachen maakt.

Moestra, moest weer lachen om je belevenissen. Zulke dingen gebeuren mij nou ook altijd. Vandaar besloten binnen te blijven. Vriend leest lekker zn boeken en ik rommel in de keuken, of t nou om op te ruimen of te koken is haha. Ja ik moet echt veel doen, door zwangerschap ook erg lui geweest, dus hoop dat de manie blijft.

15. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    ik heb al een lijstje (nouwja... LijstJE... Een heel A4tje vol!) gemaakt met wat ik deze week moet doen! Ik heb maar 4 dagen bedacht ik me... Ik hoop dat ik zoonlief nog een dagje ergens kwijt kan, zodat ik flink door kan. Tja, ik ben een echt lijstjes-mens. Vooral het doorstrepen als iets klaar is vind ik heerlijk!! ;)

16. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Satire.. wat een verhaal! Wat een onmacht op zo'n moment..
    Van te voren hoor je dit soort verhalen wel maar denk je altijd. Als ik zelf in zo'n situatie beland, zou ik het anders doen.. maar kan me voorstellen dat dat dus niet het geval is! Jeetje wat heftig!
    Na het lezen van je verhaal weet ik nu dus ook heel zeker dat ik voor het geboorteplan ga.

Girafje... gazpacho.. daar moet je echt van houden..! Wel gaaf als je je eigen soepje proeft en het smaakt ook nog eens fantastisch..
    Ik had op mn verjaardag 10 man die mn soep kwam eten.. en gooorrrrrr dat ie was! Ik ga dus bij jou in de leer *gniffel*

Nesteldrang.. geen last van.. mn kerel poetst voor me hihihi

Ah, zie dat mn berichtje over mn afspraak. Bij de vk ook niet doorgekomen is..
    Bloeddruk nog steeds hoog. Maar wel iets gedaald dus mag bij mn eigen vk blijven. Blijf wel onder extra toezicht. Volgende week moet ik dus weer voor controle.

Even vraagje..

Heb vandaag dingen gegeten die ik beter had kunnen laten staan.
    Denk aan zalm. Iets fricandeau achtigs.. en geitenkaas waar ik de oorsprong niet van ken... niet veel, maar toch... nu voel ik smurf ook al de hele middag en avond niet.. mn buik is stil..

Maak me vast zorgen om niks toch?

Euhh.. geen idee of ik iemand mis met reageren.. zo ja.. doe mn best weer in mn volgende bercht

Oja.. moestra, eet je zoon alweer? Hij heeft met kerst toch wel snoep gehad?

17. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    superguppie, gister voelde ik de kleine ook niet. Waarschijnlijk doordat je dan de hele dag druk bent geweest. Ja, zoonlief heeft vandaag, met moeite, weer eens zijn bord leeg gegeten. En ja, hij heeft genoeg snoep gehad! ;)

18. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Vandaag hulp uit onverwachte hoek..

Ben onderweg om uit mn 2e winterjas dit jaar te knappen..
    en weiger jas nummer 3 te kopen..

Gaat de vriendin van mn vroegere buurjongen een pponcho van fleece voor me maken, met capuchon!!

Kijk mij blij zijn!!!

19. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Nog even goed nieuws zo aan het eind van deze kerst..

Mn vriendinnetje is om 22:15 deze avond. An een bevalling van...

10 minuten

Bevallen van een kerngezonde dochter!
    Iets te vroeg. Maar alles erop en eraan!

Ouders en kind maken het goed..

Pfoeh na de schrik van satire haar zus... het kan gelukkig ook zo..

20. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    MOestra: Aaah lijstjes ben ik ook dol op. En dan vooral ook lijstje met wat er allemaal gekocht moet worden. hihi

Superguppy: Fijn dat je bloeddruk iets gedaals was. Mag je lekker toch bij je eigen vlk blijven. Dat is een opluchting! Nu volgouden met laag houden;).
    Wow wat een turbo bevalling! Ze zeggen dat dat ook traumatisch kan zijn. Doe mij maar gewoon een 10 uur bevalling die geleidelijk oploopt en 20 min persen, haha.
    Hoeveel te vroeg is het meisje geboren? En wat is haar naam?

Girafje: Oh het klinkt als een heerlijk rustig sfeertje bij jullie thuis! Met die rok moet het vast wel goed komen! En anders moet je maar denken: Je kan niet alle hebben:p.

Deel Deze Pagina