15 - 30 april 2012 mama's! DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wonderbaby1, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Spannend meid!

2. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Nou:( had nog een paar reacties getypt maar die zijn weg :(

Debke
    Moeilijk keus meid! Luister goed naar je eigen gevoel.
    Ik persoonlijk zou de stuitbevalling ernstig overwegen ! Maja niet met het geboortegewicht van mijn dochtertje ;)
    Maar ik zou zoveel mogelijk over hebben om een KS te voorkomen.

Afspraak: dinsdag 11.10 VK

3. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Mooie buiken zeg!

Wonderbaby
    Beterschap voor je zoontje!

4. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Fijn dat alles goed met je gaat Torties!!

5. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee Torties, leuk dat je er weer bent! :D

Lezen jullie ook wel eens op andere sites? Er is een site, daar zit een mens, daar valt je mond van open. Ze is zwanger geworden door inseminatie (na een hoop miskramen) en klaagt aan één stuk door. Ze haat zwanger zijn, is nu 30 of 32 weken en wil dat haar kind NU geboren wordt. Maakt niet uit of dat veel te vroeg is...

Als je haar blog leest, denk je 'oh...my...god'. ;)

6. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama's 15 - 30 april 2012
    Wil je iets wijzigen in de lijst? Stuur Satire of naomi01 dan een PB!

geboortelijst:
    17-03-2012 Nijntje27 (30), 2e kindje, KS LEVI 2385gram 44cm (35+6wk)

Bevallijst:

15-04-2012
    Nijntje27 (30), 2e kindje zh, fv Bevallen:LEVI 17-03-12
    Dreamer (?), 1e kindje zh,fv

16-04-2012
    Girafje75 (36), 1e kindje

17-04-2012
    goldy (23), 2e kindje zh, bv

18-04-2012
    lyza (22), 1e kindje

21-04-2012
    debke83 (28) 2e kindje zh, fv
    moestra (30), 2e kindje zh, fv

22-04-2012
    Torties (23), 2e kindje, zh, bv

23-04-2012
    wonderbaby1 (22), 2e kindje,zh, bv
    moeke321(27), 2e kindje, zh, bv

24-04-2012
    Satire (27), 1e kindje, zh, fv
    naomi01 (24), 1e kindje, zh, bv
    kwekkie4u (33),1e kindje

25-04-2012
    Delfino (26),3e kindje, zh, bv
    rjdn12 (23), 2e kindje, zh, bv
    Vogeltje (30), 2e kindje, zh, fv
    menn (20), 1e kindje

26-04-2012
    Eliesje (30), 4e kindje

28-04-2012
    Superguppy (26),1e kindje

Afsprakenlijst
    03 april debke83, afspraak gyn
    03 april Torties, controle VK
    04 april Delfino, controle VK
    05 april goldy, controle VK
    05 april wonderbaby1, controle VK
    05 april Vogeltje, geplande keizersnede
    05 april Satire, controle
    16 april naomi01, afspraak gyn
    24 april naomi01, afspraak gyn

7. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    torties leuk je weer te zien. ik hou je natuurlijk wel een beetje in de gaten op facebook, maar toch fijn om je hier weer te zien.

debke da ziet er precies wel uit dat je buik gezakt is ja!!!

ach ja satire sommige mensen zijn precies niet graag zwanger.

eerlijk gezegt mogen 9 maanden voor mij ook iets korter zijn hihi. maar zo erg klagen heb ik nog niemand zien doen. ergens een beetje medelijden met haar.

moestra delfino en dreamer hoe gaat het nu verder bij jullie?

gister op vroedvrouw consultatie geweest. ze zei dat ik medisch gezien goed in staat was om de komende weken nog zwanger te zijn hihi. hopelijk toch niet al te veel weken meer ben zooooooo benieuwd hoe mijn ventje eruit ziet. geduld is echt nooit mijn sterkste kant geweest hihi.

8. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Hier een mindere tijd weer...
    Sinds gisteravond bijna constant harde buik. Ben er beroerd van...
    Ben er fijn verkouden bij geworden...
    En ook sinds gisteravond heeeeeel veel slijmverlies weer... Ik voel het er gewoon uitlopen... Bah!!
    Helaas zegt dit allemaal niks...

9. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah moestra, een verkoudheid nu, dat is echt niet leuk. Duurt het bij jou ook zo lang voordat je er weer vanaf bent? En inderdaad, het zegt helaas allemaal niks...;)

naomi: Ik ben ook zo ontzettend benieuwd! Ik heb geen babyfoto's van mijn vriend en misschien 3 foto's van mezelf toen ik 6 maanden oud was, maar dat was het. Dus ik kan me er helemaal geen voorstelling van maken.

Net de afwas weggewerkt, de kookplaat geboend en nu ben ik alweer gaar...het energiepeil is echt om te janken.

10. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor de mama`s die al meer kindjes hebben;
    Ik ben benieuwd met hoeveel weken jullie bij je andere kindjes zijn bevallen en hoe de bevalling toen was begonnen??

Ik ben met 40+6 bevallen van Jayden..
    Ik begon 2 of 3 dagen van te voren delen van de slijmprop te verliezen, toen savonds voelde ik me beetje raar en soort menstruatiepijnen.. en snachts om 4 uur begonnen de weeen regelmatig te komen.

@ torties, hoe voel jij je verder? En hoe vind Alisa het dat ze grote zus word?

@ satire, heb het niet gelezen maar pff ze zou juist dankbaar moeten zijn dat het na alle miskramen toch nog gelukt is ipv alleen maar klagen. Snap dat niet hoor.. natuurlijk mag je wel eens klagen maar zo erg dat het kind al met 32 weken moet komen vind ik echt sneu!

@ naomi, fijn dat je helemaal goed gekeurd bent hihi. Nog even volhouden en genieten.. als hij er dadelijk is gaat de tijd echt zo snel voorbij!

@ moestra, vervelend dat je steeds harde buik hebt.. en ook nog verkoudheid erbij bah!

11. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Hier de vorige keer bevallen met 40.5 week.
    Ik kan me niet herinneren dat ik een slijmprop of iets dergelijks verloren ben.
    Het begon snachts om 2u met 4 keer binnen 10 minuten moeten plassen, om 6u had ik 4 cm ontsluiting. savonds om 21u had ik nog maar 6 cm ontsluiting en werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar kwam ik aan de weeen-opwekkers en kreeg ik een ruggeprik omdat ik de rugweeen niet kon opvangen.
    De volgende morgen om 6u had ik 10 cm ontsluiting, maar geen persweeen. om 6.50 kwam de gynaecoloog er eindelijk bij en die stuurde me direct door naar de OK. om 7.20u is zoonlief met een ks geboren.

nu ben ik dus al mijn slijmprop kwijt, maar verder gebeurt er hier nog vrij weinig... Helaas!!! ;)

12. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    en hadden ze bij jou de vliezen moeten breken of zijn ze spontaan gebroken?

Bij mij dus vanaf 4 uur snachts weeen maar die waren echt nog niet sterk.. daardoor schoot de ontsluiting dus ook niet op. Om 9.30 2 cm, Om 14.00u 3 cm ontsluiting dus toen heeft vk de vliezen gebroken en toen begonnen de weeen heel heftig te worden maar toen ging het ook meteen een stuk sneller.. om 16.45 in het ziekenhuis aangekomen met 9 cm, om 17.00 beginnen met persen en om 17.52 ons mannetje geboren.

Ben zo benieuwd hoe het deze keer gaat beginnen..

13. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier mijn verhaal van Damien

Met 36 wk en 2 dgn braken mijn vliezen, alleen was het een en al bloed en spoot t er zo uit (sorry dames hihi)
    Meteen verloskundige gebeld maar die verwees ons meteen door naar ziekenhuis. Maar het was zoveel bloed dat ik helemaal in shock was en mijn man ook...dus die heeft 112 gebeld.
    8 minuten laten was de ambulance er en werd ik met spoed naar ziekenhuis gebracht.
    Meteen aan de ctg en een echo...dat was gelukkig allemaal goed en de het gewicht werd geschat op 2900 gram.
    Maar verder geen weeen...wel wat pijn maar niet echt weeen.
    Dag erna was er nog niets verandert, normaal moet je binnen 72 uur bevallen als je vliezen gebroken waren maar aangezien het te vroeg was wilde ze me nog niet inleiden.
    En werd er elke 3 uur bloed geprikt en een ctg gemaakt, om infectie uit te sluiten.
    Op dat moment waren ze toevallig bezig met een onderzoek "te vroeg gebroken vliezen"en vroegen of ik daar aan mee wilde werken,dit hield in dat je in een soort van loting komt en dat die loting bepaald of je ingeleid wordt voor de 38 weken of tot 38 weken doorloopt. Om zo te onderzoeken wat beter is voor de kindjes.
    Daar hebben we dan ook aan meegewerkt en ik werd ingelood voor de inleiding en zou dus met 36 wk en 4 dgn ingeleid gaan worden om half 8 s'ochtend.
    Die nacht ervoor begon het toch wel te rommelen, maar op de ctg was niets te zien...Toch maar eens een verpleegster erbij gehaald om half 7 s'ochtends maar die geloofde er niet zoveel van...en door de uitslag van ctg de gyn ook niet.
    Maar goed om 7 uur toch richting verloskamers voor de inleiding, ze gyn ging toch maar eens kijken hoe het met de ontsluiting ding en ik bleek al 6 cm te hebben!!!
    Ze brak nogmaals mijn vliezen en de weeen kwame op gang, al gaf de ctg nog niet veel aan.
    1 uur later had ik a 8 cm zonder veel pijn, 5 minuten later kreeg ik persdrang maar ze zeiden dat ik het moest tegen houden...toch maar ff toucheren 10 cm!!!
    Alleen zeiden ze dat hij nog niet ver genoeg ingedaald was en ik op mijn zij moest gaan liggen...dat heb ik 2 minuten volgehouden en heb ik me omgedraaid en heb gezegd..."weet niet wat jullie gaan doen maar ik ga persen!"
    Meteen alles klaar, 2 keer persen en toen stond het hoodje al en moest ik door de snelheid ingeknipt worden, volgende perswee werd Damien geboren met een gewicht van 2480 gram en 48 cm!
    Al met al een super snelle bevalling van zo'n 2 uur!

14. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    haha sorry heel verhaal geworden!

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Debke jou bevalling klinkt echt als peanuts! Haha zal vast heel wat zwaarder zijn geweest dan dat ik zo lees

Goldy van jou wist ik toen, echt spannend vond ik het :D

Moestra bijna met 41 weken bevallen, gelukkig weet je nu dat je nu niet zo lang hoeft!

Mijn bevallingsverhaal:
    5:00 s ochtends wakker geworden met gekke buikpijn die ik nog nooit gehad had, wist gelijk dit is het.. Had ook geklokt en kwam zo harde buiken om de 8 min. Toen maar uit bed en het geboortebord af gemaakt.
    Me zusje kwam die dag thuis uit spanje en die zou ik mee halen dus mee naar eindhoven met die buikpijnen, toon toch werken.
    Smiddags vk gebelt dat ik de baby minder voelde dus aan de ctg in geldrop op half 5. Weeën om de 5 min, gyn daar zei je hebt regelmatige weeën denk dat je binnen 2 à 3 dagen ouders bent. En getoucheerd 1cm. Dus de vk dat laten weten. Wij nog een hoop boodschappen gedaan, beschuiten ook enzo.
    Ging ik om 23:00 in bad want dat moest van de vk om te kijken of het aanhield, dat deed het en mocht na 2 uur om de 2 à 3 min bellen dus om 01:00 was de
    vk er, had ik 2cm. Kwam ze om 4:00 3 cm kleine 4 pff was dat ff balen. 7:30 kwam ze weer had ik 6 cm en mocht naar het zkh geldrop vol dus helmond

Daar aangekomen heeft de vk mn vliezen gebroken en en had ik snel 8cm. Toen heb ik in bad gezeten. Kwam ik eruit had ik 9, gauw erna nog maar een randje wat niet echt weg ging. Mocht ik ff zachtjes meepersen zodat ze dat weg kon masseren. Kreeg ik een prik verdoving zodat ze kon inknippen en na 45 min persen en een knip was meneer er om 12:01 3305gram en 49 cm

Toen ik mocht persen zei de vk sow binnen nou en 2 uur is hij er (nou het liefst had ik haar het raam uit geschopt) lekker demotiverend!

Jullie snappen dat ik dus helemaal uitgeput was na zolang wakker achter mekaar en dan ook nog een bevalling doen. Toch viel het me mee moet ik zeggen..
    Benieuwd naar deze keer!!

16. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    bevallingsverhalen....
    Bij Esmee was het een geplande ks met 38+3 (achteraf dus een wonder dat we dat gehaald hebben). Dus om 10.00u naar het zh en om 11.26u was Esmee er. Ks stelde niks voor en na 1,5 dag bedliggen was ik het beu.

Nu bij Levi braken met 35+6 mijn vliezen en nadat ik de vk in het zh gebeld heb met de mededeling geen weeën te hebben, kwam de ambulance en ook meteen de weeën om de 2,5 minuut. Ik had die week er voor al flinke voorweeën gehad (bleek achteraf) die ook al om de 10 minuten kwamen. In het zh lag onze man dwars en zou het een ks worden. Daarna kwam een andere gyn die wilde me tot 37+1 opnemen met platte bedrust (dus ik zou langer met gebroken vliezen rondlopen dan 72 uur). Naar de afdeling, weer aan de ctg en toen zagen ze wel dat het door ging zetten. Weeën werden heftiger en het werd toen dus toch een ks. Heb s morgens'nog de keuze gehad ks of vaginaal.

Verder is het morgen april dames!! De maand waarin jullie beebjes geboren gaan worden!! Kom maar op met de eerste officiële april-beebjes!!

Hier gisteren trouwens een uurtje naar een bruiloft geweest, nou dat heb ik geweten. Ben super moe en toch wel meer last van mn buik...
    Oja, Levi heeft zich vannacht voor het eerst netjes aan de flestijden gehouden (0.00u, 3.00u en 6.00u)

17. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Wonderbaby:

Ja dan ben je helemaal kapot dat had ik dus ook...heb die nachten in ziekenhuis ook geen oog dicht gedaan.
    Maar vond het echt peanuts haha...zei meteen "zo doe ik er nog wel 10"haha...vandaar dat ik zo baal van de stuitligging :(

18. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Goldy, mijn vliezen zijn in het ziekenhuis gebroken, omdat het thuis niet mocht. Er zat ruimte tussen vliezen en het hoofdje.

Wonderbaby, hier ook 3 nachten in feite wakker geweest. Eerst 2 nachten vanwege de weeen, en toen nog een nacht erachteraan vanwege de adrenaline...

19. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    het is ook wat die bevallingen he :p ben benieuwd, zo iemand vandaag 1 april bevallen? het is nu iig de maand dat onze babietjes geboren zullen worden :D:D jippieeee

liep trouwens met weeen door de supermarkt was ook niet echt aan te raden haha

hier is de kraamzorg ook nog geregeld trouwens, er was iets mis gegaan en ik stond dus niet ingeschreven bij het bureau. was dus misgegaan bij cz.. gelukkig kwam ik er op tijd achter!

gelani vanmorgen half 7 al wakker maar sliep ook al heel vroeg dus was ook gelijk klaar wakker terwijl meneertje hier half lag te slapen, hij had in een uur tijd al zijn 3e nieuwe pamper aan! gerrem
    nou slaapt hij weer.

echt het laatste spul besteld bij babydump dus dan ben ik echt helemaal klaar.

20. Delfino

Delfino Niet meer actief

Woeiiii April!!! Kom maar op met de beebs!!!!

Lig nog heerlijk in mijn bed mannetje met de meiden naar beneden :) verder hier alles rustig gisteren visite gehad en vandaag ook weer mannetje gaat als goed is vandaag een extra matras halen kan ons bed ook omhoog :)

Wel leuk om alle bevallings verhalen te lezen :) hoop dat we snel onze nieuwe ervaringen hier neer kunnen zetten :)

Deel Deze Pagina