Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hierin zullen we vast en zeker de eerste prachtige mei baby's verwelkomen.
Hihi moet het geen IV zijn? Maakt niet uit hoor, we snappen het Zullen we dan het vorige topic weer afsluiten met een link naar dit topic en dan erna niet meer posten zodat duidelijk is dat we hier verder zijn gegaan? Of is het daar nog te vroeg voor nu?
Ik kom gewoon hier al schrijven... Ook weer een slechte nacht... Ben vanaf half 6 wakker... Misschien nog een half uurtje gedommeld... Nu op mijn werk.... Nog 3 weken! Verlof! Miffy, balen van je mixer. Is de taart nog afgekomen? Bloem, ik wilde op je stemmen voor de buik, maar kan dat item nergens vinden... Hier ga ik ook vanmiddag de nieuwe auto ophalen... Afscheid van mij Corsa van 16 jaar... Broemetje liet me nooit in de steek.... Mijn man heeft gister een Golf Variant gekocht van 11 jaar oud en ik mag er als eerste in rijden! Wat een groot ding! Hoop dat ik hem ingeparkeerd krijg voor huis.... Iets over blauwe plekken, geen idee wat dat kan zijn.... Sorry! Dames, fijne dag!
Oja daro daar heb je gelijk in was geen held in romijnse cijfers. Alleen afsluiten en doorlinken kan ik nu ff niet aangezien ik op telfoon reageer. Maar Tinie, is het geen reactie op het feit dat je nu meer onderhuids vetweefsel aanmaakt?? Ik heb stria op benen ook nl. Ik vond het avent ding op beurs ook duur, vandaar ik op mp ga kijken. Hier zijn we wel in bezit van vaatwasser was mijn eis als ik ging verhuizen van flat naar eengezinswoning
Dan zal ik mijn reactie even hiernaartoe kopiëren: Hier komen er geen potjes in, ik eet geen kant en klaar eten en mijn kids dus ook niet. De oudste 2 hebben lang borstvoeding gehad en bij hen was het advies nog om pas met 6 maanden te gaan bijvoeden en daar ga ik me nu gewoon weer aan houden. Dan krijgt deze kleine smurf ook gelijk Rapley, scheelt een hoop werk Kids zijn op school/psz, dus ik ga zo even lekker ongestoord poetsen!
Rapley is het geven van stukken groenten en fruit. Er staat een stukje in de nieuwe Wij jonge ouders (blz 36). Het idee erachter is dat kinderen smaken en texturen leren kennen zoals ze ze later ook gaan eten en niet een samengeprakt hoopje eten wat eigenlijk nergens naar smaakt (of juist naar alles). Het voordeel is dat een kind zelf kan bepalen hoeveel het eet en niet zo passief alles maar naar binnen gelepeld krijgt. Ik ben er echt een groot voorstander van, maar veroordeel mensen die het anders doen absoluut niet!
Goedemorgen! Jammer dat er zoveel zo slecht geslapen hebben, hier geslapen als een roosje was alleen wakker om... Juist... weeeeeer half 5 Rapley, ben wel voorstander van het niet mengen van de onderdelen, lekker apart pureren en geven. Ik gooi mijn aardappels, vlees en groente ook niet op een hoopje. Maar denk dat ze eerst nog maar moeten wennen aan goed slikken, dan zien wel wel verder. Veels te bang dat ie stikt....
Je begint ook met zachte dingen Niet meteen een appel geven, maar gewoon een gekookt bloemkoolroosje/broccoliroosje/sperzieboon/wortel, dat is dan zo zacht, gaat prima. Qua fruit begin je dan met een rijpe peer/rijpe mango/meloen/banaan en dat soort dingen!
Dus je mag het ook niet gepureeerd geven?? Wat doe je dan met een kind dat zich elke keer verslikt of stikt in zijn eten?? Als ik dit zo hoor ben ik er ook wel voorstander van, alleen ik weet dat mijn zoon pas met 14 maanden stukjes ging eten omdat hij elke keer stikte in zijn eten. Dus ben er een beetje huiverig voor. Zometeen ff naar de apotheek, neusspray halen, gaviscon, iets tegen rauwe keel (moet ze niet met snoepjes aankomen want dat werkt niet) en dan hoop ik dat ik er weer zo boven op ben
Goedemorgen dames!! leuk, het vierde deel alweer hopelijk met veel baby nieuws hier vanochtend controle bij de vk gehad, alles was weer goed, bloeddruk 110/70, inmiddels 5kilo erbij, baby lag vandaag wel in stuit, dat voelde ik al met het getrappel down under, maar dat kon nog veranderen zei de vk daarna nog even bij de zeeman geweest, even wat extra rompertjes gekocht en nog een schattig jurkje en shirtje dan heb ik eigenlijk alles wel nu
Ik begin denk ik eerst met gepureerd. Heb op de beurs de wean machine gekocht voor een tientje: Wean Machine eten maken voor uw baby | Baby Product van het Jaar Ligt ook aan het kindje zelf denk ik....
Zat net op link te kijken weanmachine, mensen zijn er niet zo tevreden over, blijft alsnog veel achter roostertje hangen. Ach we hebben nog ff de tijd
ik las in t vorige deel dat er onduidelijkheid was met de neusspray, je mag neusspray gebruiken, maar een paar dagen... de reden dat je het zo min mogelijk moet gebruiken is omdat het de doorstroming van de navelstreng zeg maar belemmerd... ik gebruikte toen ik zwaar verkouden was de neusspray alleen in de avond als ik naar bed ging zodat ik een beetje kon slapen... en dan echt als ik echt geen lucht krijg.. gewoon aankaarten bij de apotheek dat je zwanger bent.. zij weten wel welke je mag gebruiken..
Ik vond 'm vooral handig voor in m'n tas voor onderweg. Even een banaantje eten, restjes lepel ik er zelf wel uit Thuis heb je gewoon een vork of blender...
Hey meiden, Afgelopen nacht weer een brakke nacht gehad. Bram hoest zich steeds wakker waardoor ik van gister avond 21:15 tot 0:30 bezig ben geweest. Hij bleef maar huilen helaas. Ik zou de gelukkig huisvrouw kijken maar dat zat er dus niet in. Hopelijk vannacht een betere nacht voor de boeg. Vanmorgen ook weer op controle geweest. Beeb doet het goed en ligt waarschijnlijk nu in hoofdligging ipv stuit. Baarmoeder ligt nog steeds bijna 3 weken voor op de groei. Dus over 2 weken krijg weer een groei echo. ( wat vervelend zeg ) verder is de beeb ook negatief qua bloedgroep dus geen prik in mijn bil deze keer. Straks dus een huis vol met negatievelingen hihihihi
Nee, de bedoeling is idd dat je niks meer pureert. Aangezien ik in de kinderopvang werk, had ik natuurlijk allang gezien dat veel kinderen geen stukjes willen omdat ze verwend zijn met gepureerd (dat zul jij (Pat) hetzelfde hebben, vandaar mijn natuurlijk ). Je begint meteen met stukken, kinderen kunnen prima gaan kokhalzen, dat is echt niet erg, kokhalzen is geen stikken Het is een kwestie van vertrouwen hebben in je kind, het komt geheid goed! Bij Danique ging het gelijk goed, bij Finn niet, die heeft eerst een maand gepureerd gekregen (totaal tegen mijn gevoel in ), maar is daarna vrolijk op stukjes doorgegaan!
Jeuj deel 4! Hier ook een mega brakke nacht gehad....heb uren naar het zandmannetje gezocht..... Die Rapley-methode lijkt mij ook wel wat, ga dat denk ik wel proberen! Zometeen naar de fysio, die gaat mijn rug weer even flink toetakelen. Heb zomaar zin in de fietstocht erheen vanwege het zonnetje! Vanmiddag de oppas op mn buurmeiden dus extra rust pakken gaat niet lukken vandaag... Vanavond maar wat vroeger naar bed dan....(als dat lukt)