15 - 30 april 2012 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wonderbaby1, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    ohnee he... Ze is hier nog geen 3 minuten, een kwartier te vroeg gebracht, en nu alweer in de broek geplast...
    Dit ga ik zo echt geen 3 week nog volhouden om te wennen hoor!! :(
    Ik kan zelf wel janken op dit moment...

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

Moestra ik denk niet dat je aan haar kan gaan wennen als je je nu zo rot voelt en er geen klik is komt ie ook niet denk ik wrm stop je er niemee? Ik had allang opgegeven

3. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das waar haha. Ik heb eigen bedrijf en ben echt aan het leren dingen daar los te laten en over te dragen. Zal wel moeten straks. Maar is wel moeilijk, toch mn toko en mn inkomen en er hangen 400 klanten achter. Kindje is samen met het ontmoeten van mn zielsmaatje dit jaar het beste wat me kon overkomen. Ik zou anders vroegtijdig opgebrand zijn in het harnas van een work a holic.

4. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Serieus Delfino?? Ik voel me zellf zo'n zeur en zo'n aanteller... Ik wil ook niet mijn hormonen de schuld geven van alles, want zo heel anders ben ik nu niet....
    Maar ik weet wel dat ik nu zit te huilen, zo machteloos voel ik me...
    Zo heb ik ook het gevoel dat ze me uittest....

5. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry Moestra, volg je nu zo'n beetje, maar heb gemist waar het pm gaat? Een andertalig kindje?

6. Delfino

Delfino Niet meer actief

Je bent geen zeur en zeker geen aansteller je hebt een klik of je hebt het niet! Ik vind dat je nu aan jezelf en je kleine moet denken die ouders vinden wel weer een ander gastgezin!

7. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Ja, ik ben gastouder en heb sinds vorige week een meisje uit het buitenland. Ze is hier nu 2 maand en spreekt geen woord nederlands. En ik geen woord spaans.
    En het is een meisje met een pittig karakter. Ze denkt de baas te kunnen zijn hier. Ik begreep van het Gastouderbureau dat ze dat thuis wel is. Hier kan en mag dat niet. Dat valt haar vies tegen. Ze is een echte volhouder!
    Ze eet hier geen hap!
    Ze huilt alleen maar!
    Ze is gisteren in de stoel huilend in slaap gevallen, en heeft toen in haar broek geplast...
    Dit gaf ze aan mij niet toe toen ik het met handen en voeten vroeg...

Nouwja, de hormonen spelen bij mij vast een rol!
    Maar de tranen rollen over mijn wangen nu... Helaas niet van het lachen...

8. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Dankje delfino! Lief van je lieve woorden! Ze doen me even heel goed!

9. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe oud is ze? Voor haar echt heel zielig zeg. Maar voor jou onwijs zwaar. Je hebt al een kindje toch? Maar meid, je bent zwanger! Je moet als je niet zwanger bent al heel stevig in je schoenen staan en zo'n kindje vraagt uiteraard alle tijd en energie op. Kan ze niet beter in een gastgezin waar dat ook te vinden is? Dit gaat denk ik niet wennen en werken. En de taal spreken zou ook praktisch zijn. Zijn toch genoeg Spaans sprekenden in NL? Sterkte. Maar opgeven zie ik niet als zwakte, zou voor beide partijen beter kunnen zijn.

10. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    ze is 2.5 jaar girafje. En idd voor haar heel zielig, maar ik heb ook een beetje het gevoel dat ze me in het ootje neemt. Voor mijn gevoel verstaat en begrijpt ze meer dan ze toegeeft... Helaas heb ik het gevoel dat stoppen zwak is...

11. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ vogeltje, hier de laatste tijd ook veel aant bakken hhaha. Maarja komt ook dat je nu weer meer binnen bent met dat weer he, en dan is bakken weer leuk om te doen.

@ girafje, hopelijk zakt de misselijkheid.

@ moestra, ik zou ook stoppen als je je eigen zo rot voelt. Het moet toch ook leuk blijven en niet zo zijn dat je moet huilen door zo`n klein meisje? Vind het dan niet zwak hoor als je stopt.

12. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bij 2,5 proberen ze dingen uit. Zij wil ws ook weten wat voor vlees ze in de kuip heeft en waar de grenzen liggen. Zwak? Ik zie dat echt anders. Moet er niet eens aan denken nu een jonge pup / hond in huis te krijgen. Geen vergelijking natuurlijk. Ik heb geen last van hormoonuitingen, maar nu in dit stadium zo'n kleine Spaanse meid, ik zou er niet sterk genoeg voor zijn, maar ben niet zwak. Sterkte en luister naar je hart en naar je lichaam en dat kleine hartje in je. Als je dit echt door wilt zetten, moet je dat doen, maar dan moet je veel geduld opbrengen en het kindje niet laten merken dat je af en toe radeloos en machteloos bent. Ga eens heel hard lachen, kijken hoe ze reageert...

13. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    haha, grappig die tip girafje! Heb ik vorige week geprobeerd, dat lachen! Het werkte in zoverre dat het huilen stopte en dat ze het speelgoed waar zoonlief en ik mee speelden van ons afpakte en niet terug wilde geven... (nu gebeurt hetzelfde weer trouwens!) gister heb ik het op den duur anders aangepakt. Als ze ging huilen, deed ik ook of ik heel hard moest huilen. Maakte geen indruk... Ze gooit er nog een paar decibel boven op gewoon!

14. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh je. Klinkt heftig. Maar zal echt t begin zijn. Aan elkaar wennen. Hoop dat je iets vindt dat werkt. Beetje negeren. Misschien zoekt ze zelf toenadering? Elk mens wil van nature ergens bijhoren en zich geliefd voelen. Kun je haar al liefhebben of vind je dat moeilijk?

15. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    op dit moment vind ik dat moeilijk. Maar ja, ze huilt alleen maar of ze is gewoon brutaal of stout. Ik heb haar nog niet 1x leuk zien spelen. Negeren heb ik ook geprobeerd, maar dan gooit ze haar volumeknop ook omhoog... Ik dacht daarstraks dat ze me best begreep, nu twijfel ik weer... Vandaag en morgen probeer ik nog. Donderdagavond heb ik een etentje met de andere gastouders en dan geef ik aan of het wel of niet lukt.

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

Wat wij doen bijhard huilen is op de gang en je mag pas terug komen als je stil bemt maar is lastig aan leggen aan een kindje dat geen nederlands begrijpt maar mssn kan je het met gebaren wel duidelijk maken

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

Moestra heb jij cursus positief opvoeden gehad? Anders moet je ff tripple p googelen daar staan heeel erg veel tips!

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

Zit hier in dubio mssn kunnen jullie me helpen beslissen?

Esmay is thuis zindelijk eindelijk! Naar de peuterspeelzaal doe ik haar een luierbroekje aan de eerste keren was ze altijd droog alleen nu heb ik het idee dat de juffen haar nie meenemen naar de wc omdat ze dus luierbroekjes aanheeft en esmay denkt ook lekker makkelijk doe het gewoon in de luier nu zit ik eraan te denken haar maar gewoongeen luier aan te doen en extra setje kleren ,ee te geven wat denken jullie of loop ik dan te hard van stapel?

19. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moestra, heel goed dat je donderdag als feedback moment hebt. Eerlijk blijven naar jezelf, is iedereen het meest mee geholpen.

Delfino, lastig. Overleggen met juffen? In broek plassen voor kind niet leuk, gaat t misschien sneller, maar bij andere kindjes in je broek plassen en andere kleren aan... Hoe heb je t thuis gedaan? Een Goed Zo sticker kalender systeem voor als ze zelf aangeeft aan juffies dat ze naar toilet moet en met schone droge luier thuis komt? Ik ben van t geduldige, meer dan van t snelle, maar niet alleen elke moeder zal anders zijn, ook elk kind. Wat zegt je eigen gevoel?

20. Delfino

Delfino Niet meer actief

Ze heeft luier in de schoen gedaan en heeft 2 dagen wat ongelukjes gehad daarna was het over mssn geef ik haar wel een beloning als ze droog thuis komt en dat ik gewoon eens een keer probeer zonder luier want ze kan het wel!! Ze heeft sinds van,orge nie geplast... Stuur haar voor we vertrekken wel ff naar de wc haha

Deel Deze Pagina