15 - 30 april 2012 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wonderbaby1, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes! Schattig! Het klinkt of ze het heel goed kan. Peuterspeelzaal natuurlijk wat spannender en wat minder op gefocust dan thuis. Juffies zouden daar eigenlijk grotere rol in moeten nemen. Vaak met kindjes naar toilet. Heerlijk als ze ook hier doorheen is.

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

Scheelt enorm veel luiers haha!

3. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    delfino als het mis gaat kun je nog altijd terug naar hoe het was als het zo blijft kan het ook nie beteren denk ik

moestra dit kan echt niet denk je echt dat je nu nog anders over dit kind gaat denken jullie eerste indruk is helemaal verpest en ik denk voor je zoontje zijn mama zien huilen ook nie leuk is en mss nemen je zoon en andere gastkindjes dalijk da gedrag over

hihi wonderbaby iemand had van de week een foto van zijn kerstboom op facebook geplaatst met allemaal blauw dat is zeker niet mijn smaak

delfino mag ik ook een pbtje nu ben ik wel nieuwsgierig

girafje heb je je gegevens al gepbt naar satire

goldy en wonderbaby succes bij de echo

mamady ik hoop dat de gordijnen toch nog goed gaan uitvallen

en voor de rest ben ik het vergete hihi

4. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker voor volgende pamperkindje komt haha.

5. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar Satire? Moet hier nog wat wegwijs worden. Alle hulp welkom 

6. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    torties kheb just je kerstboom op facebook gezien sjiek!!!

7. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    satire houdt onze lijst bij met de gegevens leeftijd, hoeveelste kindje, eventueel of het een jongen of meisje wordt en niet te vergeten wanneer je bent uitgeteld

8. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Haha, ik moet eigenlijk wel om zoonlief lachen hoor! En de hele situatie!
    Draakje heeft een heel verhaal in het spaans en ze wijst hierbij richting raam. Ik heb geen idee waar ze het over heeft en knik maar wat... Zoonlief snapt er ook niets van en vraagt een half uur later nog aan draakje: waar moet ik heen kijken dan?!

Maar goed, ik heb de gastouder eens gebeld waar zoonlief tot vorig jaar heen ging. Ze doet dit werk al 18 jaar!
    Ik heb gelukkig nog regelmatig contact met haar en mag haar altijd om advies vragen!
    Maar in die 18 jaar heeft ze nog nooit een kind gehad die na 5 dagen nog alleen maar huilt...
    Ze dacht wel dat ik moet doorzetten, aangezien draakje me wel zegt dat ze moet plassen. (als ze wakker is! ;))
    Dat schijnt een heel goed teken te zijn. Het huilen zal wel zin doordrijven zijn, denkt deze gastouder.
    Maar ik heb vandaag al 3 keer op het punt gestaan om mama te bellen!
    Zoonlief kreeg nog een mep met een boek op zijn hoofd terwijl ik aan het bellen was!! Hij mag niet aan haar boek komen, maar wat draakje wil, geschiedde!
    Ik ben bang dat jij gelijk hebt Naomi... Door dit rottige begin is het erg moeilijk om een klik te krijgen...
    Had ik maar een kennismakingsgesprek gehad met de tolk erbij. Dan had ik op zijn minst iets meer geweten over haar cultuur en gewoonten...
    Ik kan aan de moeder ook niets vragen, want de moeder begrijpt niets van wat ik zeg of vraag...

Delfino, ik zou haar geen luier aandoen! Dan moeten die juffen wel. En dan wel extra kleding meegeven.
    Gelukkig brachten de juffen zoonlief hier wel naar de wc toen hij net zindelijk was en nog wel een luierbroekje aan had voor het geval dat. Na 3 keer heb ik toen de luier uitgelaten en sindsdien gaat het best goed gelukkig. Vorige week hadden wij hier ineens een terugval. 2 dagen weer broekplassen... Daarna was het ook weer over... Heel vreemd...

9. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb mn gegevens naar Satire verzonden.

10. naomi01

naomi01 Bekend lid

12 jul 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    mooi dan sta je erbij op de volgende lijst se hihi

11. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Die lijst komt niet zo vaak meer he? Volgens mij heeft Satire het druk!
    Is er niet iemand die haar wil helpen hierbij??!

12. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Moestra: Ik heb ook een kind gehad wat maar bleef huilen. et heeft uiteindelijk een paar weken geduurd en toen hield het op. Het jongetje mocht van mij ook lekker huilen maar dan wel op de gang. Ik deed niet boos maar legde het hem gewoon rustig uit. Hij kwam ook zelf weer naarbinnen als hij klaar was met huilen. Misschien een tip? Van huilende kinderen word je zooo moe! Maar ik zou er niet vanuit gaan dat het donderdag al beter is, dat meisje moet wennen en jij moet wennen!

13. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Delfino: Ik zou haar zonder luier naar de psz laten gaan en dit aangeven bij de leidsters. Bij de peuterspeelzaal war mijn zoontje zit stimuleren ze dit heel erg. Als een kind thuis geen luier aan heeft hoeft het bij de psz ook niet.

14. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Ik heb dat ook al gedaan mamady, maar er valt zo weinig uit te leggen... Dat maakt het nog vermoeiender... Want huilende kinderen vreten energie inderdaad. Huilende baby's gaan bij mij naar bed. Daar mogen ze van mij ook verder huilen.
    Nu slaapt draakje weer in de stoel!
    Ze heeft 2 hapjes gegeten! (lees: SMAKKEN!! :))
    Dus ik prijzen!! Goed zo!!!
    Dat leek ze leuk te vinden. Toen ging ze nog harder smakken en deed ik haar na en zei: nono, en toen deed ik het goed voor. Toen zag ik me daar toch een paar brutale kraaloogjes!! Ik schrok ervan!
    Ze is me gewoon de hele tijd aan het uitdagen...

15. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    En haar in bed leggen? Ze is moe, dat is wel duidelijk als ze op een stoel in slaap valt.

16. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Klopt helemaal. Maar als ik vraag aan haar of ze wil slapen (dormir in het spaans) dan roept ze heel hard NO!! en gaat weer huilen... Dus ik twijfel of dat een goed idee zou zijn...

17. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het raar dat ik t voor draakje ook zielig vind? Of ben ik nu toch aan het verweken door de hormonen?

18. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    haha, nee hoor girafje!
    Het is voor draakje ook heel zielig!
    Ook zij word in het diepe gegooid hier in nederland met haar 2.5 jaar...
    Voor mij is het niet zielig!
    Voor mij is het lastig en dat maakt het frustrerend.
    Ik ben iemand die het graag goed doet en gezellig houd. Maar omdat ik me niet verstaanbaar kan maken, en zij me niet kan begrijpen, is dit heel lastig!
    Ik zou ook nooit asielzoeker worden met mijn kind! ;)

19. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik zou het er niet eens vragen, maar zeggen. Ik zou haar gewoon in bed leggen en haar even laten huilen. Het moet natuurlijk niet t gek worden.

Giraf: Tuurlijk is het voor het meisje niet makkelijk. Maar dat meisje heeft wel duidelijkheid nodig en moet leren hoe te gedragen. Een kind wat alleen maar huilt, stompt,brutaal is kan natuurlijk niet. Ik ben van mening dat een kind dat heel snel kan leren. Haar gedrag is niet nodig.

20. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    en kijk, ik zit er als gastouder ook mee dat ik de regels in huis wel moet bewaken. Anders is het einde zoek! En deze dame is gewent haar zin te krijgen. Dus dubbel lastig dat ik het niet kan uitleggen waarom ik iets wel of niet wil hebben. Ik heb nog 3 andere gastkinderen. En mijn eigen kind. Ik kan haar moeilijk haar zin geven, terwijl de rest wel braaf aan tafel moet blijven zitten bijvoorbeeld...

Deel Deze Pagina