15 - 30 april 2012 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wonderbaby1, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    poehee nog 20 pagina's te gaan, niet zo haaard kletsen meiden :D

Moestra
    jeeje jou felicitas doos zit voller dan de mijne! ik heb geen creme en geen speentje :S
    Wat lief zeg dat je en kerstpakket kreeg!
    Aah ik lees nu dat je gaat stoppen met draakje! ik geef je groot gelijk! mocht ik nog moeten vraagje om een briefje te vertalen als je het bijv. fijn vind om toch even iets kwijt te kunnen aan de moeder, dan doe ik dat graag voor je!

Dreamer
    sterkte gewenst voor je opa!

mamaDy
    aah dat knalroze jurkje van de H&M is echt te leuk!

wonderbaby
    scchitterende wieg!

Girafje
    hier ook enigszins het proleem van 's avonds niet kunnen/willen slapen en 's morgens moeilijk eruit.
    Maar dat wordt wel vergemakkelijkt door een jengelend peutertje wat door het hoesten vanmorgen om half 6 wakker was..

Leuk idee van de beurs! ik wil heel erg graag een belly paint laten maken! en de huishoudbeurs hoeft van mij niet zo nodig, daar kan je dan ook naar binnen. Alleen wat boodschappen aanbiedingen halen in de eethal.
    dus me trolly niet vergeten ( en ik had tot twee jaar geleden zo een hekel aan vrouwen met die dingen!

mamaDy
    bij mijn eerste zwangerschap waren mijn vriendinnen wel erg geinteresseerd, nu iets minder, maar dat komt ook omdat ik veel minder tijd voor hun heb
    Nu zijn vooral de juffen van het kinderdagverblijf en de moeder van een kindje waar Alisa graag mee speelt op het KDV erg geinteresseerd

Delfino
    wel super dat je ook een bos bloemen kreeg!
    mag ik jou geboortekaartje ook nog zien in een pb? ik ben heel benieuwd!

Superguppy
    vorige keer waren mijn boobies maar een halve cupmaat gegroeid, nu ruim 1 tot 1,5. Ik zou ze zou wel willen houden :D
    Ik heb van mezelf 70B, en nu zijn ze zo mooi groot en vol, ik weet wat er gebeurd nadat alle zwangerschaps hormonen en stuwing weer weg is dus :(

ik was de babykleding met Neutral, wasmiddel en wasverzachter, maar bij me dochtertje ben ik toen ze 1 was het mee gaan wassen in de gewone was. Anders was ik steeds volle trommels met babykleding aan het sparen en dan duurde het wel 3 weken voordat een shirtje weer in der kast lag.

2. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    hey meiden,

Ik ga jullie nog meer verwaarlozen, sorry. Dit weekend druk op weg voor het nieuwe huis en dan woensdag de sleutel en dan aan de gang (nou ja, delegeren voor mij ;))
    Ik lees wel af en toe bij, maar ben er dus ff wat minder, hoop niet dat jullie dat erg vinden, en anders.... sorry...
    Voor nu allemaal een fijne avond en een heel fijn weekend!!

Liefs, Nijn

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Kben zo moe moe moe...
    Werken kost toch meer inspanning dan normaal haha :D

Zijn jullie de kleertjes al serieus aan het wassen dames? T hangt hier nog allemaal gewoon ongewassen in de kast.. Kan t anders over 2 maanden toch weer opnieuw wassen...

4. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    moe, hier ook op en top aanwezig.

En kleertjes wassen?? We moeten nog aan het kamertje beginnen, haha
    Ik heb trouwens Esmee haar kleertjes meteen mee gewassen met onze was. Mocht ze dan allergisch reageren, kon ik altijd nog overstappen op Neutral.

Ben nu gtst kijken, doeiiiii

5. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Goldy
    ja zulk soort schilderijtjes vind ik erg leuk!
    ik doe ongeveer voor 80,- per week boodschappen, reken maar uit :) Hoogvliet, aanbiedingen c1000 en af en toe Aldi.
    vooral ook dingen op het menu zetten met van alles uit de aanbiedingen! en kassabonzegels sparen van de hoogvliet, daarvoor hoef ik nooit vaatwastabletten of wasmiddel te kopen.
    Door die zegels heb ik voldoende robijn, persil en sun :D

Verlof
    huh, wie zegt dat je 20 weken verlof hebt? ik dacht dat het minimaal 16 en maximaal 18 was?
    dus 6 weken voor uitrekendatum en als de kleine dan met 42 weken komt, nog minimaal 10 weken erna en dan is het dus max 18?
    of is het veranderd?

en hoe zit het nu met het vaderschapsverlof?

ik ben de kleertjes niet al aan het wassen hoor, maar iemand vroeg ernaar waar je babykleren mee wast, en dat was mijn antwoord :)
    en hoe ik dat deed met de kleertjes van mijn dochter dus.

Wonderbaby
    lief dat je het vraagt
    Hier gaat het wel, kleine prinses hier thuis is ziek, dus kon haar vandaag om 11.00 van KDV halen, toen kwam mijn oma even snel smiddags zodat ik naar de fysio kon.
    Gelukkig is er nog geen sprake van BI maar is het iets met de spier die van mijn banden aan de voorkant, over de bekkenkam, naar achter loopt. Die trekt aan mijn bekken, waardoor mijn bekken 'fout' schieten. Ook hebben ze een lichte scheefstand gezien. Maar dat wist ik al van mijn fysio bezoeken voordat ik zwanger was.
    Anyway, pijn doet het, en lastig is het ook. Maar met het oprekken van de spier door de fysio zal het hopelijk te doen blijven.
    En zelf goed opletten met de kleine tillen en overige dingen tillen.
    Verder alles goed!
    onze minikerstboom staat ook :) heb wel een beetje zin in kerst. (meestal vind ik het te druk en voel ik me zo geleefd)

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    torties doe wel rustig aan dan he.. heb je toch een hoop last van als ik dat zo lees..
    en beterschap voor je kleine meid! gerrem zo zielig als ze ziek zijn!

ik weet zo ff niet hoe dat zit met verlof.. ik dat dat je zelf mag kiezen doorwerken tot 34 of 36 weken. (mits je natuurlijk niet door ziek zijn thuis hebt gezeten)
    en in totaal dacht ik dat je 16 weken kreeg?! dus als ik tot 36 weken door werk dan krijg ik naderhand nog 12 weken. als de kleine blijft zitten tot 41 weken dan daarna nog 13 weken.

7. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    je kan idd stoppen 4 of 6 weken voor de bevalling maar je hebt zo en zo minimaal 10 weken erna. en als je 4 weken vooraf stopt en de kleine komt optijd krijg je alle tijd tot 16 weken na de bevalling. Dus eventueel 12 weken, en 13 weken als je kleine met 39 wk geboren wordt.
    Dus bij me dochter was ik 6 weken ervoor gestopt. Had ze op tijd gekomen had ik gewoon mijn 10 weken erna gehad, is in totaal dus 16.
    Maar ze kwam twee weken later, dus heb ik 8 weken voor de bevaldatum gehad en nog steeds 10 erna.
    in totaal dus 18.
    Zo was het in sept 2009.
    Maar ik lees nu op google wel over 20 weken maar nergens iets over dat dat al definitief is.
    Net zoals vaderschapsverlof, is nu 2 werkdagen. en ik lees wel iets over 5 werkdagen en 10 werkdagen. Maar zeker nog niet definitief volgens mij :(
    beter gaan ze dat heeeeuul snel regelen!

inderdaad zo zielig! op zich gaat het nu wel aardig, ze heeft wel koorts en ik hoor der over buikpijn, maar het hoesten is nu gewoon te erg. Dat arme kind wil zo graag slapen maar hoest zich steeds wakker en dat moet ze er zowat van kotsen.
    dus de hele middag en avond zat ze als een dood vogeltje op me schoot vastgeplakt en eten wil ze niet omdat dat zeer doet aan der keeltje volgens mij..
    jakkie bah, hoop maar dat ze snel opknapt, ik geef der nu in ieder geval wel fluimicil, dan komt die taaizooi misschien snel los en gaat het sneller over :(

8. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ze loopt al bijna 3 weken te kwakkelen met enorme snottebellen en een beetje hoesten, maar daaronder blijft ze altijd nog bijhoorlijk vrolijk. Begin van de week dacht ik juist dat ze echt aan de opknappende hand was!

9. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou schoonmoeder gesprek gehad vanmiddag met de dokter, Op de echo van schoonvader zn hart hadden ze dus gezien dat de hartklep weer los aant laten is. En nu zijn ze in overleg met Utrecht om een harttransplantatie te doen. Dus nu wachten op antwoord van Utrecht of het kan.. en mocht dat nie zo zijn dan zal het waarschijnlijk euthanasie worden. Pfff

Bel ik op naar mn salonleiding dat ik niet kom werken morgen.. weer een heel verhaal over.. bah fl*kker toch op!!

10. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Jeetje Goldy, dat is niet niks!!! Heel veel sterkte!!

Torties, in de aanvraag die ik deed voor een zwangerschapsuitkering bij het UWV staat dat je max 20 weken recht hebt op verlof. Dus zo kwam ik erop...
    Vanmiddag zei iemand tegen mij dat vaders zelfs recht hebben op 2 week!! Maar of dat klopt weet ik niet... Dat moet ik nog uitzoeken... ;)

11. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Wil iemand me waarschuwen als ik weer naar de mac wl?
    Heb al urenlang hartkloppingen..

Shit.

12. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    doordat je nu wel geweest bent bedoel je??

13. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Ja...

K heb de patatjes genomen...

Beter niet kunnen doen denk ik

14. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Kan ook tussen je oren zitten meid! Je was er al bang voor... Terwijl een paar patatjes geen ramp zijn...

15. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Nee.. dit zat niet tussen mn oren..
    Maar een week lang geen zout
    En dan een overload...

Mn hart zat in mn keel

Pas nu ik stillig op de bank.. begint het af te zakken.. ppfff..

16. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Nouwja, als je dan weer naar de mac wil, moet je dat wel eerst hier op schrijven! ;) Anders moet je mij maar whatts appen! lol

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Goldy meisie dat meen je niet!!! Pff das geen goed nieuws :(:(

Hart transplantatie moet ook maar net weer een hart beschikbaar zijn.. En anders euthanasie?! Pff daar wil je niet over na moeten denken op die leeftijd!

Wat een kut salonleiding heb je ook dat ze zelfs over zoiets ergs moeilijk gaan doen! Zou der wel wat aan willen doen zeg!

Heel veel sterkte!!

18. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Jou whatsappen! No problem!

Is altijd gezellig!

19. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    lol superguppie!

20. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Het is zo!

Praat ook over je alsof je naast me woont.
    Mn zusje begreep er daarstraks niets meer van..

Whaha dat was leuk.

Deel Deze Pagina