15 - 30 april 2012 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wonderbaby1, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

De kids kunnen elk moment komen wordt weer druk dagje plus dat de ggd waarschijnlijk strax langskomt...

2. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    oeh spannend flex! Die heb ik hier nog niet gehad... Gelukkig!

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

Ze belden me in mei al voor september komen we langs! Nou vandaag is laatste werkdag van aug dus moet wel vandaag zijn en ze hebben volgens mij dinsdagmiddag gebelt maar was toen int zwembad met de kids :p dus strax even alles aan kant gooien en laat ze dan maar komen ;)

4. Delfino

Delfino Niet meer actief

Ze zijn er tot vanaaf!

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    haha Moestra maakt niet uit;) Nog een paar uurtjes in zenuwen zitten! Heel veel plezier/succes;)

Ik ben de hele nacht op geweest, zoontje heeft de waterpokken en zit echt heeeleemaaal onder. zo zielig:(. Hij heeft ook geen oog dicht gegaan. Zo ook weer kids opvangen. Ik hoop dat ik het trek vandaag. pfff.

6. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    De kosten zijn verschillend per gastouder en per gastouderbureau. Je betaald een vast bedrag per maand aan het gastouderbureau. Bij mij betalen de ouders 30 euro maar bij de meesten is dit veel duurder. Ik vraag een uurtarief van 5,50 per kind per uur.(naschoolse 6,50) Heel krijg je dus een groot deel van vergoedt.
    Mijn tip: Bel meerdere gastouderbureaus op, want het kan enorm verschillen!

7. fem2008

fem2008 Lid

22 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je mamady!
    zal ik zeker doen! iemand nog tips voor eerste echo te vragen??

8. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Geen idee, ik denk dat er genoeg verteld wordt tijdens de echo, aan de hand daarvan kom je vast op vragen:)

9. bcloud

bcloud Niet meer actief

Goedemorgen...

Ik lees veel leuk nieuws, en zie mooie echo's!:D
    Geniet ervan..

Flex: Niet teveel druk maken en stressen (ookal snap ik je precies).. Maar tis niet goed voor jou en je kindje..
    Wel heeel sneu nieuws :( sterkte voor jullie ...

Ik ben gister gezellig een dagje naar mn zwangere vriendin geweest.. Zo grappig, 1 vriendin in maart uitgerekend, en een andere loopt precies met mij samen.. Ook 15 juli laatste ongi :D

Heb al een baby kamer aangeboden gekregen van mn vriendin :D, ze heeft em nu zelf 2x gebruikt en wil een andere... Beetje verven is die weer als nieuw:D:D:D:D dussss me is happy!

Verder niet echt klachten hier.. Hoe is het bij jullie?
    Ik heb weleens lichte kramp en slijmverlies.. Maar dat schijnt normaal te zijn :)

10. VrouwTheelepel

28 apr 2011
    47
    0
    0
    Noord-Brabant
    @moestra Succes vanmiddag!!

Symptomen: Ik heb gisteren (natuurlijk voor de fun) geklust met manlief. Dat was echt verschrikkelijk! Even plastisch gezegd: ik ging bijna dood bij het hoogtepunt. Ooooooooooh wat deed mijn buik zeer. Afschuwelijk!!!! Ik ging kapot van de pijn!! Dat is voorlopig de laatste keer dus, snif....

11. bcloud

bcloud Niet meer actief

Ja dat hoort erbij (zegt mn vriendin , want ik durf t niet tot de eerste goede echo op 12 sept:p)..

Hier dus voornamelijk handwerk bij elkaar, ook lekker en daar voelen we ons wel goed bij..

12. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Oooh, wat verdien jij veel mamaDy!!
    Ik krijg maar 4.15!!
    De ouders betalen hier standaard 5.85 eu per uur aan het gastouderbureau. Waarvan 4.15 dus voor mij is.

13. fem2008

fem2008 Lid

22 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook niet echt last van kwaaltjes... ik kan soms wel van een vieze geur misselijk worden. en gisteren moest ik bij een klant zijn om 9 uur en die avondeten aan het klaarmaken (die eten in de middag warm) dat was ook nog iets te vroeg voor mij...haha

dinsdag schrok ik wel toen ik wat lichtbruine afscheiding had, toch maar ff gebelt naar de huisarts en die zei dat ik het in de gaten moest houden als het echt aanblijft houden en helder bloed werd moest en hevige krampen moest ik terug komen. gelukkig was het 's avonds terug helder slijm en heb ik het (tot nu toe) niet meer gehad. het kon ook oud bloed zijn zei ze of van de innesteling. daar gaan we dan maar van uit:D

19 sept. de intake en echo dus hoop dat alles goed is! wat duurd dat lang he dames,die eerste echo!!

14. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Even een klaagberichtje: Ik voel me zoooow ellendig... Hangerig, lam en hoofdpijn... En duizelig... Nouwja, opstaan en weer doorgaan, het is voor een goed doel!

15. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Dat bedoel ik;) als ik jou was zou ik ook even bureau gaan shoppen, en lekker je ouders meenemen! 4.15 vind ik echt belachelijk! En dan moet je er officieel nog belasting vanaf trekken ook. Kan echt. Kwaad worden om dit soort gastouderbureaus!
    Sorry hoor:p!

16. bcloud

bcloud Niet meer actief

Dikke Knuff en kopop!! :D idd voor een goed doel...

17. bcloud

bcloud Niet meer actief

Oja en wat betreft contracten, en werk...

Ik ben net begonnen bij Jumbo, wat de meesten wel weten...
    Nou heb een half jaar contract 0 uren, dus reken er ook niet op dat die verlengt gaat worden.. Tegenwoordig in NL zijn ze allergisch voor het woord zwanger en alles wat erbij hoort qua contracten enz... Maar ik heb ook het uwv gebeld, en je hebt dan 16 wkn lang recht op een zwschapsuitkering, en daarna ga je over in de ww.. Dus ik maak me minder zorgen nu..

18. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    ik zal me ook weer eens laten horen...

moestra: succes en veel plezier bij de echo...komt vast goed!

verder zag ik veel zw klachten voorbij komen...hier ook veel last van misselijkheid...echt heel vervelend, eten helpt niet echt...hoop dat het wel gaat afzakken de komende tijd...

aan alle nieuwen: heel hartelijk welkom en gefeliciteerd! geniet ervan!

Flex: jeetje wat een ellendig nieuws van je zus en schoonzus...sterkte ermee...

vandaag eindelijk een afspraak gemaakt voor afspraak bij VK voor intake en echo...de 15 kan ik terecht...krijg dan waarschijnlijk meteen een echo! is wel erg fijn...wil toch graag weten of het allemaal wel goed gaat!

ook vandaag 2e ronde van sollicitatie gehad, ben aangenomen in principe...moest alleen diploma nog laten zien, kan die na de verhuizing niet meer vinden...zal ongetwijfeld ergens hier in huis zwerven maar waar???
    gelukkig zat er nog een kopie in dossi bij oude werkgever...hopelijk kan ik dus nog terecht vanmiddag voor de rest van de bespreking...
    spannend wel eigenlijk... word dan volgende week ingewerkt en die week daarop kan ik voor het echte aan de gang!

kan iemand trouwens mij even toevoegen op de lijst met afspraken?
    15 september om 9.10 uur afspraak intake VK en echo..

19. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    en moestra, hoe was de echo???

Vandaag weer zo ellendig ziek dus heb de huisarts gebeld en heb emesefane gekregen. Is tegen extreme zwangerschapsmisselijkheid. Hoop dat ze gaan helpen want zo is het echt niet te doen. Kan niet eens voor mn eigen kindje zorgen :(

20. mei2011

mei2011 Lid

12 mei 2011
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Moontje: hoe is het bij de Jumbo? Al een beetje gewend daar en leuke collega's? Op welke afdeling werk je?

Spannend hè dat wachten totdat je een 1e echo hebt... je wilt het zo graag weten, zo graag die bevestiging. Ik heb ff wat belletjes gedaan vanmorgen... 8 sept echo bij de verloskundige en gelukkig hebben ze 5 sept nog een plekje bij de gyn (we waren net met de vruchtbaarheidsonderzoeken begonnen en omdat ik een ma had in jan) Dus nog een paar daagjes geduld...
    Ik was al vanaf zondag steeds misselijk, maar vanmorgen voor t eerst overgegeven... jakk.. nu gelukkig 2 broodjes naar binnen gekregen, hopelijk blijven die op hun plek.
    Hoe is het met jullie kwaaltjes?

Deel Deze Pagina