15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Anique: gelukkig is het maar 1 negatieve reactie. Wel jammer dat mensen dit bevooroordelen. Goed dat je het dan selectief verteld hebt meid...

@ Babsy: wat raar zeg dat je dan pas mag bellen... Als ze het dan zo raar zeggen (die rotmanier) dan geloof ik meteen dat je het wel uit je hoofd laat om nu te bellen... Ik had ook al gebeld, maar moest deze keer eerst de echo afwachten, ook omdat het nogal eens voor is gekomen bij hun dat afspraken weer verzet moesten worden...
    Wel fijn dat je nu kunt kiezen tussen nog 2 andere verloskundigen...

@ Trine: ik hoop dat het maar snel 16.20 uur mag zijn meid...

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    #262 Lous1982, 27 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2013
    Jeetje, Trine, spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het bij de arts gaat!

Hier een bizarre ochtend achter de rug.... Vandaag past mijn moeder op mijn dochtertje omdat mijn vriend cursus heeft. Ze wil graag op pad met kind en hond en ik leg mijn huissleutel klaar. Als ze aan komt rijden, loop ik naar buiten om haar de bezoekerspas voor de auto te geven (we wonen in de binnenstad van Groningen). Ik pak snel mijn sleutelbos en trek de deur dicht, zodat de kleine meid niet de straat op kan wandelen. Ik geef vlug de pas, loop terug naar de deur en besef dat mijn huissleutel binnen voor mijn moeder klaarligt....

Ik schrik, raak in paniek en zie mijn dochtertje voor het raam staan. Mijn moeder roept nog "desnoods sla ik een raam in" en ik probeer ergens een sleutel te regelen (buurvrouw weg, vriendin niet te bellen want mobiel ligt binnen en ik weet het nummer niet). Ineens besef ik dat de achterdeur open is. Ik ren door de brandgang, trek me op aan de schutting, klim er via het schuurtje overheen en laat me zakken. Godzijdank is de deur open en kan ik naar binnen. Daar heb ik met de kleine meid op schoot een potje zitten janken....

Hoe stom kun je zijn.... Ten eerste had ik Floor gewoon op de arm mee moeten nemen en ten tweede had ik de sleutel niet moeten vergeten.... Pas later kreeg ik door dat mijn been dik en blauw is. Ook heb ik de verloskundige gebeld om te vragen of al die capriolen met de schutting kwaad konden... Ze zei van niet, alles zit goed beschermd, ik hoop het maar!

Poeh, langzaam kom ik bij, ben nu nog steeds wat beduusd...

3. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @Trine: o wat is dat schrikken..ik hoop dat het niets ernstigs is, dikke knuffel!

@Lous: Nou meid, jij had duidelijk niet je dag :(...was je kleine meid ook erg geschrokken?..en tja je kan het misschien stom noemen, maar het zou iedereen kunnen overkomen. Gelukkig is er verder niets ernstigs gebeurd.

@nieuwe-zwangeren: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en natuurlijk welkom :)

@hier: nog steeds niet zoveel last van kwaaltjes..marre die tepels, dat is een ander verhaal ;).

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh Trine wat naar. Heeft de ha je wat zekerheid kunnen geven?

Lous, wat zul je geschrokken zijn. Ik vind je wel heel koelbloedig hoor.

@hier: normaal werk ik drie dagen per week, deze week 4,5. En dan ook nog een feestje vanavond. En ik ben zo moe, kan wel janken. Die rothormonen. Het is dat het voor een goed doel is... Maar ik zal weer blij zijn als die eerste 3,5 maand voorbij zijn. (Zolang duurde de vermoeidheid bij de zwangerschap van ons zoontje.)

En voor ik het weer vergeet: welkom en gefeliciteerd voor de nieuwe dames.

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Lous: jeetje meid, wat zul jij geschrokken zijn! Ik vind dat je goed hebt gehandeld. Iedereen had dit kunnen overkomen meid!

@ Desstiiny: dankjewel voor je welkom meid! Ennuh: wat je beschrijft is zoooooo herkenbaar! Niemand mag aan mijn boobies/tepels zitten hahahaha...

@ Tupp: laat die 3,5 maand dan maar gauw voorbij zijn, zodat je je energie weer een beetje terug krijgt.
    Hier ook veel moe hoor. Als het even kan lig ik 's middags te slapen en zo niet, lig ik al heel vroeg in bed hahahaha...

6. Trine

Trine Actief lid

huisarts vreest toch miskraam... moet binnen 5 dagen een zwangerschapstest doen omdat die dan normaal negatief zou moeten zijn. Als dat niet het geval is, moet ik terug naar de HA... Nog 5 spannende dagen te gaan dus. Heb de indruk dat bloedverlies wel minder wordt, mr dat zal loze hoop zijn zeker:(

7. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Bedankt voor jullie lieve reacties, meiden!!

Jemig, Trine.... Wat een rotnieuws... Nog 5 dagen wachten en dan weet je wellicht wat meer. Heel veel sterkte meid, we denken aan je!!

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Trina; heel veel sterkte deze komende onzekere dagen... Dikke knuffel meid.

9. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Trina, heel veel sterkte met afwachten...pff 5 lange dagen. Dikke knuffel!

10. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Trine, wat een onzekerheid. Hopelijk gaan de 5 dagen snel voorbij, dan weet je meer. Ik hoop dat het allemaal goed zit.

Lous, wat een verhaal idd, dan schrik je je kapot. Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Lies hoe gaat het met jou?

Ik merk dat ik meer eten mee moet nemen naar mn werk dus extra crackers of ontbijtkoek ofzo, vanmiddag zat ik al aan de koekjes en dat is ook niet altijd goed natuurlijk :p

11. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Jeetje Trine, wat een onzekerheid inderdaad. Sterkte!

Lous, wat een stress dan hè! Ik trok laatst de voordeur dicht terwijl mijn sleutel er nog aan de binnenkant in zat en de achterdeur op de knip zat;) Maar ik had alleen mijn beesten binnen zitten, is toch minder erg natuurlijk want die zitten wel vaker een dag alleen. Gelukkig was je zo helder dat je dacht aan de achterdeur!

Pepe, lief dat je het vraagt. Ik heb nog steeds last van bloedverlies, maar ergens heb ik het idee dat het gewoon komt omdat alles nu beter doorbloed is en dat er een vaatje gesprongen is of steeds weer open gaat. Op dit moment wil ik gewoon positief blijven en hopelijk krijgen we morgen goed nieuws:)

Haha ik neem ook steeds meer eten mee naar mijn werk, vooral 's ochtends zo'n trek!

12. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trine wat een rotnieuws meid! Heel veel sterkte en hopelijk over 5 dagen duidelijkheid..

Hier vandaag de eerste echo, vind het zo spannend en ben eigenlijk ook een beetje bang.. hopelijk straks terug met goed nieuws..

13. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Succes linda, ik duim voor je! Snap heel goed dat je bang bent:(

14. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je lies ik zie dat jij morgen mag? Ook veel succes voor jou dan en ik duim!

15. Trine

Trine Actief lid

Lies: Ik duim voor jou mee voor een pracht-echo morgen! Geef de moed niet op he meid ;).

'k heb de indruk dat het bloedverlies bij mij stil aan't vallen is. Gisterenavond al minder hevig, vannacht niets, nu weer wel... Ik heb er mij ergens al bij neergelegd dat dit het einde is hoor en dat we na deze bloeding gewoon opnieuw ervoor gaan... Heel erg bedankt voor al jullie steun meiden! Ik hoop echt dat jullie in november allemaal PRACHTBEEB's hebben :D

16. Anique

Anique Actief lid

Goedemorgen!

Ik had gister best een slechte dag. Erg vermoeid, maar ik wil liever geen dutjes doen als het niet hoeft, want dan wordt het volgens mij alleen maar erger. Maar ik werd echt prikkelbaar, dus gaf ik eindelijk toe en ben even op bed ging liggen. Maar vervolgens kwam ik steeds nét niet in slaap. Dan voel je je dus extra duf én het was zo'n nutteloze tijdbesteding... Pffff...

17. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Bedankt linda en Trine!

Oh hoop toch dat alles nog steeds goed zit Trine! Anders hoop ik dat je gauw weer zwanger mag zijn:)

Anique, vermoeiend dan als je ook nog eens steeds net niet in slaap valt! Hopelijk rust je het Paasweekend wat uit:)

18. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Trine: ach meid wat naar. Kan me voorstellen dat je er maar even vanuit gaat dat het over is (zou ik ook doen om me voor nog een teleurstelling te behoeden), maar ga je over (nu) 4 dagen wel nog een testje doen? Wat een rotdag zeg, dikke knuff!!

Lous: jeetje wat een dag gisteren! Pfff.... kan me voorstellen dat je je even helemaal rotgeschrokken was. Vind wel dat je goed gehandeld hebt, en het goed opgelost hebt, knap hoor!

Tupp: naar die vermoeidheid! Op naar de 3.5 maanden.

Lies: ik duim voor je voor morgen!

Pepe: ik heb mijn vorige zwangerschap echt op rijstewafels geleefd als tussendoor snacks. En daar heb ik normaal toch een hekel aan hahaha!

Desstiiny: word je erg onzeker door het gebrek aan kwaaltjes?

Babsy: jeetje wat een pinnige vk om zo te reageren! Dan plan je iemand toch gewoon later in? Sjonge zeg... Hier reageerde de assistente van de ha ook een beetje van 'ja je bent pas net zwanger, wat wil je dan', maar bij onze ha duurt het altijd een paar weken voordat je uberhaupt een afspraak kan krijgen (tenzij er spoed is natuurlijk) dus toen vond ze het toch goed om een afspraak te maken.

Lies: wat fijn dat je zo positief bent! Super. Ik ga voor je duimen voor de echo morgen.

Linda: spannend echo vandaag! Ik duim voor een mooie!

Anique: wat jammer dat die vriendin zich zo moeilijk kan inleven in je keuze! Oh en inderdaad zo vervelend, als je dan eigenlijk wil slapen en het lukt niet.

Ben vast mensen vergeten...sorry!

Hier: vandaag eerste afspraak bij HA. Mijn schoonzus vertelde dat ze hier normaal maar 1 echo doen, bij 20 weken. Combi test doen ze niet aan, als je boven de 35 bent bieden ze een vlokkentest aan...(maar ik ben nog net niet boven de 35 (in mei), en ik ga dus echt het risico van een vlokkentest niet lopen; we hebben trouwens bij de eerste ook geen combi test gedaan, wij vonden ook een kindje met down welkom). Termijnecho doen ze ook niet aan, tenzij er ernstige onzekerheid is over de termijn (en dat is bij mij niet zo omdat ik getemperatuurd heb). Ik hoop dat het wat anders zit, de kinderen van mijn schoonzus zijn inmiddels 9 en over twee weken 8, dus misschien zit het tegenwoordig wel een beetje anders. Vind het namelijk wel erg weinig, en gezien mijn eerste zw-schap die bij de termijnecho niet goed bleek en niet vanzelf kwam, vind ik het niet zo'n prettig idee. Helemaal omdat bij mijn moeder (voor ze in verwachting raakte van mij) hetzelfde gebeurde, alleen destijds deden ze natuurlijk nog niet standaard echo's, en dus is het toen pas opgemerkt bij iets van 14-15 weken. Toen bleek dat het vruchtje helemaal ingekapseld was in haar bm, en heeft ze 3 curettages nodig gehad om het weer schoon te krijgen. Daar heb ik dus echt geen zin in...

19. Anique

Anique Actief lid

Pffff, ik zou het best fijn vinden als ze in Nederland nog zo relaxed met alles om zouden gaan... Alles moet maar bekeken en gemeten en getest worden... Maar goed, daar staat weer tegenover dat er hier veel relaxter wordt omgegaan met bevallen zonder ruggenprik en thuisbevalling. Zijn ze in Canada van de ruggenprik?

20. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Daar heb je wel gelijk in, ik heb echt een achterlijke hoeveelheid echo's gehad bij mijn zoontje, iedere keer was er wel weer wat waarvan ze dachten dat het niet goed zat (hij lag in stuit - dat was echt zo en hij is gedraaid-, hij bleef te klein, de placenta lag verkeerd, er was niet genoeg vruchtwater, hij was niet ingedaald...pffff) en uiteindelijk was hij helemaal prima in orde, en kon ik gewoon zelf bevallen. Dus eigenlijk zorgde alle controle en metingen bij mij meer voor paniek dan voor rust...
    En ja ze zijn hier geloof ik wel van de ruggeprik, alleen het hoeft natuurlijk niet als je niet wilt. Heb het bij mijn zoontje ook zonder pijnbestrijding gedaan, dus wil dat eigenlijk bij de tweede ook graag weer. Maar dat is een van de vragen die ik heb voor de ha vandaag. Een van de grote nadelen van bevallen in het zh vond ik de laatste keer dat ik niet zelf een bevalpositie mocht kiezen. Ik werd gewoon op het bed gelegd, en daar had ik het mee te doen. Ik vond dat zo'n rotpositie, want kon totaal niet voelen waar ik naar toe perste. Zou achteraf graag de baarkruk hebben geprobeerd. Dus dat is wel iets wat ik de ha wil vragen, of er dat soort mogelijkheden zijn hier.

Deel Deze Pagina