15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Desstiiny: Dat is wel goed geregeld dan, met zo’n leenauto. Fijn hoor! Dat scheelt een hoop.

@mamavanjoshua: Spannend, een nieuwe baan. Veel plezier vandaag!

@mcm: Dat is wel fijn om te horen, dat ze er zo mee omgaat. En zo hoort het toch eigenlijk ook hè, dat de aanstaande moeder de meeste inbreng heeft (zolang dit medisch verantwoord is natuurlijk.)

@hier: Heerlijk een lang weekend voor de boeg. En helaas nakijkwerk voor een week. ;) Nou ja, maar even aanpoten en dan kom ik er wel weer doorheen.

Zondag gaan we voor het eerst op bezoek bij mijn opa, die sinds kort in een verpleeghuis zit. Ik ben heel benieuwd. Dat zal wel even slikken zijn, om hem daar te zien. :( Maar ik weer ook zeker dat hij er heel erg van gaat genieten om ons te zien. En dan vooral z'n achterkleinzoon natuurlijk! Want hij begint steeds meer te dementeren, maar hij weet nog precies wie er bij zijn familie horen hoor! En hij is altijd zo trots op onze knul! Dus dat zal hem goed doen, hoop ik, om lekker met het mannetje te pronken bij de andere bewoners.

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    @Tupp: sterkte bij je opa! Lijkt me inderdaad heel vreemd....

Jij ook al nakijkwerk? Ik ook! Proefwerken én een berg boekverslagen... Joepie...:(

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Verdorrie lies, ik kwam even kijken en nu lees ik slecht nieuws :( heel veel sterkte en doe lekker kalm aan.

4. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    nou hier ook weer wat hoor... jongste zoon gevallen in het zwembad.. tand door zijn lip en zijn voortand schuin afgebroken dus naar de tandarts geweest met zijn vader... die heeft hem geplakt maar keek zo op zijn zenuw dus hopen dat dat verder geen problemen gaat geven. Hij heeft ook net een week een losse beugel dus ik hoop dat die ook nog goed zal zitten, afwachten maar.

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Babsy: hoe is het nu met je maagzuur? Al beter?
    Och jeetje, dat is pijnlijk! Ik weet precies wat je zoon gevoeld heeft... Ik heb er toen een vulling op gekregen en deze is afgelopen jaar vernieuwd...

@ Lies: neeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Bah wat een rotnieuws zeg!!! Heel veel sterkte deze tijd... Knuffel.

@ Mcm: hahahahaha, ja vond het wel grappig staan ;). Nu is 't me duidelijk :p
    Veel plezier bij je schoonzus meid! En wat een opluchting lees ik hier bij jou :D.

@ Tupp: ja was zeker spannend, maar was erg leuk! Ging gewoon heel open enzo. En ze staan ook open voor ideeën, dus dat is altijd fijn :D.
    Vervelend is dat he, als ze zo aan het dementeren zijn. Hier heb ik dat met mijn oma. Die weet mijn naam niet meer, maar weet wel dat ik erbij hoor en dat J.oshua bij mij hoort en vind het altijd helemaal geweldig als wij komen.

Hier een erg leuke, maar helaas korte, avond werk gehad gisteren. Was om 20.15 uur al thuis... Maargoed, hopen dat het vanavond wat drukker is...

6. Moontje88

Moontje88 Lid

30 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,
    Ik zal me ook even netjes voorstellen
    Ik ben Simone 24 jaar getrouwd en woon in Groningen

Ik heb 2 mk gehad waarvan de laatste begin dit jaar beider keren wist ik nog niet dat ik zwanger was de daardoor was de klap minder groot
    Maar ondanks dat natuurlijk niet minder vervelend
    Vorig jaar maart ben ik gestopt met de pil
    Op 21 maart j.l precies een jaar nadat ik gestopt was met de pil had ik mijn 1e positie test
    Ik was al een week heel moe en giga misselijk ik dacht dat het miss kwam van de drukte van m'n verhuizing maar toen ik in eens broodjes pindakaas ging eten die ik normaal niet lust kreeg ik al een vermoeden...

Op 23 maart een 2e test gedaan weer positief en een paar dagen later een digi CB test die zwanger 3+ aangaf dus dat is overduidelijk

Ik heb 16 april de 1e echo en 25 april moet ik naar vak

Ik ben de hele dag misselijk & moe, pijnlijke borsten die groeien als kool, veel plassen vooral snachts en ik blijf maar eten

Nou dat was het wel hihi ;)

7. Anique

Anique Actief lid

Welkom Simone! Enig idee al hoever je bent, of is daar de echo ook voor?

Ik bof! Gister uit eten geweest op kosten van Vriendlief zijn nieuwe baas, om zijn nieuwe baan te vieren en vandaag komen de wensvaders op bezoek en die nemen ons ook weer mee uit eten! ;)

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Moontje: welkom hier meid! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend, 16 april de 1e echo. Hoever ben je? Of weet je dat niet? Wel herkenbare "klachtjes" ;).

@ Anique: jij boft zeker!!! Geniet ervan meid! Veel plezier!

Hier vanmiddag weer 2 uur geslapen... Had het duidelijk écht nodig hihihihihi.
    Net een kommetje pap gegeten en zometeen even een boterham smeren voor op/na het werk...
    Heb er weer zin in. Ik hoop dat als het wel laat word vanavond, mijn man mij morgenochtend wil laten liggen, aangezien ik morgen een uur eerder moet beginnen ;). En omdat het Pasen is morgen kan ik morgenmiddag dus ook niet slapen...:p

9. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    welkom Simone!

Mijn maagzuur is nu iets minder, één van mijn beste vriendinnen is kraamverzorgster en zij gaf als tip tegen maagzuur op je linkerzij liggen en iets rechterop slapen, dan heb je het minst last ervan omdat het op dan miner snel omhoog kan komen vanuit je maag en verder mag je gewoon rennies nemen als je zwanger bent. Als het even kan dan komt ze ook bij me kramen... heeft ze ook bij onze andere vriendin gedaan en ik zou het heel speciaal vinden als ze ook bij mij kan komen. :)

Ik heb vandaag mijn eerste positiekleding gekocht... hier vlakbij zit een miss etam outlet... dus voor weinig een jurk en wat shirtjes en een vestje kunnen scoren... en ff bij de hema ondergoed gehaald want mijn eigen ondergoed knelt doordat mijn darmen wat opzetten... eerdaags nog even een positiespijkerbroek en wat leggings kopen... heb genoeg jurkjes die meerekken dus dan ben ik redelijk klaar voor mijn dikke toeter hahaha (vorige zwangerschappen had ik met 15 weken al een megabuik...)

10. Anique

Anique Actief lid

Ik durf nog geen positiekleding te kopen, maar heb het gelukkig ook nog niet nodig. :) Altijd al een buikje gehad. :p

Heb wel ook een goede vriendin die komt kramen! Voor ons extra fijn, want we zitten helemaal niet te wachten op een 22jarig huppeltrutje die het allemaal toch zó bijzonder vindt, dat draagmoederschap! Of die mij angstvallig blijft vragen of ik me toch echt zeker weten niet wil bedenken en het kindje wil houden...

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Moontje: welkom en gefeliciteerd.

@Anique: Smakelijk! Voor ons is het alweer even geleden dat we ’echt’ uit eten zijn geweest. Laatste paar keer vooral kind-vriendelijk uit eten geweest. Misschien binnenkort maar weer eens oppas regelen voor een avondje met zijn tweetjes of andere volwassenen.
    Je schreef dat een vriendin komt kramen. Hoe komt jouw kraamtijd eruit te zien straks? Het zal voor jou meer om de lichamelijke controles gaan toch? Krijgen de wensvaders dan ook hulp bij hun thuis? (Jij hoeft niet meer te leren hoe een baby in bad moet, denk ik. :p)

@Lous: Op wat voor school werk je? Ik basisonderwijs, groep 7.

@Babsy: Ik stond vandaag op het punt om bij Steps een leuke outfit te passen, toen ik me ineens realiseerde: ik ben zwanger! Zo lang kan ik er niet van genieten dan. Ik heb nog wel wat positiekleding liggen van de zwangerschap van mijn zoontje. Alleen was die van september en heb ik veel zomerkleding ingeslagen. Nu zullen we ook wel wat warmere dingen nodig hebben op het eind. Ik denk er zelfs over om een draagjas aan te schaffen. (Vorige keer eigenlijk niet echt een jas nodig gehad toen ik met een bolle buik liep.) Nu zal ik wel moeten, dus dan maar gelijk een draagjas. Want die heb ik bij mijn zoontje toch wel gemist!

12. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    @tupp... ik had gewoon nog nooit van een draagjas gehoord haha dus even gegoogled en dat is wel heel handig zeg... ik weet nog niet wat ik dan zal dragen maar mijn dochter is van 22 nov. en toen had ik geloof ik gewoon een oversized jas aan haha... ik kijk tegen die tijd wel wat ik ga dragen (maar een draagjas zit nu wel in mijn achterhoofd hahaha)

13. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Goedemorgen allemaal! Leuk om elke ochtend het forum te checken :D

Hoe voelen jullie je? Ik heb elke ochtend erge darmkrampen, zijn er meer dames die dat hebben? En wat doe je ertegen?
    Heb gisteravond mijn positiebroeken uit de kast gehaald. Had gisteren zo'n opgeblazen buik! Leek wel 20 weken zwanger, haha!

@Simone, welkom! Gefeliciteerd!

@Tupp: ik geef Nederlands op het VMBO, aan 3e en 4e klassen. Ik vind het erg leuk! Groep 7 is ook leuk! Ik kom oorspronkelijk ook uit het basisonderwijs en ben verder gaan studeren.

@Babsy: ach, arme jongen.... Hoe gaat het nu?

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Lous: Mijn man is wiskundeleraad in het VO. Voorheen op een vmbo / havo / vwo school. Helaas is het vmbo-deel er nu vanaf. Daar genoot hij toch altijd erg veel van hoor!

@darmen: Ik heb sowieso al erg gevoelige darmen. En dat wordt tijdens een zwangerschap idd niet beter. Nu kan ik het redelijk opvangen, omdat ik inmiddels wel weet hoe ik mijn dieet met aanpassen. Tijdens de zwangerschap moet ik erg opletten voor alles met wit meel. (Dat is niet alleen witbrood, maar ook de meeste koekjes e.d. en krentenbollen.) Verder moet ik er altijd voor zorgen dat ik genoeg vezels en voldoende vocht binnenkrijg. En eventueel als ik merk dat het erg rommelt, een tijdje minder suiker innemen en oppassen met 'prikkelende' voedingsmiddelen zoals prei, ui, kool (ook bloemkool!) en in mijn geval ook komkommer.
    En verder zorgen dat je wel voldoende beweging krijgt, al is het maar een stukje wandelen of fietsen.

15. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    @lous... ik heb ook zo'n grote buik momenteel...mijn broeken beginnen te strak te zitten. maar we willen het nog even stil houden tot na de echo, hopen dat dat gaat lukken.

met mijn zoon gaat het goed gelukkig alleen past zijn splinternieuwe beugel van net een week oud niet meer... dus dinsdag meteen ortho bellen.

Wordt een beldagje dinsdag want buiten de ortho kan ik dan ook eindelijk de verloskundige bellen en meteen de huisarts want ik kreeg een oproep voor een uitstrijkje... maar dat mag nu even niet haha

Fijne paasdagen allemaal!

16. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Fijne pasen allemaal!!

Hoi Moontje, welkom en gefeliciteerd! Weet je hoever je bent?

Ik zit ook te twijfelen om positie kleding te kopen... mijn spijkerbroeken waren al een beetje strak bij de benen en dat zit nu helemaal niet lekker. Ik probeer het eerst nog wel met jurkjes en leggings.

A.s. dinsdag komt trouwens mvm voor een intake. Moet dit ook op de lijst?

17. Anique

Anique Actief lid

@pepe: mag natuurlijk! :) Ik kreeg die kans niet, de mvm mevrouw belde en een half uur later was ze al hier. LOL!

@positiekleding: heb ik nog niet nodig. Maar ik ben van mezelf al vrij stevig. Ik zat een halve kilo van obesitas af! :$ Toen ben ik met Weight Watchers begonnen en ben sinds half januari 5,5 kilo afgevallen. Met obesitas willen sommige verloskundige je in het ziekenhuis laten bevallen en dat wilde ik niet, dus ik was blij met wat meer marge. Maar positiekleding heb ik dus nog lang niet nodig. :)

@Kraamtijd: als alles gaat zoals we hopen, beval ik in Amsterdam bij de wensvaders thuis en blijf ik daar in de kraamweek. Ik mag eerder weg als dat beter voelt, maar in principe bouwen we rustig af, komen mijn kids nog een keer op bezoek en ga ik na een week naar huis.

18. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Morgen stop ik definitief met roken! Had in januari al een poging gedaan maar die mislukte... de afgelopen dagen ben ik al een stuk minder gaan roken maar vindt 1 april wel een leuke datum om te stoppen... denkt iedereen dat ik een grapje maak haha... maar stop écht :)... heb nu ook wel de allerbeste reden om er mee te stoppen natuurlijk, dat helpt wel om het vol te houden... :D

19. Moontje88

Moontje88 Lid

30 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk nu zo'n 7 weken, maar door m'n onregelmatige cyclus weet ik niet precies wanneer ik voor het laatst m'n menstruatie had
    Dus de termijn echo moet het uitwijzen

20. Babyblues

Babyblues Lid

14 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames.
    Net even weer alle berichtjes gelezen. Beetje druk gehad de laatste tijd, maar helaas wat akelige berichten. Heel veel sterkte aan diegenen, hopelijk weer gauw zwanger en een gezonde voldragen zwangerschap!
    Ik wilde ook wel wat geruststelling voor mezelf want waar ik in mijn 4e week veel last had van een soort menstruatie pijm is dat er nu nog maar in veel lichtere vorm en alleen met vlagen. Verder lage rugpijn, heeeel af en toe licht gevoelige borsten en lage rugpijn. Maar alles is er maar met vlagen, heel sporadisch en absoluut niet misselijk. Enige is dat ik wel veel kan slapen en snel buiten adem ben. Op een of andere manier hoop ik zo dat ik wat misselijker word ter bevestiging.. maar verder absoluut geen bloed oid. Nog meer dames met zo weinig symptomen?

Deel Deze Pagina