15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyblues

Babyblues Lid

14 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    En net nu ik dit heb gepost krijg ik menatruatiekrampjes.. nog meer mensen??

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi babyblues! Jahoor, die krampjes heb ik ook. Ik heb ook darmkrampen en ik kan die krampen soms niet goed uit elkaar halen. En alles wat jij omschrijft heb ik ook en tevens in vlagen. Dus dat zal erbij horen!

3. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    geen krampjes hier... bij mijn eerste had ik het wel... toen dacht ik ook gewoon ongesteld te zijn geweest maar achteraf was dat een innestelingsbloeding. krampjes zijn heel normaal in het begin, er is heel wat gaande daar :)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Krampjes die komen en gaan zijn heel normaal. Ook wel misselijk of juist niet: het kan er allemaal bij horen. Het kan zomaar verdwijnen en ook ineens weer terugkomen. Ook kortademig zijn kan bij de zwangschap horen. En ook de vermoeidheid.
    Meestal is he lijf na ongeveer 3 maanden wat meer gewend en heb je minder klachten. Ik voelde me bij mijn zoontje in ieder geval lekker fit in het tweede trimester. Echt een verademing na de vermoeidheid, krampjes, vlagen misselijkheid en rugpijn van de eerste maanden!
    En dan wordt je buik zo dik dat hij in de weg zit, krijg je misschien last van maagzuur e.d. Zo was het bij mij wel in ieder geval.

@hier: Opa was blij ons te zien. Hij wist duidelijk wie we waren, maa ik heb hem net 1x een naam horen noemen. Allemaal 'die daar' en 'jij'. Hij is ook erg gedesoriënteerd. Hij vond het eng om van de afdeling te gaan om in het restaurant wat te drinken. ("Is dat wel vertrouwd?") Hij wist ook absoluut niet meer de weg terug. Heel raar om te zien bij een man die echt heel intelligent was en een vrij zware, verantwoordelijke baan heeft gehad altijd. Maar goed; hij heeft genoten van onze aanwezigheid en daar gaat het natuurlijk om! Ver een paar weken weer die kant op en dan hoop ik dat we ze goed nieuws kunnen melden. (Ik wil echt de termijnecho al gehad hebben voor ik het aan mijn grootouders vertel. Ze kunnen op dit moment wel goed nieuws gebruiken, maar ik wil niet dat ze nog een keer mieten horen dat het niet goed is afgelopen.)

5. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Pfff.. kom er net achter dat ik pas woensdag de verloskundige kan bellen... moet ik nóg een dag langer wachten :(... en ik wil zo graag die afspraak eindelijk kunnen maken...

Heel raar maar bij mij op facebook is ineens de een na de ander zwanger... nog even en ik kan ook mijn goede nieuws delen :)

6. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    @Mimully en Lies: wat ontzettend slecht nieuws! ik wens jullie veel sterkte en hoop dat er in ieder geval weinig fysiek ongemak is...

@Hier: een lekker lang paasweekend in Zuid-Limburg doorgebracht. lekker gewandeld en uitgerust. mijn conditie is (nog steeds) echt weg... bergop gaat echt langzaam. zaterdag en zondag ca. 10-12 km per dag gelopen, niet echt veel, maar was wel lekker. wel ben ik echt misselijk...de hele dag door. ik hoef niet over te geven, maar ben wel echt naar... iemand nog tips? aftellen naar vrijdag... en dan hopelijk goed nieuws bij de echo.

7. K1987

K1987 Lid

1 apr 2013
    6
    0
    1
    Hallo meiden,

Zou ik me ook bij jullie aan mogen sluiten? Ik weet sinds een week dat ook ik zwanger ben! Volgens mijn eigen berekeningen zou ik uitgerekend zijn op 21 november. Het is onze eerste en was niet gepland maar ook niet onverwacht en ook méér dan gewenst !

Ik heb nog geen afspraak bij de vk gemaakt dus echt zekerheid over hoe ver ik al ben heb ik helaas nog niet .. Ga morgen bellen. Pff wat spannend allemaal zeg ..

Ik hoop dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen!

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Babsy: fijn om te lezen dat je maagzuur nu iets minder is en dat de tip van je vriendin werkt :D.
    Oeh, leuk he op die manier shoppen? Hihihihi. Wij hebben hier in Zwolle ook een Miss Outlet :D. Ik heb nog wat zwangerschapskleding van mijn zwangerschap van J.oshua, dus dat ga ik eerst uitzoeken straks.
    Ik heb al wel 1 broek die me niet prettig meer zit, dus die doe ik niet meer aan hahahaha.
    Hier ook, kon het ook met 14 weken écht niet meer verbergen, moest met 8 weken ook écht al zwangerschapskleding aan...
    En met 20 weken kreeg ik al de vraag van iemand in de winkel: "Jij hoeft niet zo lang meer he?"
    Oeh, das niet handig een beugel die niet meer past. Ben benieuwd wat de ortho morgen gaat zeggen...
    Ja ik moet ook nog het bevolkingsonderzoek bellen dat ik er nu even niet aan mee kan doen...
    Wat goed dat je stopt met roken! Echt super! Wij slepen je er wel doorheen!

@ Anique: hier zitten we eraan te denken om de moeder van een vriendje van J.oshua (uit de klas) te vragen, maarja... de kans bestaat dat dit niet kan... Aan de andere kant wil ik ook wel heel graag de persoon die we bij de kraamtijd van J.oshua hadden weer terug hebben...

@ Lous: jaaaaaa, die darmkrampen ken ik heel goed! Echt niet fijn! Hier zal het ook niet lang duren voor ik mijn zwangerschapskleding naar beneden moet halen...

@ Pepe: spannend hoor MvM thuis :D. Lekker plassen voor het goede doel :D.

@ Moontje: nou ben benieuwd wanneer je uitgerekend bent dan :D.

@ Babyblues: ja hier! Ik heb ook weinig symptomen, had ik met J.oshua ook...
    Veel moe, snel buiten adem, snel trek, eigenlijk alleen een beetje misselijk als ik de verkeerde jus d'orange drink...

@ Tupp: hier gelukkig geen last van maagzuur gehad tijdens de zwangerschap... Wel ernstige BI... Ik hoop dus heel hard dat ik door het hardlopen en sporten mijn bekkenspieren zo sterk heb gemaakt dat het deze keer mee zal vallen doordat mijn spieren het nu op kunnen vangen...
    Ik kan me voorstellen dat dat eng is meid... Het is niet niks nu natuurlijk met je opa...

@ Lopi: zorgen dat je altijd iets bij je hebt qua eten of dextro... Ik heb ook standaard dextro bij me, omdat ik ook nogal eens een soort van laag in mijn bloedsuikers zit en dan letterlijk sta te tollen op mijn benen...

@ K1987: Van harte welkom meid!

Hier een heel leuk werkweekend gehad!
    Heb mijn 1e complimenten al binnen! Sterker nog... het zal nog (bij wijze van) en "gevecht" worden om mij en nog een collega hahahaha. De manager met wie wij samen dit weekend heeft gewerkt wil ons 2-en persé mee hebben naar de Beach (die op het park over 3 weken open gaat), omdat wij toppertjes zijn hahahaha. Dat is letterlijk wat ze zei! :D. Ikke is dus heel blij en trots! En dat hoorde ik dus al op mijn 2e werkdag he? Heb pas 3 dagen gewerkt hihihihi.

9. Anique

Anique Actief lid

Hoi K1987, welkom! :) Leuk dat je mee komt kletsen!

Ik heb vandaag een 1 april grap uitgehaald! :D Ik had op mijn blog gepost dat ik een spoed-echo had gehad en dat alles ok was, maar het was wel een tweeling, dus we zouden er eentje aan de wensvaders geven en eentje zelf houden! :D :D :D

En er zijn nog best veel mensen ingetuind, hahaha! Terwijl het écht te erg voor woorden was hoor. Zo van, als het een jongetje en een meisje zijn, dan nemen wij het jongetje, want ik heb al 2 meiden. Echt zó erg!! :D :D

Leuke dag gehad! :D

10. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    o anique, ik lig in een deuk. wat een goede grap, en wat leuk dat er dan ook nog mensen intuinen :D

11. Babyblues

Babyblues Lid

14 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh fijn, bedankt voor alle reacties dat stelt mij weer gerust!! En @tupp en @mamavanjoshua5109; vanaf vandaag ook ontzettend kortademig! Even de trap oplopen en ik ben weer aan het hijgen alsof ik de marathon heb gelopen...

12. Babyblues

Babyblues Lid

14 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    @K1987, leuk gefeliciteerd! En welkom bij het clubje!

@Babsy78, nog heel even geduld en dan mogen wij het ook openlijk van de daken schreeuwen! Volgende week maandag jeb ik mijn vervroegde termijnecho ben dan 6+5 en vind het heel spannend.. Dagen gaan zo langzaam ineens!

@Anique haha grapjas!! Echt grappig dat mensen erin trapten haha!

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Anique: whahahahahaha geweldig!!!

@ Babyblues: hahaha heel herkenbaar! Ik doe aan hardlopen, dus hoop dat ik wel mijn energie ervoor behoud... Ben ziek geweest, dus ik verwacht dat ik een paar lesjes terug moet, maar ga het morgen wel eerst gewoon proberen waar ik gebleven ben :D.
    Dat is al snel zeg! Ik heb 10 april pas echo... Vind het wel heel spannend allemaal hoor...

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @K1987: Welkom en gefeliciteerd.

@Anique: Die vind ik echt leuk!

@misselijkheid: Lichte misselijkheid kun je soms onderdrukken met een half glaasje cola (vooral als de prik er al een beetje af is.) Vorige keer was de misselijkheid zo erg dat ik pillen er voor had. Dat onderdrukte de scherpe randjes. Ik kon toen niet eens meer langer dan een halve minuut tandenpoetsen. Een tweelingzwangerschap is echt wel pittiger dan een eenling.

@hier: Laat riep ik nog dat ik weer eens uit eten wilde. Mijn wens is verhoord. :) We zaten bij mijn schoonouders met schoonbroer en schoonzus. De standaardvraag : halen we Chinees of patat kwam weer op. Maar m'n schoonbroertje wilde liever Grieken. Dus we hebben net heerlijk gegeten. Zoonlief ook mee, hij heeft zoch echt perfect gedragen. Gisteren in het bejaardenhuis ook al zo lief geweest. Ik ben weer heel trots op hem!

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Tupp: ooooooooeeeeh, lekker Grieken!!! Lekker hoor!!! :D.

16. wynie

wynie Lid

20 jan 2013
    65
    0
    0
    jeetje meiden, tijdje niet geweest, maar wat is er veel gebeurt.
    wat jammer zeg, dat er hier al meiden zijn met verdrietig nieuws... ik wens jullie het beste toe.
    krampjes, ook hier wel eens, alhoewel.. ik kan de darmkrampjes er maar moeilijk van onderscheiden.
    ook ik ben kortademig, net lekker wezen lopen, maar wordt wel pittig, weerstand keldert bij mij naar beneden.
    de ene dag moe, en het volgeende moment niets aan de hand... het verschilt hier per dag deel.

wat grappig zeg, van die 1 aprilprap!
    mamavanjoshua, leuk een nieuwe baan, vindt je het niet spannend hoe zoiets zal verlopen als je bekendmaakt dat je zwanger bent? zelf 4 maanden in dienst, dus ben benieuwd naar de reactie en of ik het contract daarna kwijt ben.

hier ook weer een stapje verder, 22 april de echo gepland! nu in dubio, het daarna bekendmaken, of wachten tot 12 weken? moment van echo is met 9 weken. spannend

17. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Wynie: ik heb een seizoenscontract. Ik werk op een vakantiepark namelijk. Vlak voor het einde ga ik op verlof.
    Ik ga het dan ook pas vertellen als mijn proeftijd voorbij is. Eerder niet... En dan ben ik ook de 12 weken al gepasseerd, dus dat komt goed.

18. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Nou ik moet zeggen dat mijn 1ste dag zonder roken heel goed is gegaan... af en toe het gevoel van " ik ga ff een sigaret doen" maar dan dacht ik direct " o nee... ik rook niet meer! " en zonder enig nadenken ging ik dan weer verder met wat ik deed... totaal geen moeite.. :D al doe ik het natuurlijk ook wel voor iets heel kostbaars... dat is toch belangrijker dan een sigaret hoor :).

Ik denk dat wij het wel eerder dan 12 weken gaan vertellen... ik kan heel lastig mijn buik inhouden momenteel en vrees dat het gaat opvallen maar aan de andere kant wil ik weer liever eerst de zekerheid van de echo vanwege mijn kids... straks zeg ik het en is het straks niet goed... moeilijk... ook hoe ik het moet vertellen is lastig, 1 van mijn kinderen woont bij zijn vader... dus wil ik het zoiezo pas vertellen in het weekend dat hij ook hier is... maar dan wil ik het eerst weer tegen onze ouders en broers en zussen verteld hebben zodat ze niks geheim hoeven te houden... dus denk dat ik op een vrijdag de ouders even langsga als ze op school zitten... en de rest even bel... en ze vraag om er pas de volgende dag tegen anderen over te beginnen zodat geen van mijn kids het straks per ongeluk al zien op bijv. facebook... het zal voor hun misschien ook wel even slikken zijn... mama krijgt immers een kindje maar niet van hun papa... pff moeilijk hoor... al heb ik vroeger in hetzelfde schuitje gezeten maar kan me er niks meer van herrinneren... ( was toen 11)

Hoe gaan jullie het allemaal aanpakken? En vertellen jullie het gewoon of hebben jullie een origineel idee?

19. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    ouders en schoonouders weten het hier al. voor de rest vertellen we het mensen als we ze zien. geheimhouden hoeft niet echt. ook als het mis gaat is het fijn om dat te kunnen delen. ik denk dat mensen vooral erg verbaasd zijn dat het zo snel al weer raak is... dat waren wij zelf namelijk ook

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Vertellen: Gek genoeg kost het me nu totaal geen moeite om mijn mond te houden. Ik heb gewoon geen enkele behoefte om het al aan iemand te vertellen. Mijn kop zit nog steeds een beetje in het zand hoor!
    Bij de eerste zwangerschap ging het al vrij snel mis. We hadden nog niemand iets verteld, omdat mijn ouders op dat moment op vakantie waren. We hebben het toen uiteindelijk nog wel verteld hoor, maar toen was het dus niet 'ik ben zwanger' maar 'ik heb een miskraam gehad'.
    Toen ik zwanger was van onze zoon, hebben er eerst een positieve (vroege) echo afgewacht. Toen de ouders bij ons thuis uitgenodigd om onze trouwfoto's te bekijken (Tja, dat viel toevallig samen, waardoor veel mensen dachten dat we super vruchtbaar waren. Terwijl we dus in werkelijkheid al 1,5 jaar bezig waren. ;)) Maar toen had ik een soort foto-stripje gemaakt. Een foto van de plek van het huwelijksaanzoek, een trouwfoto, een foto van ons 'huwelijksbed' (we hadden een mooi dekbedovertrek gekregen van mijn leerlingen) en toen foto's van de positieve test + echo.
    Overigens bleken mijn vader en schoonmoeder het al aangevoeld te hebben. Die hadden beiden tegen hun wederhelft al gezegd: Die gaan bekendmaken dat 'tupp' weer zwanger is.

Toen ik zwanger was van de tweeling, hebben we gelijk toen ik positief testte een romper beschreven met de tekst "grote broer = stoer" en het zo via onze zoon aan de ouders verteld. Wederom: vader en schoonmoeder hadden het alweer gezien. Terwijl we het toen echt vroeg vertelden! Ik was een week over tijd toen ik positief testte.

Nu denk ik dat we het maar gewoon gaan vertellen zodra we de 15e de echo hebben gehad. Mijn vader en schoonmoeder zullen het toch alweer weten en aan de ander verteld hebben ;) Dus ik hoef even niet zo nodig iets creatiefs.

Het leukste vonden we vertellen dat het er twee waren. Wij hadden voor onze zoon een 'werknaam' en dat hadden we dus bij die zwangerschap weer. Alleen konden we het toen niet goed eens worden over de werknaam. Dus toen het er twee bleken te zijn, hoefden we niet meer te kiezen, haha. Dus we konden de echo laten zien: "Kijk, dit is K'nex... en dat is Praxis". Je had die koppen moeten zien, haha.
    En een vriendin van me had toen ook al geraden dat ik zwanger was, want die kwam al met een pot augurken aanzetten voordat ik het verteld had. Dus die heb ik een sms gestuurd met de vraag wanneer ze die tweede pot augurken kwam brengen. Haha, dat snapte ze meteen! Zo hebben we eigenlijk bij iedereen wel iets verzonnen om het op een maffe manier te laten weten. Mijn interne werkmail ben ik bijvoorbeeld gaan ondertekenen met "groetjes van TwinnyLoad" (=merk fietsendrager) en een plaatje van een fietsendrager eronder. Bij sommige mensen duurder het serieus een paar dagen voordat ze het gezien hadden.

Deel Deze Pagina