Pfffff, erg moe van een kinderfeestje, dus ik viel om 8 uur al in slaap... Om 11 uur wakker geworden en nu dus klaarwakker... Morgen workshop sushi met een vriendin. Was een verjaardagskadootje van vlak voor de eerste inseminatiepoging (die meteen raak was), maar nou mag ik al die lekkere tonijn niet! Nou, eerst maar zorgen dat ik slaap en er wakker genoeg voor ga zijn!
Straks komen mijn ouders... kijken of ze niks doorhebben haha... mijn schoonmoeder was hier donderdagmiddag even en mijn vriend zei dat ze het zo zou zien... maar als ze het al zag heeft ze niks laten merken haha. morgen met de kinderen naar het museum... is museumweekend dus kunnen we er voor een prikkie in... doen we elk jaar en altijd zelfde museum... verveelt nooit
Als de tonijn vers is en je er niet teveel van eet, moet dat toch goed gaan? In ieder geval veel plezier!
2e helft november as mama's lijst 15/11 - Lopi, 34 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh 17/11 - Allice, 22 jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*) 19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje 19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje 19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje 20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje 20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindje 21/11 - mcm78, 34 jaar, 2e kindje (*), zh 21/11 - riantje1987, 26 jaar, 1e kindje 21/11 - ACH, 20 jaar, 1e kindje, zh 22/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***), zh 24/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje 24/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje, thuis 26/11 - Trine, ## jaar, 2e kindje 26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje, zh 26/11 - babsy78, 35 jaar, 5e kindje, thuis 28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder), thuis 28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje 28/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh 28/11 - Clarabel, 27 jaar 2e kindje, zh 29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje, zh 29/11 - Tattoogirl1980, 32 jaar, 1e kindje nog niet bekend: karinikke87, ## jaar, 1e kindje carino, , 29 jaar, 2e kindje, thuis Afspraken 09/04 - Allice - intake vk + 1e echo 10/04 - ACH - intake vk + 1e echo 10/04 - mamavanjoshua5109 - 1e echo bij fertiliteitsarts 10/04 - Clarabel - intake vk + 1e echo 11/04 - MamaSandra - intake vk + 1e echo 11/04 - Dinges1989 - intake vk + 1e echo 15/04 - Wynie - intake vk 15/04 - Babyblues - 1e echo 15/04 - linda109 - 2e echo 15/04 - Tupp - intake vk + 1e echo 18/04 - desstiiny - intake vk + 1e echo 18/04 - lopi - termijnecho gyn 22/04 - babsy78 - intake vk 23/04 - princess79 - intake vk 23/04 - Anique - intake vk 23/04 - Lous1982 - 1e echo 24/04 - linda109 - intake vk 25/04 - Anique - 1e echo 01/05 - pepe - termijnecho Jij op de lijst? Geen probleem, klik op quote en voeg jezelf toe. Let er wel op om de QUOTE code voor en na de tekst te verwijderen.
@pepe: fijn dat de echo goed was! wat vond je man ervan? ik weet nog dat de 1e echo vorig jaar voor mij alleen een bevestiging was van wat ik al wist, maar dat mijn man echt met een enorme big smile gebiologeerd naar het scherm zat te kijken. toch het eerste momentje waarop de zwangerschap echt werd voor hem.
@Anique: ik vind het ook nog zooo lang duren tot de echo. Dit is mijn eerste zwangerschap dus ben sowieso benieuwd hoe het allemaal zou gaan. Tot nu toe nog meer dat ik weet dat ik zwanger ben door de test en ja een paar kwaaltjes, maar ik denk dat de echo het toch wat echter voor mij gaat maken. Tot nu toe nog zo onzeker: er kan nog van alles mis zijn. Ook al gaat het in de meeste gevallen wel goed. Whaa ik wil het gewoon zien
Hallo meiden, Ik zou me graag willen toevoegen aan jullie zwangerclubje, ik ben vandaag 6 weken en 1 dag zwanger. Ik heb een dochter van ruim 15 maanden, ik kan ontzettend genieten van haar. In november heb ik een missen abortoir gehad en ben gecuretteerd. Met 10 weken kwamen ze er bij de echo achter dat ik zwanger was van een twee eïige tweeling. Bij één konden ze het vruchtje zien, bij de ander alleen een vruchtzakje. Ze waren niet ouder dan 5,5 week. Helaas.. En dan nu dus weer zwanger. Komende vrijdag heb ik een echo met 7 weken, in het ziekenhuis. Dit mocht van de gynaecoloog. Nu had ik gisteren opeens een licht vlekje in mijn inlegkruisje, en van binnen met een papiertje gecheckt en rood bloed. Een klein beetje. Een uurtje later was het licht roze en daarna was er niks meer te zien. Heb hele lichte kramp in mijn buik gehad. Niet echt noemenswaardig, maar ik schrik er wel weer heel erg van. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan! Mocht het wel goed gaan, dan ben ik 29 november uitgerekend. Ik hoop hier de leuke en de minder leuke dingen met jullie te kunnen delen. Liefs
@mysore: Welkom en gefeliciteerd. Ik herken je onzekerheid. Een beetje helder rood bloed en rose verlies hoeft niks te zeggen. (Net zoals je helaas weet dat géén bloed ook niet per se hoeft te betekenen dat het wèl goed zit.) Er kan gewoon even en adertjes gesprongen zijn. Dat gebeurt nu wat sneller vanwege de zwangerschapshormonen. Lichte kramp hoort er gewoon echt bij. Als die kramp niet heviger wordt en je geen 'klodders' bloed gaat verliezen, zou ik proberen er vanuit te gaan dat het goed is. Fijn dat je aanstaande vrijdag al een echo hebt. Dan zit je tenminste niet te lang in onzekerheid. @hier: Volgens mij hoort k-k-k-koud ook bij de kwaaltjes toch? Ik ga nu al twee weken elke avond met een kruik naar bed. Terwijl ik normaal echt niet zo'n koukleum ben! Gisterenavond heb ik zeker een minuut de verkeerde kant op staan draaien met de dop van de kruik. En maar niet snappen waarom het niet lukte. Hoort dat er ook bij, of begin ik nu zelf ook echt te dementeren? Ik heb vanochtend lekker uit kunnen slapen. En nu hang ik even met de laptop op de bank, want man en zoon zijn boodschappen aan het doen. Het leek er even op dat zoonlief niet meewilde, maar toen mijn man zijn jas aanhad, bedacht zoon zich toch. En dat vind ik wel lekker even, haha. Nu zit ik vast te bedenken wat we de rest van de dag kunnen gaan doen. Mijn man is vanmiddag niet thuis. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een hele dag binnen te zitten en met autootjes over de vloer te kruipen enzo. Dus ik wil iets anders leuks gaan doen. Misschien rijd ik wel gewoon even naar het tuincentrum. Zoon vind het altijd wel leuk om konijntjes te kijken. En voor mij ook een leuk uitje.
haha normaal ben ik hier een koukleum maar nu zweet ik me af en toe kapot en heb ik enorm veel last van hete voeten.... heel vervelend, maar zal ook wel door de hormoontjes komen.... (net als ineens alles veel sneller ruiken).
Lopi: wat fijn, die goede echo!! Wel vervelend da thet spreekuur zo uitliep, hopen dat dat niet iedere keer zo is Pepe: en bij ook goed dus op de echo! Fijn! Mysore: welkom. Ik snap je onzekerheid heel goed, het is ook zo onduidelijk allemaal! Zoals Tupp ook zegt: beetje bloed hoeft niks te betekenen (bij mijn missed abortion voor mijn zoontje had ik helemaal geen bloed, bij mijn zoontje, wat dus wel goed ging had ik tot twee keer toe bloed in het eerste trimester), maar natuurlijk is het niet leuk en ga je er enorm van twijfelen. We zouden gewoon een controle-systeem ingebouwd hebben moeten zitten, zodat we weten of alles goed is he? Nou ik ga voor je duimen meid! Anique: heb je nog een beetje kunnen slapen? Veel plezier bij de workshop vandaag!! Tupp: Heb je nog iets leuks bedacht? Tuincentrum klinkt goed! Vind het hier ook altijd lastig om iets leuks te bedenken (en hier gebeurt het door manlief's werkschema regelmatig), en dan heb ik ook nog geen auto (die neemt manlief mee naar zijn werk). En dan wordt met autotjes over de grond kruipen (of met de blokken spelen) wel wat eentonig op den duur. Gelukkig wordt het hier nu mooier weer, zodat we meer naar buiten kunnen. Koud/warm: ik wissel hier nogal af, als ik 's avonds naar bed ga heb ik het meestal steenkoud, en dan halverwege de nacht drijf ik mijn bed uit... Hier: vanmorgen eerste gymles met mijn zoontje. Ben benieuwd wat hij ervan vindt. En verder: een hoop getrek en gesteek in mijn onderbuik, waar ik erg onzeker van word. Maar zal er wel bij horen... hoop ik.
koud/warm: mijn thermostaatje is al een jaar kapot...dat komt echt door de zwangerschap(pen): de ene keer koud, de andere keer warm, en nog anders heb ik het vaak koud, maar dan wel met een heel warm hoofd... wel lastig met bedenken wat je aantrekt...
Wat vervelend Lopi. Is je schildklier al eens goed nagekeken? Ook met je basale lichaamstemperatuur? Als m'n zoontje straks wakker wordt, haal ik mijn moeder op en gaan we samen naar het tuincentrum.
hm... heb het altijd als een bijwerking/symptoom van zwangerschap bedacht... ik ben namelijk in het afgelopen jaar maar 2x4 weken zonder HCG hormoon gezet (als het niet minder is...)
Dat is natuurlijk ook wel zo. Laten we dan maar hopen dat je er nog even last van houdt. Maar onthoudt het even, als je nu volgend jaar zomer nog steeds dezelfde problemen hebt, zou je het eens kunnen laten nakijken. Dan zouden je hormonen toch wel enigszins uitgewerkt moeten zijn.
Hoi dames! Ik heb het ook erg koud sinds ik zwanger ben, vooral 's avonds. Ik word dan alleen maar warm van een douche en dan wil ik er ook echt niet onder vandaan komen... Ik zag een paar goede echo's voorbij komen, geweldig! Gefeliciteerd! Heb al eventjes niet geschreven maar bedankt voor jullie lieve reacties op mijn misselijkheid tijdens de literatuurmondelingen (ging uiteindelijk goed!) en over het feit dat ik lesgeef op het VMBO. Was het nou jouw man, Tupp, die daar les heeft gegeven en het zo leuk vond? Mijn misselijkheid was vandaag goed te doen, viel erg mee. Wel heb ik al een tijdje zo'n opgeblazen buik, vooral de afgelopen twee dagen. Voelt heel strak aan.... Kan mijn zwangerschap bijna niet meer verborgen houden... Kom net bij een verjaardag vandaan en kruip zo lekker naast mijn lief...
Hoi meiden, ik heb nog niet de gelegenheid gehad om alle berichtjes terug te lezen van iedereen, maar dat komt nog wel. In mijn vorige berichtje ben ik jullie allemaal vergeten te feliciteren, met jullie zwangerschap. Bij deze dus alsnog! Ik zou graag even mijn hart willen luchten. Ik heb sinds gisteravond toch weer roze afscheiding bij het afvegen. Vannacht wakker geworden van echt pijn alsof ik heel erg ongesteld zou gaan worden. Maar na een kwartiertje trok de pijn weg. Maar niet meer bloed, zelfs iets minder rozeverlies. Pff word gek van de zenuwen, eerlijk waar. Heb behoorlijk wat afgehuild. Ik probeer nog steeds positief te blijven, voor het geval ons kindje nog wel veilig ingenesteld zit en leeft en groeit. Nu ben ik vandaag 6 weken en 2 dagen. Ik wil graag morgen naar de gynaecologie afdeling bellen of ik een spoedecho mag krijgen. Denken jullie dat dat slim is? Ik ben zo bang dat ik geen hartje zie kloppen net als mijn vorige zwangerschap. En als het wel klopt en ik heb wel een beginnende miskraam, heb ik dan niet teveel hoop weer gekregen? Mijn man gaat vanavond voor een paar dagen weg naar zijn werk. En mijn dochter heeft nu 39 graden koorts.. Ik durf haar niet eens meer te tillen uit angst dat ik iets forceer. Ik wil ook helemaal niet dat mijn man nu weg gaat. Ik wil niet in mijn eentje in deze angst zitten en ook nog met een ziek kind. En momenteel kan ik overdag niet iemand bellen om mij te helpen.. Sorrie voor mijn beklag, zit er even doorheen en weet even geen wijs meer met mezelf.. Oja en qua zwangerschapskwaaltjes, ik ben ontzettend moe, kouwelijk, gevoelige borsten (is nu wat minder) en mijn buik is gegroeid..
@mysore... het is moeilijk maar probeer je niet te druk te maken nu... stress is nooit goed. De eerste weken gebeurt er heel veel daar binnen, het vruchtje nestelt nog steeds en door de groei kan er een bloedvaatje knappen waardoor je wat bloedverlies kan hebben, verloskundige noemen dat in de eerste maanden ook nog vaak innestelingsbloedingjes. Je dochter kan je gewoon optillen, let wel op je houding zodat je geen last van je rug krijgt. Zoals ik al zei, stress is nooit goed dus bel gewoon voor je eigen gemoedsrust morgen en vraag of het mogenlijk is dat je een echo kan krijgen. Maar echt die kleine zit echt heel veilig in je buik, dus doe niet anders dan anders met je dochter
Hey meiden, Sorry gevoel dat ik jullie veel te weinig bezoek Ga me best doen wat meer up to date te blijven maar dat is best lastig met al die avond diensten.. Even mijn ego updaten Heb weer een blaasontsteking waar ik ook weer antibiotica voor heb (de enige optie die ik nog heb tijdens zw doordat ik allergisch ben voor amociline ) En nu ben ik beroerd van de antibiotica dus ziekgemeld van het werk.. @mysore, netal babsy78 al zegt.. probeer niet anders te doen als anders.. beebje zit veilig, baarmoeder zit nog achter je schaambot dus kan ook niks mee gebeuren. Als jij je echt niet goed voelt bij de situatie kan je altijd je vk bellen.. Waarom de gyn? loop je daar al bij? @Koud/warm, ik heb het sinds mijn zwangerschap alleen maar koud! heb altijd wel koude handen, neus en tenen maar dan heb ik het niet perse koud.. nu .. echt rillingen! @Lopi, wat fijn dat je al een goede echo hebt gehad! Show je die hier ook? of heb ik die gemist? Ik heb mijne donderdag en ben stiekem al wel een beetje zenuwachtig hihi @namen, zijn jullie ook al aan het brainstormen?
Mysore: oh wat een vervelende onzekerheid!! Snap heel goed dat je je zorgen maakt. Ik zou gewoon bellen, want zo veel stress is ook niet goed. Ik snap dat je bang bent dat je geen hartje zult zien (heb helaas hetzelfde een keer meegemaakt), maar wat mij bij mijn zwangerschap van mijn zoontje wel een beetje hielp was om dan te denken: maar het is zoals het is, of ik nou een echo laat doen of niet, het verandert niks. En dan wilde ik het liever weten. Trouwens, ik zie dat je 6w2d bent, dus dat is ook nog echt heel vroeg om een hartje te kunnen zien hoor, volgens mij. Maar ik zou echt bellen voor je eigen gemoedsrust, dit soort onzekerheid word je inderdaad gek van! dinges1989: vervelend van je blaasontsteking, hopelijk snel beter! Hier: ben me toch een partijtje beroerd! Nauwelijks geslapen vannacht (zoontje was erg onrustig dus moest er vaak uit), en ik voel me alsof ik een enorme kater heb (terwijl ik toch echt geen druppel drink haha! ). Bah... spugen is nog niet gebeurd, maar soms zou ik bijna willen dat het wel zou gebeuren voor de opluchting die dat zou geven... *klaagmodus weer uit* Zoontje vond de peutergym gisteren helemaal geweldig, heel schattig! Hij had echt glimoogjes, en rode wangetjes en ging 's middags meteen aan papa voordoen hoe hij met zijn armpjes wijd in de 'vliegtuigstand' over een evenwichtsbalk had gelopen