Ja inderdaad.. ga ik ook niet vandaar ook over 2 weken weer een echo dat is dan wel weer een voordeel hihi
Nou ik loop de laarste dagen alleen maar te huilen... heb al veel mensen moeten vertellen dat ik zwanger ben omdat als er maar iets niet lekker gaat ik al loop te janken... en dan krijg je reacties van ach stel je niet zo aan... zo erg is het ook weer niet... maar ja ik heb gewoon vreselijk veel last van mijn hormonen... echt niet leuk meer... broeken passen niet meer dus janken... iemand zegt iets wat niet zo aardig overkomt en ik jank weer... ik zie iets op tv en hoppa... tranen... slaap ook heel slecht, kom overdag niet aan slapen toe... zit er gewoon een beetje doorheen ... nog 2 weken... dan gaan mijn kids een week op vakantie met hun vader... gooi ik de bel eraf, telefoon eruit en ga ik winterslaap houden
@ Lous1982: jaaaaaaaaa echt wel! . Hier doe ik 2 á 3x in de week aan hardlopen. Het gaat nu niet meer zo snel als anders, omdat ik sneller buiten adem ben, maar blijf het wel doen, zolang het nog gaat en heej, als je veel loopt ben je toch ook in beweging? Hier vooral in de ochtend misselijk... @ Tupp: ik hoop dat we dan snel aan die 20 weken zitten meis, zodat jij ook écht kan gaan genieten... @ Dinges: jaaaaaa jij ook een goede echo . Wel jammer dat je geen leuke VK had... Lekker zeg zo'n VK... Ik zou ook zeker niet akkoord gaan met die 2 weken, ik zou een second opinion aanvragen denk ik...Kun je niet naar een andere VK? @ Babsy: dan wens ik je een fijne winterslaap. Wel vervelend dat je zo enorm last hebt van die hormonen meid...
Naar een andere VK kan altijd. Een vriendin van me was een week voor haar uitgerekende datum nog gewisseld. Maar ik zou eerst eens kijken hoe het verder verloopt. Ook een VK kan eens een slechte dag hebben, het blijven tenslotte mensen.
Dat is ook weer helemaal waar. Ik geloof dat ik persoonlijk wel was overgestapt, want mij zou dit geen goed gevoel geven. Dus alleen maar enorm respect voor jou dat jij dat wel kan .
Helaas is een andere vk bij ons niet mogelijk. We hebben maar één (grote) praktijk, waar ik niet echt heel tevreden over ben. Er werken super verloskundigen hoor! Maar vorige keer had ik bijna elke afspraak een andere, onder het mom "Je moet iedereen leren kennen." Dat klinkt op zich aardig, dat er dan geen onbekende aan je bed staat bij de bevalling. Alleen kijken sommigen totaal niet terug wat er tijdens de vorige controle besproken is en bovendien vertellen ze allemaal een ander verhaal. Ik vond dat er vervelend. Bijv. vk1: "Oei, tJe gewicht neemt nu wel snel toe. Als dat zo door blijft gaan, moet je onderzocht worden op zwangerschapsdiabetes." vk2: "Nee joh, we kijken eigenlijk helemaal niet meer naar gewichtstoename." Dan heb ik liever één of twee verloskundigen die je herkennen en weten wie ze voor zich hebben. Dus dat ga ik deze keer wel vragen, dat ik steeds dezelfde krijg. Dat ik dan eventueel aan andere vk bij de bevalling heb, neem ik voor lief. Die kan dan gewoon even het dossier lezen en dan is ze ook weer bij. Ik weet nog van de vorige keer dat het me echt niks kon schelen wie me hielp, als ze dat kind er maar uit kregen! @Hier: Ik heb gewoon wéér getest vanmorgen. Dat is al de vierde ofzo. Normaal ben ik daar helemaal niet van. De vorige zwangerschappen heb ik gewoon één of hooguit twee keer getest. Maar ik kon het niet laten. Ik ben zo bang voor weer een missed abortion. En dan daalt het hcg toch wel, dus een donkere streep stelt me weer een beetje gerust. De teststreep wat eerder positief dan de controlestreep. Het was echt een knaltest. (Mag ook wel, bij 8 weken.) Zal ik die neurotische onzekerheid ook als zwangerschapskwaal rekenen?? Normaal ben ik echt niet zo...
@Tupp: Ik snap je angst, hoor! Is heel goed te verklaren, toch? Overigens ben ik ook steeds wat zenuwachtig. Niet eens met een aanwijsbare reden, heb gewoon steeds een nerveus gevoel, heel gek. Zullen de hormonen zijn... @Dinges Vervelend zeg, van je VK... Ze moet toch weten dat dergelijke dingen spannend zijn? En de nuchtere blik van Anique is echter ook wel weer erg fijn Maar twee weken teruggezet, dat is wel apart. Iemand schreef het al eerder, een second opinion: is dat wat?
Wie verzint het nou om 's morgens warme worstplakjes in de supermarkt uit te delen als proef-hapje!? Hoef je toch niet zwanger voor te zijn om van over je nek te gaan!? Heb niet letterlijk staan kotsen, maar het duurde wel een kwartier langer voor ik kon besluiten wat we vanavond zouden gaan eten! @tupp: zeker weten dat er geen andere vk mogelijk is? Je kunt kijken op knov.nl wie er binnen een bepaalde straal van je huis af zitten.
@Anique: Dank voor de tip. Er zal in één van de omliggende grotere dorpen vast ook nog wel een praktijk zijn. Mocht ik deze keer weer klachten hebben over de begeleiding, switch ik misschien wel. Voor nu ga ik in ieder geval gewoon proberen steeds bij 1 of 2 dezelfde verloskundigen te komen voor controle. Ik hoop dat het dan beter gaat. Ik weet nu in ieder geval al wie ik wel en niet leuk vind in het team. En ik ben weer een stukje mondiger. Vanochtend heb ik heerlijk met zoonlief buiten gespeeld. Hij is echt druk, haha. Hij praat en zingt aan één stuk door en is contstant aan het rennen, springen, klauteren. Het is echt een buitenkind. Daar geniet ik van.
Hey, ik kom ook even binnenvallen. Ik ben 23 en zwanger van mijn eerste kindje. Mijn vriend zou onvruchtbaar zijn na verschillende chemokuren. Echter is er weer wat van leven , maar de kans dat je daar van zwanger raakt is nihil. Een echt wondertje dus !! Ik ben uitgerekend op 23november. Ik heb een echte opgeblazen "darmenbuik" , huil om alles , ben 10x zo opvliegend dan anders en begin al goede vrienden te worden met de wcpot. Gisterenavond zo subtiel mogelijk de kratjes weg gebracht voor moeders voor moeders. Hoop dat niemand me gezien heeft. Aangezien we eerst maandag willen afwachten. Dan hebben we onze eerste afspraak bij de verloskundige + echo. Daarna wil ik het toch echt aan een aantal mensen vertellen. Vind het zo moeilijk om niks te zeggen...
@Lous: ik vind sommige vleessoorten ook echt niet lekker op het moment. Varkensvlees kan ik niet eens ruiken, terwijl kip echt goed gaat. Heel raar. @Tupp: Ik herken het meerdere keren testen heel goed. Ik was donderdag wat minder misselijk en heb gelijk een test gedaan (nummer 5 alweer). Voordat de controlestreep te zien was al een dikke plus. Ik ben dus echt zwanger . Je wordt soms zo onzeker. Gisteren lekker bijgekletst met twee (zwangere) vriendinnen. Was alleen heel laat, pas om 1 uur thuis. Ben nu vandaag echt heel moe. Dus maar rustig aan doen: Go with the flow. Verder aan het aftellen tot de eerste echo: nog maar 6 dagen!
@tupp: o wat vervelend als je zo'n vk hebt. Word je alleen maar onzeker van en dan ook volgens haar 2 weken teruggezet worden pfff. Ik zou het niet meer hebben denk ik! @babsy: ahh jij hebt duidelijk erg last van je hormonen, is dan moeilijk om je mond te kunnen houden tegen anderen. Hoop dat je snel weer de rust kan vinden voor jezelf en natuurlijk heel veel slaap! @testen: haha ik begrijp de testdrang, ik moet zeggen dat ik het momenteel goed kan volhouden om niet te doen. Laatste was die van MvM. @anique: o bah wat vreselijk zo op de vroege ochtend om dat te moeten ruiken. Gelukkig is het allemaal maar tijdelijk !
@rockchick: wauw wat bijzonder zeg!! Van harte gefeliciteerd hoor en natuurlijk welkom hier ! @leinos: zo weer een beetje bij kunnen tanken ? Wordt nu spannend he, voor je het weet zit je bij de vk voor de echo! @hier: kwaaltjes lijken wat af te nemen...zegt niets...maar had vandaag ook een klein beetje bruinverlies....iets waar ik nou zeker niet op zit te wachten *zucht*. Ach ja je hebt het niet zelf in de hand dus wacht maar (on)geduldig tot donderdag :s
Vanmiddag even relaxen met mijn zus en nicht op een high tea, even gezellig bijkletsen en ik denk dat ik ze meteen mijn goede nieuws ga brengen, ik wil het mijn kinderen ook vertellen en dan dus ook aan mijn broers en ouders, staat me alleen tegen dat ik het ze via de telefoon moet vertellen, maar mijn oudste is bijna 13 en zit op facebook en mijn ouders ook... dus moet het ze wel vertellen voor ze het op facebook zien voorbijkomen... maar vermoed dat ze niet al te enthousiast gaan reageren dus dan is het via de telefoon wel prima voor me want de emoties liggen al hoog natuurlijk...
Omdat het de 5e is? Sinds wanneer is dat zo'n enorme schande geworden!? :S vroeger was het toch niet anders? Is toch jouw zorg of je het werk van de opvoeding wil?
desstiiny: oh meid wat rot, onzekerheid. Hoop dat het allemaal niks te betekenen heeft, knap dat je er zo rustig in staat. Sterkte en ik duim voor je! Rockchick: wauw wat een wonder, gefeliciteerd! Babsy: jeetje, kan me voorstellen dat je even niet weet hoe het te vertellen... Ben het wel met Anique eens, het is jullie beslissing, daar heeft verder zich niemand mee te bemoeien Tupp: oh ik snap je onzekerheid zo goed (helaas hetzelfde een keer meegemaakt, al was dat geen tweeling)! En vervelend dat je de vk niet prettig vindt. Ik had een beetje hetzelfde bij mijn zoontje, grote praktijk, 2 teams, met ieder 8 verloskundigen. Bedoeling dat je die van jouw team in ieder geval allemaal een keer zou zien tijdens de controles zodat je geen onbekend gezicht bij de bevalling had (wat ik vervolgens wel had, omdat het toen ik beviel nog kerstrooster was, dus toen had ik toch een van het andere team... maar zoals je zegt, op dat moment maakte het me echt geen bal meer uit wie het deed, als ze maar zorgde dat mijn zoontje geboren werd). Vond al die wisselingen ook heel vervelend, nooit eens consistentie in wat er gezegd werd. Hoop dat je het voor elkaar krijgt om er 1 of 2 voor de controle's te zien! Heerlijk dat je zoontje zo'n vrolijk buitenkind is! Anique: iew... warme worst 's morgens vroeg...yuk! Dinges: he wat vervelend zo'n vk. Nou ja, hopen dat ze bij de volgende echo wel normaal doen! Da's dan inderdaad een geluk bij een ongeluk, dat je over twee weken weer een echo hebt! Hier: Sorry dat ik wat minder reageer. Voel me echt flink beroerd. Moe en de hele dag door kotsmisselijk, al ben ik nog steeds niet aan het spugen. Maar goed, kan me in de afgelopen 15 jaar sowieso maar 2 keer spugen herinneren; ik ben erg goed in dat onderdrukken, zelfs al heb ik buikgriep ofzo... Maar het put me totaal uit, ben geen knip voor de neus waard, wil het liefste de hele dag stil op de bank zitten/liggen. Helaas, dat gaat niet met een 2-jarige over de vloer . Heb al van alles geprobeerd: vaak kleine beetjes eten (maar echt ALLES staat me tegen, behalve droog brood enzo), ginger ale, coca cola, veel drinken (dat maakt het erger), weinig drinken (voel ik me iets minder beroerd, maar dat is dan weer niet gezond), thee (bwheu...), weet af en toe echt niet meer waar ik het zoeken moet... iemand nog tips? Moet van mijn man morgen naar de huisarts, maar wil eigenlijk niet omdat ik me een aansteller voel... Zou zo graag gewoon van mijn zwangerschap genieten, maar momenteel voel ik me zo ellendig dat dat niet echt gaat. Sorry voor de klaagzang hoor. Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik ze heeeeeeel graag!
Ik heb helaas geen tips tegen de misselijkheid mcm78. Maar zorg ervoor dat je genoeg binnen krijgt! Ook al staat alles je tegen.... Ik heb hier het zelfde probleem. Ik heb nergens zin in en door mijn gbp voel ik ook geen honger. Dus dwing ik mezelf op vaste tijden kleine beetjes te eten. Om vervolgens mijn drang tot overgeven te onderdrukken . En bedankt dames !! Kan niet wachten tot morgen. Verheug me erop om naar de verloskundige te gaan . Ook al vind ik het ook er spannend , duimen dat alles goed gaat.
@Destiiny: Ik was niet degene die twee weken teruggezet is hoor. Dat was Dinges. @Babsy: Hoe was het vanmiddag? @mcm78: Vervelend dat jij je zo rot voelt. Ik was vorige zwangerschap ook zo verschrikkelijk misselijk. De huisarts wilde niks voorschrijven, maar de gyn schreef zonder enige moeite gewoon een receptje uit voor medicijnen tegen misselijkheid. Daarmee was het niet helemaal weg, maar het haalde de scherpe kantjes er wel af zodat ik gewoon kon eten en kon tandenpoetsen. @RockChick: Wat is gbp? En veel plezier morgen. @hier: We zijn vandaag op kraamvisite geweest. Wat een heerlijk klein frummeltje nog! Maar 3300 gram bij de geboorte (nu 1 week oud.) Ik weet dat het een vrij normaal gewicht is. Maar onze zoon was 4170 bij de geboorte, dus ik vind de meeste andere babys altijd zo klein, haha. Het was wel weer even fijn een baby in mijn armen te hebben, dan weten we weer waarvoor we het doen!